Şampiyon olmak demek, şampiyon gibi düşünmek demektir. Dennis Waitley.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
HEDEF VE MOTİVASYON BAHAR DOĞAN UTKU KOLEJİ REHBERLİK BİRİMİ.
Advertisements

HEDEF VE AMAÇ BELİRLEMEK BAHÇE MESLEKİ VE TEKNİK ANADOLU LİSESİ
MEHMET EKİCİ REHBER ÖĞRETMEN
EĞİTİMDE KALİTE VE BAŞARI SEMİNERİNE Hazırlayan ve Sunan: NİLAY KARAKUŞ Psikolojik Danışman ve Rehber Öğretmen HOŞGELDİNİZ.
EBA BİLİŞİM AĞI TANITIMI VE KULLANIMI. EBA v2 EBAv2 : Eğitimde FATİH Projesinin içerik bileşeni olarak 2012 yılında yayın hayatına başlayan Eğitim Bilişim.
STRES SINAV KAYGISI KARACASU LİSESİ Rehberlik Servisi.
BÖLÜM 1 TEMEL KAVRAMLAR. BÖLÜM 1 TEMEL KAVRAMLAR.
TEST ÇÖZME TEKNİKLERİ. Test çözmede 3 unsur önemlidir.
Rensis Likert ( ) – Sosyal psikolog, Michigan Üniversitesi – Verimsiz, etkinliğin düşük olduğu işletmelerde çalışanlar «işe eğilimli yönetici»
AKIL (ZİHİN) HARİTASI.
Arş.Gör.İrfan DOĞAN.  Bugün otizm tedavisinde en önemli yaklaşım, özel eğitim ve davranış tedavileridir.  Tedavi planı kişiden kişiye değişmektedir,
AİLELERLE İŞBİRLİĞİ.
Profesyonel bir Çevirmen Olmak İster misiniz? Öyleyse bu yazıyı mutlaka okuyun.
ÖRGÜTLERDE İLETİŞİM TÜRLERİ
ÇOCUK VE AİLE EĞİTİM SEMİNERLERİ Psikolog Arzu Seven.
Paragraf Nedir? & Herhangi bir yazının bir satırbaşından öteki satırbaşına kadar olan bölümüdür. & Duygu, düşünce, istekleri anlatım tekniklerinden yararlanarak.
AYNUR ŞİMŞEK İŞLETME YÖNETİMİ PROGRAMI ÖNÜNÜZDEN ÇEKİLİN.
KENDİMİZİ TANIMAK MESLEKLERİ TANIMAK MESLEK SEÇİMİNİN ÖNEMİ SEÇMEK İSTEDİĞİM MESLEKLER HAKKINDA NERELERDEN BİLGİ ALABİLİRİM.
K O R K U Yükseklikten Karanlıktan Çeşitli hayvanlardan Yalnız Kalmaktan.
SINAVLARDA YAŞANAN KAYGININ AZALTILMASINA YÖNELİK VELİLERE ÖNERİLER.
Program Tasarım Modelleri
ZAMAN YÖNETİMİ-2 Yrd. Doç. Dr. Özlem BALABAN. Zaman Yönetimi Süreci 1-Zaman kullanım analizi: Amaç, zamanın nereye harcandığını belirlemektir. Bireyler.
VERİMLİ DERS ÇALIŞMA YOLLARI Zeynep KAHYA Rehber Öğretmen.
VERİMLİ DERS ÇALIŞMA NASIL OLUR? EYYÜBİYE REHBERLİK VE ARAŞTIRMA MERKEZİ.
Dünya engelliler günü. Engelli Olmak Bir Engel Mi?
BİLGİ :Öğrenme ile kazanılır.Tekrar ile pekiştirilir. Test çözme tekniğini kullanmanın temelini teşkil eder. YORUM: Öğrenilen ve tekrar ile pekiştirilen.
Hazırlayan İSMAİL ŞAHİNER. SORU ÇÖZERKEN!!! Önce soru okunur. Daha sonra parça (metin) okunur. Önce soru okunur. Daha sonra parça (metin) okunur.
Çok çalışmak Etkili çalışmak Zamanı amaç doğrultusunda planlı ve programlı kullanmaktır. “Etkili çalışma” programı içinde eğlenmeye, dinlenmeye, aileye,
KİRAZ ORTAOKULU REHBERLİK SERVİSİ
ÇİĞDEM ÇINAR& BAHAR SEYHAN PSİKOLOJİK DANIŞMAN
SINAV KAYGISI VE SINAVLARA HAZIRLANMA BİLGİLENDİRME SEMİNERİ
Aile İçi İletişim İle Çocuğunuzun Sorunlarını Çözebilirsiniz!!!
SINAV KAYGISI VE BAŞETME YOLLARI
2. YANLIŞ ÇALIŞMA ALIŞKANLIKLARI
Eğitsel Rehberlik Yrd. Doç. Dr. Gökhan Atik.
Ödev yapma alIşkanlIğI
İmg 7 -içgörü.
SINAV KAYGISI VE BAŞA ÇIKMA YOLLARI.
VERİMLİ DERS ÇALIŞMA TEKNİKLERİ
ADANA İL MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ
BİREYSEL MOTİVASYON TEKNİKLERİ
Halkali Mehmet Akİf Ersoy meslekİ ve TEKNİK ANADOLU lİsesİ
Tehlikeyi Görmek.
ELİ ÖPÜLESİ CAN ÖĞRETMENLERİM KAÇ ALIŞKANLIĞIMIZ VAR DERSİNİZ?
Ne denli az şeyiniz kalırsa, kaygılanacak o kadar az şeyiniz olur
K.İ.H.O. REHBERLİK VE PSİKOLOJİK DANIŞMA HİZMETLERİ
Fahri TEKİNOL PSİKOLOJİK DANIŞMAN
SINAV KAYGISI.
CEYLANPINAR ANADOLU LİSESİ
Etkili Ders Çalışma Yöntemi Nasıl Olur?
SINAV KAYGISI VE BAŞA ÇIKMA YOLLARI.
Kanuni Sultan Süleyman İmam Hatip Ortaokulu Rehberlik Servisi
PENDİK REHBERLİK VE ARAŞTIRMA MERKEZİ
Bugün neler öğreneceğiz?
BAŞARIDA VERİMLİ ÇALIŞMA YOLLARI
Bilinçli Tercih Seminerine
Çocuklarımız İçin Düşünün
TEST ÇÖZME TEKNİKLERİ 2017.
DERS NASIL ÇALIŞILIR PINAR HIZLI Psikolojik Danışman.
PSİKOLOJİK DANIŞMA İLE İLGİLİ ÖNYARGILAR
GÜDÜLENME-MOTİVASYON
Eğitsel Rehberlik.
Hazırlayan Ümmühan PEKBÜYÜK Psikolojik Danışman MOTİVASYON Ve
ÇOCUKLARIMIZIN MUTLU VE BAŞARILI OLMASI İÇİN…
seyahat zeyno zeyno seyahat

Nitel araştırma soruları sorma ve soru formu oluşturma
Yrd. Doç. Dr. Şükrü KEYİFLİ
Örgüt Kuramı, Örgüt Tasarımı ve Örgütsel Değişim
SINAV KAYGISI VE ÇOCUK RUH SAĞLIĞI
Sunum transkripti:

Şampiyon olmak demek, şampiyon gibi düşünmek demektir. Dennis Waitley

PAYLAŞILACAK KONULARIMIZ 1.MOTİVASYON NEDİR? 2.MOTİVASYON SORUNLARI NELERDİR? 3.AMAÇ NEDİR? 4.AMAÇ BELİRLEMEK NEDEN ÖNEMLİDİR? 5.LİSEYE HAZIRLIK SÜRECİNDE AMACINIZA ULAŞMAK İSTİYORSANIZ.. 6.BAŞARI YOLUNDA AMACINIZIN KAPISI NASIL ÇALINMALI? 7.NEDEN AMACIMIZA ULAŞAMIYORUZ?

MOT İ VASYON NED İ R? İ nsan davranı ş larının temelinde ihtiyaç vardır. Bu ihtiyaçlar insanı harekete geçiren itici gücü olu ş turur. İş te bu itici güce “MOT İ VASYON” adı verilir.

MOT İ VASYON SORUNLARI Motivasyonu sa ğ layabilmek için öncelikle motivasyonun önündeki engellerin kaldırılması gerekir. Bu engeller; 1. Çalı ş maya Ba ş layamamak 2. Çalı ş mayı Sevmemek 3. Ba ş ka Ş eyler Yapmayı İ stemek

Üşenme. Erteleme. Erteleme. Vazgeçme. Vazgeçme. A.Fuat Başgil A.Fuat Başgil

ÇALI Ş MAYA BA Ş LAYAMAMAK Çalı ş maya ba ş layamamanın nedeni çalı ş ılması gereken dersi veya konuyu sevmemektir. Bu sorunu ortadan kaldırmak için; Neden çalı ş manız gerekti ğ ini dü ş ünün, Hedef tespiti yapın, Çalı ş aca ğ ınız konuyla ilgili, ilginizi çekecek sorular çıkarın ve bunlara cevap arayın, Dersin veya konunun sevebilece ğ iniz bölümlerini dü ş ünün.

ÇALI Ş MAYI SEVMEMEK Çalı ş mayı sevmemenin en büyük nedeni çalı ş ılacak dersi veya konuyu anlamamaktır. Bu sorunu ortadan kaldırmak için; Çalı ş ılacak olan ders veya konuyu anlayabilece ğ iniz kaynaklardan çalı ş ın, Hedefinizi parçalara bölün, Hedefinize ula ş tı ğ ınızı hayal edin, Grup çalı ş ması yapmayı deneyin

BA Ş KA Ş EYLER YAPMAYI İ STEMEK Bu durum çalı ş maktan verim alamamaktan kaynaklanır. Verim alamamanın nedeni ise ö ğ renilenlerin günlük hayatta gereklili ğ ine inanmamaktır. Plansızlık ve bahanelere takılıp kalmak da bu sorunu olu ş turur. Bu sorunu ortadan kaldırmak için; Ö ğ rendi ğ iniz bilgilerin sınavda kar ş ınıza çıkaca ğ ını dü ş ünün, Sorumlulu ğ u ele alın, hayatınızla ilgili kararlar almayı bahanelerle engellemeyin.

Yapmanız gerekeni yapın. Bunları yapılması gereken zamanda ve yapılması gerektiği gibi yapın. Bunları isteseniz de istemeseniz de yapın. Thomas Henry Huxley Thomas Henry Huxley

 “Bu gün, günümde değilim.”  “Moral bozucu bir gün.”  “Hiç şansım yok.”  “Şu matematiği nasıl halledeceğim ?”  “Keşke hiç doğmasaydım.”  “Allahım beni neden yarattın?”  “Her şey kötü gidiyor.”  “Neden çalışayım ki nasıl olsa işe yaramayacak.”  “Sosyal çalışmaktan nefret ediyorum.”  “Fen ile aram ne zaman düzelecek?”  “Yaaa gene mi ders?” ÖNCE ŞU DÜŞÜNCELERİNİZİ YENİN,

Ben en iyisiyim. Bunu gözlerimle görmeden önce de söylüyordum. Sakın bana şu işi yapamazsın demeyin. Olanaksız olduğunu anlatmayın. En iyi olmadığımı söylemeyin. Ben en iyinin de iyisiyim! Muhammet Ali

Bir miktar eğlence olmadıkça; hiçbir şeyi başaramazsınız. Charles Knight

AMAÇ NEDİR? Amaç, maç oynarken karşı kaledir. Amaç, ırmağın ulaşmak istediği denizdir. Amaç, Ankara Üniversitesi Hukuk bölümüdür. Amaç Körfez Fen Lisesi’dir. Yani amaç, ulaşılmak, gerçekleştirilmek istenen bir varış noktasıdır.

Kişiler tembel değildir, sadece kendilerine esin kaynağı oluşturacak kadar güçlü amaçları yoktur. Anthony Robbins

AMAÇ BELİRLEMEK NEDEN ÖNEMLİDİR? Hedefleriniz sizi amaçlarınıza, yani sonuca götürür. Bir şeyi başarmak için ortada gözle görülür bir hedef olmalıdır. 4 temmuz 1952 günü 34 yaşında bir kadın pasifik okyanusuna dalarak Kaliforniya ya doğru yüzmeye başladı.Eğer başarılı olursa bunu yapan ilk kadın olacaktı.O sabah su vücudu uyuşturacak kadar soğuktu ve sis o kadar yoğundu ki beraberindeki tekneleri güçlükle seçebiliyordu.Köpek balıklarına ve dondurucu soğuğa hiç aldırış etmeden 15 saat yüzdü.Kıyıya yarım mil kala kendisini sudan çıkmalarını istedi,azimli yüzücü bunun nedenini şöyle açıkladı:”Karayı görebilseydim başarabilirdim…” vazgeçmesinin nedeni ne soğuk nede yorgunluktu….Tek neden sis yüzünden karayı görememekti.

Geleceğe yönelik amaçlar kişiye öncelik sırasına göre aşılacak engellerle ilgili bir yaşam programı sunar. Geleceğe yönelik amaçların aşamaları doğru oluşturulduğunda, kişi enerjisini hedefi doğrultusunda çok daha etkin bir biçimde kullanılabilir.

AMAÇ BELİRLERKEN KENDİNİZE 10 sene sonra nerede olmak istiyorum? 5 sene sonra nerede olmak istiyorum? 1 sene sonra nerede olmak istiyorum? Sorularını sormalı ve zamanı daha da yakınlaştırıp kısa zaman dilimi için hedef seçmeliyiz.

HAZIRLIK SÜRECİNDE AMACINIZA ULAŞMAK İSTİYORSANIZ Kendinizi Tanıyın: Hangi alanlarda daha yetenekli olduğunuzu, nelere ilgi gösterdiğinizi, gelecekte nasıl bir yaşam istediğinizi tanıyın. Amacınızı Tanıyın: Okumak istediğinizin lisenin özellikleri neler, ne gibi niteliklere sahip olmanız gerekiyor ve amacınıza ulaşabilmek için ne kadar nete ihtiyacınız var? Gücünüzü(potansiyelinizi)Tanıyın: Amaçlarınıza ulaşmak için ne kadarlık bir net gücüne ihtiyacınız olduğunu ve şu anki birikiminizi belirleyin. Gerçekçi olmayacak kadar yüksek ya da ulaşabileceğinizin çok altında kalan yaşam hedeflerinin sizi hem başarısızlığa hem düş kırıklığına sürükleyeceğini unutmayın.

AMAÇLARINIZA ULAŞMAK İÇİN; Amaçlarınızı gerçekçi biçimde tanımlayın. Ne kadarlık bir gelişme hedefi belirleyeceğinizi saptayın. Çalışmalarınız engelleyen nedenleri belirleyin. Zamanı en iyi biçimde değerlendirmek için çalışma programı belirleyin. Çalışma zamanlarını verimli biçimde değerlendirmenizi sağlayacak öğrenme tekniklerini kullanın. Sınavda zamanı etkili biçimde değerlendirmek için sınav tekniğinizi geliştirin.

SBS ÖĞR. VERİMLİ ÇALIŞMA

BAŞARI YOLUNDA AMAÇLARINIZIN KAPISI NASIL ÇALINMALI ? AMAÇ sahibi olmak,bir kıza aşık olmaya benzer.Sürekli onu düşünür, hayallere dalar geceleri uyuyamayız.Sebebini bilmediğimiz pek çok davranışlar gösteririz. Eğer biz de amacımıza aşık olup, onun için gerekenleri yaparsak hedef hayal olmaktan çıkacaktır.

Hiçbir şey bilmiyorum!..... Çok eksiğim var! Acaba yapabilecek miyim? Arkadaşlarım, ailem, annem, babam, kardeşlerim benim için ne düşünüyorlar ? Başkalarının ne dediğiyle ilgili girdiğimiz bunca çabanın ne kadar boş olduğunu; sınavdan sonra daha iyi anlayacağız ve kendi kendimize belki de güleceğiz…..

Amaçlarımızı belirlerken disiplin ve güç gereklidir. Uyumlu ve zamanın kıymetini bilerek yaşamalıyız.İşte o zaman, yaşam size daha fazlasını verecektir

NEDEN AMAÇLARIMIZA ULAŞAMIYORUZ ? Amaçlarımızı hissetmek ve onu hayalden de olsa doyasıya yaşamak için sıçramalıyız. Sıçrayamamamızın sebebi,bahanelerdir. Çocukların davrandığı gibi korkusuzca sıçramalıyız.

NEDEN AMAÇLARIMIZA ULAŞAMIYORUZ ? Sürekli bahaneler yüzünden amaçlarımızı belirleyemiyor ve planlar yapamıyoruz. Ayrıca çalışmalarımıza odaklanamıyoruz ve konsantrasyon sağlayamıyoruz. Kendimizi sınırlayan inançlar; bilinçaltımızda yoğunlaşır.Aslında bunların çoğu gerçek değildir.Kendimize olan inancımız bize gerçek başarıyı verecektir.

Ulaşabileceğini hissettiğin her şey sana aittir. Ulaşabileceğini hissettiğin her şey sana aittir. Mustafa Güngör Mustafa Güngör

Kendine güven kazanmanın en mükemmel yolu, ba ş arısızlı ğ a imkan vermeyecek derecede iyi hazırlanmaktır. Lockwood- Thorpe

Artık amaçlarımız için at gözlüklerinin sınırlamasından kurtulmalısınız.

“Benim için harika bir şey olacak,buna inanıyorum!..”duygu ve düşüncesi içinde olmalısınız. Çoğu zaman düşündüğümüz kimse haline geliriz.Adeta zihnimiz bedenimizi takip eder ve aradığımız şeyi de buluruz.

Amaçlarımıza ulaşmak için kendinizi kasmadan başarılarınızın detaylarını hayal edin.Olumlu(pozitif) olmak için çalışın. Amacınıza önce kendiniz inanmalısınız. Amaçlarınızdan asla vazgeçmeyin

BAŞARACAĞINA İNANAN KİŞİ Düşüncesini eyleme dönüştürür. Hedeflerini belirler. Bilgilerini harekete geçirir. Yaşamını planlar. Yapabileceğini düşünür.

MERAKINIZI DİZGİNLEMEYİN BİLMEDİKLERİNİZİ ARKADAŞLARINIZA VE ÖĞRETMENLERİNİZE SORUN, SÜREKLİ ÖĞRENMEYE AÇIK OLUN.

YAPABİLECEĞİNİZE İNANIN ! O ZAMAN AKLINIZ O ŞEYİ YAPMANIN YOLUNU BULACAKTIR. Bir şeyin imkansız olduğuna inanırsanız aklınız bunun neden imkansız olduğunu ispatlamak üzere çalışmaya başlar. Ama bir şeyin yapılabileceğini inandığınızda, gerçekten inandığınızda aklınız onu yapmak üzere çözümler bulmanıza yardım etmek için çalışmaya başlar.

Bu hayatı ancak bir kere yaşayacaksınız. Elinizden gelenin en iyisini yapmalısınız. Çünkü bu yoldan bir daha geçmeyeceksiniz.

Ancak "şimdi"ye hakimiz. "şimdilik durmak" değil "şimdiden başlamak" gerekir. Ancak "şimdi"ye hakimiz. "şimdilik durmak" değil "şimdiden başlamak" gerekir. Peyami Safa Peyami Safa

Şimdi gözlerinizi 15 saniye kapatın ve amacınızın ne olduğunu düşünün. Gözlerinizi tekrar 15 saniye kapatın ve bu amacınıza nasıl ulaşacağınızı düşünün.