SERÇELER VE ÇOCUKLAR ACIKMIŞ

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
TEMEL EĞİTİMDEN ORTAÖĞRETİME GEÇİŞ Öğrencilerin aldıkları puanlar kadar yaptıkları doğru tercihler de iyi bir liseye adım atmalarına yardımcı olacaktır.8.sınıf.
Advertisements

GİRİŞ ETKİNLİĞİ Aşağıdaki sorularla ilgili düşünceleriniz nelerdir? Yağmur niçin yağar? Sıcak havalarda yağmur yağarken, soğuk havalarda kar yağmasının.
AKRAN DESTEKLİ ÖĞRENME
OKULA UYUM OKUL FOBİSİ. Okul Fobisi Değil, Anneden Ayrılma Korkusudur.
SPORLA İLGİLİ HAREKETLER DÖNEMİ (7-12 yaş)
Sağlıklı Yaşama Kılavuzu Merhaba, işte bu yeşilcan! Sağlıklı olan ne varsa yapar. Zararlı olan her şeyle savaşır. Kötülerin düşmanı, iyilerin dostudur.
E R G E N L İ K ERGENLİK DÖNEMİ FİZİKSEL GELİŞİM
BAĞLAÇ. BAĞLAÇ  Eş görevli sözcükleri, söz öbeklerini, cümleleri birbirine bağlayan ya da çeşitli anlam ilgileri kuran sözcük veya söz öbekleridir. Başlıca.
Teknolojiden Yararlanmak İçin…. Keloğlan’ın düşünde, Kaf Dağı’nın ötesinde, korkunç devler ülkesinde gezinmeyen biri mi var? Saklambaç, köşe kapmaca,
BEBEKLER VE TELEVİZYON anket
AKIL (ZİHİN) HARİTASI.
 LÖSEV, 24 Eylül 2000 tarihinde, lösemili çocuklara özel, modern tıbbın tüm olanaklarını bünyesinde barındıran 2000'li yılların.
AİLELERLE İŞBİRLİĞİ.
SOSYAL GELİŞİM Öğr. Gör. İdris KARA.
ÖRGÜTLERDE İLETİŞİM TÜRLERİ
KÖK  Kök bitkinin toprağın altında kalan kısmıdır.Aynı zamanda bitkinin toprağa bağlanmasını ve toprakta ki su ve mineralleri alarak bitkinin yaşamasını.
TAMLAMALAR.
AYNUR ŞİMŞEK İŞLETME YÖNETİMİ PROGRAMI ÖNÜNÜZDEN ÇEKİLİN.
 Cümlede, eylemin nesne alabilip alamamasına ya da öznenin, eylemde bildirilen işle ilgili olarak gösterdiği özelliğe eylem çatısı denir. Dolayısıyla,
VERİMLİ DERS ÇALIŞMA YOLLARI Zeynep KAHYA Rehber Öğretmen.
VERİMLİ DERS ÇALIŞMA NASIL OLUR? EYYÜBİYE REHBERLİK VE ARAŞTIRMA MERKEZİ.
Bedenim ve Ben (Bedenim Değerlidir)
Ailem (Büyüdükçe Değişiyoruz) Hikmet SIRMA. Küçükken nasıl bir bebektiniz?
Sözsüz İletişimin Özellikleri
Sevgili 8.sınıf öğrencisi; Kendi yeteneklerin, ilgilerin, değerlerin hakkında bilgi sahibi olmak ve daha doğru lise tercihi yapabilmek için lütfen öncesinde.
Uzun ve yorucu bir okul döneminden sonra çocuklar nihayet tatile girdi. Ancak sınavlar, dersler, erken kalkma gibi birçok zorluğun geçici bir süreyle.
İlkokul Yeşilcan’la Zararsız Teknoloji.
Açlığını Gider Detaylı Kullanım Kılavuzu
Yaşlara Göre Oyunda Görülen Değişim
KÜÇÜK İTFAİYECİ lütfen sesi açıp Tıklayınız..
Sunumu Hazırlayan: Emel Özdemir © Her hakkı Saklıdır.
Çocuklarda Davranış Ve Uyum Sorunları
Aile İçi İletişim İle Çocuğunuzun Sorunlarını Çözebilirsiniz!!!
OYUN VE OYUNCAĞIN ÇOCUK GELİŞİMİ ÜZERİNE ETKİLERİ
OYUN ve OYUNCAK.
2013’e başlarken....
GÜNEŞ SINIFI Tarih/Sayı: Ekim 2017/1 OKULUM VE BEN
Slaytı kendi akışında ve sesli izleyiniz.
REHBERLİK SERVİSİ.
AZE216 KÜÇÜK ADIMLAR ERKEN EĞİTİM PROGRAMI
Ödev yapma alIşkanlIğI
ADANA İL MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ
BİREYSEL MOTİVASYON TEKNİKLERİ
ELİ ÖPÜLESİ CAN ÖĞRETMENLERİM KAÇ ALIŞKANLIĞIMIZ VAR DERSİNİZ?
OKUL REHBERLİK SERVİSİ
K.İ.H.O. REHBERLİK VE PSİKOLOJİK DANIŞMA HİZMETLERİ
Meksika'da Inka tapınaklarına çıkmak isteyen Avrupalı bir grup arkeolog,  birkaç yerli rehberle yola koyuluyor. Dağın tepesindeki tapınaklara giden  uzun.
Yaşlı Bilge Adam Başlamak için tıklayın..
SarIyer beledİyesİ gençlİk eğİtİm merkezİ Aİle-eğİtmen buluŞmasI
OKULA UYUM ve VELİLERE ÖNERİLER
Sağlık Bilimleri Fakültesi
Proje Oluşturma ve Yönetimi
Bilinçli Tercih Seminerine
Çocuklarımız İçin Düşünün
Sağlık Bilimleri Fakültesi
GÜDÜLENME-MOTİVASYON
HAKLARIMI ÖĞRENİYORUM
ÇOCUKLARIMIZIN MUTLU VE BAŞARILI OLMASI İÇİN…
KABUL DİLİ.
KİPER’İN DOĞUM GÜNÜ.
“Hayatın Ortağı Olmak…”
ERGENLİK DÖNEMİ GELİŞİM ÖZELLİKLERİ
VELİ SEMİNERİMİZE HOŞGELDİNİZ
BAĞIMLILIK NEDİR? NE DEĞİLDİR?
ZAMİRLER(ADILLAR) 6.SINIF.
CİHANGİR ÇAĞLAR ZAMİRLER
Hicret Olayı.
Sunum transkripti:

SERÇELER VE ÇOCUKLAR ACIKMIŞ HAYDİ KALK ! SERÇELER VE ÇOCUKLAR ACIKMIŞ HAYAT ÇOKTAN BAŞLAMIŞ YAPACAK ÇOK İŞİMİZ VAR

HER GÜN YENİDEN BAŞLAMAYA DAHA GÜZELLİĞE, İYİLİĞE, HER GÜN YENİDEN BAŞLAMAYA İNANAN ÇOCUKLAR BÜYÜTECEĞİZ !

‘Gün boyunca meşguldüm; oynamamızı istediğin küçük oyunları seninle oynamaya zamanım olmadı. Sana pek zaman ayıramadım. Elbiselerini yıkar, yemek yapardım, ama resimli kitabını getirip yaşadığın zevki benimle paylaşmak istediğinde ‘daha sonra yavrum” derdim. Uyuduktan sonra üstünü örter, dualarını duyar, ışığı kapatır ve parmaklarımın ucuna basa basa kapıya yönelirdim, çünkü çok işim vardı. Keşke bir dakika daha kalsaydım. Çünkü yaşam kısa, yıllar hızla akıp gidiyor; küçük çocuğum çok hızlı büyüyor. Bir de bakacağım ki; minicik ellerini tuttuğum küçük çocuğum artık yanımda değil. Artık resimli kitaplar ortadan kalktı, oynanacak oyun yok. Bunların hepsi geride kaldı. Keşke geri dönüp benden istediğin o küçük şeyleri yapabilme fırsatım olsaydı…

KALİTELİ ZAMAN NE DEMEKTİR? Ebeveynin çocuğa birebir ilgi ve sevgi gösterdiği vakitlere kaliteli vakit diyoruz. Yani TV seyretmek, yemek yapmak, arkadaşınızla sohbet etmek gibi görsel ve işitsel dikkatinizi bloke edecek başka işler yapmadan bütün dikkatinizi çocuğunuza veriyor, fiziksel ve zihinsel olarak onun seviyesine iniyor ve baş başa vakit geçiriyorsanız bunu kaliteli vakit olarak hesaplayabiliriz.

KALİTELİ ZAMAN NE DEĞİLDİR ? KALİTELİ ZAMAN NEDİR ? KALİTELİ ZAMAN NE DEĞİLDİR ? *Çocukla kaliteli zaman geçirmek için mutlaka saatlerce beraber vakit geçirmek değildir. *kaliteli zaman geçirmek, çocukla sadece birlikte olup, zaman geçirmek değildir. *televizyonun karşısında birlikte oturup,sarılıp 40 dakika film seyretmek değildir Ebeveynlerin çocukların dünyalarına aktif bir şekilde katılabilmeleridir. Çocukla ebeveynin birebir zaman geçirebilmesidir. Sürekli ve tutarlı olmak kaydıyla günde en az yirmi dakika – 40 dakika oynamak kaliteli zaman geçirmektir

KALİTELİ ZAMAN NE DEĞİLDİR ? KALİTELİ ZAMAN NEDİR ? Konuşmadan,, sözlü-sözsüz temas kurmadan yürümek/gezmek kaliteli zaman geçirmek değildir. Kaliteli zaman kafanız başka şeylerle meşgulken, görev halinde çocuğunuzla 40 dakika geçirmek dağidir. Telefonla uzun uzun konuşurken çocuk ile aynı odada zaman geçirmek kaliteli zaman değildir Kaliteli vakit zamanlarına çocuğunuzla birebir oyun oynadığınız zaman dilimleri dahil olduğu gibi çocuğunuza yemek yedirdiğiniz, altını değiştirdiğiniz, banyo yaptırdığınız ya da onu giydirdiğiniz vakitler de dahildir.

Kıyafetlerin üzerindeki lekeler,Birlikte geçirdiğiniz zamanın izleridir. UNUTMAYIN Birlikte oynanan bir oyunun ,çocuğun ruhunda bıraktığı izleri, hiçbir leke çıkarıcı silemeyecektir 

Anne-babasıyla kaliteli zaman geçiren çocuklar Kendilerinin önemli olduğunu hissederler. Aileleriyle doyurucu ilişkiler içinde olan çocuklar duygusal ve sosyal açıdan daha sağlıklı gelişir, yüksek özgüvene sahip, duygularını ifade edebilen, sıcak iletişim kurabilen ve sosyal ilişkilerinde başarılı kişiler olurlar.

Çocuğuna zaman ayırmayan ailelerin çocukları Kendilerini değersiz hissederler. Diğer bütün işler kendisinden daha önceliklidir. Bu duyguyla yetişen çocuklar özgüveni düşük; duygularını ifade etmekte zorlanan; arkadaş ilişkilerinde başarısız; geri planda kalan bireyler olurlar.

AMA HİÇ VAKTİNİZ YOK DEĞİL Mİ? Ev işleri Televizyon programları – diziler Misafirler –hazırlıklar Misafirlikler Hayata sizin gibi bakan bir de arkadaşınız varsa…

Mahalle arkadaşlığını ONLARIN elinden sokağı aldık…. Sokak giderken yanında; Mahalle arkadaşlığını Sokak kedilerini Çocuk seslerini Sokak oyunlarını Kapı önü sohbetlerini ÖZGÜRLÜĞÜ Götürdü….

KALİTELİ ZAMAN GEÇİRMEK İÇİN NELER YAPILMALIDIR ?

ÇOCUĞUNUZLA BİRLİKTEYKEN 1) ÇOCUĞUNUZU TANIYIN. 2) ÇOCUĞUNUZLA OYNAYIN, ONUN DÜNYASINA GİRİN… 3) ÇOCUĞUNUZU GÖZLEMLEYİN. 4) ÇOCUĞUNUZLA EMPATİ KURUN, ONU ANLAYIN.

Kaliteli zaman geçirebilmek için ; Çocuğun yaşı, gelişimi, Dönemsel ihtiyaçları, İlgi alanları, Sevdiği / sevmediği oyun, oyuncak ve etkinlikler Günlük düzen akışı göz önünde bulundurulmalıdır. Beş yaşındayken sevdiği ve tercih ettiği oyun ve oyuncaklar, ilerleyen yaşlarda değişebilir. Bunu bilmek hem çocuğun yaşına ait gelişimi destekler hem de ebeveyn-çocuk arasındaki ilişkiyi yeniler.

ÇOCUĞUNUZLA EVDE HOŞÇA VAKİT GEÇİREBİLECEĞİNİZ UCUZ VE KOLAY AKTİVİTELER

EVDE NASIL KALİTELİ ZAMAN GEÇİREBİLİRİZ?

YEMEK SAATİ: Yemek yemek bazen çocuklar için çok zevkli olmasa da her çocuk yemek yapmayı sever. Sandviç malzemeleri hazırlayıp, bunlardan enfes bir sandviç yapmak, meyve salatası hazırlamak, puding yapmak, minik bir tost partisi hazırlamak oldukça keyiflidir. Bunu yaparken malzemeleri hazırlayabilir, işin yaratıcı kısmı için, havuç, zeytin, ketçap gibi malzemeleri kullanarak değişik şekiller yaratabilirsiniz.

2)ALIŞVERİŞ: Alışveriş etkinliğinin ilk bölümü bir alışveriş listesi hazırlamakla başlar. Hep birlikte evde neyin eksik olduğu belirlenir, listeye not edilir. Belli bir miktar para ile markete gidilir ve işbölümü yapılır. Mesela çocuklarınızdan süt ürünlerini almalarını isteyebilirsiniz.

3)TAMİR ZAMANI: Evde bulunan her nesne çocuklar için oyuncak olabilir 3)TAMİR ZAMANI: Evde bulunan her nesne çocuklar için oyuncak olabilir. Çocuklar da genelde nesnelerin içinde ne olduğunu çok merak ederler. Bunun için yaşlarına ve becerilerine uygun olarak kendi tamir çantalarını onlara hediye edebilir, evde bulunan minik tamirleri birlikte yapabilirsiniz.

4)UYDURMACA - YARATMACA: Atmayıp da sakladığınız her şey bu oyuna katılabilir. Boncuklar, düğmeler, alüminyum folyo, küçük kumaş parçaları çocuklarınızla yaratma gücünüzü ateşleyecektir. Dilerseniz bir şehir inşa edebilir, dilerseniz bir eğlence parkı oluşturabilir veya bir uzay üssü planlayabilirsiniz. Sizin de eğleneceğiniz kesin.

5)KENDİ FİLMİNİ ÇEK: Film için kameraya her zaman gerek yok. Kartondan yapacağınız bir kamera ile siz de çocuğunuz da etrafta gördüğünüz her şeyin filmini çekebilir, hayal gücünüzün sizi götürdüğü yerlere gidebilirsiniz

6)BAHÇEDEKİ BİLİM ADAMI: Artık bahçe bulmak zorlaştı belki ama küçük bir park da işimizi görebilir. Küçük bir deftere toplanmış numuneleri yapıştırarak, yanına nerede nasıl bulduğunuzu yazarak veya çizerek bir bilim adamının araştırmacı gözüne sahip olabilirsiniz.

7)KUTUDA NE VAR?: Kutuya koyacağınız bir nesneyi 10 soru sorarak çocuklarınızın bulmasını isteyebilirsiniz. Kim bilir belki sadece 3.soruda bulacaklar. Nesneyi bulmak için ilk seferde sizden çok bilgi almaları gerekecek.. Oyunu kinci kez oynadığınızda inanın çok daha az soruya ihtiyaçları olacak. Bu olmasa ne olurdu? Evinizden topladığınız 8-10 tane objeyi bir kutuya koyun. Mum, ataç, bant, kalem kapağı gibi birçok nesne olabilir. Şimdi sıra şu soruyu sormakta: "bu ..... olmasa ne olurdu?" . Yaratıcılığınızı kullanın ve nesnelere ikinci bir rol biçin.

Oyun, hem çocuğu ruhsal açıdan rahatlatan hem de anne babaya çocuğun dünyasında neler olup bittiğine dair ipucular veren bir malzemedir.

8)NEREDE ACABA?: Evinizin bir yerine bir nesne saklayın. Sonra bu nesneyi bulmaları için küçük ipuçları hazırlayın; "senin odandaki ilk çekmecede bir bilmece var, onu bilirsen, bu seni ikinci ipucuna götürecek" gibi. Bu şekilde vereceğiniz ipuçları ile evinizde minik bir dedektiflik oyunu kurmuş olacaksınız.

9 )EVDE SERGİ: Evinizin bir bölümünü veya sadece bir duvarını çocuğunuzun yaptığı, resim, faaliyet, etkinlik, maket gibi malzemeler için sergi salonu haline getirin. Birlikte Selge davetiyeleri hazırlayın, evinizde bir sergi açılışı yaparak, çocuğunuzun emeğini paylaşmasına imkân verin. Kim bilir, belki sergideki ürünlere müşteri de çıkabilir.

10)Birlikte kitap okuyun Tatil, çocukların kendilerini geliştirmeleri için çok iyi fırsat aslında. Bu nedenle kitap okumak, iyi bir tatil programının olmazsa olmazlarından. Çocuğunuzla birlikte kitapçıları dolaşıp, keyif alacağı konularla ilgili kitaplar seçmek, okuma alışkanlığını destekler. Ancak bu etkinlikte onu desteklemek için aynı okuduğu kitabı anlatmasını istemeniz ya da o okurken yüksek sesle dinlemeniz, paylaşım duygusunun geliştirir.

11)EVDE OYNAYABİLECEĞİ BİR OYUN ALIN Oyun, çocuklar için bir eğlence aracı değil, tamamen ihtiyaçtır. Bu nedenle oyun, onların başlıca etkinliği olur. Siz de çocuğunuza hem zihnini çalıştıracak, hem de zevk alacağı yeni bir oyun alıp, ailesiyle ya da arkadaşlarıyla güzel zaman geçirmesini sağlayabilirsiniz. Unutmayın ki çocukların aileleriyle ve arkadaşlarıyla karşılıklı alışveriş ve iletişime geçtiği bu oyunlar, zihinsel ve fiziksel gelişimlerinin yanı sıra sosyalleşmeleri için de son derece önemlidir.

12)EĞLENCELİ ZİYARETLER YAPMASINI SAĞLAYIN Büyük anne, teyzeler, halalar gibi ailenizden gelen ziyaret önerileri değerlendirmelisiniz. Hatta şartlarınız uyuyorsa, çocuğunuzun birkaç gün sizden uzak aile ziyaretleri yapması sosyal deneyim açısından oldukça önemlidir. Yine şartlarınız uyuyorsa aynı ziyaretleri, çocuğunuzun çok sevdiği bir arkadaşını davet etmek ya da çocuğunuzun ziyaret etmesini sağlamak şekline de dönüştürebilirsiniz.

ÖNEMLİ Tüm bu oyunları oynarken unutmayın ki esas olan; Çocuğunuzla birlikte paylaşımda bulunabilmektir. Sizin de eğlenmeye çaba göstermenizdir. Duygularınızı ifade etmeniz , nelerden keyif alıp almadığınıza dair birbirinize geri bildirim vermenizdir. Hepsinden önemlisi çocuğunuzla birlikte zaman geçirmenin keyfini çıkarmaktır.

Başka Neler Yapabiliriz?

Parmak boyasıyla resimler yapın. Yaşına göre; evcilik/ doktorculuk gibi dramatizasyon oyunları oynayın. Puzzle yapın. Birlikte resimli kitap yapın. Birlikte bulmaca çözün. Odasını birlikte toplayın . Hayvan seslerini taklit edin. Pizza, kek, kurabiye, sandviç yapın. Leğene su koyup kâğıttan kayık yüzdürün. Evde basit fizik deneyleri yapın. Satranç öğretin.

Işığı arkanıza alarak gölge oyunu kurun. Evde çöp toplama oyunu oynayın. Kim daha çok eşya toplarsa ödül alsın. Mısır patlatın. Birlikte şarkı söyleyin. Sessiz sinema oynayın. Bir eşyayı evde sakladıktan sonra haritasını çizin. Çocuğunuz bulsun. Birbirinizi gıdıklayın. Tamir yapın.

Eski bir tişörtü kumaş boyaları ile boyayın. Kâğıttan uçak yapın, yarışın. Birbirinizin taklidini yapın. Sihirbazlık numaraları yapın. Kese kâğıdından çanta yapın. Kibrit çöpleri ile şekiller oluşturun. Birlikte bir hikâye yazın. Sabah erkenden kalkıp beraberce güzel bir kahvaltı hazırlayın. Balkonda domates, çilek yetiştirin.

Edibe YALÇIN-Neslihan DALAY HAZIRLAYANLAR : Edibe YALÇIN-Neslihan DALAY