Learning to learn network for low skilled senior learners HAYAT BOYU ÖĞRENME TOPLUMU Learning to Learn Training ÖGRENME KÜLTÜRÜ Developed with the support.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
SÜLEYMAN DEM İ REL PRIMARY AND SECONDARY SCHOOL. GENERAL INTRODUCTION SCHOOL DIRECTORY, TEACHERS AND OTHER STAFF CLASSROOMS PARTS OF THE SCHOOL GALLERY.
Advertisements

This project has been funded with support from the European Commission UK01-KA This publication [communication] reflects the views only.
This project has been funded with support from the European Commission UK01-KA This publication [communication] reflects the views only.
Learning to learn network for low skilled senior learners ÖĞRENMEYİ İSTİYORUM, FAKAT... BENİM STİLİM NE? Öğrenmeyi öğrenme Her yerde ve her zaman kendi.
Eğitimde Hedefler ve Hedef Türleri
Learning to learn network for low skilled senior learners ÖĞRENCİ Mİ? EVET, O BENİM! Learning to Learn Training Öğrendiklerinizin aktif bir seçicisi olmak.
Learning to learn network for low skilled senior learners FARKLI ÖĞRENME STİLLERİ! Öğrenmeyi öğrenme Her yerde ve her zaman kendi stilimle öğrenme. Developed.
Learning to learn network for low skilled senior learners Hayat Boyu Öğrenme Toplumu Learning to Learn Training 21. Yüz Yılda Öğrenme Developed with the.
AKRAN DESTEKLİ ÖĞRENME
Yaparak yaşayarak öğrenme. Motivasyon ve yöneltme Learning to Learn Training Öğrenmede yetişkinleri ne güdüler? Developed with the support of the EU Leonardo.
Learning to learn network for low skilled senior learners ÖĞRENCİ Mİ? EVET, O BENİM! Learning to Learn Training Gölgede kalmış yeterliliklerinizin farkında.
Antalya/Muratpaşa SABİHA GÖKÇEN ANAOKULU EFQM KAZANANLAR KONFERANSI ASLI KANBİR OKUL MÜDÜRÜ 24 Şubat 2016 İstanbul Deniz Müzesi.
Learning to learn network for low skilled senior learners ÖĞRENCİ Mİ? EVET, O BENİM! Learning to Learn Training Hafıza performansınızı geliştirmek Developed.
Page  1 BUCAK MEHMET CADIL ANADOLU ÖĞRETMEN LİSESİ COMENIUS PROJE TANITIMI.
Learning to learn network for low skilled senior learners Hayat Boyu Öğrenme Toplumu Learning to Learn Training Bir Fırsat Olarak Öğrenme Developed with.
BÖLÜM 1 TEMEL KAVRAMLAR. BÖLÜM 1 TEMEL KAVRAMLAR.
Yaparak yaşayarak öğrenme. Motivasyon ve yöneltme Learning to Learn Training Amaç ve yetenek Developed with the support of the EU Leonardo da Vinci Programme.
Elke HOFFMANN & Engin YILMAZ Hessenkolleg- Wetzlar / Almanya İzmir Özel Fatih Koleji / Türkiye Grup Çalışması ve e-Twinning: Metodlar ve Sonuçları / Grup.
ÖZÜRLÜLÜĞE YAKLAŞIM. Yanlış: Özürlü kişiler hastadır, tedavi edilip iyileştirilmelidirler. Doğru: Özürlülük hastalık değildir. Özürlü kişiler özürlü olmayan.
AKIL (ZİHİN) HARİTASI.
Zihinsel engellilerin sınıflandırılması
Learning to learn network for low skilled senior learners ÖĞRENCİ Mİ? EVET, O BENİM! Learning to Learn Training Bilinçsiz zihnimiz Developed with the support.
AİLELERLE İŞBİRLİĞİ.
Psikolojik Danışma ve Rehberlik
1 “Öğrenci Merkezli Öğretim” Öğretmen Adayları Bakış Açısı ile Ne İfade Ediyor? Dr.Dürdane JACOBS Dr. Fahriye HAYIRSEVER.
Learning to learn network for low skilled senior learners Hayat Boyu Öğrenme Toplumu Learning to Learn Training Ne kazanıyoruz? Developed with the support.
Learning to learn network for low skilled senior learners ÖĞRENCİ Mİ? EVET, O BENİM! Learning to Learn Training Developed with the support of the EU Leonardo.
AYNUR ŞİMŞEK İŞLETME YÖNETİMİ PROGRAMI ÖNÜNÜZDEN ÇEKİLİN.
AVRUPA BİRLİĞİ GUNDTVİG ÖĞRENME ORTAKLIĞI ‘ALTIN ÇOCUKLAR ALTIN EBEVEYNLER’ PROJESİ EUROPEAN UNION GRUNDTVIG LEARN PARTNERSHIP GOLDEN PARENTS FOR GOLDEN.
ÖĞRENCİ GÖZÜYLE BOLOGNA SÜRECİ KAPANIŞ ve DEĞERLENDİRME TOPLANTISI 16 HAZİRAN 2009,ANKARA SULTAN GÜROL BOLOGNA ULUSAL TAKIMI ÖĞRENCİ TEMSİLCİSİ
Yaparak yaşayarak öğrenme. Motivasyon ve uyum Learning to Learn Training Motivasyon nedir ve neden ona ihtiyaç duyariz? Developed with the support of the.
Learning to learn network for low skilled senior learners Her yerde ve her şekilde öğrenme Öğrenmeyi Öğrenme Eğitimi Developed with the support of the.
Learning to learn network for low skilled senior learners ÖĞRENME KABİLİYETİMİ VE YAKLAŞIMIMI BİLME Öğrenmeyi öğrenme Her yerde ve her zaman kendi stilimle.
İngilizce Kelime Öğrenme Teknikleri Öğr. Ertuğrul TAŞKIN.
F İ NLAND İ YA EG İ T İ M S İ STEM İ Dünyanın en iyi eğitim sistemlerinden birine sahip Finlandiya’da özel okul yok, öğrenciler günde 4 saat ders yapıyor,
Farklılaştırılmış Öğretim
OKUL- ÇEVRE İLİŞKİLERİ
PSİKOLOJİK DANIŞMA VE REHBERLİK SERVİSİ
7.SINIFLAR TEKNOLOJİ TASARIM
NOT VERME VE MEZUNİYET.
ADANA İL MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ
OKUL REHBERLİK SERVİSİ
YAŞLILIKTA DEMANS (BUNAMA)
Fahri TEKİNOL PSİKOLOJİK DANIŞMAN
BİLSEM NEDİR? “Bilim ve Sanat Merkezi, okul öncesi eğitim, ilkokul, ortaokul ve lise çağındaki özel yetenekli öğrencilerin bireysel yeteneklerinin farkında.
Bilgi ve İletişim Teknolojileri
Bilinçli Tercih Seminerine
TARTIŞMA YÖNTEMİ Hazırlayan:Yalçın ÇERMAN.
GAZİKENT İMKB ORTAOKULU
Geniş Ölçekli Testler Yrd. Doç. Dr .Ömer Kutlu.
PSİKOLOJİK DANIŞMA İLE İLGİLİ ÖNYARGILAR
MATEMATİK DERSİ ÖĞRETİM PROGRAMI
Eğitsel Rehberlik.
KAVRAM HARİTALARI.
Dünyanın En Şaşırtıcı Eğitim Sistemi: Finlandiya
Meriç ÇETİN Pamukkale Üniversitesi Bilgisayar Mühendisliği Bölümü
İSTASYON YÖNTEMİ.
EĞİTİME GİRİŞ Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi
DİL SINIFLARINDA ÖĞRENEN ÖZERKLİĞİ’Nİ ARTTIRMAK
Psikolojik Danışma ve Rehberlik
ÖĞRENME STİLLERİ.
Öğretim Teknolojileri ve Materyal Tasarımı Öğretimde Görsel-İşitsel Araçlar Görsel Materyallerin Katkıları Dr. Süleyman Sadi SEFEROĞLU Hacettepe Üniversitesi,
Yaratıcı Strateji: Planlama ve Geliştirme
EĞİTİME GİRİŞ Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi
DİL GELİŞİMİ KURAMLARI - II
ÖĞRETİM STRATEJİLERİ SUNUŞ YOLUYLA ÖĞRETİM BULUŞ YOLUYLA ÖĞRETİM
Yrd. Doç. Dr. Şükrü KEYİFLİ
PROBLEM ÇÖZME TEKNİKLERİ
ÜNİTE 15 ÜSTÜN ZEKALI ÖĞRENCİLER
ALAN TERCİHLERİ VE MESLEK SEÇİMİ
Sunum transkripti:

learning to learn network for low skilled senior learners HAYAT BOYU ÖĞRENME TOPLUMU Learning to Learn Training ÖGRENME KÜLTÜRÜ Developed with the support of the EU Leonardo da Vinci Programme This project has been funded with support from the European Commission. This publication reflects the views only of the author, and the Commission cannot be held responsible for any use which may be made of the information contained therein.

learning to learn network for low skilled senior learners Bu dersin sonunda şunları öğreneceksiniz… Ögrenmelerini engelleyen insan önündeki en yaygın engeller. Bunlarin hepsi birer hurefeden ibaretler. Ve bu ögrenme yolu bize bir çok fayda saglayabilir.

learning to learn network for low skilled senior learners İnsanları öğrenmeden ne alıkoyar? Öğrenmeyi engellediğini düşündüğünüz bahaneleri olabildiğince çok sıralayınız. Bizim çaba ve hatalarımiz ögrenmeye götüren en önemli nedenler

learning to learn network for low skilled senior learners Hurafeleri yıkmak Yetişkinleri öğrenmeye katılmaktan alıkoyan bir çok öğrenme hakkında hurafeler vardır. İnsanoğlunun aya yolculuk yapabileceğini, kendinden daha zeki makineler icat edebileceğini, ve genlerin sırlarını çözebileceğini kim hayal edebilirdi?Şimdi, bütün bu düşünülemez olayların hepsi gerçek, hurafeleri yıkmamızı sağlayan da zamandır, her şeyin ilacıdır. “Basarisiz olmadim-Sadece ise yaramayan yol buldum.” (Thomas Edison)

learning to learn network for low skilled senior learners Öğrenme herkes için Çoğu insan öğrenme için çok yaşlı olduğuna, yeteri kadar zeki olmadığına, ve yeteri kadar şey öğrendiğine inanır. Bazıları ise öğrenmenin çok sıkıcı ve çocuklar için olduğunu düşünür. Öğrenme insana kendi hayatinin kurallarını belirlemesine yardimci olur.

learning to learn network for low skilled senior learners “Öğrenme için çok yaşlı” Öğrenme için asla geç değildir. Araştırmalar öğrenme ve sağlıklı yaşam arsında kuvvetli bir bağ olduğunu gösteriyor. Aklında kaslar kadar egzersize ihtiyacı vardır.Aklımızı ne kadar çok kullanırsak bize o kadar hizmet eder. “Ögrenmeyi birakan herkes yaslidir, 20sinde yada 80ninde olsun ” (Henry Ford)

learning to learn network for low skilled senior learners 107sindeki öğrenci Fred Moore 1999 da İngilterelin en yaşlı öğrencisi olarak ödüllendirildiğinde 107 yaşında aydı. Malcolm 1974 yılında 82 yaşında sanat sınıfına haftada bir kez devam etmeye başladı. Ögrenme yasli insanlari aktif, zinde ve glikli tutar.

learning to learn network for low skilled senior learners Yaşlı bir öğrenci öğretmene dönüştü 75 yaşındaki Iris Fawkes bilgisayar kullanmayı öğrenmeye karar verdi. Şimdi ise edindiği beş yetenek ile kendi bilgisayar eğitim programını işletiyor.Bir tetikleyiciye ihtiyacı vardı ve bu onun için müthiş bir değişim yarattı.’’ Şimdiye kadar hiç hissetmediğim kadar çok canlı hissediyorum’’ Ögrenme bir firsattir

learning to learn network for low skilled senior learners “çok da zeki değil ” Çoğu insan başarısız olmaktan korkar. Eğer insan okulda başarısız ve bir şeyi anlamakta birden çok açıklamaya ihtiyaç duyuyorsa bu onun aptal olduğunu göstermez.Bu öğrenme yolları, alışkanlıklar, öğretme yaklaşımı ve pratik ile alakalı bir süreçtir. Dahi iseniz yararı olmaz ama ögrenme herkes için iyidir.

learning to learn network for low skilled senior learners Öğrenme bir yarışma değildir Eğer bir çiçek bahçeniz olsaydı bazı çiçeklerin hemen bazılarının ise yavaş yavaş büyüdüğünü fark edeceksiniz ama buna rağmen hepsine aynı ölçüde değer verirsiniz. Fakat çiçek açtıklarında her birinin ayrı bir güzelliği ortaya çıkar. Aynı şey öğrenme içinde geçerlidir. Öğrenme bir quiz yada yarış değildir. Bazılarımız figürlerde bazılarımız ise metaforlarda daha iyiyizdir.sadece ihtiyacımız olan potansiyelimizi geliştirmemizi sağlayacak birkaç yararlı teknik. Bir kez yeni fikirlerle doldumu akliniz asla eski haline dönmez.

learning to learn network for low skilled senior learners “Yeteri kadar öğrendim…” Öğrenme asla yeterli değildir. Eskiden yaptığımız gibi yiyecek üretmiyoruz. 100 yüz önceki gibi seyahat etmiyoruz. 50 yıl önceki gibi iletişim kurmuyoruz. 10 yıl önce kullandığımız aletleri kullanmıyoruz. Eger ögrenmeyi birakirsak zorlu yasam sartlarina adapte olmayida birakiriz.

learning to learn network for low skilled senior learners “çok zor ve sıkıcı’’ Çoğu insan için öğrenme kalpten tekrarlama ve hatırlamak anlamına gelir. Bu yıllar önce memorizing by heartgeçerli bir anlayıştı. Öğrenme şimdi artık hiç olmadığı kadar çok öğrenen odaklı. Yemek yapmayı favori TV programınızı izlerken öğrenebilirsiniz.Bir yardımsever bilgisayar programından yabancı dil öğrenebilirsiniz. Uzaklara seyahat ederken tarih öğrenebilirsiniz. Yaşlı insanlara yardımcı bir çok özel programlar vardır, öğrenme için onlardan faydalanabilirsiniz. Ögrenme modelinizi seçebilir ve kendinize uyarlayabilirsiniz

learning to learn network for low skilled senior learners Öğrenme eğlenceli olabilir Öğrenme eğlenceli olabilir.Öğrenme zorluklarla başa çıkabilme, yeni insanlarla tanışma birbirimizin yanlışlarından öğrenme, problem çözme ve pratik problemlere çözümler üretmekle alakalıdır. Öğrenme size yeni fikirler üretmenize ve onları genellemenize yardımcı olur. Bir kez ondan zevk almaya başladığınızda sağlıklı bir bağımlılık yaratır Bir kez ondan zevk almaya basladiginizda saglikli bir bagimllik haline gelir.

learning to learn network for low skilled senior learners sonuç “No matter how one may think himself accomplished, when he sets out to learn a new language, science, or the bicycle, he has entered a new realm as truly as if he were a child newly born into the world.” (Frances Willard) Her gün yeni şeyler ögreniyoruz ve bu bizim zihnizimizin beslenme kaynagidir. Compliments!

learning to learn network for low skilled senior learners Çıkarılan ders Öğrenme bizi daha güçlü, kendine güvenli ve başarılı yapar.Fakat öğrenme sadece iş için değildir.Öğrenme zevkli, yaratıcı ve eğlenceli bir meşgale olabilir. Öğrenme bize daha iyi yasama ve hayattan zevk alma olasiligi tanır