Yrd.Doç.Dr. Volkan Unutmaz

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
Dumansız spor projesinin hedefleri,
Advertisements

MBA-502 Stratejik Yönetim Yard. Doç. Dr. Erlan Bakiev
Spor Sosyolojisi Nedir? İlgili Temel Kavramlar
GÜLOĞLU TİCARET Seracettin Güloğlu tarafından 1975 yılında kurulmuş olup, sektöre Teneke, Baca Armatürü ve Soba malzemeleri imalatı ile başlamıştır.
PAZARLAMAYA GİRİŞ PAZARLAMANIN TANIMI
KİŞİSEL SATIŞ Müşteri istek ve ihtiyaçları doğrultusunda gösterim ve ikna etmeye dayalı tutundurma çabalarına kişisel satış denir.
Global Pazar Analizi 1. adım: Organizasyonun U/A’laşmaya ne derece hazır olduğunu incele. Finansal ve fiziksel kaynaklar, ilgili beceri ve yetenekler,
Kurumlar toplumu önemser
PAZARLAMA YÖNETİMİ.
TEMEL YETENEK RAQİF QASIMOV.
Pazarlama Karma Elemanları: DAĞITIM
REKLAMCILIK Hafta 5.
MÜSABAKA ANALİZİ VE DEĞERLENDİRME
SÜLEYMAN ŞAH ÜNİVERSİTESİ SÜREKLİ EĞİTİM MERKEZİ
Müşteri-Sektör-Rekabet
GİRİŞİMCİ SUNUMU.
KURUMSAL İTİBAR YÖNETİMİ ve SOSYAL SORUMLULUK
Pazarlama İletişimi Tezsiz Yüksek Lisans Programı
Öğrenci Adı Soyadı/Numarası
Kurumsal Yönetimde İç Denetimin Geleceği Esra Aydın
Kalite Kültürüne Dönüşüm Stratejileri
SPOR ENDÜSTRİSİ BÖLÜMLEME MODELİ
Kimsenin Rüyalarınızı Çalmasına İzin Vermeyin
Ö.Yavuz KARAGÖZ Mevlüt BALTA Hasan AKKOÇ
Performans ölçme ve değerlendirme güz
Hızlı Tüketim Ürünleri
MİLLİ EĞİTİM BAKANLIĞI
İNOVASYON.
MİLLÎ EĞİTİM BAKANLIĞI
İşletmeye Giriş Konu 2: İşletme Kurulması ve Türleri
Pazarlama ve Temel Kavramlar
SPOR YÖNET İ M İ NE G İ R İ Ş 1. HAFTA. HAFTANıN KONU BAŞLıKLARı Spor Yönetimine İ lişkin Kavramlar ve Özellikler Spor Yönetimine İ lişkin Kavramlar ve.
Öğr.Gör.SEDA AKIN GÜRDAL
BBY373 İnsan Kaynakları Yönetimi
Bölümün Amacı Bu bölüm, kurumsal kültür ve etik değerler ile bunların örgütlerden nasıl etkilendiğine dair görüşleri incelemektedir.
Reklamın Amaçları.
Bölümün Amacı Bu bölümün amacı, örgütlerin peşinde koştukları hedeflerin türlerini ve yöneticilerin bu hedeflere ulaşmak için kullandıkları rekabetçi.
Bölümün Amacı Bu bölüm, örgütlerin nasıl değiştiğini ve yöneticilerin yenilik ve değişim sürecini nasıl yönettiklerini keşfetmektedir.
Pazarlama İletişimi Altunışık-Özdemir-Torlak.
VII- ŞİRKET DÜZEYİNDE STRATEJİ- ÇEŞİTLENDİRME-BÜYÜME STRATEJİLERİ
IV: İç (Mikro) Çevre: Firmanın Üstünlük ve Zayıflıkları
Strategic Business Planning for Commercial Producers
V- Örgüt Yönünün Belirlenmesi VİZYON, MİSYON, AMAÇLAR-HEDEFLER Örgütler kendilerini tanımlarlar. Bireylerin kişisel özellikleri ve hevesleri gibi örgütler.
MERVE AKTA Ş B NESL İ HAN Ş AH İ NB BETÜL H İ TAYB Ş ÜHEDA GENÇB
ANTRENMAN BİLGİSİ DERS NO 4 ANTRENMANA HAZIRLIK.
SPOR YÖNETİMİNE GİRİŞ.
2 Pazarlama Strateji ve Planlarının Geliştirilmesi
İŞ VE İŞLETME AHLAKI.
Yrd.Doç.Dr. Volkan Unutmaz. Sporda yönetimi meydana getiren unsurların kuruluş ve işleyiş biçimini inceleyen, bu unsurların en iyi şekilde sevk ve idaresi.
REKREASYON FAALİYETLERİNİN SPORTİF UYGULAMALAR YÖNÜNDEN ÖNEMİ
Bir çok girişimci, yeni bir iş kurarken çoğu zaman hazırlık yapmaz. Yani bir iş planı yapmaz, bir iş modeli oluşturmaz. Ülkemizde yeni kurulan işlerin.
Tutundurma, iletişime dayanır ve ikna edici yanı vardır. Doğrudan satışları kolaylaştırma amacına yönelik olduğu kadar, tutum ve davranışlara da yöneliktir.
KAMU KURUMLARINDA SÜREÇ YÖNETİMİ ve
Ayşegül ARSLAN.
MASA TENİSİNDE MOTİVASYONUN ÖNEMİ
Stratejik İKY ve Örgüt Performansı İlişkisi
İNSAN KAYNAKLARI YÖNETİMİ
Spor Psikolojisi Sporda Saldırganlık ve Takım Bütünlüğü.
İş Ahlakı ve Sosyal Sorumluluk Anlayışı
SÜREÇ YÖNETİMİ İNŞAAT ŞİRKETLERİ İÇİN PERFORMANS DEĞERLENDİRME VE YÖNETİMİ.
Spor Psikolojisi Psikolojik Beceri Antrenmanı.
ULUSLARARASI TURİZM PAZARLAMASI
PROJE PLAN VE YÖNETİMİ ELİF ŞEKER SEHER EBRU DENİZER
REKABET STRATEJİLERİ Rekabet Stratejileri.
İŞLETME BİLİMİ VE İŞLETMEYİ TANIYALIM
TAKIM SARGINLIĞI.
Spor Psikolojisi Sporda Saldırganlık ve Takım Bütünlüğü.
1960lardan 1980lere kadar işletme stratejileri genel olarak ürün-pazar seçimi konuları ile ilişkili idi. Ama bu durum pazarlama akademisyenlerinden kaynaklanmıyordu.
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
Kimsenin Rüyalarınızı Çalmasına İzin Vermeyin A. RUSH.
Sunum transkripti:

Yrd.Doç.Dr. Volkan Unutmaz Spor Yönetimi Yrd.Doç.Dr. Volkan Unutmaz

Örgütlerin spora yönelme nedenleri Sporun büyük kitlelerin ilgi odağını oluşturması, Spor Gelişen Ekonomisi, Spor ve Sağlık İlişkisi, Spor Kültürü, Sporun Eğitimsel gücü Sporda teknoloji kullanımı Sporun hem ulusal hem de uluslararası yapısı

Sporun kendine özgün özellikleri Stewart ve Smith (1999) spor örgütlerinin neden spora özel yönetim teknikleri kullanılarak yönetilmesi gerektiğini belirten özellikler ortaya atmışlardır. Stewart, B., & Smith, A. (1999). The special features of sport. Annals of Leisure Research, 2(1), 87-99.

Mantık Dışı Tutku Spor aracılığı ile insanlar, spor takımlarına , yarışmalara ve sporculara karşı mantık dışı tutkular duyarlar

Performansın Değerlendirmesindeki Farklılıklar Ticaret içerisindeki şirketler kâr etmek ya da hissedarlarının refahını geliştirmek niyetindedir Spor ise; kulüplerin şampiyonluk kazanma amaçlarının yanında, ülkenin sağlıklı toplum yetiştirme aracı olarak kullanılabilir. Bu sebeple performans değerlendirmesinde farklılıklar sözkonusudur.

Rekabet Dengesi Ticarette, şirketler bulundukları pazardaki paylarını en yüksek seviyede tutmak ve rakiplerini yok ederek monopol piyasa oluşturmak niyetindedir Sporda ise, rekabetin oluşabilmesi için karşıda bir rakibin olması gerekmektedir. Sporda takımlar kendi kendileri ile mücadele edemezler

Spor Ürünü – Değişken Kalitesi Spor Ürünü bazen bir oyun ya da yarışma olabilir Maçlar sürekli bir takımın üstünlüğü ile geçerse, maçların çekiciliği ortadan kalkar

Ürün veya Marka Bağlılığı Sporda taraftarların ürüne ya da marka bağlılıkları sözkonusudur Maç sonuçları, maçlardaki kalitesiz mücadeleler, oyunlar ya da fiyat (bilet fiyatı) gibi nedenlerle başka bir takımın taraftarı olmazlar

Kimlik Sportif kahramanların oyun stillerini taklit etme Sevdikleri oyuncuların formalarını giymek Sevdikleri oyuncuların ürünlerini satın almak gibi insanlarda davranış değişiklikleri oluşturur.

Taraftardaki olumlu düşünce Taraftarlar tuttukların takımlar sezonu kötü geçirse bile, ileride ya da diğer sezon daha iyi olacaklarına yönelik olumlu düşünceye sahiptirler

Teknoloji kullanımındaki muhafazakar yaklaşım Sporda teknoloji kullanımı konusunda diğer sektörlere göre nispeten daha muhafazakar yaklaşım sözkonusudur.

Sınırlı kullanılabilirlik Sporda sezonun ve maç takviminin kısıtlı olması, belli sayıda maçın/karşılaşmanın ve belli bir süre aralığında yeralma zorunluğu, bilet satışlarına ve dolaylı gelirlerin arttırılmasına engel olur.

Spor Yönetimi Felsefesi Akademik olarak yeni kabul edilse de, uygulama ve çalışma alanı olarak tarihi eskidir. Yönetim felsefesinden farklılıklar taşır Temelde spor yönetimi felsefesi Spor Endüstrisi içerisinde yer alan spor ile ilişkili ana ve yan ürünlerin sevk ve idaresi ile organizasyonların ve işletmelerin amaca uygun bir şekilde varlıklarını sürdürmesi için gerekli yönetimsel becerilerin uygulanması

Spor Yönetimi Felsefesi Ürün olarak saklanamayan ve anında tüketilmesi gereken Müsabaka ve yarışmaların çoğunun canlı izlendiği Hizmetin ve ürün tüketiminin yalnızca müşteri memnuniyetine bağlı olmadığı bir endüstri Hizmet sektörü olarak anlık başarıların ve başarısızlıkların hedef kitleyi değiştirdiği Ürün sektörü olarak satış başarısının örgüt başarısına endekslendiği Tüketimin, bireyin o anki psikolojisi ve memnuniyet düzeyine bağlı olduğu Haz ve memnuniyet, hüzün ve memnuniyetsizliği aynı anda yaşatabilen Tüketici ve çalışanların hayatına direk etkide bulunan

Spor yönetiminin farklı özellikleri Mullin (1980) Spor Pazarlaması Sporun kurumsal Mali Yapısı Spor Endüstrisi Kariyer Yolları

Spor yönetiminin farklı özellikleri Mullin (1980) Spor Pazarlaması

Spor yönetiminin farklı özellikleri Mullin (1980) Sporun kurumsal Mali Yapısı

Spor yönetiminin farklı özellikleri Mullin (1980) Spor Endüstrisi Kariyer Yolları

Spor yönetiminin ayırt edici özellikleri Hoye ve ark. (2006) Stratejik Yönetim Organizasyon yapısı İnsan kaynakları yönetimi Liderlik Organizasyon kültürü

Spor yönetiminin ayırt edici özellikleri Hoye ve ark. (2006) Stratejik Yönetim

Spor yönetiminin ayırt edici özellikleri Hoye ve ark. (2006) Örgüt yapısı

Spor yönetiminin ayırt edici özellikleri Hoye ve ark. (2006) İnsan kaynakları yönetimi

Spor yönetiminin ayırt edici özellikleri Hoye ve ark. (2006) Liderlik

Spor yönetiminin ayırt edici özellikleri Hoye ve ark. (2006) Örgüt kültürü