Learning to learn network for low skilled senior learners ÖĞRENCİ Mİ? EVET, O BENİM! Learning to Learn Training Gölgede kalmış yeterliliklerinizin farkında.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
Basic objects ● Basic adjectives
Advertisements

HIZLI OKUMA VE NOT TUTMA
Yazdırma: Yazıcınız bizim yazıcılarımız gibi yazdırmayabilir; bu nedenle birkaç deneme baskısı yaptığınızdan emin olun. Hizalama yeterince doğru olmuyorsa,
TIBET KİŞİLİK TESTİ Çvr:
TED ANTALYA KOLEJİ PDR SERVİSİ
TED ANTALYA KOLEJİ PDR VE ÖLÇME DEĞERLENDİRME SERVİSİ
ETKİLİ TEST ÇÖZME TEKNİKLERİ VE SINAV ANI STRATEJİLERİ
4 Kare Problemi 4 Kare Problemi Hazır mısın? B A Bu şekle iyi bak
To Be / Nationalities Ek fiil / Uyruklar
ÜST DÜZEY DÜŞÜNME BECERİLERİNE GÖRE TÜRKÇE DERSİ
P p 8. Ünitede yinelemeli programlamanın teknikleri anlatılmaktadır. p p Gördüğünüz gibi, yinelemeli programlama bir problemin içinde problemin küçük parçalarını.
Tatilde Yapılacaklar.
İNANÇ BAŞARININ NERESİNDE ?
4 KARE.
Zihninizin takılmaması dileğiyle
NLP ALGISAL DAVRANIŞ KONTROLÜ
*Öğrenmek * Çalışmak ve *Başarmak
Member of Consortium This project is co-financed by the European Union and the Republic of Turkey Düşük Sıcaklık Güç Üretimi Section 14.
Beş Aşamalı Mesleki Rehberlik ve
TEST ÇÖZME TEKNİKLERİ VE PARAGRAF SORULARI HAKKINDA İPUÇLARI
1 T.C. Yükseköğretim Kurulu DİPLOMA EKİ PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI (KAZANIMLARI) DİPLOMA EKİ EĞİTİM SEMİNERİ Dönemi Bologna Sürecinin Türkiye’de.
SLAYTI MUTLAKA SESLİ İZLEYİNİZ… İYİ SEYİRLER…
HAZIRLAYANLAR NURTAÇ ÜNLÜ DERYA DEMİR GÜLŞAH BAŞARAN
1 Kelime Uygulama Sunumu - 76 Bu sunumdaki kelimeler… Gesture To gift To gild To give To gibbet
NOUN CLAUSES (İSİM CÜMLECİKLERİ).
TEST ÇÖZME TEKNİKLERİ.
ETKİLİ TEST ÇÖZME TEKNİKLERİ VE SINAV ANI STRATEJİLERİ
EKO KULÜP ECO CLUB.  Bu çalı ş manın uzun süreli olması için okul yönetimiyle konu ş up, ENKA STORE’un önünde sürekli kalacak bir.
Avrupa’da Fen Eğitimi için Topluluk Murat YATAĞAN
SÜLEYMAN DEM İ REL PRIMARY AND SECONDARY SCHOOL. GENERAL INTRODUCTION SCHOOL DIRECTORY, TEACHERS AND OTHER STAFF CLASSROOMS PARTS OF THE SCHOOL GALLERY.
SERVING WATER TO A THIRSTY PERSON Bu Proje AB Tarafından Finanse edilmektedir. This Project is funded by European Union. Responsibility for the information.
YALVAÇ İLÇE MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ GATHER TOGETHER FOR BETTER "Erasmus+ Programı kapsamında Avrupa Komisyonu tarafından desteklenmektedir. Ancak burada.
NOT TUTMA.
This project has been funded with support from the European Commission UK01-KA This publication [communication] reflects the views only.
This project has been funded with support from the European Commission UK01-KA This publication [communication] reflects the views only.
This project has been funded with support from the European Commission UK01-KA This publication [communication] reflects the views only.
This project has been funded with support from the European Commission UK01-KA This publication [communication] reflects the views only.
This project has been funded with support from the European Commission UK01-KA This publication [communication] reflects the views only.
BİRİKİM YAPACAĞIM.
DÜŞÜN, HAYAL ET Imagine there’s no heaven,it’s easy if you try DÜŞÜN Kİ CENNET DİYE BİRŞEY YOK, BÖYLE DÜŞÜNMEYİ BİR DENE.
ICF Aylık Üye Toplantısı 11 Aralık 2012 Didem Şen Pamuk.
This project has been funded with support from the European Commission UK01-KA This publication [communication] reflects the views only.
Learning to learn network for low skilled senior learners ÖĞRENMEYİ İSTİYORUM, FAKAT... BENİM STİLİM NE? Öğrenmeyi öğrenme Her yerde ve her zaman kendi.
Learning to learn network for low skilled senior learners ÖĞRENCİ Mİ? EVET, O BENİM! Learning to Learn Training Öğrendiklerinizin aktif bir seçicisi olmak.
Prof. Dr. Ahmet Arıkan (Hilal Gülkılık’tan alınmıştır)
Learning to learn network for low skilled senior learners FARKLI ÖĞRENME STİLLERİ! Öğrenmeyi öğrenme Her yerde ve her zaman kendi stilimle öğrenme. Developed.
Learning to learn network for low skilled senior learners Hayat Boyu Öğrenme Toplumu Learning to Learn Training 21. Yüz Yılda Öğrenme Developed with the.
Yaparak yaşayarak öğrenme. Motivasyon ve yöneltme Learning to Learn Training Öğrenmede yetişkinleri ne güdüler? Developed with the support of the EU Leonardo.
Learning to learn network for low skilled senior learners ÖĞRENCİ Mİ? EVET, O BENİM! Learning to Learn Training Hafıza performansınızı geliştirmek Developed.
Learning to learn network for low skilled senior learners HAYAT BOYU ÖĞRENME TOPLUMU Learning to Learn Training ÖGRENME KÜLTÜRÜ Developed with the support.
Learning to learn network for low skilled senior learners Hayat Boyu Öğrenme Toplumu Learning to Learn Training Bir Fırsat Olarak Öğrenme Developed with.
Yaparak yaşayarak öğrenme. Motivasyon ve yöneltme Learning to Learn Training Amaç ve yetenek Developed with the support of the EU Leonardo da Vinci Programme.
ICFCY-MedUse - On the job learning by using ICF-CY in Social Paediatrics İşlevsellik, Yetiyitimi ve Sağlığın Uluslararası Sınıflandırılması -Çocuk ve Genç.
Elke HOFFMANN & Engin YILMAZ Hessenkolleg- Wetzlar / Almanya İzmir Özel Fatih Koleji / Türkiye Grup Çalışması ve e-Twinning: Metodlar ve Sonuçları / Grup.
Learning to learn network for low skilled senior learners ÖĞRENCİ Mİ? EVET, O BENİM! Learning to Learn Training Bilinçsiz zihnimiz Developed with the support.
We just want to have the peace for our world Dünyamız için sadece barış istiyoruz.
Learning to learn network for low skilled senior learners Hayat Boyu Öğrenme Toplumu Learning to Learn Training Ne kazanıyoruz? Developed with the support.
Learning to learn network for low skilled senior learners ÖĞRENCİ Mİ? EVET, O BENİM! Learning to Learn Training Developed with the support of the EU Leonardo.
AVRUPA BİRLİĞİ GUNDTVİG ÖĞRENME ORTAKLIĞI ‘ALTIN ÇOCUKLAR ALTIN EBEVEYNLER’ PROJESİ EUROPEAN UNION GRUNDTVIG LEARN PARTNERSHIP GOLDEN PARENTS FOR GOLDEN.
Yaparak yaşayarak öğrenme. Motivasyon ve uyum Learning to Learn Training Motivasyon nedir ve neden ona ihtiyaç duyariz? Developed with the support of the.
Learning to learn network for low skilled senior learners Her yerde ve her şekilde öğrenme Öğrenmeyi Öğrenme Eğitimi Developed with the support of the.
Learning to learn network for low skilled senior learners ÖĞRENME KABİLİYETİMİ VE YAKLAŞIMIMI BİLME Öğrenmeyi öğrenme Her yerde ve her zaman kendi stilimle.
BOĞAZLAYAN HALK EĞİTİM MERKEZİ INSTITUTUL POSTLICAL PHOENIX htttp:// NEWHAM COLLEGE OF FURTHER.
MUNZUR WATER Bu Proje AB Tarafından Finanse edilmektedir. This Project is funded by European Union. Responsibility for the information and views set out.
Öğrenmede Öncelik- Sonralık Etkisi
TURKISH 1 (UHF1271) İŞARET ZAMİRLERİ DEMONSTRATIVE PRONOUNS
TURKISH 1 (UHF1271) GÜNLER&DERSLER DAYS&SUBJECTS
We are pleased to welcome you to the opening ceremony of
Sunum transkripti:

learning to learn network for low skilled senior learners ÖĞRENCİ Mİ? EVET, O BENİM! Learning to Learn Training Gölgede kalmış yeterliliklerinizin farkında olmak Developed with the support of the EU Leonardo da Vinci Programme This project has been funded with support from the European Commission. This publication reflects the views only of the author, and the Commission cannot be held responsible for any use which may be made of the information contained therein.

learning to learn network for low skilled senior learners Bu dersin sonunda… Uzun süreli belleğin,içindeki bütün olta kancalarının bir birine bağlı olduğu bir olta çantası gibi olduğunu, Takip etmeden, ne öğrendiğinizin farkında olmak için birkaç yararlı ipucunu öğreneceksiniz.

learning to learn network for low skilled senior learners Soru Önemli şeylere konsantre olurken, kısa süreli belleğimize yüklenmek konusunda dikkatli davranmadığımız varsayalım. Dikkat ettiğiniz şeyi unutmayacağınızdan nasıl emin olabilirsiniz? Kısa süreli belleğinizin bilgileri uzun süreli belleğinize taşıdığından ve uzun süreli belleğinizin bunları unutmayacağından nasıl emin olabilirsiniz? Ve bir problem daha: bunları sonradan tekrar hatırlayacağınızdan nasıl emin olabilirsiniz? Takip ettiğiniz şeyi unutmayacağınızdan nasıl emin olabilirsiniz?

learning to learn network for low skilled senior learners Çözüm! Bunu anlamak için, yeni bir fikir öne sürmeliyiz. Bu da şema fikridir. Şema fikri

learning to learn network for low skilled senior learners Görüş Şema bütün zihninizdeki bütün düşüncelerin birleşimiyle oluşmuş bir gruptur. Bir araya gelmiş düşünceler grubu

learning to learn network for low skilled senior learners Örnek Örneğin,ben ‘göl’ dersem,muhtemelen uzun süreli belleğinizde olup hatırlayacağınız bir çok şey olacaktır:çocukluğunuz,ördekler,su,botlar,ve daha bir çok şey. Bütün bunlar uzun süreli belleğinizde bir araya gelmiş bir şema halindedir. Sonuç olarak, ben ‘göl’ dersem, aynı şema içinde bu kelimeyle ilgili olan bir çok şey düşünebilirsiniz. “göl”,uzun süreli belleğinizden hatırlayacağınız bir çok şey olabilir

learning to learn network for low skilled senior learners Görüş Bu, uzun süreli belleğimizde olan bilgi parçalarının bilyelerle dolu bir çanta gibi birbirinden ayrı olmadığı anlamına gelir. Dahası,uzun süreli belleğimiz,içindeki bütün kancaların birbirine bağlı olduğu bir olta çantası gibidir. Olta çantası

learning to learn network for low skilled senior learners Anahtar görüş Düşünce grubunun şemasını, bütün olta kancalarının birbirine bağlı olduğu bir olta çantası gibi düşünebiliriz. Birini kısa süreli belleğinizden çekerseniz, diğerleri de arkasından gelir. Bütün olta kancalarının birbirine bağlı olduğu düşünce grubu şeması

learning to learn network for low skilled senior learners Soru Soru: Hatırlamak istediğimiz parçaların bir şemada birbirine bağlı olduğundan nasıl emin olabiliriz? Eğer değillerse, uzun süreli belleğimiz içinde dibe batmazlar ve biz onları tekrar çıkaramayız– onları unutmuş oluruz. Hatırlamak istediğimiz parçalar bir şema içinde birbirine bağlı mıdır?

learning to learn network for low skilled senior learners Çözüm! İki şey yapmak zorundayız: -Onları bilinçli olarak takip etmek -Onları sahip olduğumuz şema içinde tutmak Bilinçli zihin & bağlı tutmak

learning to learn network for low skilled senior learners Örnek Yeni fikirler hakkında düşünmeliyiz ve zaten sahip olduğumuz fikirlerle bağlamalıyız. Bunu düşünerek yapabiliriz: “bu, benim düşünmeye alıştığım bir şey değil” ya da “bu,benim başıma dün gelen şeyle bağlantılı.’’ Bu yolla, yeni fikirlerimizle daha önce uzun süreli belleğimizde şemalaşmış fikirlerle bağlayabiliriz. Bu,benim başıma önceki gün gelen şeyle bağlantılı

learning to learn network for low skilled senior learners Sonuç! Bir şeyi hatırlamanın yolunun sadece derse devam etmek olmadığından emin olmamız gerekiyor. Bu yeni bilginin uzun süreli belleğimize transfer olduğundan emin olmalıyız. Bunu da şu yolla yaparız: Bu bilgiyi kısa süreli belleğimizden çıkarmak Bilgi hakkında bilinçli bir şekilde düşünmek Bu yeni bilgiyi, zaten bildiğimiz şeyle karşılaştırmak Bilgi uzun süreli belleğimize transfer olur Dilekler!

learning to learn network for low skilled senior learners Soru Bir restorana girdiğinizde, bağırmaya ya da ağlamaya başlar mısınız? Bağırmak ya da ağlamak?

learning to learn network for low skilled senior learners Çözüm! Tabi ki cevap hayırdır. Çünkü çünkü kafanızda bir restoran şeması vardır.içerikle ilgili olarak oluşturduğunuz bir şemadır bu. Bir restoran şemasına, bir aile şemasına, sosyalizmin şemasına, üniversitenin şemasına, bir kitabı nasıl okumanız gerektiğinin şemasına, vs. Hem tecrübeleriniz yoluyla edindikleriniz hem de hatırladıklarınız onları nasıl düzenlediğinize bağlıdır- şemalar. Şemalarınıza bağlı

learning to learn network for low skilled senior learners Öğrendiklerimiz Bir şeylere nasıl bakarsınız,ne neyle uygun olur diye düşünürsünüz, neleri fark edersiniz,neleri hatırlarsınız, hangilerinin şemasına sahipsiniz?Ve farklı kişilerin aynı şeyle ilgili olarak farklı şemaları vardır. Benim üniversite ile ilgili şemam seninkinden farklı olabilir. Hangi şemalara sahip olduğunuz meselesi