EĞİTİMDE İLETİŞİM SÜRECİ

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
Satışta İletişimin Rolü
Advertisements

Materyal Geliştirme Süreci-Aşamalar
İLETİŞİM ve DOĞRU ANLAŞILMA
Temel Kavramlar: Öğrenme İlkeleri
Öğretim Teknolojileri ve Materyal Tasarımı Temel Kavramlar
İ L E T İ Ş İ M ve E M P A T İ.
YRD.DOÇ.DR. PINAR SEDEN MERAL
İnsan İletişimine Giriş Human Communication [Bölüm 1]
İLETİŞİM ÖĞR. GÖR. EDİP KOŞAR
Duran Uygur
GENEL ve TEKNİK İLETİŞİM
Eğitimde Hedefler ve Hedef Türleri
«İletişim Kavramı ve İletişim Süreci» YRD.DOÇ.DR. PINAR SEDEN MERAL
Dr. Süleyman Sadi SEFEROĞLU Hacettepe Üniversitesi, Eğitim Fakültesi
İ L E T İ Ş İ M Dr. Mustafa Aydın BAŞAR.
Teknoloji Nedir?.
İletişimde Süreç Yaklaşımı
İLETİŞİM.
İLETİŞİM Varlıkların kendi aralarında anlaşmak için oluşturdukları simgeler sistemine denir. Gergin ortamlarda, kişilerin sağlıklı ve olumlu düşünmesi.
Dr. Hasan Özder Hizmetiçi eğitim
Öğretim Teknolojileri ve Materyal Tasarımı 1.Temel Kavramlar
ALICI İletişim sürecinde, kaynağın gönderdiği mesaja hedef olan kişi, grup ya da kitleye alıcı adını veriyoruz. Alıcı bir kişi, bir grup, örgüt ya da toplum.
Öğretim Teknolojileri ve Materyal Tasarımı 2
Öğretimde Kullanılan Yaklaşımlar (Stratejiler)
Oguzhanhoca.com /oguzhanhocam /oguzhan_hoca.
Öğrenme Öğretim sürecinde kullanılan stratejiler genel olarak üç grupta toplanabilir: Pasif öğretim (öğretmen merkezli) Etkileşimli öğretim Aktif öğrenme.
Öğretim Teknolojileri ve İletişim Süreci
Eğitim Ortamlarında İletişim
4.ÜNİTE C.ETKİLİ İLETİŞİM.
ARAÇ GEREÇLERİN EĞİTİMDEKİ YERİ VE ÖNEMİ
ÖĞRETİM TEKNOLOJİLERİ VE MATERYAL GELİŞTİRME
ÖĞRETİM TEKNOLOJİLERİ VE MATERYAL TASARIMI
Eğitimde Hedefler Hedeflerin İşlevleri ve Analizi
-İLETİŞİM- SUNUSU.
ÖĞRETİM TEKNOLOJİLERİ VE MATERYAL GELİŞTİRME
EĞİTİM TEKNOLOJİSİ VE İLETİŞİM
Öğrenme Öğretme Süreci
ÖĞRETİM TEKNOLOJİLERİ VE MATERYAL TASARIMI
İletişim Süreci ve Türleri
Didim Akbük Sağlık Eğitim Merkezi
ÖĞRETİM TEKNOLOJİSİ VE İLETİŞİM
YAKIN DOĞU ÜNİVERSİTESİ ATATÜRK EĞİTİM FAKÜLTESİ
Pozitif psikoloji İletişim becerileri.
İLETİŞİM VE İLETİŞİMİN ÖĞELELERİ Yrd. Doç. Dr. Bahadır KÖKSALAN
DİL VE KONUŞMA BOZUKLUKLARI
İ L E T İ Ş İ M ve E M P A T İ Dr. Mustafa Aydın BAŞAR.
YETİŞKİN EĞİTİMİ VE İLETİŞİM BECERİLERİ
YETERLİK VE MODÜL TABLOSU
BÖLÜM 2 ÖĞRETİM TEKNOLOJİSİ VE İLETİŞİM. BÖLÜM 2 ÖĞRETİM TEKNOLOJİSİ VE İLETİŞİM.
İLETİŞİM.
Etkili İletişim Beden Dili Yrd. Doç. Dr. Kenan TAŞTAN Atatürk Üniversitesi Tıp Fakültesi Aile hekimliği Ana Bilim Dalı.
Bilgi üretme, aktarma ve anlamlandırma süreci İki yönlü bilgi akışı
ÖĞRETİM TEKNOLOJİLERİ VE MATERYAL TASARIMI
Teknoloji Nedir?.
EĞİTİMDE TEMEL KAVRAMLAR AÇISINDAN TEKNOLOJİ VE İLETİŞİM
ARAÇ GEREÇLERİN EĞİTİMDEKİ YERİ VE ÖNEMİ
Eğitimde Teknoloji Kullanımı
İLETİŞİMİN TANIMI ÖNEMİ VE İLKELERİ
İLETİŞİM SÜRECİ, ÖĞELERİ VE İLETİŞİM ARAÇLARI
ÖĞRETİM tEKNOLOJİLERİ ve Materyal TasarIMI
İLETİŞİM TEKNİKLERİ.
Bölüm 5 İLETİŞİM VE EĞİTİM
ARAÇ GEREÇLERİN EĞİTİMDEKİ YERİ VE ÖNEMİ
İ L E T İ Ş İ M ve E M P A T İ.
SATIŞTA İLETİŞİMİN ROLÜ.
Öğretim Teknolojileri ve Materyal Tasarımı Temel Kavramlar
İKNA SÜRECİ.
Eğitim ve Öğretim Teknolojisi İletişim Süreci
İletişim nedir Temel İletişim. Bir aklın, başka bir aklı etkileme sanatıdır. İletişim.
Sunum transkripti:

EĞİTİMDE İLETİŞİM SÜRECİ Davranış değişikliği meydana getirmek amacıyla bilgi, duygu,düşünce ve becerilerinin paylaşıldığı bu sürece iletişim denir.

Karşıdaki bireyin ya da insan topluluğunun özne konumunda olan bireyin aktarmaya çalıştıklarını algılayıp anlayıp özümsemesi ve yanıtlaması iletişim olur.

Etkileşimde bireylerin duygu ve düşüncelerini, tutum ilgi ve alışkanlıklarını iletişim sürecine katmaları paylaşmaları ve paylaşımlarını denetlemeleri önemlidir.

Görüşme adabını bilmeyen kişi alim bile olsa gerçek kişiliğini gösteremez.(Liard)‏

İki insanın uzun süre görüşmesi ,ikisini de öylesine etkiler ki , sadece huy ve ahlakları değil,ses tonları bile birbirine benzer. (Lavater)‏

İLETİŞİM SÜRECİNİN ÖĞELERİ İLETİ (MESAJ) KANAL KAYNAK ALICI

KAYNAK İletişimi başlatan, herhangi bir konudaki düşüncelerini alıcı durumunda olan kişilerin duyu organlarına ulaşabilecek bir biçime getiren kişidir.

Öğretmen kazandırmak istediği davranışları hareket, yazı , formül,tablo,grafik ve çizim gibi sembollere dönüştürür.

İLETİ (MESAJ) : Yaşantıların kodlanması ile sözlü, sözsüz veya yazılı hale getirilmiş semboller bütününe denir.

Bir ileti alıcının ne kadar çok duyu organına hitap ederse o ölçüde etkili olur.

Kaynaktaki davranışların doğru algılanması,uygun sembollerden oluşturulmalarına bağlıdır.

KANAL: İletinin alıcıya ulaşmasını sağlayan araç ve yöntemlere denir. Doğru kanal seçimi önemlidir.

Sınıfta kullanılan iletişimde ünite köşeleri,panolarda yer alan resim şekil ve yazılar ,okul gazetesi iletinin ulaşmasını sağlayan kanallardır.

İLETİŞİM Sözlü İletişim Sözsüz İletişim

SÖZLÜ İLETİŞİM Dil Dil ötesi

SÖZSÜZ İLETİŞİM Yüz ve beden Bedensel temas Mekan kullanımı Araçlar

Şekilden de görüldüğü gibi sadece söze dayalı iletişim az etkili iken, sözlere sesin özellikleri ve beden dilinin etkili kullanımı da eklenince daha güçlü bir paylaşım gerçekleşmektedir.

Şu öneriler öğretmenlerin sözlü ve sözsüz iletişimlerinde önemlidir : Sesin kontrolü Ses tonunun özelliği Duraklama Soru sorma

Dinleme Gözle temas kurma Öğretmenin hareketleri

ALICI : İletişimde en önemli nokta, kaynağın(öğretmen) gönderdiği iletinin alıcı(öğrenci) tarafından doğru olarak anlamlandırılmasıdır. Bu, öğretmenin duygu ve düşüncelerini öğrencinin çözebileceği şekilde kodlamasıyla doğrudan ilişkilidir.

DÖNÜT : Öğrencinin gelen iletiyle ilgili tepkilerini içerir.

İletişim Sürecinde Gürültü İletişimin başarısını olumsuz yönde etkileyen her şey ‘gürültü’ veya ‘parazit’ olarak adlandırılır. Biri anlamsal diğeri ise kanala özgü olan iki tür gürültü vardır.

İnsanlar farklı nedenlerle kendilerine ilgi çekici gelmeyen iletişimi yok sayma ve yanlış anlama eğilimindedirler. Bu konuda üç psikolojik tutumdan söz edilebilir…

SEÇİCİ DİKKAT

SEÇİCİ ALGILAMA İletişim kurulan konuda insanların önyargıları ile davranmaları eğilimidir.

SEÇİCİ SAPTIRMA

İLETİŞİM SÜRECİ VE YAŞANTI ALANI Öğretmenin sahip olduğu bilgiler ne kadar fazla öğrenciyle paylaşılırsa öğretmen öğrenci arasındaki yaşantı alanı o kadar genişler.

Ortak yaşantı alanı ne kadar geniş olursa mesaj o kadar iyi iletilir.

Çoklu Öğrenme Ortamı ve İletişim Çoklu semboller Çoklu kanal Çoklu dönütler Öğrencilerin farklı yeteneklere sahip olmaları, farklı zeka alanlarını ortaya çıkarmaktadır.

Çoklu Sembol Kullanma Bilgi yalnız yazı ile değil aynı zamanda şekille, hareketle, resimle, çizimle de gösterilebilir.

Çoklu Kanal Kullanma Öğrenme sürecinde kanal, iletiyi öğrencilere taşıyan öğretim materyalleri ile yöntem ve teknikleri ifade eder.

Çoklu Dönüt Kullanma Bilgi birden çok sembole dönüştürülerek gönderilmişse , mümkün olduğunca dönütü de tek bir sembolle değil birden çok sembolle istenmelidir.

İLETİŞİM SÜRECİ VE ÖĞRENME Etkileşim Öğrenme Öğretmen alan bilgisinin yanında, iletişim için; Akıcı, ahenkli ses tonuna, Jest ve mimiklerini kullanabilme yeteneğine sahip olmalıdır.

İletişim Engelleri Öğretmen ve öğrencilerin birbirine güvenmemesi. Ortak yaşantı alanlarının yetersiz olması. Öğretmenin derse hazırlıksız girmesi.

Uygun araç gereçlerin sağlanamaması. Öğrencinin sınıfta olma amacının farkında olmaması. İletişime girme amacının tam olarak algılanamaması. Sınıf ortamının fiziksel olarak uygun olmaması.

KAYNAKLAR Demirel, Ö., Seferoğlu, S.S.& Yağcı, E.(2001). Öğretim Teknolojileri ve Materyal Geliştirme. Pegem Yayıncılık, Ankara. Ergin, A.(2002). Öğretim Teknolojileri ve İletişim. Anı Yayıncılık, Ankara. Şahin, T. Y. & Yıldırım, S.(1999). Öğretim Teknolojileri ve Materyal Geliştirme. Anı Yayıncılık, Ankara.