110106201043 Ertunç ÇALIKYILMAZ 110106201069 Mustafa KÖSEOĞLU 110106201081 Seçkin KAYA.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
BİODİZEL.
Advertisements

HAVA KİRLİLİĞİ ve KÜRESEL ISINMA
ULAŞIM VE EKOLOJİ.
MOTOR PERFORMANSINA ETKİLERİ
İKTİSAT Enerji Tasarrufu - Enerji Kaynakları -.
Projemizin amacI Dünyamız ve ülkemiz için ekonomik, çevreye duyarlı alternatif enerji kaynaklarının saptanması Alternatif enerji kaynaklarından ülkemiz.
ALBİYOBİR – ALTERNATİF ENERJİ ve BİYODİZEL ÜRETİCİLERİ BİRLİĞİ DERNEĞİ
T.C. Başbakanlık Başbakanlık Düzenleyici Reform Grubu
ATIKLAR VE ATIK YÖNETİMİ
ULUSLARARASI BİYOYAKIT SEMPOZYUMU
YAKITLAR VE YANMA GAZLAR
SANAYİDE ENERJİ VERİMLİLİĞİNİ NASIL SAĞLAYABİLİRİZ? 1
BİYODİZEL ENERJİ SİNEM ÖZCAN.
TAVUK ETİNİN SOĞUTULARAK VE DONDURULARAK
KAYNAKLARIN TÜKENEBİLİRLİĞİ VE ALTERNATİF KAYNAKLAR
OTOMOTİV MÜHENDİSLİĞİ DERSİ 6. GRUP SUNUMU
BİYOKÜTLE.
Elektrik Enerjisi Üretimi
Petrolden elde edilen sıvı yakıtların sınırlı rezervlerine rağmen, dünyada otomotiv sektörü hızla gelişmektedir. Bu gelişmeye paralel olarak oto yakıtlarının.
DOĞAL VE BEŞERİ UNSURLARIN EKONOMİYE ETKİSİ
TÜRKİYE’NİN YENİ ENERJİ DÜZENİ VE ENERJİ POLİTİKALARI
Güneş enerjisi.
Tarımsal Üretici Birlikleri ve Kooperatifler Açısından Biyodizel
EFLANİ ATATÜRK İLKÖĞRETİM OKULU
LİPİDLERİN YAPISAL VE İŞLEVSEL ÖZELLİKLERİ I
Hazırlayan: Ahmet MAVİ
RÜZGAR ENERJİSİ Devlet Meteoroloji İşleri Genel Müdürlüğü Cihan DÜNDAR
BİYODİZEL YakIT Mehmet Ali KALLİOĞLU.
BİYODİZEL
Temiz Enerji Kaynakları
BİYOGAZ.
Faaliyete Başlama Kasım 2005 Sermayesinin Tamamı Ödenmiş Bir Kuruluş Şirket Genel Merkezi ABD, Florida, Orlando Mülkiyeti Web Temeline Dayalı (Back Office.
Bitkisel kaynaklardan yakıt üretimi
Yakıtlar nelerdir ve nasıl oluşur?
MADDELERİ TANIYALIM.
İnsanı etkileyen ve insanlardan etkilenen dış ortama denir.
MADDENİN YAPISI ve ÖZELLİKLERİ
ÇEVRE EKONOMİSİ ve MALİ POLİTİKALAR
GIDA KATKI MADDELERİ LEZZET MADDELERİ.
BİYOLOJİ ADI: SOYADI: NO: SINIF: KONU:YAĞLAR,YAĞ ASİTLERİ
I. Evsel atıklar Günlük hayatta ve sanayide kullanılan milyonlarca çeşit madde vardır. Bu maddelerin büyük çoğunluğu bir süre kullanıldıktan sonra fiziksel.
Denetim Faaliyetlerinde İklim Değişikliği Ersin Çelik - Mustafa Keleş Yasama Uzmanları Kanunlar ve Kararlar Başkanlığı – Denetim Bürosu.
Yağlar (lipidler).
ANDROİD TABANLI MOBİL UYGULAMA İLE ARAÇ KARBON SALINIM HESABI İsmet Faruk YAKA* Abdülkadir KOÇER** Afşin GÜNGÖR* *Akdeniz Üniversitesi, Mühendislik Fakültesi,
Hidrojenin motorlarda yakıt olarak kullanılması durumunda petrol kökenli motor yakıtlara oranla birçok önemli avantaj saglanmaktadır. Yüksek alev.
BİYODİZEL HAZIRLAYANLAR Ufuk BAYRAK Ahmet ÇİMEN.
ALTERNATİF VE GELENEKSEL YAKITLARIN KARŞILAŞTIRILMASI
LİPİTLER (YAĞLAR)
Çevreye duyarlılık ve enerji gereksinimi günümüz insanını artık çok daha yakından ilgilendiren bir konu haline gelmiştir.İnsanın konforu artarken buna.
11. BİYOLOJİK YAKIT ÜRETİMİ
BİYODİZEL HAZIRLAYAN Mert TURHAN.
Atık yağlar Günümüzde bitkisel yağ fiyatlarındaki hızlı artış, biyodizel üretiminde yemeklik yağlar yerine kızartma yağları gibi atık yağların kullanımı.
BİYODİZEL Biyodizel, mikrobiyel, bitkisel veya hayvansal yağların uzun zincirli yağ asitlerinin metil esterlerinden oluşturulan ve “B100” şeklinde formüle.
EKOLOJİK (= ORGANİK) TARIM TANIMI, İLKELERİ
Biyoyakıtlar ve Gelişim Süreçleri
KONU BAŞLIKLARI BİLGİ EKONOMİSİ GELİŞİMİ BİLGİ EKONOMİSİ ÖZELLİKLERİ
Transesterifikasyon; triaçilgliserollerin dizel yakıtların yerine kullanılabilmesi için gereken kimyasal modifikasyonlar arasında en çok tercih edilen.
Mikrobiyel yağların biyodizel üretiminde kullanımı
Elif ULUGUT Cansu UYSAL Meltem YILDIRIM Tuğçe Nur YILDIZ Gamze ÖZTÜRK
Seyahat İşletmeleri Yönetimi ve Ulaştırma Sistemleri
Yenilenebilir Enerji Kaynakları Yenilenemez Enerji Kaynakları.
BİYODİZEL SUNU Bilal ENÜŞTEKİN Harran Üniversitesi
ORGANİK TARIM VE ÇEVRE İLİŞKİSİ. ORGANİK TARIM VE ÇEVRE İLİŞKİSİ.
BİTKİSEL ENERJİ KAYNAKLARI. Bitkisel enerji kaynağı nedir? Günümüzde hemen hemen her bitkisel kaynağının ana enerji kaynağı güneştir. Çünkü bitkilerin.
İKTİSAT Enerji Tasarrufu - Enerji Kaynakları -. Enerji Tasarrufu – Enerji Kaynakları Aslında doğada yenilenemeyen enerji türü yoktur. Fakat bazı enerji.
BİYOKÜTLE ENERJİSİ Bioyütle biyolojik kökenli fosil olamayan organik madde kütlesidir. Biyokütle terimi çok geniş anlamda yaşayan organizmalardan üretilen.
 Yenilenebilir Enerji, sürekli devam eden doğal süreçlerdeki var olan enerji akışından elde edilen enerjidir. Bu kaynaklar güneş enerjisi, rüzgâr enerjisi,
Biokütle Enerjisi Dipl.-Ing.- Cemal ÇELİK.
TERMIK SANTRAL. TERMIK SANTRAL NEDIR? ana işletici makinesi buhar gücüyle çalışan güç santralıdır. Isıtılan su buhara dönüştürülerek bir elektrik üretecini.
Tarım sektörünün önemi
Sunum transkripti:

Ertunç ÇALIKYILMAZ Mustafa KÖSEOĞLU Seçkin KAYA

 Biyodizel Nedir ?  Biyodizelin Tarihsel Gelişimi  Biyodizelin Üretimi  Biyodizelin Kullanım Alanları  Standartları  Genel Özellikleri  Avantaj ve Dezavamtajları  Kaynakça

 Biyodizel, organik yağların baz ve alkolle karıştırılarak dizel yakıta çevirilmesi sonucu elde edilen ürün.  Kolza (kanola), ayçiçek, soya, aspir gibi yağlı tohum bitkilerinden elde edilen yağların veya hayvansal yağların bir katalizor eşliğinde kısa zincirli bir alkol ile (metanol veya etanol ) reaksiyonu sonucunda açığa çıkan ve yakıt olarak kullanılan bir üründür.

 İlk olarak 1900 lü yıllarda Rudolf diesel yer fıstığı yağıyla dizel motoru dünya fuarında çalıştırmış böylece sebze yağlarının yakıt olarak kullanılabileceğini göstermiştir. Ancak petrolün daha revaçta olması sebeyile ilgi görmemiştir.Ancak 1970’lere gelindiğinde pet rol sıkıntısı nedeniyle alternatif enerji kaynakları aranmıştır. Biodizel ismi ilk olarak Amerika Ulusal Soydizel Geliştirme Kuruluşu tarafından kullanılmıştır.

 Biyodizel üretiminde kullanılan en favori ürün soya fasulyesidir.Elde edilen bitkisel veya biyolojik yağlar metanol ile karıştırılıp sodyum hidroksitle tepkime hızlandırılır ve sonuç olarak ester ve gliserin oluşur. Ester yakıt olurken yan ürün gliserin ise diğer sektörlerde kullanılır.

 Biyodizel, araçlarda, ısınmada, havacılık sanayinde kullanılan bir üründür.  Britanya'lı işadamı Richard Branson Virgin Voyager isimli treni üretti ve bu dünya'nın ilk biyodizel ile çalışan treni oldu.  Havacılık sahasındaki ilk biyoyakıtlı uçuş ise 23 şubat 2008 tarihinde Boeing - Virgin atletic Havayolu - general elektrik işbirliği tarafından gerçekleştirilmiştir.

 Biyodizel, dizel ile karışım oranları bazında aşağıdaki gibi adlandırılmaktadır:  B5 : % 5 Biyodizel + %95 Dizel  B20 : % 20 Biyodizel + %80 Dizel  B50 : % 50 Biyodizel + %50 Dizel  B100 : %100 Biyodizel  Biyodizel için EN Avrupa Birliği Standardı ile ASTM D 6751 Amerikan Standardı yürürlüktedir. Türkiye'de EN Standardı temel alınarak TSE Standardı hazırlanmaktadır.

 Biyodizel orta uzunlukta C16-C18 yağ asidi zincirlerini içeren metil veya etil ester tipi bir yakıttır. Biodizel verim olarak mazota yakın ve motor performansı olarak eşdeğerdir. Zehirli atıklar içermez, şeker gibi doğada hızlı çözünür ve nitrojen tutma özelliği sayesinde fertilize ihtiyacını azaltır. Ozon tabakasına olan olumsuz etkiler dizel yakıta göre %50 azdır.

 Biyodizeli oluşturan C16-C18 metil esterleri doğada kolayca ve hızla parçalanarak bozunur, 10,000 mg/l'ye kadar herhangi bir olumsuz mikrobiyolojik etki göstermezler. Suya bırakıldığında biyodizelin 28 günde %95'i, motorinin ise %40'ı bozunabilmektedir. Biyodizelin doğada bozunabilme özelliği dekstroza (şeker) benzemektedir.

 Biyodizelin olumsuz bir toksik etkisi bulunmamaktadır. Biyodizel için ağızdan alınmada öldürücü doz 17.4 g biyodizel/kg vücut ağırlığı şeklindedir. Sofra tuzu için bu değer 1.75 g tuz/kg vücut ağırlığı olup, tuz biyodizelden 10 kat daha yüksek öldürücü etkiye sahiptir. İnsanlar üzerinde yapılan elle temas testleri biyodizelin ciltte %4'lük sabun çözeltisinden daha az toksik etkisi olduğunu göstermiştir.

 Biyodizelin toksik olmamasına karşın, biyodizel ve biyodizel-dizel karışımlarının kullanımında; dizel için zorunlu olan standart koşulların (göz koruyucular, havalandırma sistemi vb.) kullanılması önerilmektedir.

 Motorin için gerekli depolama yöntem ve kuralları biyodizel için de geçerlidir. Biyodizel temiz, kuru, karanlık bir ortamda depolanmalı, aşırı sıcaktan kaçınılmalıdır. Depo tankı malzemesi olarak yumuşak çelik, paslanmaz çelik, florlanmış polietilen ve florlanmış polipropilen seçilebilir.

 Depoloma, taşıma ve motor malzemelerinde bazı elastomerlerin, doğal ve butil kauçukların kullanımı sakıncalıdır; çünkü biyodizel bu malzemeleri parçalamaktadır. Bu gibi durumlarda biyodizelle uyumlu Viton B tipi elastomerik malzemelerin kullanımı önerilmektedir.

 Biyodizel ve biyodizel-dizel karışımları, dizelden daha yüksek akma ve bulanma noktasına sahiptir; bu durum yakıtların soğukta kullanımında sorun çıkarır. Akma ve bulanma noktaları uygun katkı maddeleri (anti-jel maddeleri) kullanımı ile düşürülebilmektedir. Biyodizel-dizel karışımları 4 °C üzerinde harmanlama ile hazırlanmalıdır.

 Soğukta harmanlamada biyodizelin dizel üzerine eklenmesi, sıcakta harmanlama da ise karışımda daha fazla olan kısmın az kısım üzerine eklenmesi önerilmektedir. Eğer harmanda soğumaya bağlı olarak kristal yapılar oluşursa, harmanın tekrar normal görünümünü kazanması için bulutlanma noktası üzerine ısıtılması ve karıştırılması gerekmektedir.

 Biyodizel ısıl değeri motorinin ısıl değerine oldukça yakın değerde olup, biyodizelin setan sayısı motorinin setan sayısından daha yüksektir. Biyodizel kullanımı ile motorine yakın özgül yakıt tüketimi, güç ve moment değerleri elde edilirken, motor daha az vuruntulu çalışmaktadır. Biyodizel motoru güç azaltıcı birikintilerden temizleme ve motorinden çok daha iyi yağlayıcılık özelliklerine sahiptir.

 Deneyler Land Rover TDI 110 Marka, dört silindirli direk enjeksiyonlu, Turbo- intercooler dizel motorda yapılmıştır. Bu motor, 2100 d/d’da 235 Nm moment ve 3850 d/d ‘da 82 kW güç üretebilmektedir.  Motor performansı ve egzoz emisyon değerlerinin ölçülmesi için tam yük değişik devir testi yapılmıştır. Testler 4400, 4000, 3500, 3000, 2500, 2000 ve 1750 d/d’ da gerçekleştirilmiştir

 Atık kızartma yağlarının metil esteri olarak kullanılması Türkiye açısından değerlendiğinde şu sonuçlar çıkmaktadır; Türkiye dizel yakıtına alternatif bir yakıt üretebilecek kapasiteye sahiptir. Üretilen yakıt çevre dostu olarak, çevre kirliliğine çözüm olabilecektir. Türkiye tarımsal potansiyelini daha doğru ve etkin olarak kullanabilecek ve yeni iş olanakları sağlayacaktır.

 Atık kızartma yağları değerlendirilebilecek ve bu yağlardan oluşan doğan çevre kirliliğinin azaltılabilecektir. Bu yağların değerlendirilmesinde en büyük sorun yağların toplanmasından kaynaklanmaktadır

 Biyolojik olarak kolay ayrışabildiği ve toksik olmadığı için biyodizelin kullanımı daha güvenlidir,  Yenilenebilir bir kaynaktır ve yerel imkanlarla üretilebilir,  Petrole bağımlılığı azaltması nedeniyle ekonomik ve stratejik olarak katkı sağlar

 Kırsal kesimin sosyo-ekonomik yapısında iyileşme sağlar ve bu sayede kırsal alandan kentlere göçün önlenmesine katkıda bulunur,  Petrol yüzünden çıkan devletlerarası sorunlar, devletlerin bir nevi kendi petrolünü üretmeleri sayesinde kısmen çözülmüş olacaktır,  Biyodizel üretiminin artmasıyla petrol fiyatlarındaki anormal artışlar, talebin bir kısmının veya tamamının biyodizelle karşılanması ile önlenmiş ve bu sayede ulaşım, ısınma, tarımsal ve endüstriyel üretim maliyetlerinin kontrol altına alınmasıyla enflasyon artışı belli ölçüde kontrol altında tutulmuş olacaktır.

 Isıl değeri petrodizele göre bir miktar daha düşüktür. Bu durum motordaki yanma sonucunda azda olsa güç düşüşüne neden olmaktadır,  Yakıt tüketimi hacim esasında % 11, ağırlık esasında ise % 5–6 daha fazla olmaktadır.  NOx emisyonları petrodizele göre bir miktar yüksektir.

 Soğuk hava şartlarından petrodizele göre daha çabuk etkilenir. Özellikle bulutlanma daha erken görülmektedir. Bu durum biyodizelin soğuk iklim bölgelerinde kullanımını sınırlandırıcı bir faktördür. Bunu aşabilmek için B20 (% 20 biyodizel ve % 80 dizel karışımı) kullanım formu tercih edilmektedir.  Saf biyodizel (B100) kullanımında motor malzemelerinin (özellikle yakıt sistemindeki hortum, bağlantı elemanı ve contalar) biyodizele uygun seçilmesi, uygun değilse değiştirilmesi gerekmektedir,

 Tarım arazilerinde gıda üretimi için ayrılan arazilerin bir kısmının daha çok kar elde edileceği düşünülerek yağ bitkisi tarımına ayrılması ile az gelişmiş ülkelerde gıda fiyatlarında artış ve gıda temininde zorluk yaşanması muhtemeldir.

  