18 Haziran 2010 1 ÜNİVERSİTE-İŞ DÜNYASI İLİŞKİSİ: BOLOGNA SÜRECİNDE İSTİHDAM EDİLEBİLİRLİK Abdullah Atalar BİLKENT Üniversitesi 18 Haziran 2010.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
AİLELERİN EĞİTİM SÜRECİNE KATILIM ÇALIŞMALARI
Advertisements

BAHAR TÜMER
Bilgi Paketi Çalışmaları
ORTAOKUL SONRASI EĞİTİM SEÇENEKLERİ

Üniversite - Sanayi İşbirliği Destek. Programa Etken Olan Temel Sorular
KÜTÜPHANELERDE HALKLA İLİŞKİLER ve PAZARLAMA ANKARA ÜNİVERSİTESİ KÜTÜPHANESİ ÖRNEĞİ Tuna CAN & E.Erdal AYDIN
Akademik Etik İhlalleri
T.C. DOĞUŞ ÜNİVERSİTESİ MESLEK YÜKSEKOKULU. HEDEFİMİZ Öğrencilerimizi; Çağdaş bilgi ve mesleki beceri ile donatmak, Nitelikli, ahlaklı, kültürlü ve sorumlu.
OKULLARIMIZIN BAŞVURABİLECEĞİ HİBE PROGRAMLARI VE KAZANDIRACAKLARI
Üniversite Sanayi işbirliği ile başarmak Prof. Aytül Erçil Sabancı University
Bilinçli Tercih Seminerine HOŞGELDİNİZ İÇERİK 1.Tercih listesini oluşturmadan önce yapılması gerekenler 2.Sıklıkla yapılan tercih hataları 3.Tercihlerinizi.
NEDEN Yıldırım Beyazıt Üniversitesi Sağlık Bilimleri Fakültesi Hemşirelik Bölümü ? .
ORTA DOĞU TEKNİK ÜNİVERSİTESİ Sürekli Eğitim Merkezi www. sem. metu
TÜRKİYE ARGE MERKEZİ OLUR MU?
Comenius Programı Onur AYDEMİR
BOLOGNA UZMANLARI ULUSAL TAKIM PROJESİ 14 MAYIS 2010, ANTALYA SULTAN GÜROL BOLOGNA ULUSAL TAKIMI ÖĞRENCİ TEMSİLCİSİ
EĞİTİM SİSTEMİ VE ÖLÇMENİN SİSTEMDEKİ YERİ
1 Bilgiye Erişimde Fırsat Eşitliği Projesi Olarak EKUAL'in Doğuşu ve Gelişimi Prof.Dr. Cem SARAÇ Hacettepe Üniversitesi.
SEÇMELİ YÖNETİM BİLİMİ DERSİ
MÜHENDİSLİK MESLEĞİ VE EĞİTİMİNİN SINIRLARI H. ABDULLAH, M. A. YALÇIN, N. SAZAK, M. YILDIZ SAKARYA ÜNİVERSİTESİ ELEKTRİK-ELEKTRONİK MÜH. BÖLÜMÜ.
BAĞIMSIZLIKLARININ 20. YILINDA TÜRK CUMHURİYETLERİ TÜRK CUMHURİYETLERİ ARASINDA EĞİTİM VE BİLİM ALANINDAKİ İLİŞKİLER: DEĞERLENDİRME, SORUNLAR VE ÖNERİLER.
Uzaktan Eğitim Çalışmaları ve Başlanan e-Eğitim Projesinin İçeriği
HOCALAR UÇUK OLUNCA – 1 - HANGİ SANDALYE?
KIRGIZİSTAN-TÜRKİYE MANAS ÜNİVERSİTESİ PROF. DR. SEBAHATTİN BALCI KIRGIZİSTAN-TÜRKİYE MANAS ÜNİVERSİTESİ REKTÖRÜ (28 – 29 Mart 2013, İstanbul, Türkiye)
Web 2.0 araçlarI MERYEM KAYA AKDENİZ ÜNİVERSİTESİ
ÖDEV-BAŞARI Sevgili Öğrenciler;Ödevin eğitim hayatınızda çok önemlidir. Ödevin amaçları şunlardır Derse hazırlıklı gelmek Derste öğrenilen konuları pekiştirmek.
HO Ş GELD İ N İ Z… 20 Mayıs 2004 ÜS İ SUNUMU HO Ş GELD İ N İ Z… 20 Mayıs 2004 ÜS İ SUNUMU Vestel Şirketler Grubu AR-GE Koordinatörü İHSANER ALKIM.
Prof. Dr. Erhan Erkut, MEF Üniversitesi
BİLGİ VE DUYURU PANOSU. BİLGİ VE DUYURU PANOSU.
PERFORMANS DEĞERLENDİRMESİ
Ajanda 1. Neden MEF? 2. Üniversite Seçim Rehberi 3. Sorular.
BOLOGNA SÜRECİ 01 Temmuz 2011 – Giresun. BOLOGNA SÜRECİ - TARİHÇE  25 Mayıs 1998: Sarbonne Ortak Deklerasyonu  19 Haziran 1999: Bologna Deklarasyonu.
ZEHRAŞAHİN AKDENİZ ÜNİVERSİTESİ EĞİTİM FAKÜLTESİ TÜRKÇE ÖĞRETMENLİĞİ
SANAYİ İÇİN DAHA ETKİN MÜHENDİSLİK EĞİTİMİ Borusan Holding Agah Uğur 20 Mayıs 2004.
Hacettepe Teknoloji Transfer Merkezi (HT-TTM) Girişimcilik Ofisi
KOSGEB ve KOBİ’ler. KOSGEB KOSGEB, 1990 yılında 3624 sayılı Kanun ile kuruldu. Amacı; ülkenin ekonomik ve sosyal ihtiyaçlarının karşılanmasında küçük.
Üniversiteler İçin Proje Yönetim Bilgi Sistemi
FARABİ DEĞİŞİM PROGRAMI BİLGİLENDİRME TOPLANTISI FARABİ GİDEN - GELEN ÖĞRENCİ VE ANLAŞMA SORUMLUSU BİL. İŞL. GÖKHAN ÖZDEMİR.
FAALİYETLER VE YANSIMALARIÜNİVERSİTE-SANAYİ İŞBİRLİĞİFAALİYETLER VE YANSIMALARIÜNİVERSİTE-SANAYİ İŞBİRLİĞİ.
Recep KILIÇARSLAN PSİKOLOJİK DANIŞMAN
Okula neden devam ediyorsunuz? “Eğitim görmek için.”… Okul bizi hayata hazırlamada laboratuvar görevi görür. Sorunlara uygun çözüm yolları geliştirmemize.
BASAMAKLI ÖĞRETİM PLANI
Tanımlar Artıları: Saygınlık, yurt dışı olanakları Eksileri: Gelir düzeyi, iş yükü, araş gör.lük Özel Sektörle Karşılaştırma Sonuçlar.
05 Kasım 2010, Muş BOLOGNA SÜRECİ ve MUŞ ALPARSLAN ÜNİVERSİTESİ DENEYİMİ.
Gazi Üniversitesi Gazi Üniversitesi Teknoloji Fakültesi Endüstriyel Tasarım Mühendisliği Bölümü Tanışma ve Tanıtım Toplantısı
3. ULUSAL AÇIK ERİŞİM ÇALIŞTAYI AÇIK ERİŞİM ÜNIVERSİTELERDE NELERİ DEĞİŞTİRECEK? Ekim 2014 Yükseköğretim Kurulu Başkanlığı BİLKENT ANKARA İlkay Holt.
T. C. BİLİM, SANAYİ VE TEKNOLOJİ BAKANLIĞI AR-GEREFORMPAKETİ Araştırma ve Geliştirme Faaliyetlerinin Desteklenmesi Hakkında Kanun ve Bazı Kanun Hükmünde.
KARİYER YÖNETİMİ DERSİ EGZERSİZLERİ Prof. Dr. Serkan Bayraktaroğlu
1501 TÜBİTAK Sanayi Ar-Ge Projeleri Destekleme Programı.
AB PROGRAMLARI VE TÜRKİYE Çisel İLERİ 28 Mart 2017.
Emre Özgen Bilkent Üniversitesi Psikoloji Bölüm Başkanı
ULUDAĞ ÜNİVERSİTESİ EĞİTİM FAKÜLTESİ.
KARABÜK ÜNİVERSİTESİ FARABİ KURUM KOORDİNATÖRLÜĞÜ
ERASMUS+ YÜKSEKÖĞRETİM HAREKETLİLİĞİ ULUSLARARASI İLİŞKİLER OFİSİ
Kolokyuma herkes davetlidir.
Bilgi ve İletişim Teknolojileri
Eğitimde Teknoloji Kullanımı
ARAŞTIRMA GELİŞTİRME VE YAZILIM TİCARET LİMİTED ŞİRKETİ
Bologna Süreci ve Anorganik Kimyada Alternatif Araştırma Alanları
KARŞILAŞTIRMALI EĞİTİM
Makine Mühendisliği nedir?
PROF.DR.B.ESRA ASLANERTİK DOKUZ EYLÜL ÜNİVERSİTESİ REKTÖR YARDIMCISI
TÜRK DİLDEŞ ÜLKELER İŞBİRLİĞİ KONSEYİ (TÜRK KENEŞİ)
Büro Yönetimi ve Yönetici AsistanLIğI PROGRAMI
Teknoloji ve Yenilik Destek Programları Başkanlığı
Dspace Kurumsal Arşİv KullanIm kILAVUZU
Makine Resim Ve Konstrüksiyon Programı ve amaçları
ISPARTA TİCARET VE SANAYİ ODASI
Metalurji Teknikeri nedir?
Sunum transkripti:

18 Haziran ÜNİVERSİTE-İŞ DÜNYASI İLİŞKİSİ: BOLOGNA SÜRECİNDE İSTİHDAM EDİLEBİLİRLİK Abdullah Atalar BİLKENT Üniversitesi 18 Haziran 2010

2 Bologna Deklarasyonu ile başlayan süreçte çizilen yol haritaları ile, Avrupa’nın yükseköğretimde dünyayla rekabetinin artırması amaçlanmaktadır.

18 Haziran Üye ülkelerin yükseköğretimden sorumlu Bakanları Nisan 2009 tarihinde Leuven’de istihdam edilebilirlik konusunun altını önemle çizmiştir.

18 Haziran Bu amaçla öğrenci merkezli öğrenmeyi teşvik etme ile katma değeri yüksek bir öğrenme ve çalışma ortamı oluşturma üniversitelerin en önemli görevlerinden olmaktadır.

18 Haziran Mart 2010’da “Avrupa Yükseköğretim Alanı Oluşturulmasına Dönük Budapeşte- Viyana Deklarasyonu” metninde de yer aldığı gibi her türlü eğitim alanında, öğreneni güçlendirmek hedeflenmektedir.

18 Haziran İşverenler ne istiyor: İyi lisan bilsin İyi bilgisayar kullansın Dökümanları okuyup, yeni döküman hazırlayabilsin Konusuna hakim olsun

18 Haziran İşverenler ne istiyor: Yaratıcı olsun, yeni fikirler üretebilsin İyi sunum ve iletişim yapabilsin

18 Haziran Liseden gelen öğrenciler: Pek çoğu hiç yabancı dil bilmiyor Pek çoğu hayatında roman bile okumamış. Uzun metinleri okumaya hiç alışık değil. ÖSS’nin kısa soru, seçmeli cevap sistemine göre yetiştirilmişler

18 Haziran Liseden gelen öğrenciler: Türkçe kelime hazineleri çok kısıtlı (Türkçe bir “thesaurus” yok) Lisede hiç kompozisyon yazmamışlar İnternetten “kopyala”dıkları (ve belki hiç okumadan) metinleri “yapıştır” yöntemi ile projeler hazırlamışlar. Hiç kaynakça koymamışlar (intihal yapmışlar)

18 Haziran Liseden gelen öğrenciler: İlk ve orta öğretim sistemi tek tip olduğu için yaratıcılıkları öldürülmüş Anaokulunda çok iyi resimler yapabilen çocukların birkaç yıl içinde bu yetenekleri kayboluyor

18 Haziran Liseden gelen öğrenciler: Elleriyle hiçbir şey yapmıyorlar. Eskiden “elişi” dersi vardı... Pek çoğu hiç kütüphaneye gitmemiş

18 Haziran Liseden gelen öğrenciler: İnternetle büyümüşler Çoğu bilgisayara hocalarından daha çok hakim SMS, blog, twitter gibi kısa metinlere alışık Facebook kullandıkları için resimli bir sunum hazırlamaya alışıklar

18 Haziran Pek çok hoca klasik yöntemleri kullanıyor: Hoca bir saat ders anlatıyor. Öğrencilerin not tutup öğrenmesini bekliyor. Daha sonra sınav yapıp onlardan aynı şeyleri kendisine yazmasını bekliyor.

18 Haziran Pek çok hoca klasik yöntemleri kullanıyor: Öğrencilerin eski öğrenciler gibi iyi olmadığını söyleyip şikayet ediyor. Öğrencilerin yaratıcılıklarını tetikleyecek birşey yapmıyor Öğrenciler ilk büyük metin yazma işiyle yüksek lisans tezini yazarken karşılaşıyor

18 Haziran Yapılması gerekenler: Öğrencilerle onların ortamında haberleşmek ( , facebook, twitter, SMS, Moodle) Onları uzun metinleri okumaya ve anlamaya zorlamak İntihalin ne olduğunu öğretmek

18 Haziran Yapılması gerekenler: Kütüphaneyi kullanmayı öğretmek Verilen bir konuda yazılar yazmalarını sağlamak Müfredattaki seçmeli ders sayısını artırmak. Diğer fakültelerden ders alınmasını teşvik etmek.

18 Haziran Yapılması gerekenler: Öğrencilerin hocalarıyla ve kendi aralarında elektronik ortamda ders dışında da haberleşmelerini sağlamak Çoktan seçmeli sınav yapmamak Ucu açık iyi tanımlanmamış sorular vererek öğrencilerin araştırma yapmalarını sağlamak

18 Haziran

18 Haziran Yapılması gerekenler: Proje ödevi vermek. Proje tanımlarını gevşek bırakmak. Öğrencilerin yaratıcılıklarını öne çıkarmak. Klüpler ve spor gibi ders dışı faaliyetleri teşvik etmek.

18 Haziran İstihdam edilebilirlikte ikinci önemli adım, öğrenenlerle iş dünyasını birbirine yaklaştırmaktır.

18 Haziran Üniversite: -Doğrudan ticarileşebilecek alanlarda araştırma yapmak -Alınan mali destek ile üniversite fiziki imkanlarının genişletilmesi ve bunun sonucunda daha fazla makale yazma imkanı -Öğrencilerin ticari olabilecek teknolojiler üzerinde çalışarak çok kıymetli tecrübe edinmeleri -Öğrencilerine mezuniyetten sonra iş imkanı doğması ÜNİVERSİTE SANAYİ İŞBİRLİĞİNİN FAYDALARI

18 Haziran Sanayi: -Araştırma maliyetini düşürmek Üniversitede geliştirilen teknolojilere, hocaların bilgilerine ulaşım -Üniversitenin laboratuvarlarını kullanma imkanı -Bu projelerde çalışan öğrencilere iş teklif ederek gelişen teknolojiyi hızlıca transfer etme imkanı ÜNİVERSİTE SANAYİ İŞBİRLİĞİNİN FAYDALARI

18 Haziran Üniversite: Bilginin açıklığı Sanayi: Bilginin gizliliği Üniversite: Değişken hoca kadrosu (Örnek: sabatik) Sanayi: Personelin devamlılığı Üniversite: Amaç bilgi üretip herkese anlatmak Sanayi: Amaç para kazanmak Üniversite: Makale (herkes kullanabilir) Sanayi: Patent (para ödeyen kullanabilir) ÜNİVERSİTE SANAYİ İŞBİRLİĞİNİN ZORLUKLARI

18 Haziran Üniversite: Uçuk/ekzantrik ticari olmayabilecek projeler Sanayi: Ayağı yere basan/az riskli ticari değeri olan projeler Üniversite: Az stresli ortam Sanayi: Tam zamanında sonuç Üniversite: Hoca olmayan proje personeli için tercih edilmeyen ortam Sanayi: Yeni/riskli fikirleri araştırmak için tercih edilmeyen ortam ÜNİVERSİTE SANAYİ İŞBİRLİĞİNİN ZORLUKLARI

18 Haziran Bu zorluklar nasıl aşılabilir?

18 Haziran Şirketlerin ihtiyaç duyduğu teknolojiler belirleniyor -Devlet bu konular için fonlar oluşturuyor -Bir duyuru yaparak, bu konuda araştırma projesi teklifleri istediğini duyuruyor -Başvurular arasından seçim yapılarak bazı projeler destekleniyor -Bu projeleri yapan üniversitelerin yetiştirdiği öğrenciler sanayide çalışmaya başladıklarında üniversitede üretilen bilgiyi de sanayiye götürüyorlar ABD’DEN ÖRNEKLER

18 Haziran Örnekler: -Amerikan Enerji Bakanlığının (DOE) yenilenebilir enerji konusunda verdiği projeler -Amerikan Savunma Bakanlığının (DOD) savunma konularında verdiği projeler: DARPA, - -AF, Navy’nin üniversitelere verdiği (doğrudan ürün geliştirmeye yönelik projeler değil) -Amerikan Sağlık Enstitüsünün (NIH) verdiği projeler -Nanoteknoloji konusunda verilen destekler ABD’DEN ÖRNEKLER

18 Haziran Örnekler: -STTR (Small Business Technology Transfer) Programı--NSF, DOD, HUD, DOE, DOT gibi federal kurumların her birisinin kendi alanlarında destekledikleri küçük şirketleri Üniversite bağlantılı destekleme programı— Üniversite katılımı gerekli. ABD’DEN ÖRNEKLER

18 Haziran Benzer konuda çalışan şirketler bir fon oluşturarak üniversitenin belli bir konuda çalışmasını teşvik ediyor. -Bu fondan yüksek lisans/doktora öğrencilerine burs ve araştırmalara destek veriliyor -Her yıl bu öğrenciler bir mini konferans yaparak fona destek veren şirketlere yaptıkları çalışmaları anlatıyor -Şirketler mezun olan öğrencileri işe alarak Üniversitede üretilen teknolojiye sahip oluyor. ABD’DEN ÖRNEKLER

18 Haziran Savunma Sanayi Müsteşarlığı (SSM) önümüzdeki 25 yılda gerekecek teknolojileri tesbit etti -Bu teknolojileri geliştirmek için proje destekleri veriyor -ABD’deki örneklerine kıyasla daha çok ürüne yönelik (proje sonunda üretime uygun prototiplerin çıkması bekleniyor) TÜRKİYE’DEN ÖRNEKLER

18 Haziran TÜBİTAK 1007 projeleri yolu ile değişik bakanlıkların ve ordunun ihtiyaçları doğrultusunda proje destekleri veriyor -Proje sonunda üretilebilir prototiplerin çıkması bekleniyor TÜRKİYE’DEN ÖRNEKLER

18 Haziran Sanayi Bakanlığı SANTEZ programı ile sanayinin bir problemini çözmeyi vadeden üniversite tezlerini destekliyor TÜRKİYE’DEN ÖRNEKLER

18 Haziran Son sınıf bitirme projelerini şirketlerle ortak belirlemek, şirketlerin problemlerine yoğunlaşmak TÜRKİYE’DEN ÖRNEKLER

18 Haziran Öğrenciler için iyi: -Öğrenciler hakiki problemlerle uğraşıyorlar -Şirketle iletişim sayesinde üniversitede öğrenmedikleri şeyleri öğreniyorlar TÜRKİYE’DEN ÖRNEKLER

18 Haziran Şirketlerin de işine geliyor: -Öğrencileri tanıyorlar -Kendi problemlerine cevaplar bulunabiliyor -Beğendikleri öğrencilere iş teklifinde bulunabiliyorlar TÜRKİYE’DEN ÖRNEKLER

18 Haziran Şirketlerin öğrencilere burs vermesi -Öğrencileri istedikleri konulara yönlendirebiliyorlar -Riske girmeden öğrencileri takip ederek daha sonra iş teklifi yapabiliyorlar TÜRKİYE’DEN ÖRNEKLER

18 Haziran Teşekkür ederim.