Eğiticilerin Sınıf Yönetimi Yeterliklerinin Geliştirilmesi Doç.Dr. Ali E. Şahin Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
Program Geliştirme “uzmanlık eğitimi”
Advertisements

SINIF ORTAMININ FİZİKSEL ÖZELLİKLERİ Fiziksel ortamın önemi nedir?
KİLİS HALK SAĞLIĞI MÜDÜRLÜĞÜ
/ 191 EğitimYöntemleri Mevlana Üniversitesi Tıp Fakültesi Eğitici Eğitimi Kursu 27 – 31 Mayıs 2013.
Öğretim Etkinlikleri Modeli
Öğrenen Kişi ve Bağlam Analizi
SINIF ORTAMININ FİZİKSEL ÖZELLİKLERİ Dr. Mustafa Aydın BAŞAR.
Öğretim Araç Gereç ve Materyalleri
PROJE TABANLI ÖĞRENME.
EĞİTİM YÖNTEMLERİ Yard. Doç. Dr. Samiye METE
TARTIŞMA YÖNTEMİ.
Öğrenme-Öğretme Süreci
Sunum Araçlarının Kullanımı
Açık ve Uzaktan Öğretimde Öğrenme Kuramları ve Nasıl Öğretmeliyiz?
Simülasyonların Kullanımı
A.K.Ü. Fen-Edebiyat Fakültesi Matematik Bölümü
Öğretimde Kullanılan Yaklaşımlar (Stratejiler)
Beyin Temelli Öğrenme.
Öğretim Teknolojileri ve Materyal Tasarımı Öğretimde Görsel-İşitsel Araçlar Görsel Materyallerin Katkıları Dr. Süleyman Sadi SEFEROĞLU Hacettepe Üniversitesi,
Düşünme Becerileri ve Eleştirel Düşünme
Sosyal Ağların Eğitim Amaçlı Kullanımı
Öğrenme Öğretim sürecinde kullanılan stratejiler genel olarak üç grupta toplanabilir: Pasif öğretim (öğretmen merkezli) Etkileşimli öğretim Aktif öğrenme.
Öğretim Durumlarını Planlama
Eğitimde Program Geliştirme Temel Kavramlar
Öğretim İlke ve Yöntemleri Yrd. Doç. Dr. Cenk Akbıyık
ÖĞRETİM ETKİNLİKLERİ MODELİ
BİREYSELLEŞTİRİLMİŞ EĞİTİM PROGRAMI
İçerik Öğrenme Öğrenme Teorileri
Hazırlayanlar : Elmas SOFU Müjde BALBAROS
Probleme Dayalı Öğrenme Dr. Betül Kalender 3 Ocak 2009.
Öğretim Teknikleri - III
Öğretim İlke ve Yöntemleri
Öğrenme Düzeyi Araştırması 3:
BULUŞ YOLUYLA ÖĞRETİM.
Öğretim Teknolojileri ve Materyal Tasarımı
BBY373 İnsan Kaynakları Yönetimi
YAKIN DOĞU ÜNİVERSİTESİ ATATÜRK EĞİTİM FAKÜLTESİ
Bu derste, Sınıfta istenmeyen davranışların önlenmesi
Yaratıcı Drama Yrd. Doç. Dr. Cenk Akbıyık.
YAKIN DOĞU ÜNİVERSİTESİ ATATÜRK EĞİTİM FAKÜLTESİ
EĞİTİM / ÖĞRETİM DURUMLARI (ÖĞRETME)
ÖĞRETİM STRATEJİSİ, YÖNTEM ve TEKNİKLER
ARCS Modeli.
YAKIN DOĞU ÜNİVERSİTESİ ATATÜRK EĞİTİM FAKÜLTESİ
SINIF YÖNETİMİ.
KISIM I Matematik Öğretme: Temeller ve Perspektifler
 Öğrencisiyle birlikte öğrenen ve ve  Öğrenmeyi kolaylaştırıcı rehberlik  Öğretmenin Yeni Rolü ©edam.
2 .BÖLÜM ÖĞRENME KURAMLARI VE YENİ MEB PROGRAMI Hazırlayanlar: Ahmet Ataç Gülenaz Selçuk Cihan Çakmak İhsan Yılmaz.
KÜÇÜK GRUP EĞİTİMİ Tıp Eğitimi Anabilim Dalı Seminerleri / 151.
Özel Gereksinimli Öğrenciler ve Fen Öğretimi
EĞİTİMDE YARATICI DRAMA
YANSITICI DÜŞÜNME Dewey yansıtıcı düşünmeyi herhangi bir düşünce ya da bilgiyi ve onun amaçladığı sonuçlara ulaşmayı destekleyen bir bilgi yapısını etkin,
Öğretim Teknolojileri ve Materyal Tasarımı
Yapılandırmacılık (Oluşturmacılık / Constructivism)
Anlatım yöntemi kullanan öğretmen;  Dersine iyi hazırlanır.  Düzenli bir öğrenim planı hazırlar.  Bu planında sunu sürelerini sınırlar.  Konuyu öğrencilere.
Eğitimde Teknoloji Kullanımı
OKUL ÖNCESİ EĞİTİM ROGRAMLARI-I
Öğretimin Planlanması
Yaratıcı Drama.
Sağlık Bilimleri Fakültesi
Eğitim programında ders kitabının yeri. Planlı, programlı olmayan hiçbir öğrenme etkinliği eğitim programının kapsam alanına giremez. Planlı, programlı.
OLUMLU ÖĞRENME ORTAMI OLUŞTURMA
ÖĞRETİM İLKE VE YÖNTEMLERİ TEMEL KAVRAMLAR
Sağlık Bilimleri Fakültesi
YETİŞKİN EĞİTİMİ ORTAMLARINDA YETİŞKİNLERLE ETKİLİ İLETİŞİM YETİŞKİNLERLE ETKİLİ İLETİŞİM Dr. Serap KARABACAK Hayat Boyu Öğrenme Genel Müdürlüğü İzleme.
Okul Öncesi Eğitimi Anabilim Dalı AOÖ-207 Çocukta Oyun Gelişimi
GENEL ÖĞRETİM İLKELERİ
Öğretim Yöntemleri Prof. Dr. Recai Doğan.
GÖRSEL-İŞİTSEL ARAÇLAR.
1 EĞİTİMDE YARATICI DRAMA EĞİTİMDE YARATICI DRAMA.
Sunum transkripti:

Eğiticilerin Sınıf Yönetimi Yeterliklerinin Geliştirilmesi Doç.Dr. Ali E. Şahin Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi

İçerik Sınıf ve sınıf yönetimi kavramları Sınıf yönetiminin boyutları – Düzeni oluşturma – Düzeni koruma ve sürdürme – Düzeni yeniden sağlama

Sınıf Nedir? Planlı etkinlikler yoluyla öğrenmenin gerçekleştiği ortam, mekân Amfi, kütüphanede bir salon, laboratuvar, spor salonu, okul bahçeleri ve derslikler… Bu mekânlarda bir araya gelen öğrenenler grubu

Sınıf Yönetimi Nedir? Öğrenme ortamlarındaki yaşamın bir orkestra şefi gibi yönetilmesi Öğrenenlerin tamamını sınıf içi aktivitelere katma süreci Etkili bir öğrenme için gerekli düzeni oluşturmak, bu düzeni korumak ve sürdürmek, düzen bozulduğunda yeniden sağlamak için eğiticinin kullandığı strateji ve tekniklerin bir bütünü

Sınıf Yönetimi Nedir? Şekil 1: Görev odaklı öğrenen davranışları

Sınıf Yönetimi Nedir? Şekil 2: İlgisiz öğrenen davranışları

Sınıf Yönetimi Nedir? Şekil 3: Engelleyici öğrenen davranışları

Sınıf Yönetiminin Boyutları? 1.Öğrenme ortamında düzenin oluşturulması 2.Öğrenme ortamında düzenin korunması ve sürdürülmesi 3.Öğrenme ortamında düzenin yeniden sağlanması

Sınıf Yönetiminin Birinci Boyutu: Düzeni Oluşturma Doç.Dr. Ali E. Şahin Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi

Birinci Boyut: Öğrenme Ortamında Düzenin Oluşturulması “Neleri hazırlarsam, gerçekleştirirsem, tamamlarsam, bilirsem, anlarsam eğitim için ayrılan zamanı maksimum düzeyde öğrenme-öğretme odaklı kullanma ve öğrenen davranışlarının kabul edilebilir bir çerçeve içinde seyretme olasılığını artırabilirim?”

Birinci Boyut: Öğrenme Ortamında Düzenin Oluşturulması Öğrenen (Katılımcı) Özelliklerinin Bilinmesi Hizmet-içi Eğitim Öncesinde Katılımcılarla İlk İletişim Seminer Akışının (Dersin) Planlanması Amaca Uygun Öğretim Yöntemlerinin Seçimi Fiziksel Ortamların Düzenlenmesi Seminer Katılımcıları İle Tanışma Genel Davranış Standartları (Kurallar) ve Rutinler Giyim-Kuşam

Birinci Boyut: Öğrenme Ortamında Düzenin Oluşturulması Öğrenen (Katılımcı) Özelliklerinin Bilinmesi Katılımcı sayısı Yaşları Cinsiyetleri Eğitim durumları Mesleki deneyimleri Mevcut görevleri İletişim bilgileri

Birinci Boyut: Öğrenme Ortamında Düzenin Oluşturulması Hizmet-içi Eğitim Öncesinde Katılımcılarla İlk İletişim E-posta HİE hakkında ön bilgi HİE hakkında beklenti ve ihtiyaç tespiti

Birinci Boyut: Öğrenme Ortamında Düzenin Oluşturulması Seminer Planı Seminerin Adı Seminerin Konusu Seminerin Süresi Seminerin Hedefleri Öğretim Yöntemleri Araç ve Gereçler Dikkat Çekme Güdüleme ve Hedeften Haberdar Etme Birinci Ana Nokta, İkinci Ana Nokta Ara Özet ve Ara Değerlendirme Üçüncü Ana Nokta, Dördüncü Ana Nokta Son Özet, Değerlendirme ve Kapanış

Birinci Boyut: Öğrenme Ortamında Düzenin Oluşturulması Amaca Uygun Öğretim Yöntemlerinin Seçimi Beyin fırtınası Örnek olay Simülasyon Gösterip yaptırma Tartışma Düz anlatım Rol oynama Problem çözme İşbirlikli öğrenme

Birinci Boyut: Öğrenme Ortamında Düzenin Oluşturulması Fiziksel Ortamların Düzenlenmesi Oturma düzenleri Teknolojik donanım Destek materyalleri Isı, aydınlatma, havalandırma Rahatlık ve konfor Engelli katılımcılar

Birinci Boyut: Öğrenme Ortamında Düzenin Oluşturulması Seminer Katılımcıları İle Tanışma Girişte karşılama Derslikte tanışma Yaka kartları kullanma Tanışma etkinlikleri

Birinci Boyut: Öğrenme Ortamında Düzenin Oluşturulması Genel Davranış Standartları (Kurallar) ve Rutinler Hatırlatmalar Aralar Cep telefonları Katılım belgeleri

Birinci Boyut: Öğrenme Ortamında Düzenin Oluşturulması Giyim-Kuşam Dikkat ve özen Grup ve etkinlik özellikleri

Seminer Öncesi Kontrol Çizelgesi

Sınıf Yönetiminin İkinci Boyutu: Düzeni Koruma ve Sürdürme Doç.Dr. Ali E. Şahin Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi

İkinci Boyut: Öğrenme Ortamında Düzenin Korunması ve Sürdürülmesi “Öğrenenlerin kabul edilebilir çerçeve içindeki davranışlarının devamlılığını sağlamak için hangi yaklaşımları kullanabilirim?”

İkinci Boyut: Öğrenme Ortamında Düzenin Korunması ve Sürdürülmesi Dikkat Çek ve Güdüle İlgiyi Koruyan ve Sürdüren Yaklaşımlar Kullan Tempoyu Dinamik Tut Gruba Fiziksel Yakınlık Kur Soru-Yanıt Tekniğini Etkili Kullan Katılımı Teşvik Et

İkinci Boyut: Öğrenme Ortamında Düzenin Korunması ve Sürdürülmesi Dikkat Çek ve Güdüle Kazandırılması hedeflenen bilgi ya da becerinin katılımcıların hayatına katacağı kalite Yaratıcı bir içerik İkna edici bir süreç

İkinci Boyut: Öğrenme Ortamında Düzenin Korunması ve Sürdürülmesi İlgiyi Koruyan ve Sürdüren Yaklaşımlar Kullan Beş duyu organına hitap eden araç-gereç ve materyal Rol yap, kurgula Uyarıcı ifadeler

İkinci Boyut: Öğrenme Ortamında Düzenin Korunması ve Sürdürülmesi Tempoyu Dinamik Tut İstek ve şevk Ses tonu Beden dili Mizah Eğlence

İkinci Boyut: Öğrenme Ortamında Düzenin Korunması ve Sürdürülmesi Gruba Fiziksel Yakınlık Kur Oturma düzenine dikkat et Trafik alanları oluştur Her katılımcıya yaklaş

İkinci Boyut: Öğrenme Ortamında Düzenin Korunması ve Sürdürülmesi Soru-Yanıt Tekniğini Etkili Kullan Katılımcı listesini hazır et Soruyu kişiye değil gruba yönelt Düşünmeleri için 5-6 saniye süre tanı Liste üzerinde parmağınızı yukarı aşağı hareket ettirip tesadüfü yöntemle yanıt verecek kişiyi seç Yanıtı yakın mesafeden, dikkatle dinle Aynı yöntemle seçilmiş bir başka katılımcıya verilen yanıtla ilgili düşüncelerini sor Bilgi düzeyi dışında kavrama, uygulama, analiz, sentez ve değerlendirme düzeyinde sorular sor

İkinci Boyut: Öğrenme Ortamında Düzenin Korunması ve Sürdürülmesi Katılımı Teşvik Et Sürenin %80’i grup tarafından kullanılmalı Düşünceler içtenlikle ve özgürce ifade edilmeli Katılımın grup içinde dengeli dağılımı sağlanmalı

Sınıf Yönetiminin Üçüncü Boyutu: Düzeni Yeniden Sağlama Doç.Dr. Ali E. Şahin Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi

Üçüncü Boyut: Öğrenme Ortamında Düzenin Yeniden Sağlanması Öğrenenlerin kabul edilebilir çerçeve dışına taşan davranışlarını sonlandırmak ve onları da görev odaklı yapmak için hangi yaklaşımlarım etkili olabilir?

Üçüncü Boyut: Öğrenme Ortamında Düzenin Yeniden Sağlanması En Düşük Düzeyde Müdahale İlkesi Durumsal Yardım Hafif Düzeyde Müdahaleler Orta Düzeyde Müdahaleler Yüksek Düzeyde Müdahaleler

Sonuç Düzeni oluşturma ve düzeni koruma ve sürdürme boyutlarındaki etkili uygulamalarımızla seminerlerimiz için ayrılan zamanı gelişim amaçlı en üst düzeyde kullanma fırsatını yakalayabiliriz.

Teşekkürler