“Tıp Eğitimi Çalıştayı” 5 Mayıs 2016 DÖNEM II Koordinatörlük Dr. Hale MARAL KIR Dr. Devrim DÜNDAR Dr. Aylin KANLI.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
EBA BİLİŞİM AĞI TANITIMI VE KULLANIMI. EBA v2 EBAv2 : Eğitimde FATİH Projesinin içerik bileşeni olarak 2012 yılında yayın hayatına başlayan Eğitim Bilişim.
Advertisements

ÖĞRETİM İLKE VE YÖNTEMLERİ
Küçük Grup Eğitimi Şifa Üniversitesi Sağlık Bilimleri Yüksekokulu Eğitici Eğitimi Kursu Eylül 2015 / 281.
Materyal Hazırlama Yönergesi Nisan, Materyal Ödevi2 Materyal Hazırlama Hazırlanan materyal vize sınavı yerine geçecek. Materyal ödevlerinin en son.
AKRAN DESTEKLİ ÖĞRENME
9. MEZUNİYET ÖNCESİ TIP EĞİTİMİ ÇALIŞTAYI TIP EĞİTİMİ ÖĞRENCİ KOMİSYONU DÖNEM 1 MERVE BİKEM UÇAR MUHARREM KARATAŞ.
BİLGİSAYAR DESTEKLİ ÖĞRETİM © TemplatesWise.com 1.
T.C. ORDU VALİLİĞİ İlköğretim Müfettişleri Başkanlığı TAM ÖĞRENME MODELİ TAM ÖĞRENME MODELİ.
9. MEZUNİYET ÖNCESİ TIP EĞİTİMİ ÇALIŞTAYI TIP EĞİTİMİ ÖĞRENCİ KOMİSYONU DÖNEM 3 Ömer Seytepe – Amina Majetic 1.
1 Sınav Güvenliği ve Sınav Yönetimi Daire Başkanlığı Ölçme, Değerlendirme Ve Sınav Hizmetleri Genel Müdürlüğü.
9. MEZUNİYET ÖNCESİ TIP EĞİTİMİ ÇALIŞTAYI TIP EĞİTİMİ ÖĞRENCİ KOMİSYONU DÖNEM 4 CEYLAN KİY 1.
TEOG YAKLA Ş IRKEN 7. SINIF TEOG B İ LG İ LEND İ RME SEM İ NER İ.
MÜFREDAT PLANLAMA Tıp Eğitimi Anabilim Dalı Seminerleri / 191.
Lisans Müfredatı ve Erken Klinik Eğitim Tıp Eğitimi Anabilim Dalı Seminerleri / 201.
AKRAN İLİŞKİLERİNDE SOSYAL STATÜ
AKIL (ZİHİN) HARİTASI.
Arş.Gör.İrfan DOĞAN.  Bugün otizm tedavisinde en önemli yaklaşım, özel eğitim ve davranış tedavileridir.  Tedavi planı kişiden kişiye değişmektedir,
AİLELERLE İŞBİRLİĞİ.
PERSONEL DAİRESİ BAŞKANLIĞI 7-Ö ğ retim Üyesi Yeti ş tirme Programı YÜKSEKÖĞRETİM KURULU BAŞKANLIĞI.
1 “Öğrenci Merkezli Öğretim” Öğretmen Adayları Bakış Açısı ile Ne İfade Ediyor? Dr.Dürdane JACOBS Dr. Fahriye HAYIRSEVER.
Program Tasarım Modelleri
Prof. Dr. İnayet Aydın Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi
2014 ORTA ÖĞRETİME YERLEŞTİRME SİSTEMİ – 2015 E ğ itim- ö ğ retim yılında altı temel ders için 8. sınıfta ö ğ retmen tarafından dönemsel olarak.
Prof. Dr. Feral OGAN-BEKİROĞLU Yrd. Doç. Dr. Kürşad DURU
Emine Hoşoğlu doğan İstanbul şehir üniversitesi Eylül 2014
GELİŞİMSEL DEĞERLENDİRME YÖNTEMLERİ
Mehmet halil ibrahim hekimoğlu mesleki ve tEknik anadolu lisesi 2016 / 2017 EĞİTİM ÖĞRETİM YILI ALAN – DAL TANITIM ÇALIŞMALARI kONYA – 2017 Hazırlayan.
Zehra ASLAN AYDOĞDU KTÜ Aile Hekimliği AD
ULUSAL AKREDİTASYONDA ANA GÖSTERGELER
“Tıp Eğitimi Çalıştayı” 8 Mayıs 2017 DÖNEM II
10. MEZUNİYET ÖNCESİ TIP EĞİTİMİ ÇALIŞTAYI TIP EĞİTİMİ ÖĞRENCİ KOMİSYONU DÖNEM 3 Ömer Tayyip Özen.
EĞiTiMDE iLETiŞİM VE EĞiTiM ARAÇLARI
İç Hastalıkları Klinik Stajı GİRİŞ DERSİ
TEOG.
Öğretimin Uyarlanması
TAM ÖĞRENME MODELİ.
YENİ SINIF GEÇME YÖNETMELİĞİ
İLKNUR BAŞYİĞİT EĞİTİM KOMİSYONU BAŞKANI
ÖĞRETİM YILI “SAĞLIKLI YAŞAM VE HEMŞİRELİK” DERSİ DEĞERLENDİRME SONUÇLARI EGE ÜNİVERSİTESİ HEMŞİRELİK FAKÜLTESİ
SAĞLIKLI YAŞAM VE HEMŞİRELİK II UYGULAMASI
ÇOCUK SAĞLIĞI VE HASTALIKLARI HEMŞİRELİĞİ DERSİ
KOCASİNAN REHBERLİK VE ARAŞTIRMA MERKEZİ
Fahri TEKİNOL PSİKOLOJİK DANIŞMAN
Teknolojİ ve tasarIm dersİ
Fransa Eğitim Sistemi Dr. Yar Ali METE.
Sağlık Bilimleri Fakültesi
PROJENİN AMACI Milli Eğitimin Temel Amaçlarında ifadesini bulan; beden, zihin, ahlâk, ruh ve duygu bakımlarından dengeli ve sağlıklı şekilde gelişmiş bir.
Hazırlık Sınıfı Hazırlık Sınıfı 1. Kurs Olarak Uygulama
Dünyanın En Şaşırtıcı Eğitim Sistemi: Finlandiya
MBT-303 özel öğretim yöntemleri-ı
Diğer Teknikler II Yrd. Doç. Dr. Gökhan Atik.
ÜNİVERSİTEDE YABANCI DİL ÖĞRETİMİNDE İNTERNET KULLANIMINA İLİŞKİN ÖĞRENCİ GÖRÜŞLERİ Mehmet AKSÜT Nihat ÇAKIN 
ÖĞRENME STİLLERİ.
11. MEZUNİYET ÖNCESİ TIP EĞİTİMİ ÇALIŞTAYI TIP EĞİTİMİ ÖĞRENCİ KOMİSYONU DÖNEM 2 ELİF YÜKSEL FURKAN CAN ÖZMEN.
ÖLÇME-DEĞERLENDİRME 1.DERS
“Tıp Eğitimi Çalıştayı” 3 Mayıs 2018 DÖNEM II
EĞİTİME GİRİŞ Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi
11.MEZUNİYET ÖNCESİ TIP EĞİTİMİ ÇALIŞTAYI 3 MAYIS 2018
İŞYERİNDE MÜHENDİSLİK EĞİTİMİ (İME)
Sınıfın İlişki Düzeni.
EĞİTİME GİRİŞ Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi
DİL GELİŞİMİ KURAMLARI - II
GÖRÜŞME İLKE VE TEKNİKLERİ Sağlık Bilimleri Fakültesi
Cemalettin Işık, Tuğrul Kar
EGE ÜNİVERSİTESİ HEMŞİRELİK FAKÜLTESİ
Pedagojİk Formasyon Sertifika programI ÖĞRETİM İLKE VE YÖNTEMLERİ Hafta V Prof.Dr.Bülent ÇAVAŞ.
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
FARABİ DEĞİŞİM PROGRAMI
Nimet IŞIK Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi İlköğretim Bölümü
KOÜ 11. Mezuniyet Öncesi Tıp Eğitimi Çalıştayı DÖNEM IV
Sunum transkripti:

“Tıp Eğitimi Çalıştayı” 5 Mayıs 2016 DÖNEM II Koordinatörlük Dr. Hale MARAL KIR Dr. Devrim DÜNDAR Dr. Aylin KANLI

Dönem II Amfisi

Dönem II Dönem II amfisi kapasitesi: 202 kişi Dönem II ek-derslik kapasitesi: 40 kişi

Demografik Özellikler SAYI Toplam Ö ğ renci299 Kız148 Erkek151 Yatay geçişle gelen7 Sakarya Üniversitesi Tıp Fakültesi1 İ nönü Üniversitesi Tıp Fakültesi1 Uluda ğ Üniversitesi Tıp Fakültesi1 İ zmir Katip Çelebi Üniversitesi Tıp Fakültesi1 Konya Selçuk Üniversitesi Tıp Fakültesi1 Gülhane Askeri Tıp Akademisi (GATA)1 Odessa Devlet Üniversitesi Tıp Fakültesi1 Mustafa Kemal Üniversitesi (Farabi)1 Özel ö ğ renci statüsü (Sa ğ lık nedeni ile)1

Ders Kurulu Teorik (Saat) Pratik (Saat) Toplam (Saat) 1. Dolaşım ve Solunum Sindirim Sistemi ve Metabolizma Ürogenital Sistem ve Endokrin Sistem Sinir Sistemi ve Duyu Organları Hastalıkların Biyolojik ve Psikososyal Temelleri TOPLAM NOT: Pratikler tabloda toplam saat olarak verilmiştir. Ancak ö ğ renciler farklı derslerin pratiklerine bölünmüş gruplar halinde girdikleri için, bu pratik saatleri ö ğ renci başına düşen pratik saatinden farklıdır.

Dersin adı Teorik (Saat) Pratik (Saat) Öğrenci başına düşen pratik (saat) Fizyoloji Anatomi Histoloji ve Embriyoloji96408 Biyokimya81144 Mikrobiyoloji3384 Farmakoloji29 Patoloji1684 Aile Hekimliği13 Psikiyatri13 Çocuk Ruh Sağlığı3 Çocuk Sağlığı ve Hastalıkları4 Kanıta Dayalı Tıp6 Klinik Beceri Laboratuarı (KBL)6010 Probleme Dayalı Öğrenme (PDÖ)88 Klinik Korelasyon13 Yabancı Dil46 Seçmeli Ders36 Toplam597278

Dönem II: Başarı Durumu İlk4 kurulun ortalaması: 68,35 Finalsiz geçen öğrenci sayısı: 56 (İlk 4 kurula göre) Ders KuruluOrtalama 1. Dolaşım ve Solunum66,4 2. Sindirim Sistemi ve Metabolizma65,7 3. Ürogenital Sistem ve Endokrin Sistem 67,3 4. Sinir Sistemi ve Duyu Organları74 5. Hastalıkların Biyolojik ve Psikososyal Temelleri 24 Mayıs 2016

Genel Sorunlarımız Sınav salonlarının ve görevli öğretim üyesi ve asistan sayılarının yetersizliği. Diğer sağlık kuruluşlarından alınan sağlık raporları. Öğrencilerin sık yapılan teorik ve pratik ders değişiklikleri istekleri (bayram tatili, resmi tatil ve sınav öncesi…) Kurul başkanlarının çalışmalara daha aktif katılımı (Kurul tanıtımı ve Kurul değerlendirme gibi)

Geri bildirim: Kurul değerlendirmeleri 1 - Kurulun/Stajın başında, amacı, ö ğrenim hedefleri, i ç eriği ve uygulama bi ç imi a ç ık ve anlaşılır bi ç imde tanıtıldı. 2 - Kurul/Staj, belirlenmiş olan öğrenim hedeflerine ulaşabilmenizi destekler nitelikte düzenlenmiş ve yürütülmüştür. 3 - Eğitimin açık ve anlaşılır olarak yürütülmesine ve öğrencilerin sorularının ve yorumlarının yeterince tartışıldığı ortamların oluşturulmasına özen gösterilmesi. 4 - Ders ve laboratuar ve pratik uygulamalarında, ortamın ve donanımın sunumu desteklemek amacıyla etkin kullanımı. 5 - Teorik ve pratik dersler takvimde belirlenen saatlerine ve sürelerine uygun olarak yürütüldü. 6 - Programda aksama düzeyi ve değişikliklerinin zamanında ve etkin duyurulma durumu.

“Geri bildirimin çok uzun olması ve fazla vakit alması sebebiyle doldurmuyorum”. Geri Bildirimler

Geri Bildirimler: Önerileriniz “Fizyoloji laboratuarları dönüşümlü olmalı” “Konuların klinik yönlerine daha çok önem verilmeli” “Dersler ve ayrılan süreler revize edilmeli. Dersler kendilerine ayrılan sürelerle uyumsuz olduğundan kurul boyunca programda kaymalar ve bunun sonucunda aksaklıklar yaşandı” “Ek sınıfta sınav yapılmazsa daha iyi olur, çünkü kolçaklı sandalyeler sınavı çözmek için hiç uygun değil” “Kurul sınavı soru kitapçığı öğrencilere cevap anahtarıyla birlikte sınav sonunda verilebilir”

Geri Bildirimler: Takdir ettikleriniz Geri Bildirimler: Takdir ettikleriniz “Anatomi pratik sınavı öncesi 2 gün boyunca labın açık olması verimli çalışmamı sağladı, kalabalığı önledi”. Ceyla hocamız probleme dayalı öğretme metoduyla bizi yormadan “kalıcı” bir şeyler katabiliyor bize. Diğer hocalarımız da bunun farkına varırsa herkes için yararlı olacaktır diye düşünüyorum.

Geri Bildirimler: Eleştiriler “Hocalar haber vermeksizin ders saatlerini değiştiriyorlar bu durumdan çok mağdur oluyoruz” “Notlarda daha çok yazı yazılmalı notlar sadece resim” “Anatomi pratik sınavı çok zordu” “Sınav soruları çok uzundu. Sınav süresi az olduğu için yetiştirmekte güçlük çektim.” “Çıkmış sormamak adına çok fazla detay ve dolaylı soru soruluyor.”

“Bazı hocalarımız slayt vermiyor veya slaytlarında söylediklerinden çok eksik bilgi var. Çıkmış sormamak adına çok detay veya fazla dolaylı sorular soruyorlar bu da sınav anında bizi zorlayan bir durum. Ayrıca bazı hocalar bilgi ölçmek yerine kelime oyunu yapıyor. Sınavlarda sorulacak soruların ve cevap şıklarındaki ifadelerin daha net ve anlaşılır şekilde sorulması gerek çünkü herhangi bir bilgi anabilim dallarına göre farklı şekilde yorumlanıp kafa karışıklığına sebebiyet verebiliyor…………..” Geri Bildirimler: Eleştiriler

Geri Bildirimler Geri Bildirimler Bu nasıl bir sistem ben çözemedim. Kurul sistemimizin bir çok hatası var bunların düzeltilmesine yönelik öğrencilerden geri bildirim almak bile aklınıza gelmiyor. Lütfen bu konuda biraz duyarlı olun.

Geri Bildirimler Geri Bildirimler “Sınavları bu kadar zor yaptığınız için teşekkür ediyoruz. Hatta yeterince zor olmadığını düşünüyorum biraz daha zor sorun ki bu okul bitmesin ömür boyu burada acı çekelim”.

Uzun ve zorlu bir tıp eğitimi hayatının başında olan tüm öğrencilerimize başarılar dileriz… Uzun ve zorlu bir tıp eğitimi hayatının başında olan tüm öğrencilerimize başarılar dileriz… Dönem II Koordinatörlüğü