ADIYAMAN FEVZİ ÇAKMAK İLKÖĞRETİM OKULU SUNAY AKIN OYUNCAK KÜTÜPHANESİ.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
İŞ KURMA SÜREÇLERİ.
Advertisements

« Orman Ve Su İşleri Bakanlığı
AVRUPA BİRLİĞİ SİSTEMİNDE ENGELLİLER ve ÖZEL EĞİTİM
KIRSAL KALKINMA EYLEM PLANI ( )
Antalya/Muratpaşa SABİHA GÖKÇEN ANAOKULU EFQM KAZANANLAR KONFERANSI ASLI KANBİR OKUL MÜDÜRÜ 24 Şubat 2016 İstanbul Deniz Müzesi.
ASDEP Kapsamında Aileyle Görüşme Yöntem ve Teknikleri Doç. Dr. Yusuf GENÇ T.C. AİLE VE SOSYAL POLİTİKALAR BAKANLIĞI ASDEP EĞİTİCİ EĞİTİMİ.
OKUL GELİŞİM YÖNETİM EKİBİ (OGYE).
Diyarbakır İli Tekstil ve Hazır Giyim Sektörü Küme Yol Haritasının Oluşturulması Projesi Diyarbakır.
YOL HARİTASI Okul Çevre İşbirliği Etkinliklerine İlişkin Temel Kavramlar Okul Çevre İş Birliği Etkinliklerinin Temel Özellikleri Okul Çevre İş Birliği.
Bilimsel bilgi Diğer bilgi türlerinden farklı
1 Sınav Güvenliği ve Sınav Yönetimi Daire Başkanlığı Ölçme, Değerlendirme Ve Sınav Hizmetleri Genel Müdürlüğü.
Grundtvig Öğrenme Ortaklığı “A Step Towards Elderly People (STEP)” “Yaşlılara Doğru Bir Adım Projesi” Dr. Halis YEŞİL Çıraklık ve Yaygın Eğitim Genel Müdürlüğü.
Nesilleri Bir Araya Getiren Bir Proje: “Hayat Boyu Öğrenmenin Bir Vasıtası Olarak Kuşaklar Arası Aile Öğrenimi” GRUNDTVIG ÖĞRENME ORTAKLIKLARI
E- Pazarlama Nedir? Pazarlama, bir ürünün tüketici tarafından bilinmesi, talep edilmesi ve alınmasını sağlayan, bu çerçevede, birçok bileşeni bulunan planlanmış.
Performans ve Ücret Yönetimi Yrd. Doç. Dr. Özlem BALABAN
TEFTİŞ SİSTEMİ VE İKS İLİŞKİSİ. İlköğretim Kurumları Standartları (İKS) Teftiş Sisteminde de bazı değişimleri beraberinde getirecektir (?) İlköğretim.
Zihinsel engellilerin sınıflandırılması
* Her aşamadaki tanılamada, bireyin eğitsel performans düzeyi belirlenir, gelişim alanlarındaki özellikleri değerlendirilir ve bu değerlendirme sonuçları.
İl Sosyal Etüt ve Proje Müdürlüğü ERASMUS+ Gençlik KA3. Yapılandırılmış Diyalog.
AİLELERLE İŞBİRLİĞİ.
1 T.C. Yükseköğretim Kurulu YÜKSEKÖĞRETİM KURULU STRATEJİ GELİŞTİRME DAİRESİ BAŞKANLIĞI.
ERASMUS+ GENÇL İ K KA2 İ L SOSYAL ETÜT VE PROJE MÜDÜRLÜ Ğ Ü.
GRUNDTVIG Yetişkin Eğitimi ve Yaşam Boyu Öğrenme.
Program Tasarım Modelleri
ÖĞRENME SINIF YÖNETİMİ
İŞ’TE GÜVENLİK PROJESİ. AMAÇ Proje; ILO ile Türkiye arasında 2015 yılında imzalanan İş Sağlığı ve Güvenliğini Geliştirme Çerçeve Sözleşmesi doğrultusunda;
Türkiye’de yaşayan Suriye vatandaşları için HAYATI OKU PROJESİ.
YOZGAT TAPU VE KADASTRO XXII. BÖLGE MÜDÜRLÜĞÜ Takım Lideri : Elvan SİVAS Takım Raportörü : İsmail AKSOY Takım Üyeleri :Seval ŞAHİNER Onur EREN Hakan.
Abdulkerim ÇÖMÇE Eskişehir İl Milli Eğitim Şube Müdürü Ankara – 2 Mayıs 2016.
SA Ğ LI Ğ IN GEL İŞ T İ R İ LMES İ VE İ L EYLEM PLANI.
Prof. Dr. Feral OGAN-BEKİROĞLU Yrd. Doç. Dr. Kürşad DURU
MATHS: REAL OR FICTION (MATEMATİK: GERÇEK YA DA KURGU)
PROJE AÇILIŞ TOPLANTISI
YETERSİZLİĞİ OLAN BİREYLERE İLİŞKİN ULUSLARARASI YASAL DÜZENLEMELER
ENGELSİZ ÜNİVERSİTE FAALİYET RAPORU
OKUL- ÇEVRE İLİŞKİLERİ
BİREYSELLEŞTİRİLMİŞ EĞİTİM PROGRAMLARI
Erken çocukluk döneminde fen ve matematik kavramlarının gelişimi
Bu BEP’in Geliştirildiği BEP Toplantısı
ÖZEL EĞİTİMİN TEMEL İLKELERİ
Öğretimin Uyarlanması
Erasmus+ KA1 Projesi: Gelişim İçin Hareketlilik
KA1 – Yüksek Öğrenimde Bireylerin Öğrenme Hareketliliği
Bütünleştirme uygulamaları
BİREYSELLEŞTİRİLMİŞ EĞİTİM PROGRAMLARININ (BEP) HAZIRLANMASI
KOCASİNAN REHBERLİK VE ARAŞTIRMA MERKEZİ
Aile Atölyeleri Projesi
BÖLÜM 3 ÖĞRETMENLİK MESLEĞİ. BÖLÜM 3 ÖĞRETMENLİK MESLEĞİ.
SarIyer beledİyesİ gençlİk eğİtİm merkezİ Aİle-eğİtmen buluŞmasI
BİREYSELLEŞTİRİLMİŞ EĞİTİM PROGRAMI
KAYNAŞTIRMA UYGULAMALARI
Sağlık Bilimleri Fakültesi
Çocuk şiddeti bir İMDAT ÇIĞLIĞI olarak karşımızdadır ve toplumsal hastalığın belirtisi olan bir yüksek ateştir. Şiddet uygulayan çocukların da “çaresizlik.
ÇOCUK KORUMA HİZMETLERİNDE KOORDİNASYON STRATEJİ BELGESİ
ZİHİNSEL ENGELLİ ÇOCUKLAR Sağlık Bilimleri Fakültesi
Okullarda Rehberlik Hizmetleri
İşyeri Hekimliği ve İş Güvenliği Uzmanlığı Eğiticisi
İZMİR ÜNİVERSİTELERİ PLATFORMU DÖNEMİ ÇALIŞMALARI
CİHANGİR MAHALLESİ YAPISAL RİSK ANALİZİ
Türkiye HBÖ Eylem Planı ( )
EĞİTSEL VE DAVRANIŞSAL DEĞERLENDİRME- ASSESSMENT Ders 2: Yasal Düzenlemeler Prof. Dr. Tevhide Kargın.
ÖBBS (Öğrenci Başarılarının Belirlenmesi Sınavı)
HAZİRAN DÖNEMİ SEMİNER ÇALIŞMALARI
BOLOGNA UZMANLARI 5.DÖNEM ULUSAL TAKIM PROJESİ 1 EKİM 2009,NEVŞEHİR
öneriler Sınıfların tüm öğrencileri içerecek biçimde düzenlenmesi
TÜRKÇE EĞİTİMİNİN ÖNEMİ
Sınıf Öğretmenlerinin Eğitsel Amaçlı İnternet Kullanım Öz Yeterlikleri
Yrd. Doç. Dr. Şükrü KEYİFLİ
BİREYİ TANIMA TEKNİKLERİ
GEÇİŞ GEÇİŞ SÜRECİ Özel Gereksinimli ve / veya Engeli
Sunum transkripti:

ADIYAMAN FEVZİ ÇAKMAK İLKÖĞRETİM OKULU SUNAY AKIN OYUNCAK KÜTÜPHANESİ

OYUNCAK KÜTÜPHANESİ NEDİR? Erken çocukluk döneminde çocukları olan ailelere, çocuk gelişimi, bakımı ve eğitimi ile ilgilenen kişi, kurum ve kuruluşlara; çocukların gelişimsel özelliklerine ve eğitimsel ihtiyaçlarına yönelik olarak en uygun eğitici materyalleri “ödünç verme” yöntemiyle karşılayan ve onlara rehberlik eden kaynak merkezlerdir. Oyuncak Kütüphaneleri’nin temel felsefesi Oyun, bu felsefenin en değerli araçları da oyuncaklardır

OYUNCAK KÜTÜPHANESİNİN AMACI NEDİR ? Çocuğun gelişimine uygun doğru materyalin ve desteğin sağlanması Oyuncakların, eğitimsel ve işlevsel özelliklere göre sınıflandırılmasıyla, çocuklara deneyim kazanmaları için geniş tabanlı bir öğrenme ortamının sağlanması Erken dönemden itibaren çocuklara kütüphane kullanma alışkanlığını kazandırılması

Erken yaşlarda çocuklar risklere karşı zayıftırlar. Olumsuz koşulların yarattığı etkilere sonradan tedavilerle çare bulmaya çalışmaktansa, çevre koşullarının yaratabileceği olumsuz etkileri erken destek programlarıyla önlemek çok daha olumlu bir yöntemdir. Erken çocukluk dönemindeki destek programları çocukların gelişimlerini olumlu etkileyerek onların eğitimlerinde ve yaşamlarında daha başarılı olmalarını sağlamaktadır. Türkiye’deki çocukların çoğunluğunun içinde bulundukları şartlar açısından risk altında olduğu düşünüldüğünde erken çocukluk dönemi destek programları çocukların gelişimine katkı sağlayan önemli bir araç olmaktadır. Ekonomik koşulların uygun olmaması çocuklara sağlanacak oyun ve oyun materyalleri ortamının yetersizliği, çocukların sahip oldukları potansiyeli tam olarak geliştirmelerine engel oluşturmaktadır. Bu bağlamda çocuğun gelişiminde oyuncak kütüphaneleri önemli bir destek oluşturmaktadır. Gelişmiş ülkelerde bu ihtiyacın karşılanmasında oyun parkları ve oyuncak kütüphaneleri önemli bir işleve sahiptir. SUNAY AKIN OYUNCAK KÜTÜPHANESİ PROJESİ Adıyaman İli Merkez ilçesi Yeni Mahalle’de yaşayan ve gelişimsel açıdan risk altındaki çocukların gelişim ve eğitimlerinde eşit fırsatlara sahip olabilmesi ve ailelerinin de çocuklarının eğitimiyle ilgili desteklenebilmesi amacıyla hazırlanmış bir erken destek programıdır. SUNAY AKIN OYUNCAK KÜTÜPHANESİ PROJESİ NEDİR?

NEDEN YENİ MAHALLE? Adıyaman Merkezin en büyük mahallesi (nüfusu yaklaşık:35.000) Yeni Mahalle’dir. 0-9 yaş aralığındaki çocuk sayısı yaklaşık 3000’dür. Yeni Mahalle okul öncesi eğitimin Türkiye ortalamasının altında olması nedeniyle bu yaş grubu çocukların gelişimlerinin desteklenmesi için 3-6 yaş arası çocuklar projenin hedef grubu olarak belirlenmiştir. Projenin nihai faydalanıcıları 0-9 yaş arası çocuklar ve ailelerinden oluşmaktadır. Oyuncak kütüphanesinin kurulacağı yer Yeni Mahalle’nin ortasındadır. Bu mahalle son 15 yılda çeşitli yerlerden (Köy,Mezra,Merkez v.b.) göç eden ailelerden oluşmaktadır. Bu nedenle okul öncesi eğitimde alternatif bir program olan oyuncak kütüphanesinin bu bölgede açılması planlanmıştır.

SUNAY AKIN OYUNCAK KÜTÜPHANESİ PROJESİNİN HEDEFLERİ NELERDİR? Eğitimde fırsat eşitliğini sağlayacak ve dezavantajlı koşullarda yaşayan çocukların gelişim ve eğitimlerine destek olacak alternatif eğitim ortamları hazırlamak İstanbul Bahçeşehir Anaokulu İşbirliği ile 5 aylık bir sürede Yeni Mahallede yaşayan 3-8 yaş arası çocuğa sahip ailelere çocukların gelişim takibi ve sosyalleşmelerini destekleyecek, eğitim, danışmanlık ve oyun materyalleri sağlayacak bir “oyuncak kütüphanesi” oluşturmak Çocuklara erken yaşlardan itibaren kütüphaneye gitme ve kullanma kültürünü kazandırmak

SUNAY AKIN OYUNCAK KÜTÜPHANESİ PROJESİNİN FAALİYETLERİ NELERDİR ? 1. Hazırlık Faaliyeti 1.1. Proje ekibinin oluşturulması 1.2. Proje okul web sayfasında oluşturulması 1.3. Projenin başlama duyurusunun yapılması 1.4. Oyuncak kütüphanesi için belirlenen binanın tahsisi ve tadilatı Binanın oyuncak kütüphanesine uygun tadilat projesinin hazırlanması Binada oyun alanı olarak kullanılacak yerlerin düzenlenmesi Kütüphanede kullanılacak oyuncak alımlarının yapılması Ödünç verilecek oyuncaklar için depoların düzenlenmesi Aile eğitimleri için çok amaçlı salonun oluşturulması Ödünç oyuncak vermek ve kayıt için başvuru masasının oluşturulması Ailelerin danışmanlık alabilecekleri bir danışma odasının düzenlenmesi 1.5. Binanın içinde kullanılacak mobilya ve araç-gereçlerin temini

SUNAY AKIN OYUNCAK KÜTÜPHANESİ PROJESİNİN FAALİYETLERİ NELERDİR ? 1.6. Oyuncak kütüphanesinde görevlendirilecek personelin temini 1.7. Yeni Mahallede yaşayan 0-8 yaş çocuğa sahip ailelerin oyuncak alımı ve oyuncak kütüphaneleri konusunda görüşlerinin incelenmesi amacıyla durum tespiti çalışması 1.8. Oyuncak kütüphanesi açılışının duyurulması Oyuncak kütüphanesi ile ilgili afişlerin hazırlanması Oyuncak kütüphanesinin kullanımıyla ilgili bir video tanıtımının hazırlanması Oyuncak kütüphanesinin afişlerinin okullara ve ilçeye dağıtılması Oyuncak kütüphanesi ile ilgili basın toplantısının düzenlenmesi 1.9. Oyuncak kütüphanesi işleyişi ve çocukların gelişim takiplerinin yapılması ile ilgili seminer yapılması

SUNAY AKIN OYUNCAK KÜTÜPHANESİ PROJESİNİN FAALİYETLERİ NELERDİR ? 2. Uygulama Faaliyetleri 2.1. Oyuncak kütüphanesinin açılış töreninin düzenlenmesi 2.2. Kayıtların alınması 2.3. Oyuncak kütüphanesinin kullanımının tanıtımının yapılması 2.4. Seminer programının yapılması 2.5. Çocukların gelişim takiplerinin yapılması 2.6. Oyuncak ödünç verme işlemlerinin başlaması 2.7. Çevredeki köylerden çocukların oyuncak kütüphanesiyle tanışmalarının sağlanması 2.8. Oyuncak kütüphanesi kullanıcılarının kütüphane hakkındaki görüşlerinin değerlendirilmesi 3. Projenin değerlendirilmesi 3.1. Projenin sonuç raporunun hazırlanması 3.2. Proje sonuçlarının kamuoyuna duyurulması 4. Proje görünürlüğü 4.1. Oyuncak kütüphanesi, eğitim faaliyetleri dokümanlarında, proje ile ilgili afiş, broşür, web sayfasında, sertifikalarda proje ortaklarının amblemlerinin kullanılması