BİRLEŞTİRİLMİŞ SINIFLARDA HAREKET EĞİTİMİ HAZIRLAYAN YRD. DOÇ. DR. FATMA ÇELİK KAYAPINAR.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
FİZİKSEL AKTİVİTENİN ENGELLİ BİREYLER ÜZERİNDEKİ KATKILARI
Advertisements

SPORDA BECERİ ÖĞRENİMİ
FUTBOLDA YAŞ GRUBU ANTRENMAN İLKELERİ
DRAMA 1.HAFTA EĞİTİMDE DRAMA Hazırlayan: Dr. Uğur Altay MEMİŞ.
A-BİLİŞSEL GELİŞİM İlk İki Yılda Görülen Bilişsel Gelişim : Bebek doğumunun ilk gününden itibaren çevresini keşfetme çabasına başlar. Keşif çabasında.
ÇOCUK VE SPOR SPORUN TANIMI VE ÖNEMİ SPOR DALLARI
HENTBOLDA ALTYAPI KONDİSYON ÇALIŞMALARI Prof.Dr. Yaşar SEVİM.
ÖĞRETİM ANALİZİ Amaçların Sınıflandırılması Bilişsel Öğrenmeler
OKUL ÖNCESİ EĞİTİMİN ÖNEMİ
Yaşam Boyu Öğrenme Prof. Dr. Ali ŞEN.
İŞBİRLİĞİNE DAYALI ÖĞRETİM YAKLAŞIMI. İşbirliğine dayalı öğrenme; öğrencilerin sınıf ortamında küçük karma guruplar oluşturarak (cinsiyet, başarı durumu,
6-12 YAŞ GRUPLARININ ÖZELLİKLERİ ÇOCUKLAR NE ÖĞRENİR? NASIL ÖĞRENİR?
Zihinsel Engellilerde Disiplin Alanlarının Öğretimi
KUVVET ANTRENMANININ METODİK SIRALAMASI
“Çocuğunuzun Yaşam Kalitesini Yükseltin”
SPORDA BECERİ ÖĞRENİMİ
PSİKOMOTOR GELİŞİM Yrd.Doç.Dr. Serkan HAZAR.
SPORDA BECERİ ÖĞRENİMİ
1-)ÇOCUGUN FİZİKSEL VE MOTOR GELİŞİMİNDE ETKİNLİK SAĞLAMAK A-)Fiziksel İhtiyaçların Karşılanması ve Sağlığın korunması B-)Fiziksel Yapının Tanınması.
OLİMPİYAT SPORCU EĞİTİM MERKEZİ
Öğrenme Öğretim sürecinde kullanılan stratejiler genel olarak üç grupta toplanabilir: Pasif öğretim (öğretmen merkezli) Etkileşimli öğretim Aktif öğrenme.
Dikkat Edilmesi Gerekenler
FUTBOLU ÖĞRENİYORUM.
Evrim Suna ARIKAN Özlem YAŞAR UĞURLU
Erken Eğitim Şeyda Altuntaş
BEDEN EĞİTİMİNDE İŞBİRLİĞİNE DAYALI(EŞLİ) ÖĞRENME YÖNTEMİ
PSİKOLOJİ EĞİTİM.
REHBERLİK HAZIRLAYAN Uzm. Psk. Dan. Elif ÇORUHLU
YAZMA ÖĞRENME ALANI Yrd. Doç Dr. Özcan PALAVAN. YAZMA NEDİR? Yazma, bireylerin konuşma ve düşüncelerini yazılı olarak anlatmalarıdır.
İÇİNDEKİLER: -ÇOCUK VE SPOR -ÇOCUK 5 YAŞINA GELDİĞİNDE
Oyunun Özellikleri ve Önemi
ÇOCUK ANTRENMANINDA TEMEL HAREKET EĞİTİMİNİN ÖNEMİ
Eğitim Psikolojisi -Eğitim Psikolojisinin Kapsamı-
KUVVET YETENEĞİNİN GELİŞİMİ VE EĞİTİMİ
BİREYİN GELİŞMESİ Yrd. Doç. Dr. İhsan SARI
DERS NO: 3 ANTRENMAN İLKELERİ
SPOR DALLARI SPOR ÇEŞİTLERİNİN TANITILMASI
OLİMPİYATLAR.
Çocuk ve Spor Bahadır Özdilek.
KOORDİNASYONU ETKİLEYEN FAKTÖRLER
TEMEL HAREKETLER DÖNEMİ
EĞİTİMDE YARATICI DRAMA
TED SAMSUN KOLEJİ SPOR OKULLARI. SPOR NEDİR Spor, önceden belirlenmiş kurallara göre bireysel veya takım halinde yapılan, genellikle rekabete dayalı yarışma.
OKUL ÖNCESİ DÖNEMDE GELİŞİM
OYUN ve OYUNCAKLAR.
AZE216 KÜÇÜK ADIMLAR ERKEN EĞİTİM PROGRAMI
Erken çocukluk döneminde fen ve matematiğin önemi
İŞBİRLİĞİNE DAYALI ÖĞRETİM YAKLAŞIMI HAZIRLAYANLAR HAVVA KESKİN
Yapılandırmacı Öğrenme
Spor; birey yada grupların sağlık, eğlence veya gösteri amacı ile yaptıkları fiziksel ve / veya beyinsel aktivite gerektiren, bazı kurallar içinde uygulanan.
FUTBOLU ÖĞRENİYORUM. Futbol 11′er kişilik iki takım arasında oynanır ve kendine özgü kuralları vardır.
FUTBOLU ÖĞRENİYORUM. Futbol 11′er kişilik iki takım arasında oynanır ve kendine özgü kuralları vardır.
Erken Çocukluk Döneminde Sağlık Bilimleri Fakültesi
FUTBOLU ÖĞRENİYORUM. Futbol 11′er kişilik iki takım arasında oynanır ve kendine özgü kuralları vardır.
FUTBOLU ÖĞRENİYORUM. Futbol 11′er kişilik iki takım arasında oynanır ve kendine özgü kuralları vardır.
BEDENSEL VE DEVİNSEL GELİŞİM
Sağlık Bilimleri Fakültesi
İRFANLI ANADOLU LİSESİ ADI : Bartu Eren SOYADI : ÖZGAYA SINIFI : 9-D NO : F U T B O L DERS : TÜRK DİLİ VE EDEBİYATI ÖĞRETMEN: Zafer Ender ETLİ.
SPORDA TEKNİK ve TAKTİK ÖĞRETİM YÖNTEMLERİ
Eğitim; bireyin içinde yaşadığı toplumda yeteneğini, tutumlarını ve olumlu değerdeki diğer davranış biçimlerini geliştirdiği süreçler toplamıdır. Bireyin.
OKUL DÖNEMİNDE GELİŞİM 6-11 YAŞ
BİREYSEL FARKLILIKLAR
KOORDİNASYON (BECERİ)
Spor hareketleri dönemi
Sağlık Bilimleri Fakültesi
ERKEN ÇOCUKLUK DÖNEMİ (3-6)
Performansa etki eden faktörler
1 EĞİTİMDE YARATICI DRAMA EĞİTİMDE YARATICI DRAMA.
Sunum transkripti:

BİRLEŞTİRİLMİŞ SINIFLARDA HAREKET EĞİTİMİ HAZIRLAYAN YRD. DOÇ. DR. FATMA ÇELİK KAYAPINAR

Hareket çocuk yaşamının odak noktasıdır. Hareket yoluyla onlar çevresindekilere nasıl davranacaklarını, nasıl etkileşimde bulunacaklarını, nasıl tepkide bulunacaklarını öğrenirler. Hareket onların çevresindeki dünyayı araştırma, keşfetme ve dolayısıyla bilgilenmeleri aşamasında temel araçtır. İnsan bilişsel, duyuşsal, sosyal ve fiziksel özellik örüntülerinin bütünü olan bir varlıktır. Bu nedenle her yönü ile en geniş kapsamlı gelişmesi, onu daha fonksiyonel yapacaktır. Bu açıklamalar doğrultusunda insanın hareketlerini içeren eğitimlerine “Beden Eğitimi” yerine daha kapsamlı olan “hareket eğitimi” kavramının kullanılması tercih edilmiştir.

Hareket eğitiminin planlanmasında, çocukların yaşları ve dolayısıyla gelişimsel özelliklerinin ve motor beceri çeşitlerini bilmek önemlidir. 5-6 yaş çocukları iki yada daha çok hareketi birleştirmeyi öğrenebilirler. Örneğin koşma ve sıçrama. Bu dönemde çocuklar arasında fiziksel başarı önem kazanmaya başlar ve çocuklar başarıları ile öğünürler. Pek çok işlev yönünden belli olgunluğa erişen okulöncesi çocuğu artık beden üzerinde denetimini yapabilecek duruma gelmiştir. Altı-7 yaşından başlayarak hemen tüm duyu organları gelişmiş olan çocuk, okulda yapılacak eğitim-öğretim etkinliklerini izleyebilecek bir olgunluğa erişmiştir.

Bedenin çeşitli hareketleri yapabilmesi ve dik tutabilmesi, açık hava etkinlikleri ile gerçekleşir. Yapılan araştırmalara göre, çocuk 5 yaşına kadar bu beceri ve yeteneği elde edemezse, ileride ek olanaklar, doktor ve sağlık desteği sağlansa bile bir daha bu yetilerini gerçek anlamda gerçekleştiremez. Hareket gelişimi, beden gelişimine paralel gider. Hareket ile ilgili gelişim altı yaşından sonra iyice yavaşlar ve azalır. Temel eğitim çağı, çocuğun hareket deneyimi açısından ilginçlikler göstermektedir. Vücuttaki organların eşgüdüm içerisinde çalışması, tepki hızı, güç-kuvvet, denge ve esneklik gibi yönlerden çocuğun gelişiminde hareket ve oyun eğitimi dersleri büyük katkılar sağlayacaktır. Gerek okulöncesi gerekse temel eğitim çağında oyun, çocuğun yalnız devinimsel gelişimi için değil; zihinsel, duygusal, toplumsal gelişimi gibi yönlerden de değerli bir eğitim aracıdır. İçinde hız, kuvvet, çeviklik, denge, dayanıklılık, çabuk algılama ve hızlı karar verme gibi özellikleri taşıyan çocuk oyunları bu gelişim çağı çocuğunun gelişimine çok yönlü katkılar sağlayacaktır.

Temel Gelişim Evresi Katılımcı/Öğrenme Evresi: 6-11 yaş Öğretilecek beceriler; Basit olmalı, Büyük kas gruplarına yönelik, ince motor beceri gerektirmeyen, vücuda zarar vermeyen beceriler seçilmeli, Uygulanan alıştırmalar Aerobik kondisyona dönük, Esneklik geliştirici, Vücudunun farkına vardıran ve hareket dizisi içerikli becerilere yer verilmeli, Alıştırmalar; -Güven veren,Yaratıcılık geliştiren,Yönlendirici, -Grupla etkileşim ve işbirliği geliştirici olmalıdır. -Eğlenmeyi aynı zamanda kazanma ve kaybetme duygularını öğretirken, zor becerileri uygulamaya çabalamaya teşvik etmelidir.

Strateji ve taktik öğrenimi yerine beceri öğrenimi üzerinde durulur. Kazanma önemli bir kavram olarak ele alınmaz. Basit oyunlar, oyunun modifiye edilmiş formuyla uygulanmalı Örn: mini tenis, kısaltılmış mesafeler, basite indirgenmiş ve azaltılmış kurallar vb.), Modifiye edilmiş ve küçültülmüş araç kullanılmalı (Örn: Daha küçük top, raket, fırlatma aracı, engel, pota, vb.), Başarı; kazanma/kaybetme teması yerine, çok yönlü öğrenme ve beceri sergileme içerikli olmalı, Bir spor dalı veya branş hedefli özelleşmelerden kaçınılmalı (Örn: Kaleci, pivot, sprinter, atlayıcı, vb.), Yarışma miktarı dengelenmeli, Öğrenmeyi teşvik edici basit formda yarışma içeriği uygulanmalı, Turnuva türü yarışma uygulanmalı Şehir dışı seyehat içerikli; lig, play-off ve eleme usulü yaklaşımlardan kaçınılmalı Kız ve erkek çocukların birlikte yarışmalarına izin verilmeli

Spor DalıTemel GelişimÖzel GelişimYüksek Performans Evresi Evresi Evresi Atletizm Basketbol Boks Hentbol Bisiklet Kule Atlama Eskrim Artistik Paten Cimnastik (Bayan) Cimnastik (Erkek) Kürek Kayak Futbol Yüzme Tenis Voleybol Halter Güreş

Anlatım Yöntemi Sözlü açıklama yöntemi Gösteri yöntemi Alıştırma Yöntemi Görevlendirme yöntemi Eşli Çalışma Yöntemi Yönlendirilmiş Buluş Yöntemi Problem Çözme Yöntemi Bağımsız çalışma yöntemi Soru-cevap yöntemi Değerlendirme yöntemi Medya yardımlı öğretim yöntemi BEDEN EĞİTİMİNDE KULLANILAN ÖĞRETİM YÖNTEMLERİ