YAVUZ SULTAN SELİM KÖPRÜSÜ. Teknik Özellikleri 3. Boğaz Köprüsü, 59 metrelik genişliğiyle dünyanın en geniş, 1 408 m’lik ana açıklığıyla üzerinde raylı.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
3.HAVALİMANI.
Advertisements

5.ÜNİTE ÜLKEMİZ VE DÜNYA DÜNYADA NÜFUS DAĞILIŞI VE EKONOMİK FAALİYETLER.
Hâsılat kavramları Firmaların kârı maksimize ettikleri varsayılır. Kâr toplam hâsılat ile toplam maliyet arasındaki farktır. Kârı analiz etmek için hâsılat.
Marmaray Projesinin, “TCDD Banliyö Hatlarının 3 yola çıkartılması ve rehabilite edilmesi etabı(CR1)” inşaatının yaratacağı sonuçlar ve sorunlar üzerine…
ÜNİTE : 8 HEPİMİZİN DÜNYASI. ÇOCUKLARIN ORTAK YÖNLERİ VE İLGİ ALANLARI Çocuklar; Sevmeye,Sevmeye, Korunmaya,Korunmaya, Bakılıp büyütülmeye muhtaçtır.Bakılıp.
Bölgelerin özelliği. EGE BÖLGESİ Türkiye'de; · En fazla tütün üretimi, en fazla zeytin üretimi, en fazla üzüm üretimi. · En fazla incir üretimi, en fazla.
TÜRKİYENİN İKLİMİ Türkiye'de gerek matematik konumun gerekse özel konumun etkisiyle birden fazla iklim görülür. Ülkemizde dört mevsim belirgin olarak görülür.
Türkiye'nin İklimi Türkiye, genelde Akdeniz ikliminin etkisi altındadır. Ancak bununla beraber, birbirlerinden belirgin farklarla ayrılabilen karasal ve.
Prof.Dr.Mehmet Tunç ÖZCAN
Türkiye’de Çevre Yönetimi ve Belediyeler Pınar Akpınar Proje Yöneticisi UCLG-MEWA Yönetim Kurulu ve Konsey Ortak Toplantısı Çevre Komitesi Toplantısı Sürdürülebilir.
ÜÇÜNCÜ KÖPRÜ VE ÜÇÜNCÜ HAVALİMANI
Enerji Taşımacılığı Erce Mola Şehit Kaya Aldoğan Anadolu Lisesi.
1- Deprem Yer kabuğu içindeki kırılmalar nedeniyle ani olarak ortaya çıkan depremler önemli can ve mal kaybına neden olan afetlerdendir.Depremin yol açtığı.
ADIYAMAN FEVZİ ÇAKMAK İLKÖĞRETİM OKULU SUNAY AKIN OYUNCAK KÜTÜPHANESİ.
Betonarme Yapılarda Deprem Hasarları
Yönetim biçimi Cumhuriyet olan Türkiye Cumhuriyeti, Mustafa Kemal önderliğinde 1923'te kurulmuştur. Resmî dili Türkçe‘dir. Demokratik, laik, sosyal bir.
T.C. BAŞBAKANLIK ÖZELLEŞTİRME İDARESİ BAŞKANLIĞI Otoyollar ve Köprüler Nisan 2016.
Türkiye’de Tarım. Türkiye'de Tarım İnsanların toprağı işleyerek ekme ve dikme yoluyla ondan ürün elde etmesi faaliyetine tarım denir.
BİYOÇEŞİTLİLİK NEDİR Biyoçeşitlilik, bir bölgedeki genlerin, türlerin, ekosistemlerin ve ekolojik olayların oluşturduğu bir bütündür. Başka bir deyişle.
COĞRAFYA PROJE ÖDEVİ ÖZGÜR SÖNMEZ 10/A Ulaşım Nedir ?
KIRSAL KALKINMA EYLEM PLANI ( )
TÜRKİYE ODALAR VE BORSALAR BİRLİĞİ. TOBB nedir ? Türkiye Odalar ve Borsalar Birliği (kısa TOBB) Ticaret Odaları, Sanayi Odaları, Ticaret ve Sanayi Odaları,
2016 Dünya Sağlık Günü Diyabeti (şeker hastalığını) Yenelim! Dr Pavel Ursu Dünya Sağlık Örgütü Türkiye Temsilcisi.
MED 167 İnternette İstatistik. İnternetteki istatistik verileri, özellikle ülke hakkındaki makro istatistiklerden bahsediyorsak, çoğunlukla resmi kurumlardan.
Seyhan Havzası Sektörel Su Tahsis Planlaması Prof. Dr. Sezai Göksu.
TÜRK KÜLTÜRÜNÜ OLUŞTURAN UNSURLAR VE TÜRK KÜLTÜRÜ
SPORLA İLGİLİ HAREKETLER DÖNEMİ (7-12 yaş)
COĞRAFİ KONUM COĞ®AFYA NOTLA®I COĞRAFYA FİZİKİ coğrafya -Doğa olaylarını konu alır. -Klimatoloji-Jeomorfoloji-Biocoğrafya -Matematik coğr. GENEL COĞRAFYA.
Konu : Araçların Boyutları – Yükleme – Tehlikeli Madde – Otoyol Koruyucu Tertibatı – Bisiklet ve Yaya 1-) Araçlar yüklenirken.
 Ülkemizdeki nüfusun sayısı ve nüfusla ilgili veriler yapılan nüfus sayımları ile elde edilir. Bu sayımlar sonucunda, toplam nüfus, nüfusun yaş gruplarına.
Türkiyedeki iklim çeşitleri Doğa Sever 10/F Coğrafya Performans.
Türkiye'de Nüfusun Dağılışı Türkiye'de, 1997 nüfus sayımına göre, km2 ye düşen ortalama nüfus yoğunluğu 81 kişidir. Ancak, ülkemizdeki coğrafi bölgeler,
HERON & ZEPLİN İbrahim KURU SİVAS.
İKLİM NEDİR Türkiye,iklim kuşaklarından ılıman kuşak ile subtropikal kuşak arasında yer alır. Türkiye’nin coğrafik konumu ve yeryüzünün aldığı şekiller.
Coğrafya Performans Ödevi
KONU: ATATÜRK ÖNDERLİĞİNDE ÖLÇÜLERDE YAPILAN YENİLİKLER
KİRİŞ YÜKLERİ HESABI.
Hoş Geldiniz FEYAZ BİLGİ COĞRAFYA ÖĞRETMENİ SULTANBEYLİ KIZ ANADOLU İMAM-HATİP LİSESİ.
1 Şubat 2014 Başbakanlık Müsteşarlık Makamına ORMAN VE SU İŞLERİ BAKANLIĞI SU YÖNETİMİ GENEL MÜDÜRLÜĞÜ.
TÜRKİYE EKONOMİSİNİN SEKTÖREL DAĞILIMI
TEMELLER.
2 SANAYİ ALANININ ŞEHİR MERKEZİNE GÖRE KONUMU 3 Kastamonu Belediye Başkanlığı olarak şehirdeki her iki eski sanayi sitesinin şehir yerleşik alanı içerisinde.
AĞAÇLANDIRMA VE GENÇLEÇTİRME ÇALIŞMALARININ BİYOLOJİK ÇEŞİTLİLİĞE ETKİSİ İsmail KÜÇÜKKAYA Orm. Yük. Müh.
YANGIN SÖNDÜRME VE SU İ KMAL KAYNAKLARI (TS 9684).
ÇEVRE BİLGİSİ Çevre: İnsanı etkileyen ve insanlardan etkilenen dış ortama denir. Çevre koruma: Çevre kirliğini önlemek amacıyla yapılan çalışmalara denir.
TRANSİZMİT- Kocaeli Monoray Ulaşım Projesi
Sanayi ve ticaret limiteD şirketi
Ankara İli Trafik Kazası Vakalarının Karşılaştırması (2002 – 2003 Yılları) Altuğ Aysun,Ahmet Haki Türkdemir,Gökhan Girgin,Vecihi M.Kutlay,Giray Şahin.
RETS Rüzgar Enerjisi Tahmin Sistemi
TEKNOLOJİ VE TASARIM DERSİ
FOTOSENTEZ HIZINA ETKİ EDEN FAKTÖRLER
ÜLKEMİZ VE DÜNYA.
COĞRAFİ KONUM.
II.BALKAN SAVAŞI (29-30 HAZİRAN 1913).
DOĞAL AFETLER.
Hayvan refahına uygun koşulların belirlenmesi
ÜLKEMİZDE NÜFUS ARTIŞI
Erozyon ve Toprak Erozyonunun Oluşumu
DÜNYADA ORGANİK TARIM Günümüzden yaklaşık 1,5-2 milyon yıl önce ilk insanların dünya yaşamı içinde yer aldığı sanılmaktadır. Bu zamanda dünyada insan yaşamı.
YAVRU YETİŞTİRME Su Ürünleri Yetiştiriciliğinin Temel Esasları
COŞKUNLAR SÜRÜCÜ KURSLARI Trafik ve Çevre Bilgisi
Bu Sunu En İyi Ofis 2010 Yüklü Bilgisayarlarda Görüntülenir
CİHANGİR MAHALLESİ YAPISAL RİSK ANALİZİ
Dünyada ve Türkiye’de Su Ürünleri Üretimi
5. SINIF SOSYAL BİLGİLER 3. ÜNİTE: Bölgemizi Tanıyalım
COŞKUNLAR SÜRÜCÜ KURSLARI Trafik ve Çevre Bilgisi
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
Türkiye'nin İklimi Türkiye, genelde Akdeniz ikliminin etkisi altındadır. Ancak bununla beraber, birbirlerinden belirgin farklarla ayrılabilen karasal ve.
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
Eşleştirme Programı World Wide Mating Service (WMS)
Sunum transkripti:

YAVUZ SULTAN SELİM KÖPRÜSÜ

Teknik Özellikleri 3. Boğaz Köprüsü, 59 metrelik genişliğiyle dünyanın en geniş, m’lik ana açıklığıyla üzerinde raylı sistem olan dünyanın en uzun, 320 metreyi aşan yüksekliğiyle de dünyanın en yüksek kulesine sahip asma köprüsü olacak. Orta Açıklık : 1,408 m Kenar Açıklıklar : 378 m m Toplam Uzunluk : 2,164 m Kule Yüksekliği (Zeminden) : 321,91 m (Avrupa), 317,91 m (Asya) Kule Yüksekliği (Tabliyeden) : 255,41 m Tabliye Genişliği : m (2x4 Otoyol + 2x1 Demiryolu) Tabliye Yüksekliği : 5.5 m Kablo Sistemi : Hibrid (Gergin Eğik Askı + Asma)

Ana Kablo Orta Açıklık; Ana Kablo Çapı : 68 cm. Ana Kablo Büklüm Sayısı : 113 adet Büklüm İçindeki Tel Sayısı : 127 adet Yan Açıklık; Ana Kablo Çapı : 70 cm. Ana Kablo Büklüm Sayısı : 122 adet Büklüm İçindeki Tel Sayısı : 127 adet Ana Kablo Mukavemeti : 1,770 Mpa Askı Kablosu : 68 adet Askı Kablo Mukavemeti : 1,440 Mpa Eğik Askı Kablosu : 176 adet Eğik Askı Mukavemeti : 1,860 Mpa Çelik Tabliye Segmenti : 56 adet

Proje Güzergahı

Seçilen güzergah, çoğunlukla orman değeri düşük baltalık, makilik ve açık alanlardan geçmektedir. Güzergah üzerinde kalacak ağaçlar ve fidanlar boş olan maden ocakları üzerine nakledilecek, bu şekilde maden ocakları yeşil alanlara dönüştürülecektir. Yeşil alanların olumsuz etkilenmemesi için güzergahın bu kesimleri tünel ve viyadükler ile geçilecektir. Yapılacak olan tünel ve viyadükler sayesinde, yeşil alanlara verilecek tahribat en aza indirilecek ve bu yapılar vasıtası ile yabanıl hayatın yaşam alanları daraltılmayacaktır. Gereken yerlerde, ekolojik köprü yapımı da gerçekleştirilecektir.

3. Boğaz Köprüsü’nün tasarımı yapılırken ölü yük ve trafik yüklerinin sıcaklık etkilerinin dışında rüzgar ve deprem gibi çevresel faktörlerin daha belirleyici rol oynadığı dikkate alınarak, bulunduğu coğrafi konumun bölgede bulunan fay hatları ve depremsellik durumu açısından çok yüksek risklere sahip olması nedeniyle kara ve denizde jeolojik, jeoteknik ve sismik çalışmalar yapılacaktır. Kuzey Marmara (3. Boğaz Köprüsü Dahil) Otoyolu Projesi, Odayeri-Paşaköy (3. Boğaz Köprüsü Dahil) Kesimi; Odayeri Kavşağı sonrasında proje sonuna kadar, yaklaşık 60 km uzunluğundaki 2x4 şeritli otoyol kesimi ile;

Odayeri Kavşağından başlayarak, mevcut Mahmutbey Batı Kavşağı’na gerekli düzenlemeler yapılarak bağlanacak şekilde, yaklaşık 22 km. 2x4 şeritli otoyol bağlantı yolu; Reşadiye Kavşağı’ndan başlayarak Çamlık Kavşağı’na kadar, yaklaşık 13 km 2x4 şeritli otoyol bağlantı yolunu kapsamaktadır. Odayeri-Paşaköy otoyol kesiminde, toplam uzunluğu yaklaşık 2164 m, orta açıklığı yaklaşık 1408 m olan 2x4 şeritli otoyol ve 2x1 şeritli demiryolu geçişi aynı platformda olacak şekilde yapılması öngörülen 3. Boğaz Köprüsü öncesinde Uskumruköy Kavşağı, sonrasında ise sırasıyla Riva, Hüseyinli, Reşadiye, Alemdağ ve Paşaköy Kavşakları bulunmaktadır.

Reşadiye Kavşağı’ndan ayrılan bağlantı yolu Ümraniye bağlantısını sağlarken; Odayeri Kavşağı’nda ayrılarak mevcut Mahmutbey Batı Kavşağı’na kadar uzanan bağlantı yolu üzerinde sırasıyla, Işıklar Fenertepe, Başakşehir, Başakşehir Merkez, İkitelli ve İstoç OSB, İstoç TEM Kavşakları yer almaktadır. Proje güzergahı; doğal değeri yüksek olan Belgrad Ormanları, Fatih Ormanları ve Polonezköy Milli Parkı gibi orman alanları ile tarihi değeri olan bentlerin ve göletlerin korunması göz önüne alınarak belirlenmiştir. Özellikle, İstanbul’a su sağlayan bu göletlerin havza sınırları dışından geçilerek, su kalitesinin korunması amaçlanmıştır.

PROJENİN AVANTAJLARI

İstanbul’un şehir içindeki ve mevcut Boğaz Köprülerindeki trafik yoğunluğu azaltılarak yakıt tasarrufu sağlanacak, Araçlar kesintisiz, emniyetli ve konforlu bir şekilde transit geçiş yapacak, İstanbul’un kuzeyine kurulacak olan yeni yerleşim alanlarıyla şehrin nüfus yoğunluğu azaltılacak, Marmara ve İstanbul’un kuzeyinde oluşacak yeni ticari alanla, komşu illerle birlikte tüm bölge ekonomik açıdan canlandırılacak, Depreme karşı gerçekleştirilen kentsel dönüşüm çalışmalarına destek olacak, Hem karayolu hem de demiryolu ağının mevcut olduğu köprüyle; Asya ile Avrupa’yı birbirine bağlayan Türkiye’nin taşımacılık alternatifleri ve ticaret kapasitesi artacak,

Yük taşıyan araçların ulaşım kısıtlamasının kalkmasıyla ithalat ve ihracatımızdaki zaman maliyeti düşecek, Şehir içi trafiğin yeni yapılacak 3. Köprü’ye yönlendirilmesiyle birlikte gaz salınımı düşecek, Yeni yerleşim alanlarının ve 3. Havaalanı gibi mega projelerin şehir merkezi ile bağlantısı sağlanacak, 3. Boğaz Köprüsü’nü de kapsayan Kuzey Marmara Otoyolu, İstanbul (Kınalı) – Çanakkale - Savaştepe Otoyolu ve İstanbul - İzmir Otoyolu ile birleşecek ve komşu şehirlere ulaşım süresi azalacak, Köprüden geçecek olan demiryoluyla, Edirne’den İzmit’e kadar şehirlerarası ve şehir içi kesintisiz demiryolu taşımacılığı yapılacak ve bu raylı sistem Marmaray ve İstanbul Metrosu ile entegre edilerek Atatürk Havalimanı, Sabiha Gökçen Havalimanı ve yeni yapılacak 3. Havalimanı da birbirine bağlanacak, Kuzey Marmara Otoyolu ve 3. Köprü Projesi 2023 yılında dünyanın en büyük 10 ekonomisinden biri olmayı hedefleyen Türkiye’yi bu hedefine daha da yaklaştıracak ve modern Türkiye’nin simgelerinden biri olacak,

PROJENİN DEZAVANTAJLARI Köprüye verilecek ismin açıklanmasıyla daha temeli atılmadan tartışmaların odak noktası olmuştur. Yavuz Sultan Selim tahtta kaldığı dönemde doğu seferlerine ağırlık vermiş ve Alevi-Şii katliamı yapmakla suçlanmıştır. İsminin yapılacak yeni köprüye verilmesi tartışmalara yol açmıştır. Projenin yapım alanının % 74’ünün ormanlık arazi olması başka bir tartışma sebebidir. Kesilecek ağaçlar bölgenin ekolojik dengesini bozabilir. Bölgedeki hayvanların yollarını kaybetmesi, yabani hayvanların şehir içine inmeleri yaşanılan sorunlar arasındadır. 2006’da yapılan anlaşmaya göre İstanbul’un kuzeyine dokunulmayacak İstanbul’un su kaynaklarının kalitesi, ekolojik dengesi korunacaktır ancak bu anlaşma şuan için askıya alınmış durumdadır.

Yapılan açıklamalara göre projede kesilen ağaçların yerine 5 katı ağaç dikilmesi planlanmaktadır. Proje başlangıcından itibaren ilk yıl 460 hektar ağaçlandırma yapılmış, 2015’ te de 460 hektar ağaçlandırma yapılacaktır. Gelecekteki 3 yıl içinde de 1400 hektar daha ağaçlandırma yapılacaktır.

İSTANBUL YENİ HAVALİMANI

TEKNİK ÖZELLİKLERİ İstanbul Yeni Havalimanı İstanbul'un Avrupa yakasında, Karadeniz kıyısındaki Tayakadın ile Akpınarköyleri arasındaki 76,5 km 2’ lik alana yıllık 200 milyon yolcu kapasiteye çıkarılabilen terminali ile birbirinden bağımsız altı pisti olacak şekilde yapılacaktır. İnşaat süreci 3 etaptan oluşacak: 1. Etap (en geç 42 ay sonra hizmete girecek) 2 adet bağımsız paralel pist (3750m*60m) 1 adet cross pist (3750m*60m) 3 adet paralel taksirut (3750m*45m) Yüksek hız ve bağlantı taksirutları Apron Terminal binası Hava trafik Haberleşme ve meteroloji sistemleri diğer hizmet binaları ve sistemler

2. Etap Akpınar yerleşimi tarafına 1 adet bağımsız pist (3750m*60m) 1 adet paralel taksirut (3750m*45m) 3. Etap Tayakadın-Yeniköy tarafına 1 adet bağımsız pist (3750m*60m) 1 adet paralel taksirut (3750m*45m) Mevcut yerleşkenin güneyine 1 adet cross pist (3750m*60m) 1 adet paralel taksirut (3750m*45m)

PROJENİN AVANTAJLARI Konumu gereği uluslararası ticarette transit geçiş görevi gören Türkiye’nin mevcut havalimanlarının yetersizliğini giderecek olması. Yapımı tamamlandıktan sonra dünyanın 5. büyük havalimanı olması da beraberinde ülkenin bölgedeki gücünü arttıracaktır. Türkiye’nin ticaret hacmini genişletecek ve bulunduğu bölgede istihdam yaratacaktır. Beraberinde yapılacak köprü projesiyle beraber İstanbul’un içinde bulunan nüfus yoğunluğunu azaltacak, yoğunluğu kendi bölgesine çekecektir. Proje Atatürk Havalimanının Avrupa’nın 8. büyük havalimanı olmasına karşın ihtiyaçları karşılayamayacak konuma gelmesinden dolayı ortaya atılmış ve yapımına başlanmıştır. Yap-İşlet-Devret modeliyle yapılan proje cumhuriyet tarihinin en yüksek teklifiyle yapımına başlanmış ve büyük gelir kaynağı olmuştur.

PROJENİN DEZAVANTAJLARI Projeden kaynaklanacak araç trafiğinin artması ve kentleşmenin bu bölgeye yönelmesinden dolayı alanın mevcut kirlilik yükünün artması, ormanlık alanların tahrip edilmesi ve bölgedeki barajlara su temin eden akarsuların yüzeysel akışlarla barajlara kirlilik yükü taşıması beklenmektedir. Projenin yapılacağı alanın çoğunluğunu ormanlık alanların oluşturması ekolojik dengeyi bozmakta ve hayvan tür çeşitliliğini azaltmaktadır. Proje tamamlandıktan sonra çevresinin kentselleşmesiyle ormanlık alanların geri kalanının da tahrip edilmesi veya yok edilmesi söz konusudur. Alanda bulunan 2.5 milyon ağacın 630 bini ömrünü tamamlamış geri kalan 1.8 milyon ağaç ise ihaleyi alan şirketin insafına bırakılmıştır ya d taşınacak ya da kesilecektir.

Ayrıca kuşların göç için kullandığı güzergaha yapılacak olması ayrı bir tartışma konusu olmuştur. Ancak yapılan açıklamalarla ÇED raporu alındığı vurgulanmış ve endemik türlerin tespit edilerek taşındığı açıklaması yapılmıştır.