Prof. Dr. Miraç AKÇAY Bologna Uzmanı. 19 Haziran 1999 : Bologna Deklerasyonu AMAÇ: Avrupa ülkelerindeki yükseköğretim sistemlerinin yeniden yapılanması.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
1 T.C. Yükseköğretim Kurulu Projenin ülkemizdeki; • Akademik Organizasyonu için Yükseköğretim Kurulu’na, • Finansal Destekleri için Avrupa Komisyonu’na.
Advertisements

1 T.C. Yükseköğretim Kurulu Projenin ülkemizdeki; • Akademik Organizasyonu için Yükseköğretim Kurulu’na, • Finansal Destekleri için Avrupa Komisyonu’na.
1 T.C. Yükseköğretim Kurulu BOLOGNA SÜRECİ Atılım Üniversitesi 26 Ocak 2009.
1 T.C. Yükseköğretim Kurulu BOLOGNA SÜRECİ’NE GENEL BİR BAKIŞ.
1 T.C. Yükseköğretim Kurulu Projenin ülkemizdeki; • Akademik Organizasyonu için Yükseköğretim Kurulu’na, • Finansal Destekleri için Avrupa Komisyonu’na.
1 T.C. Yükseköğretim Kurulu Projenin ülkemizdeki; Akademik Organizasyonu için Yükseköğretim Kurulu’na, Finansal Destekleri için Avrupa Komisyonu’na Finansal.
SAKARYA ÜNİVERSİTESİ’NDE
ULUSAL MESLEKİ YETERLİLİK SİSTEMİ (UMYS) AÇISINDAN ECVETİN ÖNEMİ
İŞ KANUNUNDA ÜÇLÜ DANIŞMA KURULU VE EKONOMİK SOSYAL KONSEY AYŞE KÜÇÜK ZİYA AK MEHMET ÜSTBAŞ
BOLOGNA SÜRECCİNİN TÜKİYE’DE UYGULANMASI PROJESİ
AKTS & DE Etiketi 1 Mart 2013 İstanbul Teknik Üniversitesi İlyas ÜLGÜR Erasmus Program Koordinatörü AB Eğitim ve Gençlik Programları Merkezi Başkanlığı.
Avrupa Yükseköğretim Alanı’nın Faaliyetleri Kapsamında Türk Yükseköğretim Sistemi’nin Değerlendirilmesi Yeterlilikler / Öğrenme Kazanımları Prof. Dr.
E Y L E M 5. 1 Gençlerin ve Gençlik Politikalarından Sorumlu Olanların Toplantıları PROGRAMI.
1 T.C. Yükseköğretim Kurulu BOLOGNA SÜRECİ’NİN TÜRKİYE’DE UYGULANMASI PROJESİ: Öğrenci Konseyi Başkanlarına Yönelik Toplantı 14 Mayıs 2010 Akdeniz.
Bologna Süreci, Bergen Bildirisi, Kurumsal Değerlendirme Projesi ve Yeni Yönetmelikler Stratejik Planlama ve Kurumsal Değerlendirme Programı İzleme Komitesi.
27 Haziran 2008, Prof. Dr. A.S.GÖKALP BOLOGNA SÜRECİ VE KOCAELİ ÜNİVERSİTESİ Prof. Dr. Ayşe Sevim Gökalp Prof. Dr. Ayşe Sevim Gökalp.
 Avrupa Üniversiteler Birliği, Avrupa Üniversitelerini temsil eden tek kuruluştur.  Avrupa genelinde Yükseköğretim kurumlarının bütünleşmesini sağlayarak.
ABANT İZZET BAYSAL ÜNİVERSİTESİ KURUMSAL ZİYARET VE
KOCAELİ ÜNİVERSİTESİ DENEYİMİ
T.C. Yükseköğretim Kurulu Prof. Dr. Hasan MANDAL Bologna Uzmanı AVRUPA YÜKSEK ÖĞRETİM ALANININ FAALİYETLERİ KAPSAMINDA TÜRK YÜKSEK ÖĞRETİM SİSTEMİNİN DEĞERLENDİRİLMESİ.
AVRUPA BİRLİĞİ BAKANLIĞI Valiliklerde AB İşleri İçin Kapasite Oluşturulması Projesi Tanıtım Toplantısı Antalya 22 Ocak 2013.
Prof. Dr. Nejat Erk, Türkiye Bologna Uzmanı ŞUBAT 2008 CELAL BAYAR ÜNİVERSİTESİ-MANİSA.
BOLOGNA SÜRECİ’NİN TÜRKİYE’DE UYGULANMASI : BOLOGNA UZMANLARI ULUSAL TAKIMI PROJESİ 07 Aralık 2007, Uludağ Üniversitesi, BURSA BOLOGNA SÜRECİ’NİN TÜRKİYE’DE.
Dr. Armağan Erdoğan KIRIKKALE ÜNİVERSİTESİ 11 OCAK 2011 Yükseköğretimin Uluslararası Boyutu.
ATATÜRK ÜNİVERSİTESİ EĞİTİM DÖNEMİ BOLOGNA SÜRECİ Fahri YAVUZ Bologna Uzmanı 11 Kasım 2010 Perşembe Atatürk Üniversitesi Dış İlişkiler Ofisi.
Dış İlişkiler ve AB Koordinasyon Birimi Kırıkkale Üniversitesi.
TÜRKİYE YETERLİLİKLER ÇERÇEVESİ HAZIRLAMA ÇALIŞMALARI
T.C. Yükseköğretim Kurulu Prof. Dr. Hasan MANDAL Bologna Uzmanı BOLOGNA SÜRECİ 2014 ve SONRASI DÖNEMİ (YAYILIM, UYGULAMA, SÜRDÜRÜLEBİLİRLİK, TANINMA) 22.
Dış İ lişkiler ve AB Koordinasyon Birimi Kırıkkale Üniversitesi.
BEK Raporlarının İşlevi Yrd. Doç. Dr. Armağan Erdoğan Namık Kemal Üniversitesi 28 Mayıs 2010.
Yükseköğretim Kurumlarında Bologna Eşgüdüm Komisyonları’nın (BEK) Yapılanması BOLOGNA UZMANLARI ULUSAL TAKIMI PROJESİ 1. BÖLGESEL TOPLANTISI.
ANKARA ÜNİVERSİTESİ BOLOGNA SÜRECİ. Amaç: Ankara Üniversitesi’nde eğitim-öğretim sistemlerinin farklılıklarını ve özgünlüklerini koruyarak, toplumun ihtiyaçlarını.
UÜ BOLOGNA SÜRECİ BİLGİ PAYLAŞIM TOPLANTISI-3 Prof. Dr. M. Ayberk KURT
1 T.C. Yükseköğretim Kurulu Projenin ülkemizdeki; Akademik Organizasyonu için Yükseköğretim Kurulu’na, Finansal Destekleri için Avrupa Komisyonu’na Finansal.
İstanbul Ticaret Üniversitesi 15 Nisan 2011 Ankara
1 T.C. Yükseköğretim Kurulu Projenin ülkemizdeki; Akademik Organizasyonu için Yükseköğretim Kurulu’na, Finansal Destekleri için Avrupa Komisyonu’na Finansal.
PAYDAŞ GÖRÜŞLERİ Yrd.Doç.Dr.Maviş Emel KULAK KAYIKCI
BOLOGNA SÜRECİNİN TÜRKİYE’DE UYGULANMASI PROJESİ Kasım 2006 Fırat Üniversitesi, Elazığ Nezih Güven- Bologna Rehberi.
Hacettepe Üniversitesi Engelliler Araştırma ve Uygulama Merkezi
MİLLÎ EĞİTİM BAKANLIĞI Projeler Koordinasyon Merkezi Başkanlığı MİLLİ EĞİTİM BAKANLIĞININ KAPASİTESİNİN GÜÇLENDİRİLMESİ PROJESİ (MEBGEP) MEBGEP.
MÜDEK Mühendislik Dekanları Konseyi Toplantısı Ege Üniversitesi, Mühendislik Fakültesi 11 Mayıs 2012, İzmir Dr. M. Yavuz Erçil Genel Sekreter.
TM (EA) PUAN TÜRLERİ YGS – LYS Bİ LGİ
Bayram AKBAŞ MYK Başkanı MÜSİAD Mesleki Eğitimde Yeni Açılımlar Çalıştayı, Şubat 2011/İstanbul MESLEKİ EĞİTİME İLİŞKİN ANAHTAR KAVRAMLAR 1.
BOLOGNA SÜRECİ 01 Temmuz 2011 – Giresun. BOLOGNA SÜRECİ - TARİHÇE  25 Mayıs 1998: Sarbonne Ortak Deklerasyonu  19 Haziran 1999: Bologna Deklarasyonu.
TOPLANTI GÜNDEMİ Açılış Sunum Soru-Cevap Kapanış.
MİLLÎ EĞİTİM BAKANLIĞI Projeler Koordinasyon Merkezi Başkanlığı MİLLİ EĞİTİM BAKANLIĞININ KAPASİTESİNİN GÜÇLENDİRİLMESİ PROJESİ (MEBGEP)
1 T.C. GÜMRÜK VE TİCARET BAKANLIĞI ESNAF VE SANATKÂRLAR GENEL MÜDÜRLÜĞÜ 14 Ocak 2016.
1 T.C. Yükseköğretim Kurulu Projenin ülkemizdeki; Akademik Organizasyonu için Yükseköğretim Kurulu’na, Finansal Destekleri için Avrupa Komisyonu’na Finansal.
1 T.C. Yükseköğretim Kurulu Projenin ülkemizdeki; Akademik Organizasyonu için Yüksek Öğretim Kurulu’na, Finansal Destekleri için Avrupa Komisyonu’na Finansal.
YÜKSEKÖ Ğ RET İ M KURULU BA Ş KANLI Ğ I Prof. Dr. Ömer Demir Akdeniz Üniversitesi.
KURULUŞ VE YAPISI Türkiye 1999 Helsinki Zirvesi’nde Avrupa Birliği’ne adaylık sürecinin başlaması ile topluluk programlarından yararlanmaya başlamıştır.
Öğrenme Çıktılarına Dayalı Program Geliştirme Süreci Yrd.Doç.Dr.Ömer Açıkgöz Muş Alparslan Üniversitesi Bologna Uzmanı.
05 Kasım 2010, Muş BOLOGNA SÜRECİ ve MUŞ ALPARSLAN ÜNİVERSİTESİ DENEYİMİ.
28 Mayıs 2010 Maltepe Üniversitesi Eğitimde Kalite Çalışmaları, BTA Dönemi Bolonya Uzmanları Ulusal Takımı Projesi “Yeni Kurulan Yükseköğretim.
STRATEJİ GELİŞTİRME DAİRE BAŞKANLARININ BOLOGNA SÜRECİNDEKİ ROLÜ Sabancı Üniversitesi 22 Ekim 2010.
Çankaya Üniversitesi Personel Daire Başkanlığı
MİLLÎ EĞİTİM BAKANLIĞI Projeler Koordinasyon Merkezi Başkanlığı
TÜRK PSİKOLOJİK DANIŞMA VE REHBERLİK DERNEĞİ
Yükseköğretim Kurulu Kalite Çalışmaları
Bologna Süreci ve Anorganik Kimyada Alternatif Araştırma Alanları
T.C. Yükseköğretim Kurulu
Avrupa Yükseköğretim Alanı’nın Faaliyetleri Kapsamında Türk Yükseköğretim Sistemi’nin Değerlendirilmesi Yeterlilikler / Öğrenme Kazanımları Prof. Dr.
TÜRKİYE YETERLİLİKLER ÇERÇEVESİ HAZIRLAMA ÇALIŞMALARI
MÜhendislik DEğerlendirme Kurulu
BOLOGNA UZMANLARI 5.DÖNEM ULUSAL TAKIM PROJESİ 1 EKİM 2009,NEVŞEHİR
İSTANBUL GEDİK ÜNİVERSİTESİ KALİTE ÇALIŞMA SÜREÇLERİ
KALİTE KOORDİNATÖRLÜĞÜ KALİTE KOMİSYONU BİLGİLENDİRME TOPLANTISI
Yükseköğretim Kalite Kurulu (YÖKAK) Dış Değerlendirme Süreci
İSTANBUL GEDİK ÜNİVERSİTESİ KALİTE ÇALIŞMA SÜREÇLERİ
Uluslararası Gelişmeler: 2012 Bükreş Bakanlar Zirvesi Sonuçları
Sunum transkripti:

Prof. Dr. Miraç AKÇAY Bologna Uzmanı

19 Haziran 1999 : Bologna Deklerasyonu AMAÇ: Avrupa ülkelerindeki yükseköğretim sistemlerinin yeniden yapılanması NİHÂİ HEDEF (2010): öğrenci, öğretim elemanı ve idari kadro hareketliliği yüksek, ulusal eğitim sistemleri birbiri ile karşılaştırılabilir, ulus ötesi eğitim boyutlarını dikkate alan, öğretim ve araştırma etkinliklerini birbiri ile çok iyi ilişkilendirmiş tüm süreci paydaş katılımı ile sürekli denetleyen ve izleyen Avrupa Yüksek Öğretim (EHEA-AYA) ve Avrupa Araştırma Alanlarını (ERA) oluşturmak

Uluslararası Düzeyde : Bakanlar Konferansı (her iki yılda bir kez toplanır): Bologna (1999), Prag (2001), Bergen (2005), Londra (2007), Leuven (2009) Bologna İzleme Grubu (BFUG) BFUG Yürütme Kurulu BFUG Çalışma Grupları Bologna Durum Değerlendirmesi Çalışma Grubu Bologna Yeterlilikler Çerçeveleri Çalışma Grubu Sosyal Boyut Çalışma Grubu, vb. Bologna Seminerleri

Ulusal Düzeyde : Yükseköğretim Kurulu Ulusal Ajans Bologna Ulusal Uzmanlar Takımı Kurumsal Düzeyde : Tüm yükseköğretim kurumları

Kolay anlaşılabilir ve karşılaştırılabilir bir akademik derece sistemi ve temel olarak 2-3 kademeli yükseköğretim sistemi (L, YL, D) Ortak bir kredi sistemi (AKTS) Öğrenci/Öğretim üyesi Hareketliliği Kalite güvencesi konusunda işbirliği Yükseköğrenimde Avrupa boyutu Yaşam boyu öğrenme Öğrencilerin süreçlere katılımı Avrupa Yükseköğretim Alanı (EHEA)’nın çekiciliğinin arttırılması Avrupa Yükseköğretim Alanı (EHEA) ile Avrupa Araştırma Alanı (ERA) arasındaki sinerjinin oluşturulması SÜRE: 2010 yılına kadar SÜRE: 2010 yılına kadar

1. DÖNEM FAALİYETLERİ: Ulusal “Bologna Konferansı” 10 Bölge Toplantısı Bologna web sitesi ve tanıtım dökümanların hazırlanması Bologna Süreci’nin hedefleri ve ana çalışma alanları tanıtılması 2. DÖNEM FAALİYETLERİ: il Toplantısı – 5893 katılımcıya ulaşıldı 4 Ulusal Toplantı (MEB, Meslek Odaları, STK, Ulusal Öğrenci Konseyi Temsilcileri) Bologna Süreci Ulusal Değerlendirme Konferansı 1606 kişilik bir gruba ulaşıldı Sunumlar Çalıştaylar

3. DÖNEM FAALİYETLERİ: Bölge Konferansı 5 üniversiteyi yerinde ziyaret 4 Ulusal Konferans (MEB, DPT,Maliye Bakanlığı, 38 STK ve Ulusal Öğrenci Konseyi Temsilcilerinin katılımı ile) Bologna Süreci Ulusal Değerlendirme Konferansı Sunumlar Çalıştaylar

Proje Başlangıcı: 1 Temmuz 2008 Proje Bitişi: 30 Haziran 2009 Amaç: Paydaşların katılımı ve destekleri ile üniversitelerde Bologna Süreci uygulamalarının geliştirilmesi ve güçlendirilmesi, Bologna sürecinin öncelikli alanlarındaki reformların yapılması konusunda üniversitelere destek verilmesi, üniversitelerde Bologna Süreci ile ilgili uygulamalarda yaşanan sorunların giderilmesi

Planlanan Faaliyetler: Ulusal toplantılar Ulusal çalıştaylar Faaliyetler için düşünülen hedef kitle Yükseköğretim kurumları (Yönetim kadrosu, akademik personel, öğrenciler) İlgili Bakanlıklar ve kamu kuruluşları (MEB, Maliye Bakanlığı, DPT, vb.) Mesleki Yeterlilikler Kurumu Diğer ilgili paydaşlar (sivil toplum kuruluşları, işçi, işveren ve sanayi sendikaları, meslek kuruluşları, iş dünyasından temsilciler, vb.)

GENEL ÇERÇEVE AKTS/Diploma Eki, Hareketlilikte kalite İstihdam edilebilirlik Yeterlikler çerçevesi, Öğrenme çıktılarının hazırlanması Kalite güvencesi Bologna Çalışma Grubunun oluşturulması ECTS / DS etiket başvuruları için kurum ziyaretleri konularında tematik çalıştaylar düzenleme

Prof. Dr. Miraç AkçayKaradeniz Teknik Üniversitesi Prof. Dr. Süheyda AtalayEge Üniversitesi Y. Doç. Dr. Gonca Bayraktar DurgunBeykent Üniversitesi Prof. Dr. İsmail Naci CangülUludağ Üniversitesi Doç. Dr. İlker Hüseyin ÇarıkçıSüleyman Demirel Üniversitesi Prof. Dr. Kerim EdinselOndokuz Mayıs Üniversitesi Prof. Dr. Emin Yaşar DemirciVan Yüzüncü Yıl Üniversitesi Prof. Dr. Nejat ErkÇukurova Üniversitesi Prof. Dr. Ramazan GözenÇankaya Üniversitesi Prof. Dr. Zafer GülMarmara Üniversitesi Sultan Gürol (Öğrenci Temsilcisi)Atılım Üniversitesi Prof. Dr. Reşat KasapGazi Üniversitesi Prof. Dr. Mehmet Emin KöktaşDokuz Eylül Üniversitesi Doç. Dr. Önder KutluSelçuk Üniversitesi Prof. Dr. Selda ÖnderoğluHacettepe Üniversitesi Prof. Dr. Lerzan Özkaleİstanbul Teknik Üniversitesi Bologna Ulusal Uzmanlar Takımı

Tanınma Prof. Dr. Süheyda Atalay Prof. Dr. İsmail Naci Cangül Prof. Dr. Reşat Kasap Yeterlilikler Çerçevesi Prof. Dr. Lerzan Özkale Prof. Dr. Selda Önderoğlu Prof. Dr. Zafer Gül Prof. Dr. Miraç Akçay Kalite Güvencesi Prof. Dr. Nejat Erk Prof. Dr. Ramazan Gözen Prof. Dr. Kerim Edinsel Prof. Dr. M. Emin Köktaş Doç. Dr. İlker Çarıkçı Prof. Dr. Emin Yaşar Demirci Y. Doç. Dr. Gonca Bayrakdar Doç Dr. Önder Kutlu Bologna Ulusal Uzmanlar Takımı İş Bölümü

TarihYerFaaliyet 5 Eylül 2008AnkaraProjenin planlanması 9-19 Ekim 2008Adana**Koordinasyon, Yeterlilikler 1 Kasım 2008İstanbulSakarya toplantısı öncesi planlama 7-8 Kasım 2008Sakarya**AKTS/Tanınma, Yeterlilikler ve Kalite çalıştayları 4 Aralık 2008AnkaraYeterlilikler çalıştaylarının planlanması 9-10 Ocak 2009İstanbul** İİBF dekanları ve SBE müdürlerine yeterlilikler konusunda çalıştaylar 29 Ocak 2009AnkaraAKTS /DE etiket başvurularının değerlendirilmesi 30 Ocak 2009AnkaraTUYÇ taslak raporunun paydaşlara sunulması 27 Şubat 2009Ankara Tıp ve Güzel Sanatlar fakülte dekanları ile yeterlilikler ve kalite güvencesi tartışması Nisanİzmir**Fen-Edebiyat fakülteleri için yeterlilikler çalıştayı TAKVİM 4 çalıştay, 3 planlama toplantısı, 2 tartışma toplantısı

Faaliyetin Türü Bologna Eşgüdüm Komisyonu kuruldu AKTS / DE etiket başvuruları için kurumlara destek verildi Ulusal Yeterlilikler Çerçevesinin hazırlanmasına katkı sağlandı Program yeterlilikleri konusunda çalıştaylar yapıldı Öğrenme çıktılarının yazımı üzerine çalıştaylar yapıldı Kalite güvencesine yönelik çalıştaylar düzenlendi Uluslar arası seminerlere katılım Kurum ziyaretleri yapıldı GERÇEKLEŞTİRİLEN FAALİYETLER (ÖZET)

SÜREÇ : 5 Eylül 2008 Ankara toplantısında tartışılmaya başlandı, Bologna Çalışma Grubu olarak düşünüldü. Sonra Eşgüdüm Komisyonu olarak değiştirildi Bologna Eşgüdüm Komisyonu (BEK) için taslak yönerge Prof. Dr. Nejat Erk ve Prof. Dr. Kerim Edinsel tarafından hazırlandı ve grup tarafından tartışıldı 1 Ocak 2009 tarihinde YÖK tarafından yayınlanarak yürürlüğe girdi

AMAÇ Bologna Süreci çalışma alanları doğrultusunda yükseköğretim kurumlarının yeniden yapılandırılmasını ve sürdürülebilir gelişmesini yönlendirmek KURULDA KİMLER VAR ? Eğitim ve Uluslararası ilişkilerden sorumlu rektör yardımcısı ADEK başkanı Bologna uzmanı (var ise) AKTS / DE ve Erasmus koordinatörü Öğrenci İşleri Daire Başkanı Öğrenci Konseyi Başkanı Rektörün uygun gördüğü diğer üyeler BEK başkanı, üyeler arasından Rektör tarafından seçilir. BEK başkanın çağrısı üzerine toplanır ve her akademik yarıyılda en az bir kez değerlendirme toplantısı yapar

GÖREVLERİ Bologna sürecinin faaliyet alanlarına giren ve YÖK tarafından çerçevesi belirlenmiş olan konularda kurumun “Yıllık Eylem Planı”nı hazırlamak, uygulanmasını sağlamak; Kurum Raporu’nu hazırlanacak yılık ulusal raporu veri oluşturmak üzere, her yılın en geç Mayıs ayı sonuna kadar Yükseköğretim Kurulu’na göndermek, Bologna Süreci’nin ana çalışma alanlarında, iç ve dış paydaşlara ilgili mevzuat ve uygulama konularında sistematik olarak hizmet içi eğitim seminerlerinin düzenlenmesini sağlamak. Kurum ve birimlerin akademik kurullarında Bologna Süreci uygulamalarının yerleşmesi için gerekli önlemler almak, Yapılan çalışmaları değerlendirip yeni dönem uygulamaları için strateji belirlemek Bologna Süreci’yle ilgili, Yükseköğretim Kurulu’nun, Avrupa Yükseköğretim Alanında faaliyet gösteren kurum ve kuruluşların (EUA, ENQA, ESU, EURASHE vb.) etkinliklerini izlemek, katılmak ve bu doğrultuda kurum içi hazırlıklara öncülük etmek

ŞU ANA KADAR NE YAPILDI? Yüksek öğretim kurumlarının yıllık BEK raporuna zemin oluşturacak doküman hazırlandı Yüksek öğretim kurumlarının 1 Haziran 2009 tarihine kadar BEK raporunu YÖK’e göndermesi istendi BEK RAPORU İÇERİĞİ 1.Öğrenci ve öğretim elemanı sayıları (7 SORU ) 2.Yüksek Öğretim Kurumlarında Araştırma (3 soru) 3.Öğrencilerin İstihdam edilebilirliği (6 soru) 4.Üniversitelerde Kalite Güvencesi (10 soru) 5.Diploma Eki ve Kredi Sistemleri (21 soru) 6.Yaşam Boyu Öğrenme (8 soru) 7.Ortak Dereceler (5 soru) 8.Hareketliliğin Özendirilmesi (25 soru) 9.Bologna Sürecinde Öğrenciler ve Sosyal Boyut (8 soru) TOPLAM 83 soru

Yapılan Faaliyetler 9-10 Ekim 2008, Adana Toplantısı: Prof. Dr. Süheyda Atalay AKTS / DE ve Tanınma grubu koordinatörü olarak belirlendi Toplantıda AKTS / DE etiket başvurularında dikkat edilmesi gereken noktalar üzerine sunum yapıldı 7-8 Kasım 2008, Sakarya Toplantısı: AKTS / DE ve Tanınma çalıştayı Katılımcılar: Üniversitelerin konu ile ilgili yöneticileri Tartışma Konuları Neden (Tanınma, Hareketlilik, Uyumluluk/karşılaştırılabilirlik, Şeffaflık) Kapsam ( Program çıktıları, Öğrenme çıktıları) Nasıl (Hazırlık süreci, Öğrenci iş yükü, Paydaşlar, Uygulama süreci, İzleme ve iyileştirme süreci, Dış değerlendirme = DE / AKTS etiketi) Yüksek öğretim kurumları AKTS / DE etiket başvuruları konusunda bilgilendirildi

AKTSDE 1 Afyon Kocatepe Üniversitesi 2 Anadolu Üniversitesi 3 Bilkent Üniversitesi 4 Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi 5 Çukurova Üniversitesi 6 Ege Üniversitesi 7 Erciyes Üniversitesi 8 Fatih Üniversitesi 9 Gaziantep Üniversitesi 10 Gebze Yüksek Teknoloji Enstitüsü 11 Hacettepe Üniversitesi 12 İzmir Ekonomi Üniversitesi 13 İzmir Ekonomi Üniversitesi 14 İzmir Yüksek Teknoloji Enstitüsü 15 Karadeniz Teknik Üniversitesi 16 Koç Üniversitesi 17 Marmara Üniversitesi 18 Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi 19 Orta Doğu Teknik Üniversitesi 20 Sabancı Üniversitesi 21 Sakarya Üniversitesi 22 Süleyman Demirel Üniversitesi Yükseköğretim kurumlarımız’dan 9 kurum AKTS 22 kurum DE Etiket başvurusu yaptı Ulusal ön eleme sonunda AKTS başvurularından hiç biri ön değerlendirmeyi geçemedi 7 kurumun DE başvurusu Brüksel’e gönderildi Kurum

Ulusal düzeyde ön değerlendirmeyi geçen 7 kurum Brüksel’deki nihâi değerlendirmeyi geçti ve DE etiketi hakkı kazandı. Bu kurumlar 11 Haziran 2009 tarihinde Brüksel’de DE etiketlerini aldı Törene Katılan Kurumlar: Ege Üniversitesi Gebze Yüksek teknoloji Enstitüsü Karadeniz Teknik Üniversitesi Sakarya Üniversitesi

Yapılan Faaliyetler 4.Dönem öncesi faaliyetler: tarih ve 2006/8 sayılı YÖK Başkanlık Kararı ile Yükseköğretim Yeterlikler Komisyonu (YYK) kuruldu ve çalışmaya başladı. “Türk Yükseköğretim Yeterlikler Çerçevesi”nin ilk taslağı : Ağırlıklı olarak QF-EHEA düzey tanımlayıcılarına göre “Türk Yükseköğretim Yeterlikler Çerçevesi”nin ilk taslağı hazırlandı “Yükseköğretim Yeterlikler Çalışma Grubu (YYK-ÇG)” : YÖK tarafından UYÇ çalışmalarını sürdürmek üzere YYK üyeleri yenilendi ve komisyon çalışmalarına destek vermek üzere “Yükseköğretim Yeterlikler Çalışma Grubu (YYK-ÇG)” kurularak, ilgili alandaki hazırlık çalışmaları yeniden başlatıldı.

Yapılan Faaliyetler 4.Dönem faaliyetleri: “Yükseköğretim Yeterlikler Çalışma Grubu (YYK-ÇG)” TUYÇ’ nin tasarlanmasına yönelik olarak “Yükseköğretim Yeterlikler Çalışma Grubu (YYK-ÇG)” ve Bologna Uzmanları birlikte çalıştı Toplantı ve çalıştaylarla UYÇ taslağı üzerinde çalışıldı 9-10 Ocak 2009, İstanbul; Katılımcı: İİBF dekanları ve SBE müdürleri 30 Ocak 2009 Ankara; UYÇ taslağının STO temsilcileri ile tartışılması 27 Şubat 2009, Ankara; Katılımcı: Tıp ve Güzel Sanatlar fakülteleri dekanları; Tıp ve Güzel Sanatlar eğitiminin UYÇ içindeki yeri 9-10 Nisan 2009, İzmir; Katılımcı: Fen, Edebiyat, Fen-Edebiyat fakülte dekanları 9 Nisan 2009: TUYÇ onaylanmak üzere YÖK’e sunuldu

AMAÇ Yüksek öğretim kurumlarında TUYÇ ile mesleki yeterliliklerin öneminin anlaşılmasının sağlanması; Programların bu yeterlilikleri kazandıracak şekilde oluşturulmasının önemi, Program içinde düşünülen her bir dersin programın çıktılarını sağlayacak şekilde düzenlenmesi gerektiği yolunda yükseköğretim kurumlarında duyarlılık oluşturmak Ders A Program Çıktıları Öğrenim Çıktıları Ders B Ders CDers D Öğrenim Çıktıları Ulusal Yeterlilikler Çerçevesi Mesleki Yeterlilikler

Çalıştay 1: 7-8 Kasım, Sakarya Üniversitesi Katılımcı Kitle: BEK üyeleri, rektör / rektör yrd., AKTS/DS koordinatörleri Düzenleme: Katılımcı anketlerine göre çalıştaylar için üç grup oluşturuldu Grup-1: Temel Kavramlar (Süreçte yeni olanlar için) Grup-2: Uygulama Süreci (Orta düzeyde bilgiye sahip olanlar için) Grup-3: Uygulamada Ortaya Çıkan Sorunlar (Deneyimli olanlar için) Ne yapıldı? Tuning (ince ayar) projesinden örnekler kullanıldı Kazanım: Katılımcılar öğrenme çıktısı yazabilecek konuma geldiler Program çıktılarını tanımlayabilecek / oluşturabilecek seviyeye geldiler Öğrenme çıktısı – program çıktısı eşleştirmesini kavradılar AKTS – iş yükü - öğrenme çıktısı ilişkisini kavradılar

Çalıştay 2: 9-10 Ocak, İstanbul Teknik Üniversitesi Katılımcı Kitle: İİBF dekanları ve Sosyal Bilimler Enstitüleri müdürleri Düzenleme: Sunum: Bologna Süreci’nde Temel konular (Prof. Dr. Mehmet Durman) Sunum: Yeterlilikler Konusundaki Çalışmalar (Prof. Dr. Selda Önderoğlu) Çalıştay: Yeterlilikler ve Öğrenme Çıktıları Uygulaması (Tüm Bologna uzmanları) Ne yapıldı? Tuning (ince ayar) projesinden İŞLETME örneği kullanıldı Kazanım: Katılımcılar öğrenme çıktısı yazabilecek konuma geldiler Program çıktılarını tanımlayabilecek / oluşturabilecek seviyeye geldiler Öğrenme çıktısı – program çıktısı eşleştirmesini kavradılar AKTS – iş yükü - öğrenme çıktısı ilişkisini kavradılar

Çalıştay 3: 9-10 Nisan, Ege Üniversitesi, İzmir Katılımcı Kitle: Fen, Edebiyat ve Fen-Edebiyat fakülteleri dekanları Düzenleme: Sunum: Bologna Süreci’nde Temel konular (Prof. Dr. Süheyda Atalay) Sunum: Yeterlilikler Konusundaki Çalışmalar (Prof. Dr. Selda Önderoğlu) Sunum: Yeterlilikler ve Kalite Güvencesi (Prof. Dr. Kerim Edinsel) Çalıştay: Yeterlilikler ve Öğrenme Çıktıları Uygulaması (Tüm Bologna uzmanları) 3 çalıştay – 2 Fen ve 1 Sosyal grup oluşturuldu Ne yapıldı? Tuning (ince ayar) projesinden TARİH ve KİMYA örnekleri kullanıldı Kazanımlar: Öğrenme çıktısı (Ö.Ç) ve program çıktısı (P.Ç) yazabilme, P.Ç ve Ö.Ç eşleştirebilme, AKTS-iş yükü-Ö.Ç. İlişkisinin anlaşılması

Tarih: 7-8 Kasım 2008, Sakarya Üniversitesi Katılımcı Kitle: BEK üyeleri, rektör / rektör yrd., AKTS/DS koordinatörleri Düzenleme: Sunum: Kalite Güvencesi (Prof. Dr. Nejat Erk) Çalıştay: Bologna Süreci’nde Kalite Güvencesi Tarih: 9-10 Nisan, Ege Üniversitesi, İzmir Katılımcı Kitle: Fen, Edebiyat ve Fen-Edebiyat fakülteleri dekanları Düzenleme: Sunum: Yeterlilikler ve Kalite Güvencesi (Prof. Dr. Kerim Edinsel)

Unica Training Seminar, Madrid (30 Haziran – 1 Temmuz 2008) Katılan Bologna Uzmanları: Miraç Akçay, Reşat Kasap, Süheyda Atalay, Lerzan Özkale) Unica Mobility Conference, Roma (30 – 31 Mart 2009) Katılan Bologna Uzmanları: Miraç Akçay, Zafer Gül, Ramazan Gözen, Sultan Gürol)

10 üniversiteye ziyaret yapıldı: Sakarya Üniversitesi: Lerzan Özkale, Gonca D. Bayrakdar, Zafer Gül Fatih Üniversitesi: Lerzan Özkale, Gonca D. Bayrakdar, Zafer Gül Karadeniz Teknik Üniversitesi: Kerim Edinsel, Önder Kutlu, M. Emin Köktaş Balıkesir Üniversitesi: Süheyda Atalay, Miraç Akçay Afyon Kocatepe Üniversitesi: Süheyda Atalay, Miraç Akçay Gümüşhane Üniversitesi: Kerim Edinsel, Önder Kutlu, M. Emin Köktaş Kırıkkale Üniversitesi: Selda Önderoğlu, Ramazan Gözen, Reşat Kasap Ahi Evran Üniversitesi: Selda Önderoğlu, Ramazan Gözen, Reşat Kasap Muş Üniversitesi: Nejat Erk, Naci Cangül, Sultan Gürol Bingöl Üniversitesi: Nejat Erk, Naci Cangül, Sultan Gürol

(4. Dönem) Bologna Uzmanları Ulusal Takımı Projesi ile: Üniversitelerdeki Bologna Süreci uygulamalarını gerçekleştirmek, izlemek ve gerektiğinde YÖK’e bildirmek üzere BEK’ in kurulması sağlandı, Ulusal Yeterlilikler Çerçevesi taslağının sonuçlandırılması çalışmalarına katkı yapıldı, Akreditasyon çalışmalarında Mühendislik fakülteleri kadar yol alamamış olan İİBF, Fen, Edebiyat ve Edebiyat fakültelerinde kalite kültürünün yerleştirilebilmesine katkı amacıyla Yeterlilikler ve Kalite Güvencesi çalıştayları düzenlendi; katılımcı yöneticilerin, program ve ders öğrenme çıktılarını yazabilmesi sağlandı Aynı katılımcıların AKTS-İşyükü ve Öğrenme çıktısı ilişkisini kavraması sağlandı Kurum ziyaretleri yapılarak, Bologna Süreci konusunda bilgilendirme yapıldı ve destek sağlandı

Teşekkür Ederim ….