DEZAVANTAJLı ÇOCUKLARDA EĞITIM HAKKı YENI ORHANLı ORTAOKULU – ÖZGÜR KAYA.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
İşyeri Sağlık ve Güvenlik Birimi Kurma Yükümlülüğü.
Advertisements

TEMEL EĞİTİMDEN ORTAÖĞRETİME GEÇİŞ Öğrencilerin aldıkları puanlar kadar yaptıkları doğru tercihler de iyi bir liseye adım atmalarına yardımcı olacaktır.8.sınıf.
ÖĞRETİM İLKE VE YÖNTEMLERİ
« Orman Ve Su İşleri Bakanlığı
ÖZEL EĞİTİM VE REHBERLİK HİZMETLERİ GENEL MÜDÜRLÜĞÜ.
AVRUPA BİRLİĞİ SİSTEMİNDE ENGELLİLER ve ÖZEL EĞİTİM
 1 – 5 Yaş Grubu  6 Yaş Anaokulu  7 – 16 Yaş İlk öğretim  Lise Eğitimi İSVEÇ EĞİTİM SİSTEMİ.
Antalya/Muratpaşa SABİHA GÖKÇEN ANAOKULU EFQM KAZANANLAR KONFERANSI ASLI KANBİR OKUL MÜDÜRÜ 24 Şubat 2016 İstanbul Deniz Müzesi.
ASDEP Kapsamında Aileyle Görüşme Yöntem ve Teknikleri Doç. Dr. Yusuf GENÇ T.C. AİLE VE SOSYAL POLİTİKALAR BAKANLIĞI ASDEP EĞİTİCİ EĞİTİMİ.
Eğitim Kültür Alanında İnkılaplar 11.Milli Eğitim Tevhid-i Tedrisat(Öğretim Birliği Kanunu) ve Medreselerin Kaldırılması: (3 Mart 1924) Osmanlı Devleti’nin.
Özgür IRKIÇATAL Donanım Koordinatörü
Rensis Likert ( ) – Sosyal psikolog, Michigan Üniversitesi – Verimsiz, etkinliğin düşük olduğu işletmelerde çalışanlar «işe eğilimli yönetici»
ÖZÜRLÜLÜĞE YAKLAŞIM. Yanlış: Özürlü kişiler hastadır, tedavi edilip iyileştirilmelidirler. Doğru: Özürlülük hastalık değildir. Özürlü kişiler özürlü olmayan.
Arş.Gör.İrfan DOĞAN.  Bugün otizm tedavisinde en önemli yaklaşım, özel eğitim ve davranış tedavileridir.  Tedavi planı kişiden kişiye değişmektedir,
AİLELERLE İŞBİRLİĞİ.
Fen tutum. Fen eğitimi ve fene karşı tutum ile ilgili araştırmalar incelendiğinde öğrencilerin, öğretmen adaylarının ve öğretmenlerin fene karşı tutumları,
Program Tasarım Modelleri
ÖĞRENME SINIF YÖNETİMİ
İŞ’TE GÜVENLİK PROJESİ. AMAÇ Proje; ILO ile Türkiye arasında 2015 yılında imzalanan İş Sağlığı ve Güvenliğini Geliştirme Çerçeve Sözleşmesi doğrultusunda;
CİNSEL İSTİSMARA UĞRAYAN ÖĞRENCİLERE YÖNELİK HİZMETLER
Süreç... Rehberlik Nedir? Rehberlik Ne Değildir? Reberlik İlkeleri Nelerdir? Rehberlik Servisinden Hangi Konulara Dair Yardım Alınabilir? - Bireysel Alan.
M ESLEKİ E ĞİTİMDE D EĞİŞİM Eğitim Örgütlerinde Değişim Yönetimi Doç. Dr. Aydın BALYER Yalçın SEVER tinyurl.com/ degisimodevi.
Prof. Dr. Feral OGAN-BEKİROĞLU Yrd. Doç. Dr. Kürşad DURU
TÜRK EĞİTİM SİSTEMİ VE OKUL YÖNETİMİ Ders Notları
YETERSİZLİĞİ OLAN BİREYLERE İLİŞKİN ULUSLARARASI YASAL DÜZENLEMELER
ÜSTÜN ZEKALI VE ÜSTÜN YETENEKLİ ÇOCUKLAR
KURUMSAL DIŞ DEĞERLENDİRME SORULARI
ENGELSİZ ÜNİVERSİTE FAALİYET RAPORU
OKUL- ÇEVRE İLİŞKİLERİ
Türkiye'deki Yasal Düzenlemeler
Kişisel-Sosyal Rehberlik
ÇAĞDAŞ EĞİTİM SİSTEMİNDE ÖĞRENCİ KİŞİLİK HİZMETLERİ VE REHBERLİK
ÖZEL EĞİTİMİN TEMEL İLKELERİ
REHBERLİK SERVİSİ.
NOT VERME VE MEZUNİYET.
YAYGIN EĞİTİM Yaygın Eğitim: Örgün eğitim sistemine hiç girmemiş
AİLENİN TÜRLERİ VE İŞLEVLERİ
Bütünleştirme uygulamaları
BIÇAKÇI BEDRİYE BAYKAŞ ORTAOKULU OKUL KÜLTÜRÜ
BÖLÜM 3 ÖĞRETMENLİK MESLEĞİ. BÖLÜM 3 ÖĞRETMENLİK MESLEĞİ.
Yrd.Doç.Dr. Çağdaş Erkan AKYÜREK
AİLENİN OKUL BAŞARISINA KATKISI
Program Tasarım Modelleri
BİREYSELLEŞTİRİLMİŞ EĞİTİM PROGRAMI
ÇOCUK KORUMA HİZMETLERİNDE KOORDİNASYON STRATEJİ BELGESİ
ZİHİNSEL ENGELLİ ÇOCUKLAR Sağlık Bilimleri Fakültesi
TÜRK EĞİTİM SİSTEMİ ve OKUL YÖNETİMİ
PROJENİN AMACI Milli Eğitimin Temel Amaçlarında ifadesini bulan; beden, zihin, ahlâk, ruh ve duygu bakımlarından dengeli ve sağlıklı şekilde gelişmiş bir.
10. Sınıf alan-dal seçimi REHBERLİK SERVİSİ.
Medya okuryazarlığı eğitimi dersi
GAZİKENT İMKB ORTAOKULU
OKUL-AİLE-ÇEVRE İŞBİRLİĞİNİN ÖNEMİ
MATEMATİK DERSİ ÖĞRETİM PROGRAMI
İZMİR ÜNİVERSİTELERİ PLATFORMU DÖNEMİ ÇALIŞMALARI
EĞİTSEL VE DAVRANIŞSAL DEĞERLENDİRME- ASSESSMENT Ders 2: Yasal Düzenlemeler Prof. Dr. Tevhide Kargın.
ÖBBS (Öğrenci Başarılarının Belirlenmesi Sınavı)
PROGRAM DEĞERLENDİRME
İÇERİK DÜZENLEME -Bilgi türleri- Fiziksel bilgi
EĞİTİME GİRİŞ Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi
Uygulama Ortamına İlişkin Etik Sorumluluklar
Etik.
EĞİTİME GİRİŞ Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi
KİŞİSEL REHBERLİK.
Pedagojİk Formasyon Sertifika programI ÖĞRETİM İLKE VE YÖNTEMLERİ Hafta V Prof.Dr.Bülent ÇAVAŞ.
ÖZEL DURUMLARDA( HASTALIK-KAZA) PSİKOLOJİK DESTEK
Sınıf Öğretmenlerinin Eğitsel Amaçlı İnternet Kullanım Öz Yeterlikleri
BEDEN EĞİTİMİ VE SPOR ÖĞRETMENLİĞİ EĞİTİM PROGRAMI HAZIRLAMA PLANI (1)
KASTAMONU ÜNİVERSİTESİ
BİREYİ TANIMA TEKNİKLERİ
GEÇİŞ GEÇİŞ SÜRECİ Özel Gereksinimli ve / veya Engeli
Sunum transkripti:

DEZAVANTAJLı ÇOCUKLARDA EĞITIM HAKKı YENI ORHANLı ORTAOKULU – ÖZGÜR KAYA

DEZAVANTAJLı ÇOCUK KIMDIR?

DEZAVANTAJLı ÇOCUKLARı 4 GRUPTA ELE ALABILIRIZ: ÇALıŞAN ÇOCUKLAR SOKAK ÇOCUKLARı SUÇA ITILEN ÇOCUKLAR İSTISMARA MARUZ KALAN ÇOCUKLAR

ÇALıŞAN ÇOCUKLAR TÜRKIYE NÜFUSUNUN YAKLAŞıK 19 MILYONUNU OLUŞTURAN 6-19 YAŞ GRUBU ÇOCUK VE GENÇLERIN %19’U ÇALıŞMAKTADıR.

ŞIDDETE MARUZ KALAN ÇOCUKLAR BÜTÜN YAŞ GRUPLARıNDA ÇOCUKLARıN YAKLAŞıK %60’ıNA FIZIKSEL CEZA UYGULANMAKTADıR.

ŞIDDETE MARUZ KALAN ÇOCUKLAR ŞIDDET UYGULANAN HANELERIN %74,5’INDE ÇOCUKLAR ŞIDDETE ŞAHIT OLMAKTADıR. ŞIDDETI GÖZLEMLEYEN ÇOCUKLARıN GÖSTERDIKLERI TEPKILER IÇINDE EN SıK RASTLANANı %54’LÜK BIR ORANLA “KORKU” OLMUŞTUR. ÖRNEKLEMIN %8,4’Ü ÇOCUKLARıN YAŞıNıN HENÜZ BIR ŞEY ANLAMAYACAK KADAR KÜÇÜK OLDUĞUNU BELIRTMIŞTIR. ÇOCUKLARıN %16,4’Ü TEPKILERINI “BABAYı SEVMEMEK” ŞEKLINDE GÖSTERMEKTEDIR. ŞIDDETE TANıKLıK EDEN ÇOCUKLARıN %6,9’U HIÇ SES ÇıKARMAMAKTADıR.

SOKAK ÇOCUKLARı SOKAK ÇOCUKLARıNıN %77’SI YAŞ GRUBUNDA, %19’U ISE 6-11 YAŞ GRUBUNDADıR. SOKAK ÇOCUKLARıNıN %82,4’Ü ILKOKULU BITIRMIŞKEN %15,38’I OKURYAZAR DÜZEYDEDIR.

ÇOCUKLARıN EĞITIM HAKKı

ÇOCUK HAKLARı SÖZLEŞMESININ 28. MADDESI ÇOCUKLARıN EĞITIM HAKKıNı TANıMAKTA, TARAF DEVLETLERI ÇOCUKLARA ÜCRETSIZ ZORUNLU TEMEL EĞITIMI SAĞLAMAK, ORTAÖĞRETIMI GENEL VE MESLEKI OLMAK ÜZERE ÇEŞITLI BIÇIMLERDE ÖRGÜTLEMEK VE BÜTÜN ARAÇLARı KULLANARAK YÜKSEKÖĞRETIMIN YETENEKLERI DOĞRULTUSUNDA TÜM ÇOCUKLARA AÇıK DURUMA GETIRILMESI, EĞITIM VE MESLEK SEÇIMINE ILIŞKIN BILGI VE REHBERLIĞIN TÜM ÇOCUKLAR TARAFıNDAN ELDE EDILEBILMESI, DISIPLINLE ILGILI HER KONUDA ÇOCUĞUN INSAN OLARAK SAHIP OLDUĞU SAYGıNLıĞıN KORUNMASı GÖREVLERINI DE VERMEKTEDIR.

ÇOCUKLARıN EĞITIM HAKKı SÖZLEŞMENIN 29. MADDESI DEVLETLERDEN ÇOCUĞUN KIŞILIĞINI, ZIHINSEL VE BEDENSEL YETENEKLERINI MÜMKÜN OLDUĞUNCA GELIŞTIRMESINI, INSAN HAKLARıNA VE TEMEL ÖZGÜRLÜKLERE SAYGı DUYARAK ANLAYıŞ, BARıŞ, HOŞGÖRÜ, CINSIYET EŞITLIĞI, TÜM INSANLAR ARASıNDA DOSTLUK RUHUYLA YETIŞTIRILMESINI VE ÖZGÜR BIR TOPLUMDA ETKIN BIR YAŞANTıYA SORUMLULUK ÜSTLENECEK BIÇIMDE HAZıRLANMASıNı ISTEMEKTEDIR.

YAPıLMASı GEREKENLER MILLI EĞITIM BAKANLıĞı BAKANLıK SADECE EĞITIM-ÖĞRETIMDEN SORUMLU DEĞIL, ÇOCUKLARı IHMAL VE ISTISMARDAN KORUMAKLA DA YÜKÜMLÜDÜR. MÜFREDATTA VE EĞITIM MATERYALLERINDE DEĞIŞIKLIKLER YAPıLMASı, CINSEL VE BENZERI AYRıMCıLıK IÇEREN IÇERIKLER DEĞIŞTIRILMESI, BARıŞ EĞITIMI, ETIK GIBI KONULAR YAŞLARA UYGUN OLARAK MÜFREDATA ALıNMALıDıR. SISTEME DAIR GELIŞTIRILECEK VE UYGULANACAK REFORMLAR ÖĞRETMENLERI DESTEKLEYECEK ŞEKILDE DÜŞÜNÜLMELIDIR.

YAPıLMASı GEREKENLER OKUL YÖNETIMLERI ÇOCUKLARı IHMAL VE ISTISMARDAN KORUMAYı ILKE EDINMIŞ BIR IDARI YAPı GELIŞMELIDIR. BU KONUDA GEREKLI EĞITIMLERE TÜM ÇALıŞANLARıN KATıLıMı SAĞLANMALıDıR. BIR RISK DURUMU ORTAYA ÇıKTıĞıNDA BUNU FARK EDEN ÖĞRETMEN, PDR UZMANı VEYA PERSONELIN IVEDI OLARAK ÖNERILEN YAPıYA BAŞVURMASı KOLAYLAŞTıRıLMALı, BÜROKRATIK ENGELLER VEYA OKULUN ITIBARıNA YÖNELIK KAYGıLAR ORTADAN KALDıRıLMALıDıR. OKULUN HER TÜRLÜ UYGULAMASıNDA VAR OLAN AYRıMCıLıK ORTADAN KALDıRıLMALıDıR. ÖĞRENCILERDEN KATKı PAYı ALıNMAMALıDıR. OKULUN KENDI IÇINDE VAR OLABILECEK IHMAL VE ISTISMAR DURUMLARıNı FARK ETMEYE VE BUNLARı BERTARAF ETMEYE YÖNELIK OLARAK ETKILI BIR TUTUM SERGILENMELIDIR. BÖYLE DURUMDA ORTAYA ÇıKTıĞıNDA SAĞLıKLı ÇÖZÜMLERLE YAKLAŞıLMALıDıR.

YAPıLMASı GEREKENLER ÖĞRETMENLER ÖĞRETMENLERE, ÖĞRENCI VE AILELERINDEN ALDıKLARı BILGILERLE RISK DURUMLARıNı ARAŞTıRAN TARZDA YAKLAŞMALARıNı SAĞLAYıCı BIR DONANıM VERILMELIDIR. ÇOCUKLARı IHMAL VE ISTISMARDAN KORUMAYA YÖNELIK EĞITIMLERLE DESTEKLENMELIDIR. ÖĞRETMEN ILE PDR UZMANı IŞBIRLIĞI DAHA DA GÜÇLENDIRILMELI VE ETKINLIĞI ARTıRıLMALıDıR. RISK DURUMLARı ORTAYA ÇıKTıĞıNDA ÖĞRETMENLERIN NE YAPABILECEKLERI, AILE VE ÖĞRENCIYI KIMLERLE YÖNLENDIREBILECEKLERI ÖNCEDEN AÇıK VE NET OLARAK BILINMELIDIR.

YAPıLMASı GEREKENLER PDR SAYıLARı ARTıRıLMALıDıR. ÇOCUKLARı IHMAL VE ISTISMARDAN KORUMAK ÜZERE DAHA ETKIN BIR DURUMDA ÇALıŞABILMELERI IÇIN ÖZELLIKLE BU KONUDA IDARE VE ÖĞRETMENLERLE IŞBIRLIĞI ARTıRıLARAK ÇALıŞMALARı DESTEKLENMELIDIR. ÇOCUKLARı IHMAL VE ISTISMARDAN KORUMAK IÇIN GEREKLI YETKINLIK SAĞLAYAN EĞITIMLERLE DESTEKLENMELIDIR. AILELERI YÖNLENDIREBILECEKLERI KURUMLARLA IŞBIRLIKLERI ARTıRıLMALıDıR (TOPLUM MERKEZLERI GIBI)

YAPıLMASı GEREKENLER OKUL – RAM İŞBIRLIĞI ÇOCUKLARıN RAM’A GÖNDERILMESI OKUL MÜDÜRÜ TARAFıNDAN DEĞIL AILE – ÇOCUK – REHBER ÖĞRETMEN IŞBIRLIĞI ILE GERÇEKLEŞMELIDIR. RAM’A YÖNLENDIRILEN ÇOCUĞUN OKULUN SORUNU GIBI GÖSTERILMESINE NEDEN OLACAK BIR SISTEM OLUŞTURULMAMALıDıR. PDR UZMANLARı OKUL MÜDÜRLERINE DEĞIL RAM’LARA IDARI OLARAK BAĞLı ÇALıŞMALıDıR.

YAPıLMASı GEREKENLER OKUL AILE BIRLIKLERI OKULLARDA ÖZELLIKLE IHMAL VE ISTISMARA YÖNELIK DURUMLARı TAKIP EDEN, BU AÇıDAN DENETLEYICI BIR ROL ALABILIRLER. OKUL IÇINDE YAŞANAN IHMAL VE ISTISMARLARı IZLEYEBILECEK EK BIR YAPı GÖREVI GÖREBILIRLER. E-KAYıT SISTEMI ÖZELLIKLE OKULA DEVAMSıZLıK YAPMAYA BAŞLAYAN ÇOCUKLARıN TAKIBINDE DAHA ETKIN OLARAK KULLANıLMALıDıR.