SOSYAL KABUL SINIF İÇİ ETKİLEŞİMİN ARTTIRILMASI

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
Özel eğitim nedir? Özel eğitimin farklı açılardan farklı tanımları yapılmaktadır. Özel eğitim büyük ölçüde öğretimle ilgilidir. O halde; Özel eğitimi özel.
Advertisements

BEP : Her bir engelli çocuk için yazılı olarak, bireyin bağlı olduğu eğitim kurumunda oluşturulan birim tarafından geliştirilmiş olan ve engelli çocukların,
KAYNAŞTIRMA UYGULAMALARI
İşbirliğine Dayalı Öğrenme
EĞİTİMDE OKUL AİLE İŞBİRLİĞİ
ÖĞRETİM TEKNİKLERİ MİKRO ÖĞRETİM ASLIHAN AKBAĞ
BEP BİREYSELLEŞTİRİLMİŞ EĞİTİM PROGRAMI.
3.Hafta: Erken Çocukluk ve Okul Öncesi Dönemlerinde Özel Eğitim
ÖZEL EĞİTİM VE ZİHİNSEL ENGELLİ ÇOCUKLAR
OKUL ÖNCESİ DÖNEMDE KAYNAŞTIRMA EĞİTİMİ
OKUL ÖNCESİ EĞİTİM PROGRAMLARINA AİLE KATILIMININ ÖNEMİ
İŞBİRLİĞİNE DAYALI ÖĞRETİM YAKLAŞIMI. İşbirliğine dayalı öğrenme; öğrencilerin sınıf ortamında küçük karma guruplar oluşturarak (cinsiyet, başarı durumu,
BİREYSELLEŞTİRİLMİŞ EĞİTİM PROGRAMI VE KAYNAŞTIRMA EĞİTİMİ
2.Hafta. Kaynaştırma ve Destek Özel Eğitim Hizmetleri
BİLGİSAYAR DESTEKLİ EĞİTİMDE EĞİTİCİNİN ROLÜ BİLGİSAYAR NEDİR? Bilgisayar, verileri belirli bir program mantığı içinde okuyarak, onları kendi anlayabileceği.
KAYNAŞTIRMA EĞİTİMİ
BEP : Her bir engelli çocuk için yazılı olarak, bireyin bağlı olduğu eğitim kurumunda oluşturulan birim tarafından geliştirilmiş olan ve engelli çocukların,
OKUL TEMELLİ MESLEKİ GELİŞİM
PROJE TABANLI ÖĞRENME. Proje tabanlı öğrenme, öğrenci merkezli bir öğretim modelidir.
KONU BAŞLIKLARI Özel eğitimin tanımı ve önemi
Kaynaştırma Uygulamaları ve Destek Özel Eğitim Hizmetleri
Sosyal Beceri Öğretimi
ÖĞRENME GÜÇLÜĞÜ OLAN ÇOCUKLAR (ÖZGÜL ÖĞRENME BOZUKLUKLARI) kaynak:Prof
KAYNAŞTIRMA EĞİTİMİ VE BEP HAZIRLAMA
ÖZEL GEREKSİNİMLİ ÇOCUKLAR
Sosyal Beceri Eğitimi.
KAYNAŞTIRMA EĞİTİMİ.
Zihin Engellilerin Eğitimi-2
Öğrenme Düzeyi Araştırması 3:
M ATEMATIK ÖĞRETIMINDE Ö ZEL EĞITIM. Destek Özel Eğitim Hizmetleri ve Hizmetler Kaynak Oda Eğitimi Sınıf içi yardım Özel Eğitim Danışmanlığı.
Ş AH İ NBEY REHBERL İ K VE ARA Ş TIRMA MERKEZ İ. KAYNAŞTIRMA Kaynaştırma yoluyla eğitim nedir? Kaynaştırma yoluyla eğitim; özel eğitime ihtiyacı olan.
KAYNAŞTIRMA EĞİTİMİ VE BEP HAZIRLAMA.
ÖZEL EĞİTİM SINIFI VE KAYNAŞTIRMA UYGULAMALARI
KAYNAŞTIRMA VE DESTEK ÖZEL EĞİTİM HİZMETLERİ
ÖLÇME DEĞERLENDİRME Yard. Doç.Dr. Deniz Özcan.
TUTUM VE DAVRANIŞLAR.
KAYNAŞTIRMA EĞİTİMİ.
DİĞER TUTUMLAR.
KAYNAŞTIRMA.
Öğrenciyi Tanıma Yrd. Doç. Dr. İhsan Sarı.
Özel Gereksinimli Öğrenciler ve Fen Öğretimi
ETKİLEŞİM ve İŞBİRLİĞİ
KAYNAŞTIRMA UYGULAMALARI
TANILAMA.
ÖZEL EĞİTİMDE KAYNAŞTIRMA UYGULAMARI
ENGELLİLERİN EĞİTİMİNDE KULLANILAN MATERYALLER
EYLÜL DÖNEMİ SEMİNER ÇALIŞMALARI
OKUL ÖNCESİNDE KAYNAŞTIRMA PROGRAMLARI
Prof. Dr. Neriman ARAL Sağlık Bilimleri Fakültesi
ÖĞRETİMSEL UYARLAMALAR
Türkiye'deki Yasal Düzenlemeler
DAVRANIŞ PROBLEMLERİ VE
Türkiye'deki Yasal Düzenlemeler
İŞBİRLİĞİNE DAYALI ÖĞRETİM YAKLAŞIMI HAZIRLAYANLAR HAVVA KESKİN
KAYNAŞTIRMAYA HAZIRLIK
ROLLER ve SORUMLULUKLAR
TEMEL KAVRAMLAR, TARİHÇE VE İLKELER
Özel Gereksinimli Çocuklar
Aile katılımının artırılması
KAYNAŞTIRMA EĞİTİMİ KAYNAŞTIRMA.
ROLLER ve SORUMLULUKLAR
Sosyal Kabulün Artırılması
ORTAOKUL BEŞİNCİ SINIF OKULA UYUM PROGRAMI
BE BEP NEDİR ?.
ENGELLİLERE YÖNELİK TUTUMLARIN DEĞİŞTİRİLMESİ
BÖLÜM 1: KAYNAŞTIRMA: TEMEL KAVRAMLAR, TARİHÇE ve İLKELER
II.BÖLÜM GELİŞİM İLE İLGİLİ TEMEL KAVRAMLAR. Kazanımlar Bu üniteyi tamamladığınızda aşağıdaki hedeflere ulaşmanız beklenmektedir: Gelişimle ilişkili olan.
Sosyal Beceri Öğretimi
BÖLÜM 6: SOSYAL KABULÜN ARTIRILMASI
Özel Eğitime Gereksinimi Olan Öğrenciler ve ÖZEL EĞİTİM
Sunum transkripti:

SOSYAL KABUL SINIF İÇİ ETKİLEŞİMİN ARTTIRILMASI

Kaynaştırma; farklı özellikleri olan çocukların akranları ile birlikte aynı ortamda eğitim almalarına dayanır. Kaynaştırmanın en önemli elemanı, öğrencinin sosyal olarak akranlarıyla birlikte olması olarak ifade edebileceğimiz sosyal bütünleşmedir.

Sosyal bütünleşme başka bir ifadeyle; Öğrencinin sınıfın aktif bir öğrencisi olması Okul ve sınıftaki tüm sosyal ve öğretimsel etkinliklere katılması Akranlarıyla birlikte öğrenmesini içerir.

Bunun ne gibi olumsuz tarafları olabilir? Bir kaynaştırma öğrencisinin akranlarıyla etkileşiminin artması için sadece akranlarıyla aynı sınıfa konması yeterli olamamaktadır. Bunun ne gibi olumsuz tarafları olabilir?

Akranlarıyla etkileşim kurma Uyum sağlama Birlikte öğrenme kaynaştırma

Gerçekten kaynaştırma öğrencileri akranlarıyla aynı ortamda bulunmaları kabul görmeleri anlamına gelmemektedir. Bu nedenle öğrencilerin sosyal kabullerini etkileyen faktörleri bilmek, Öğrencilerin arkadaşları tarafından kabul edilmesine yardımcı olmak Tüm öğrencilerin birbirleriyle etkileşimi arttırarak öğrenmelerini sağlayacak düzenlemeleri yapmak gerekir.

Özel gereksinimli öğrencilerin sosyal kabulünü etkileyen faktörler; Öğrenciye yönelik tutum ve davranışlar. Öğrencinin akranlarına göre akademik becerilerinin az olması, sosyal becerilerin yetersizliği ve olumsuz/problem davranışlar sergilemesi. Olumlu istendik becerilerin öğretimi

A) Öğrenciye Yönelik Tutum Ve Davranışlar Öğretmenin; öğrencinin özelliklerini bilmemeleri Öğretim yapmak için yetersiz hissetmeleri Öğretimde uyarlama ve değişiklikler yapmak istememeleri sonucu gelişen tutumlar öğrencileri de öğretmenleriyle aynı şekilde düşünmelerine neden olmaktadır.

Bir sınıf öğretmeni ne yapabilir? Sınıftaki tüm öğrencilerin yararlanabilecekleri bir öğretim ortamı oluşturabilir. Öğretimde bütün öğrencilerin aktif katılmalarını sağlayabilir. Her çocuğun kendi hızında öğrenmesini sağlayabilir.

Öğretmenlerin, daha önce engelli bireylerle ilgili bilgisi ve deneyiminin olması, tutum ve davranışlarını olumlu yönde etkilediği görülmektedir. Eğer bir öğretmen öğretim yılı başladığı zaman okulun açıldığı ilk gün sınıfında bir yada birden fazla özel gereksinimli öğrenci olduğunu görüyor, bu öğrencileri hiç tanımıyor ve ne yapması gerektiğini bilmiyorsa öğrenciye yönelik tutum ve davranışlarının olumsuz olması kaçınılmaz olacaktır.

Öğrencinin akranlarına göre akademik becerilerinin az olması, sosyal becerilerin yetersizliği ve olumsuz/problem davranışlar sergilemesi Öğrencinin akademik becerilerinde yetersiz olduğu alanlarda desteklenmesi Yeterli olduğu becerilerin ön plana çıkartılması Sosyal becerilerde gerekli desteğin sağlanması Problem davranışların nedenlerinin tespit edilmesi Anne babayla destek öğretmenin iş birliği içinde çalışması

Sosyal kabulü, sınıf içi etkileşim ve özel gereksinimli öğrencilere yönelik tutumlar, tutum ölçekleri kullanılarak ve sosyometrik ölçümler yapılarak değerlendirilir. Ancak özel gereksinimli öğrencinin akranlarıyla ilişkisini değerlendirmenin en iyi yolu gözlemdir.

Sınıf öğretmeni özel gereksinimli öğrencinin sosyal kabulünü, akranlarıyla iletişimini ve arkadaşlık ilişkilerini geliştirmek için ; Öğretmenin tüm öğrencilerin öğretmeni olduğunu göstermesi. Öğrencilere bireysel farklılıklar ve özel gereksinimli öğrencinin özellikleri hakkında bilgi vermesi.

Öğretmenin tüm öğrencilerin öğretmeni olduğunu göstermesi Özel gereksinimli öğrencilerinize sınıfta olduğu için mutlu olduğunuzu hissettirin. Sınıftaki tüm öğrencilerin öğretmeni olun. Sınıfınızdaki öğrencilerin hepsine, sınıfın önemli bir parçası olduğunu hissettirin.