Hazırlayan: Muharrem Toptaş.   Bu işe başlamadan önce gerçekten çok iyi düşünmeniz gerekmektedir. Belki ortaya çıkacak işe 2-3 dakikalık bir film de.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
Evet arkadaşlar şimdi ben size bir kaç metin vereceğim. Size de anladıklarınızı soracağım.
Advertisements

Algoritma.  Algoritma, belirli bir görevi yerine getiren sonlu sayıdaki işlemler dizisidir.  Başka bir deyişle; bir sorunu çözebilmek için gerekli olan.
Higgs bozonu nedir? Hasan AVCU. Evrenin başlangıcı kabul edilen Büyük Patlama'nın hemen saniyenin milyonda biri kadar ertesinde ilk parçacıklar da etrafa.
SUNU HAZIRLAMA PROGRAMI: powerpoint
Karakalem Tekniği ve Özellikleri
PROSHOW GOLD 7.0 Evaluation version. PROGRAMIN ÇALISMASI Program açılınca New Slide Show penceresi açılır.(Sol alt taraftaki " Show at startup" yazısının.
IPHONE KULLANICALARI ÜZERİNE YAPILAN BİR ANKETTİR !
LUCA Bilgisayarlı muhasebe programı
9. MEZUNİYET ÖNCESİ TIP EĞİTİMİ ÇALIŞTAYI TIP EĞİTİMİ ÖĞRENCİ KOMİSYONU DÖNEM 3 Ömer Seytepe – Amina Majetic 1.
Yaparak yaşayarak öğrenme. Motivasyon ve yöneltme Learning to Learn Training Amaç ve yetenek Developed with the support of the EU Leonardo da Vinci Programme.
DERS :FEN VE TEKNOLOJİ KONU:BASİT MAKİNELER
AKIL (ZİHİN) HARİTASI.
HERON & ZEPLİN İbrahim KURU SİVAS.
ÖRGÜTSEL ADALET Adaletsizlik Nedir? Örgütlerdeki Adaletsizlikler?
İNSAN BİLGİSAYAR ETKİLEŞİMİ: BİLİŞSEL BOYUT III. İBE alanında etkileşimi anlamaya çalışan uzmanlar, özellikle şema ve zihinsel modeller üzerinde yoğunlaşırlar.
AYNUR ŞİMŞEK İŞLETME YÖNETİMİ PROGRAMI ÖNÜNÜZDEN ÇEKİLİN.
 Cümlede, eylemin nesne alabilip alamamasına ya da öznenin, eylemde bildirilen işle ilgili olarak gösterdiği özelliğe eylem çatısı denir. Dolayısıyla,
BİLGİ ve VERİ GÜVENLİĞİ
EQUIZSHOW.
Dünya engelliler günü. Engelli Olmak Bir Engel Mi?
ZAMAN VE ÇATIŞMA YÖNETİMİ. ZAMAN YÖNETİMİ Zamanı Verimli Kullanmak Ufak zaman kazanımları Hatalı bir şeyi daha kuvvetli yapmanın bir faydası yoktur.
Bedenim ve Ben (Bedenim Değerlidir)
Grafik ve Animasyon-II FLASH CS5 Öğr.Gör. Onur BULUT.
Sözsüz İletişimin Özellikleri
ÇOK BOYUTLU SİNYAL İŞLEME
Açlığını Gider Detaylı Kullanım Kılavuzu
KÜÇÜK İTFAİYECİ lütfen sesi açıp Tıklayınız..
BİLGİ PAYLAŞIM ARAÇLARI
Fotoğraf Terimleri- Enstantane
Planlı Yaşamak.
Ödev yapma alIşkanlIğI
İmg 7 -içgörü.
Hazırlayan: Safiye Çakır Mat.2-A
Problem Çözme ve Algoritmalar
CESARETLENDİRME ve ÖVGÜ
TEMİZ İNTERNET KULLANIMI
BİREYSEL MOTİVASYON TEKNİKLERİ
Zaman ve Gölgesi Prof. Dr. Şafak URAL
Çiğdem ÇOBAN Bilgisayar Mühendisi
BİLGİ PAYLAŞIM ARAÇLARI
SUNUM PROGRAMLARI (Bölüm 2)
HAVA PERSPEKTİFİ Doğada yakınımızda bulunan varlıklar gözümüze gerçek renk ve boyutlarıyla net olarak görünür. Oysa bizden uzaklaştıkça nesnelerin boyutları.
RESİM VE RESİM DÜZENLEME İŞLEMLERİ
DOSYA BÜYÜKLÜKLERİ İkili Sistem Dosya Büyüklükleri ve Hesaplamalar
Kanuni Sultan Süleyman İmam Hatip Ortaokulu Rehberlik Servisi
PROJENİN AMACI Milli Eğitimin Temel Amaçlarında ifadesini bulan; beden, zihin, ahlâk, ruh ve duygu bakımlarından dengeli ve sağlıklı şekilde gelişmiş bir.
İNTERNETTE ARAMAYI ÖĞRENİYORUM
Proje Oluşturma ve Yönetimi
MATEMATİK DERSİ ÖĞRETİM PROGRAMI
Bilgisayarlara komut verme Remzi ÖZ
GÖRSEL MATERYAL TASARIMI
Şirket Adı Ürünler ve Hizmetler
"Merhaba sevgili izleyiciler. İşte size ilginç bir yarışma haberi daha
Paralel Yüzeylerden Kırılma Görünür Uzaklık
TEKNOLOJİ VE TASARIM DERSİ 7.D.1. Özgün Ürünümü Tasarlıyorum.
SAYI ÖRÜNTÜLERİ ANAHTAR KAVRAMLAR MODELLEME ÖRÜNTÜ SAYI ÖRÜNTÜSÜ ÜS
Doğrusal Mantık Yapısı İle Problem Çözme
KİPER’İN DOĞUM GÜNÜ.
"Merhaba sevgili izleyiciler. İşte size ilginç bir yarışma haberi daha
“Hayatın Ortağı Olmak…”
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
İLETİŞİMİ KOLAYLAŞTIRAN YAKLAŞIMLAR
Nitel araştırma soruları sorma ve soru formu oluşturma
Bilinçli ve Güvenli İnternet Kullanımı
Dr.Öğr.Üyesi Serkan Kıvrak
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
TÜRK DİLİ VE EDEBİYATI II DERS XI
MODÜL 5.1 arabuluculuk AŞAMALARININ GÖZDEN GEÇİRİLMESİ
Sunum transkripti:

Hazırlayan: Muharrem Toptaş

  Bu işe başlamadan önce gerçekten çok iyi düşünmeniz gerekmektedir. Belki ortaya çıkacak işe 2-3 dakikalık bir film de olsa, binlerce fotoğraf karesi çekeceksiniz. İyi planlanmayan iş boşa giden zaman demektir. İyice bir düşünün, karakteriniz elini kaldırmak istediğinde ne yapacaksınız? Sadece bu hareket için en az 30 kare fotoğraf çekebilirsiniz. Adım 1 Planlama

  Bu karakter gülecekse, atlayacaksa, kaçacaksa vs yüzlerce pozisyon olacak. Başka başka karakterler olacak, planda yanlış kurgulanan bir kare sonucu izlediğiniz zaman sizi üzebilir. Her hareketinizi önceden planlayın ki boşuna fazla fotoğraf çekmeyin. Aynı şekilde eksik çekilen bir sahne için geri dönüş çok zordur, çünkü aynı ışık şartlarını, aynı kadrajı, aynı netliği tekrar yakalamak zorundasınız. Plan yapmak çok zahmetli bir iş ama eminim buna değecektir. Adım 1 Planlama

  Kafanızda oluşturduğunuz ya da notlar aldığınız plan her zaman için size iyi sonuç vermez, planlama yaparken mutlaka öykü çizelgesi tutun. Çizim yeteneğiniz olmasa bile en azından çöp adamlarla sahnenizi çizmeye çalışın. Storyboard’ın oluşturulması size büyük zaman kazandıracaktır. Adım 2 Storyboard

  Planlama yaptıktan sonra bir kez de storyboard üzerinde filmi üç aşağı beş yukarı gördüğünüzde artık herşey belirlenmiş olacak. Bütün bunlar en az hamle ile, en iyi görüntüyü yakalayabilmek için gereklidir. Storyboard üzerine çizilen her sahne hem önceden çıkacak sonucu öngörmenizi sağlar, hem de hataları yok eder Adım 2 Storyboard

  Nasıl ki bir filmin oyuncuları önemlidir, sizin stopmotion filminizde de oynatacağınız karakterler de çok önemlidir. Oyuncaklardan seçtiğiniz modeller ya da oyun hamurundan yaptığınız karakterlerin her detayı filminiz için artı bir puandır. Duygu ifadeleri için düzgün bir surat, durumu anlatmak için kullanılacak renkler, arka plan rengi gibi herşey çok önemlidir. Adım 3 Oyuncu Seçimi ve Sahne

  Kullanacağınız nesneler genelde küçük boyutlarda olduğu için çok meşakkatlı bir iş olduğunu baştan kabul etmelisiniz. Eğer oyun hamurundan karakterler yapmak istiyorsanız ve küçük parçalarla ilgilenmem diyorsanız büyük parçalarında zor ayakta durduğunu hesaplamalısınız. Bu sefer tel bir iskelet üzerine kurduğunuz karakterinizin hareketleri de zaman zaman kısıtlı olacaktır. Adım 3 Oyuncu Seçimi ve Sahne

  Işığımızı kurduk, fonumuzu hazırladık, oyuncularımız hazır, planımızı yaptık, storyboard’ı elimize aldık ve artık objektife basmanın vakti geldi. Fotoğraf çekme sırasında unutmamanız gereken en önemli konulardan biri de fotoğraf makinanızın ayarıdır. Asla fotoğraf makinanızı otomatik modda kullanmayın. Eğer kullandığınız makina buna izin vermiyorsa mutlaka sabit bir mod seçin Adım 4 Fotoğraf Çekme Zamanı

 . Çünkü otomatik ayarla çektiğiniz zaman, fotoğraf makinası o anki duruma göre ayar yapacağı için her karede farklı renkler elde etmesi söz konusu olabiliyor. Bütün fotoğrafları birleştirip, izlediğimizde aralarda farklı renk tonuyla çekilmiş kareler çok göze batabiliyor ve böyle bir sonuçla karşılaştığınızda üzülebilirsiniz, daha önce de dediğim gibi aynı kadrajı tekrar kurup çekmek çok zordur. O yüzden mutlaka baştan ayarlarınızı iyi yapın ve çekim sonuna kadar bu ayarı korumaya gayret gösterin. Ve bu işi mutlaka ya gece ya da gündüz yapın. Adım 4 Fotoğraf Çekme Zamanı

  Akşam üstü başladığınız bir işin başında görüntülerin aydınlık, filmin sonlarına kadar görüntünün koyulaşmasını istemezsiniz. 2-3 dakikalık bir film dahi olsa, binlerce kare çekerken saatler geçiyor. Siz aydınlıkta başlamışken hava kararabilir ve başlangıçtaki ışığı tekrar yakalayamazsınız. Güneş ışıklarından etkilenmeyecek bir yerdeyseniz sorun yok ama kullandığınız ışığın türü bile önemli olabiliyor, çünkü bazı beyaz enerji tasarruflu ampuller vakit geçtikte daha çok ışık vermeye başlıyor yine aynı durumda ilk sahnelerde yaptığınız ayarlar bir kaç saat sonra ışığın artmasından dolayı berbat hale gelebilir. Adım 4 Fotoğraf Çekme Zamanı

  Ve unutmamanız gereken bir diğer en önemli unsur ise, mutlaka fotoğraf makinanız sabit bir yerde olsun. Yani mutlaka tripod kullanın. Elle çektiğiniz zaman aynı kadrajı hiç bir zaman koruyamazsınız böylelikle fotoğrafları sıralayıp izlediğinizde kadrajın sürekli hareket halinde olduğunu ve acemi bir kameraman tarafından bolca titreterek çekilmiş berbat bir görüntüyle karşılaşırsınız. Hem zaten tripod kullanmak doğru ışık ayarı ve netlik için de gereklidir. Adım 4 Fotoğraf Çekme Zamanı

  Karakterin göz kırpmasının iki hamleden oluştuğunu düşünmeyin, daha gerçekçi sahneler için mutlaka her hareketi daha kaliteli olması için bolca çekin. Yani karakter gözlerini ilk önce yarıya getirdiğinde bir kare çekin, kapattığında çekin, gözlerini açarken bir kez daha yarıda çekin ve gözlerini açık hale getirip çekin böylelikle basit bir pozisyonu bile 5 hamlede çekmiş olursunuz, size bolca sabıra ihtiyacınız olacağını söylemiştim :) Her hamleyi mutlaka fotoğraflayın.

  Buraya kadar sabredip herşeyi yaptıysanız, planlarınız doğruysa ve storyboard’a sadık kalarak hiç hatasız, herşeyi çok iyi çektiğinize inanıyorsanız şimdi çektiğiniz görüntüleri birleştirerek filminizi izlemenin vakti geldi. Aslında işin en eğlenceli kısmına geldik. Adım 5 Hareketlendirme Zamanı

  Çektiğimiz bütün görüntüleri bilgisayarımıza yükleyip, çalışacağımız programı açıyoruz. Bu işi bütün video montaj programları yapabilir. Hatta sırf stopmotion için yapılmış yazılımlar bile var. Ben microsoft işletim sistemi ile birlikte gelen movie maker programını kullanmayı tercih ettim. Ama google picasa yıda bu işlem için kullanabilirsiniz. Adım 5 Hareketlendirme Zamanı

  Ders 4 Hakkında Sorular  Stopmotion bir filim çekmek için ne tür ekipmanlar kullanılmalı?  Ne tür ortamlarda stopmotion film çekilebilir?  Stopmotion film çekilirken nelere dikkat edilmeli? Ders4: Sonu

  Örnek Çalışma Linki:  id%20Escape.wmv Örnek Çalışma