KENT GÜNLÜĞÜ 2016 Sia Insight & Conento Ortak Projesi Yeni bir ülke bulamazsın, başka bir deniz bulamazsın. Bu şehir arkandan gelecektir. Konstantinos Kavafis
BELGELERİMİZ & ÜYELİKLERİMİZ
Artist: Andy Farr 3 KENT GÜNLÜĞÜ İLE 2015 YILINDA USTA BAYKUŞ DALINDA BRONZ ÖDÜL KAZANMIŞTIR.
Artist: Andy Farr 4 KENT GÜNLÜĞÜ 2016
NEDİR? Kent Günlüğü®, markalara coğrafik pazarlama iletişimi stratejisine bilgi desteği sağlamak üzere tasarlanmıştır, 2010 yılından bu yana yürütülmektedir. Kentleri medya, marka ve yaşam motivasyonları açısından kapsayan tek kaynak araştırma projesi Kent Günlüğü® il bazında raporlanmaktadır. Proje, 2015 yılından itibaren sadece yerel ve dijital değil, ulusal medya tüketim alışkanlıklarını da sorgulayacak biçimde genişletilmiştir. Kent Günlüğü®, Eylül’15’te TÜAD tarafından düzenlenen yarışmada ‘Usta Baykuş’ dalında Bronz Ödül kazanmıştır.
KAPSAM & ÖRNEKLEM KENT GÜNLÜĞÜ 2016 Neden?Nerede?Ne ile?Kime?Nasıl? KENTLER KENTTE YAŞAM MOTİVASYONLARI HEDEF KİTLE PROFİLİ o Demografi o Kentsel Motivasyonlar o Değerler/Eğilimler MEDIAMAP/ TAKTİK MEDYA PLANLAMA: o Yerel TV-Gazete-Radyo o Yerel İçerikli İnternet Siteleri o Açıkhava (8 alt kırılımda) o Sinema o Sosyal Medya o (Varsa) Temas Noktası Olarak Bayii KATEGORİ/MARKA KONUMLANDIRMA EK SORULAR o Güvende Hissetme o Gurur Duyma o Çevre Duyarlılığı o Dayanışma o Renkli Sosyal Yaşam o Bölgesel Ekonomi Algısı Alternatif 1:15 Kent, görüşmeci Alternatif 1:18 Kent, görüşmeci Alternatif 1:20 Kent, görüşmeci
NE İŞE YARAR? S ektör ve il bazında rakiplerle karşılaştırmalı marka farkındalık, deneme ve tüketim düzeyi, sahiplik, duygusal bağ ölçümü. K entsel değer kodlarının belirlenmesi K ent sakinleri profil analizleri Mecra performans ölçümü P azarlama iletişimi ihtiyacının bazında il önceliklendirme İ llerde pazarlama hedefi önerme. E tkin hedef kitle belirleme. E tkin erişim kanallarını belirleme. K entsel eğilimin pazarlama planına yansıması. Kent Günlüğü Neden?Nerede?Kime?Ne ile?Nasıl? Ölçüm Değerlendirme Aksiyon Coğrafik pazarlama iletişim planlarına yol gösterir.
KENT GÜNLÜĞÜ RAPORLARITEMEL RAPOR Araştırmaya ek soru kabul edilmektedir.
KENT GÜNLÜĞÜ RAPORLARI KATEGORİ RAPORU
Artist: Andy Farr 10 ÖRNEK SONUÇLAR
KENT DEĞERİ (G ÜVENDE HISSETME )
12 BÖLGESEL EKONOMİYE GÜVEN+/GELİR + BÖLGESEL EKONOMİYE GÜVEN- /GELİR + BÖLGESEL EKONOMİYE GÜVEN+ /GELİR -
BRAND A DENEME VE TÜKETİM
14 Abonelik + Deneme + Abonelik - Deneme + Abonelik - Deneme - Abonelik + Deneme - BRAND A Brandcity Map
HEDEF KİTLE PROFİLİ K İli Brand A Tüketicileri o o C2 o Düşük Gelir o vb. K İLİ BRAND A TÜKETİCİLERİ
YEREL MEDYA ERİŞİM & ETKİNLİK İl: K Hedef Kitle: K ili BRAND A tüketicileri 16
YEREL TV Yerel TV erişimi 26% Ortalama Yerel TV izleme süresi; 1,2 saat (*) Uydudan yayın yapan kanallar
INTERNET & İLLER
K İLİ INTERNET KULLANIMI Ortalama İnternet kullanım süresi: 3,0 saat
Artist: Andy Farr 20 PROJE YÖNETİMİ
BİLGİ TOPLAMA YÖNTEMİ Araştırmada tüketiciler ile CATI (computer aided telephone interview) yöntemi kullanılarak görüşülecektir. Araştırmanın soru formu maksimum 30 dakikalık bir görüşmeyi hedefleyecektir. Saha çalışması pazarlama ve sosyal araştırmalarda uzmanlaşmış bir saha şirketi ile gerçekleştirilecektir.
KONTROL SÜRECİ Kantitatif araştırmalarda «kaliteli saha» anlayışını iş yapma biçiminin olmazsa olmazı olarak gören şirketlerimiz saha kontrol sürecine özel bir önem vermektedir. Şirketlerimiz anketör eğitimi sırasında her anketörü gözlemleyip, eğitim sırasında yaptığı pilot görüşmeyi dinledikten ve yetkinliğini onayladıktan sonra o anketörü projeye dahil etmektedir. Saha kontrollerimiz iki aşamalı olarak gerçekleştirilmektedir. Yüz yüze yapılan görüşmelerde her bir anketörün gerçekleştirdiği anketin minimum %33’ünü telefon ile kontrol edilmektedir. Bu ön koşulun bir uzantısı olarak araştırmalarda geçerli bir cep telefonu, sabit telefon ya da iş telefonu bulunmayan hiçbir anket kabul edilmemektedir. CATI anketlerindeki kontrol oranımız da %10’dur.
KENT GÜNLÜĞÜ - REFERANSLARIMIZ
Artist: Andy Farr 25 PROJE YATIRIMI
Teklif
Daha fazla bilgi için (216) (212) Artist: Andy Farr 27