KALİTE KAVRAMINA DEĞİŞİK YAKLAŞIMLAR

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
TS EN ISO 9001:2008 KALİTE YÖNETİM SİSTEMİ
Advertisements

Stratejik yönetim işletmenin dış çevresini (rakipler, pazar-piyasa, ürünler, müşteriler, aracılar, tedarikçiler) analiz eder. İşletmenin geleceği ile.
Strateji Tasarımı İlker acar.
Kalite Kavramı.
PAZARLAMAYA GİRİŞ PAZARLAMANIN TANIMI
TEDARİK ZİNCİRİ YÖNETİMİ.
AKREDİTASYON SİSTEMİNDE BALIKESİR SANAYİ ODASININ KALİTE UYGULAMALARI Konya.
BÖLÜM VI ÜRETİM YÖNETİMİ.
ÜNİVERSİTELERDE İŞ MÜKEMMELLİĞİ MODELİ 2 MART 2003.
TOPLAM KALİTE YÖNETİMİ
KALİTE NEDİR? Şüphesiz bu tanımın tek bir karşılığı yoktur.Toplumun dinamik yapısı sayesinde sürekli değişmektedir.Kalitenin tanımları,onu tanımlayan.
TKY 405 TOPLAM KALİTE YÖNETİMİ CROSBY’ NİN KALİTEYE BAKIŞ AÇISI
Prof. Dr. M. Erdal GÜZELDEMİR
Yeni Pazarlama Teknikleri
 BÜTÜNLEŞME Çevrenin taleplerinin karşılanması için gerekli bölümler arasındaki birliğin kalitesini ifade etmektedir. Bu tanım, bağımsız birimler arasındaki.
KALİTE YÖNETİMİ (EĞİTİMDE).
YÜZÜNCÜYIL ÜNİVERSİTESİ İKTİSADİ VE İDARİ BİLİMLER FAKÜLTESİ
24 Kalite yönetimi.
AKDENİZ ÜNİVERSİTESİ TOPLAM KALİTE YÖNETİMİ ÜST DÜZEY YÖNETİCİ SEMİNERİ 1-2 MART 2003 ANTALYA.
FMEA Failure Mode and Effects Analysis-Hata Türü ve Etkileri Analizi
AKDENİZ ÜNİVERSİTESİ İİBF TOPLAM KALİTE YÖNETİMİ DERS NOTLARI
MODERN YÖNETİM VE ORGANİZASYON
Kalite Kültürüne Dönüşüm Stratejileri
İŞ KALİTESİ ve MALİYET İLİŞKİLERİ
Müşteri İlişkileri Yönetimi Öğr. Grv. Semih AÇIKGÖZOĞLU
Kalite Nedir? Furkan LEVENTOĞLU.
Performans ölçme ve değerlendirme güz
Kalite Kavramı ve Toplam Kalite Yönetimi - Kalite Yönetim Sistemi ilişkisi 1. Hafta.
KALİTE Cenk Özler.
İNOVASYON.
TOPLAM KALİTE YÖNETİMİ UYGULAMALARI VE KALİTE ÖNCÜLERİ
TOPLAM KALİTE YÖNETİMİ
PERFORMANS KAVRAMI PERFORMANSIN BOYUTLARI
ISO/TS 16949:2009 (Hafta 8) ISO 9001:2008’E GÖRE FARKLAR.
T.C. SAĞLIK BAKANLIĞI ERZURUM NUMUNE HASTANESİ TOPLAM KALİTE YÖNETİMİ
AYDIN ÇEVRE VE ŞEHİRCİLİK İL MÜDÜRLÜĞÜ
Süreç Yönetimi.
ISO 9001:2015 KALİTE YÖNETİM SİSTEMİ ŞARTLAR
Kalite Öncüleri WALTER A. SHEWHART VE FELSEFESİ (1891 – 1967)
Kalite Yönetimi Genel Tanımlar.
KALİTE YÖNETİM SİSTEMİ
Bölümün Amacı Bu bölümün amacı, örgütlerin peşinde koştukları hedeflerin türlerini ve yöneticilerin bu hedeflere ulaşmak için kullandıkları rekabetçi.
YENİKENT AHMET ÇİÇEK TEKNİK VE ENDÜSTRİ MESLEK LİSESİ TOPLAM KALİTE YÖNETİMİ ÜST DÜZEY YÖNETİCİ SEMİNERİ 2010 ANKARA Nihat BÜLBÜL.
Toplam Kalite Yönetimi
DAVRANIŞ BİLİMLERİNİN ETKİLENDİĞİ ÇAĞDAŞ YAKLAŞIMLAR
PHILIP BAYARD CROSBY O Martin Corporation’da Pershing füze projesini yürüttü. ABD’nin Florida eyaletinde Kalite Koleji (Quality College) adıyla bir okul.
TOPLAM KALİTE YÖNETİMİ
Bilgisayar Mühendisliğindeki Yeri
EĞİTİM FAALİYETLERİ KALİTE TOPLAM KALİTE YÖNETİMİ KALİTE KONTROL ÇEMBERLERİ PROF.DR. BÜLENT KARAKAŞ.
TOPLAM KALİTE YÖNETİMİ
KALİTE YÖNETİM SİSTEMİ
TOPLAM KALİTE YÖNETİMİ
Kalite Kavramı ve Toplam Kalite Yönetimi - Kalite Yönetim Sistemi ilişkisi 1. Hafta.
YALIN UYGULAMALARI 2020 Stratejik Planı Mart 2017.
Kalite Yönetimi Yrd.Doç.Dr. Murat Tanık.
5. YÖNETİM KALİTESİ ve STANDARTLARI
TOPLAM KALİTE YÖNETİMİ
KİTAP: PROF.DR. BÜLENT KOBU
KAVRAMLAR.
TOPLAM KALİTE YÖNETİMİ
TKY UYGULAMASI.
İNSAN KAYNAKLARI YÖNETİMİ
SAĞLIK KURUMLARINDA KARAR VERME YÖNTEMLERİ
Kalite Yönetim Prensipleri (Devam)
SELÇUK ÜNİVERSİTESİ REKTÖRLÜK VE BAĞLI BİRİMLERİN KALİTE YOLCULUĞU
Prof Dr Remzi ALTUNIŞIK
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
KALİTE GÜVENCESİ VE STANDARTLARI
Süreç Yönetimi Smith iş bölümü kavramının üç yararından bahsetmektedir.
Sunum transkripti:

KALİTE KAVRAMINA DEĞİŞİK YAKLAŞIMLAR

Toplam Kalite Yönetimi uygulamaları konusunda ileri sürülebilecek çeşitli yaklaşımlardan bahsedilebilir. Bu yaklaşımlar toplam kalitenin öncülerinin yönetim uygulamalarından ve yeniden yapılandırma uyarlamalarından oluşmaktadır. Kalite kontrolünün başlangıcını; endüstri devriminden sonra, küçük atölyelerin fabrika haline döndüğü ve pazar ekonomisinin temellerinin atıldığı 1920’lerde mümkündür. Bu yıllardan sonra kalite kontrolü süreç kontrolü yönünde ilerlemeye başlamış, kalite önderleri yetişmiş ve bunlar özellikle Japonya’nın gelişimine önemli katkılar sağlamışlardır.

Kalite Önderlerinin Bazılarının Kalite Yaklaşımları P.B. CROSBY Dr. J.M. JURAN Dr. W.E. DEMİNG Kaoru ISHIKAWA

P.B. CROSBY Kalite serbestliktir. Kalite serbestliktir. Bu bir hediye değildir, fakat bir serbestliktir. Parayla ölçülen şeyler kalitesiz şeylerdir. Tüm bu faaliyetler ilk seferde doğru yapılmayan işleri içerir. Deming ve Juran gibi sistemde ortaya çıkan hataların %80’den fazlasını yönetimden , %20’ye yakınını da çalışanlarından kaynaklandığını savunur. Bundan dolayı Crosby’e göre organizasyonda ilk eğitilecek grup üst yönetim ve müdürlerdir.

Crosby’in felsefesi 4 temel içerir. 1- Kalite mükemmellik değildir. Kalite ihtiyaçlara uygunluktur. 2- Kalite sistemi hataları önlenmelidir. 3- Çalışma standardında sıfır hata olmalıdır. 4- Kalitenin ölçümü uygunlukları maaliyetidir.

CROSBY’İN UYGULAMALARI Crosby’nin 14 adımlık programı 1- Yönetimin istek ve kararlılığı 2- Kalite geliştirme takımları 3- Kalite ölçümü 4- Kalite maaliyetinin belirlenmesi 5- Kalite bilincinin sağlanması 6- Düzeltici önlemlerin alınması

7- Sıfır hatanın planlanması 8- İşgörenlerin eğitimi 9- Sıfır hata günü 10- Hedef belirleme 11- Hata kaynaklarının önlenmesi 12- Takdir/tanıma 13- Kalite konseyleri 14- Yeniden başlama

Joseph m. juran Romanya’da doğdu(1904). US’e göçtü. Western Elekctric’te çalıştı. Walter Shewhard’tan etkilendi. Deming’den daha fazlastratejik ve planlı yönlendiren bir kalite yaklaşımı üzerinde durmuştur . Juran enstitüsü halen aktif bir organizasyon olup, Juran ‘ın felsefesini destekleyen ve kalite geliştirme uygulamaları yapmaktadır.

Juran kalitenin anlamlarından iki tanesinin önemli olduğunun üzerinde durur. 1- Kalite müşteri ihtiyaçları üzerinde odaklaşan ve böylece üründe tatmin sağlayan özelliklerden oluşur. 2- Kalite hatalardan arınmışlıktır.

Juran’ın üzerinde durduğu diğer konu ise ‘müşteridir’ Juran’ın üzerinde durduğu diğer konu ise ‘müşteridir’. «Kalite planlaması yolu haritası» başlığı altında 9 adımdan bahseder. 1- Müşterinin kim olduğunu belirlemek. 2- Bu müşterinin ihtiyaçlarını belirlemek. 3- Bu ihityaçları kendi diline göre ifadelendirmek. 4- Bu ihtiyaçlara cevap verebilecek ürün geliştirmek. 5- Müşteri ihtiyaçlarını kendi ihtiyaçlarımızı karşılayacak kadar ürün özelliklerinde optimize etmek.

6- Ürünü üretebilecek süreci geliştirmek. 7- Süreci optimize etmek. 8- Faaliyet şartları altında ürünü üretebilecek süreci temin etmek. 9- İşlem için süreci dönüştürmek.

JURAN’IN UYGULAMALARI Juran II. Dünya savaşı sonrasında Japonya’nın yeniden inşası konusunda kalite devrimine önemli katkılarda bulunmuştur. Juran hataların ve kayıpların sistem hatalarından kaynaklandığını vurgular. Juran ağırlığı kalite yönetimine verir, kalitenin nasıl yönetileceği konusuna ağırlık verilmediğini öne sürer.

Dr. Edwards demıng Müşteriyi üretim hattının en önemli parçası olarak tanımlar. Deming’e göre müşterinin ihtiyaçlarının karşılanması yeterli değildir. Müşteri sizin ürününüzden aynı zamanda zevk almalıdır. Deming kalite gelişimine sistematik bir yaklaşım getirir. Gelişen kalite ile Pazar payının arttığını geri dönüşlerin azaldığını ve kurumun çalışanlarını daha iyi motive ve tatmin ettiğini savunur. Deming’ın yaklaşımı firmalara ve yöneticilere bir takım güçlükler getirmektedir. İstatistik; prosesi ya da ürünü tanımlayan bir derleme, düzenleme ve yorumlama verisidir. Veri, açıkça düzensiz olan olayların ya da sürekli proseslerin analizinde kullanılmalıdır. İstatistiksel analiz, bir prosesin kontrol altında olup olmadığını ortaya çıkarır.

Demıng’ın uygulamaları Deming sorunların %94 ünün işçilerin hatasından değil sistem hatalarından kaynaklandığını savunur. Ona göre asıl gereken yönetim şeklinin değişmesidir. Deming katkılarından birisi TKY uygulamalarına getirdiği zengin perspektiftir.

Deming zincir reaksiyonu Kaliteyi iyileştirir. Maliyet azalır. Verimlilik artar. Pazar payını daha iyi kalite ve daha düşük fiyatlar ile arttırır. İşe devam et İşler ve daha çok işler yarat.

KAORU ISHIKAWA Amerikalı kalite uzmanlarının anlattıklarını kendi ülkelerine yani Japonya’ya uyarlayan ve daha yeni yöntemler geliştiren Japon kalite öncülerinden biridir. Ona göre yapılacak ilk çalışma ‘var olan sistemin tanımlanmasıdır’. Ishıkawa’ya göre bu sistem tanımlamaları kurumun temel değerleri ve teknolojisi, örgüt yapısı ve yönetim şekli, amaç hedef ve misyonu, müşteri beklentileri, eğitim faaliyetlerinin durumu, problemler ve aksaklıklar ve kullanılan performans ölçütleridir.

Ishıkawa’nın TKY kavramı şu 6 öğeye dayanır. 1- Önce kalite gelir. Kısa dönemde kar gelmez. 2- Üreticiye değil tüketiciye yönelik olunmalıdır. 3- Müşteriyle aradaki engel kaldırılmalıdır. 4- Eldeki bilgi ve istatiksel metodlar kullanılmalıdır. 5- İnsanlara saygı bir yönetim prensibi olmalıdır. 6- Yönetim çok fonksiyonel olmalıdır.

ÖNCÜ TANIM ODAKLANMA HAKİM FİKİR DEMING Müşteri Odaklı Proses Değişkenliği kontrol etmek JURAN İnsanlar Amaca/Kullanıma uygunluk ISHIKAWA Değer Odaklı Müessese içi kalite kontrol ve kalite çemberleri CROSBY İkmal Odaklı Performans Uygunluk gereksinmesi/Sıfır hata

Kaızen Kaizen, Japonya’nın rekabetteki başarısının anahtarıdır; üst yönetim, müdürler ve çalışanlar dahil olmak üzere herkesi kapsayan sürekli iyileştirme hareketidir. Kaizen stratejisinin önemi; yönetimin müşteriyi tatmin için gayret sarfetmek zorunda olduğunu ve iş dünyasında kalıcı olmak, kar etmek istiyorsa müşterinin isteklerine hizmet etmesi gerektiğini fark etmesidir. Kaizenin bir diğer önemli yönü prosesi uygulamasıdır. Kaizen prosese öncelik veren düşünce tarzını ve iyileştirme için kişilerin proses öncelikli çabalarını destekleyen bir yönetim sistemini geliştirmiştir. Bu sistem insanların çalışmalarını kötü bir şekilde sonuçlara göre değerlendiren ve gösterilen çabayı ödüllendirmeyen batılı yönetim uygulamalarına tümüyle terstir. Kaizende önce kar değil kalite kavramı vardır. İyileştirme arayışının rekabet gücünü arttıran en önemli yol olduğunu savunur.

TEŞEKKÜRLER...  Meryem Aslan.. 091015029