VERİMLİ DERS ÇALIŞMAYI ETKİLEYEN FAKTÖRLER BURSA İL MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ BURSA TEMEL EĞİTİM SONRASI KARİYER DANIŞMANLIĞI PROJESİ MODÜL 3 DESTEK SÜREÇLERİ.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
ÇOCUĞUMUN VERİMLİ DERS ÇALIŞMASINA NASIL YARDIMCI OLABİLİRİM?
Advertisements

VERİMLİ DERS ÇALIŞMA YÖNTEMLERİ VELİ SUNUMU
TED ANTALYA KOLEJİ PDR SERVİSİ
VER İ ML İ DERS ÇALI Ş MA YOLLARI. Önce kendinize güvenin. Önce kendinize güvenin. Başarılı olacağım diyerek başlayın. Unutmayın ki kendine güven başarının.
NİZİP HÜSEYİN YALÇIN ÇAPAN ANADOLU LİSESİ
BAŞARIYA GİDEN YOLDA “VERİMLİ ÇALIŞMA”
Tavşanın yarış hikayesi
BAŞARILI OLMAK İÇİN NELER YAPILMALI?
ÜNAL GÜLMEZ REHBERLİK SERVİSİ
Güce Çok Programlı Lisesi Onur ÖZDEMİR Okul Psikolojik Danışmanı
Çocuğun başarısını yükseltmede ailenin rolü
Etkin Çalışma Yöntemleri.
VERİMLİ DERS ÇALIŞMA ALIŞKANLIKLARI GELİŞTİRME SEMİNERİNE HOŞ GELDİNİZ
EĞİTİM ORTAMLARININ DÜZENLENMESİ
VERİMLİ DERS ÇALIŞMA YÖNTEM VE TEKNİKLERİ HOŞGELDİNİZ.
VERİMLİ DERS ÇALIŞMA YÖNTEMLERİ
OKUL BAŞARISINI ARTIRMADA VELİYE DÜŞEN GÖREVLER
2014 – 2015 Eğitim Öğretim Yılı AKYURT İLKOKULU TANITIM SUNUSU.
VERIMLI DERS. İ N S A N I N 1.MESLEĞİNİ, 2.ÖZEL HAYATINI 3.AİLESİNE SAĞLAYACAĞI İMKANLARI 4.TOPLUMDAKİ YERİNİ B ELİRLER.
VERİMLİ DERS ÇALIŞMA YÖNTEMLERİ VELİ SUNUMU
SINAV KAYGISI DENİZLİ REHBERLİK ve ARAŞTIRMA MERKEZİ.
VERİMLİ DERS ÇALIŞMA VE HEDEF BELİRLEME
VERİMLİ DERS ÇALIŞMA TEKNİKLERİ
VERİMLİ DERS ÇALIŞMAK ZAMANI, BELİRLENEN AMAÇLAR VE ÖNCELİKLER İÇİN; PROGRAMLI ve VERİMLİ OLARAK KULLANMAKTIR.
Girne Orta Okulu Rehberlik Servisi
AYAZMA İLKOKULU Rehberlik Servisi
VERİMLİ DERS ÇALIŞMA TEKNİKLERİ. Gelecekte iyi bir meslek sahibi olmanın yolunun daha verimli çalışmaktan geçtiği bir gerçektir. Çok çalışmak değil, Etkili.
VERİMLİ DERS ÇALIŞMA YÖNTEMLERİ
A.PAKSOY ANADOLU LİSESİ REHBERLİK SERVİSİ
Okul Rehberlik ve Psikolojik Danışma Hizmetleri 1 VERİMLİ ÇALIŞMA TEKNİKLERİ Hazırlayan ve sunan : Uzm.Psk.Dan. Yusuf URHAN.
VERİMLİ DERS ÇALIŞMA ve ZAMANI ETKİLİ KULLANMA
VERİMLİ DERS ÇALIŞMA ve ZAMANI ETKİLİ KULLANMA Çiftlik sahibi olmayı hayal eden genç bir adam bir çiftlik satın alır. Çiftliği satın aldıktan sonra yeterli.
VER İ ML İ DERS ÇALI Ş MA. VERİMLİ BİR ÇALIŞMA İÇİN NELER YAPMALIYIZ? Öncelikle çalışma planı yapılmalıdır. Çünkü çalışma planı hangi gün hangi dersi.
VERİMLİ VE PLANLI DERS ÇALIŞMA YÖNTEMLERİ NİHAT HASPOLATB.MUSTAFA YAĞMUR Rehb.ve Psi.Dan. Rehb.ve Psi.Dan.
VERİMLİ DERS ÇALIŞMA YÖNTEMLERİ
PROFİLO İLKOKULU REHBERLİK SERVİSİ
EĞİTİM BAŞARISINI ARTIRMADA AİLENİN ROLÜ
BAŞARIYA GÖTÜREN AİLE KONURALP LİSESİ REHBERLİK SERVİSİ AHMET ATİLLA.
VERİMLİ ÇALIŞMA YOLLARI
Ailenin Çocuğun Başarısındaki Rolü ,Sağlıklı İletişim ve Aile Sağlığı
FEN LİSELERİ GENEL TANITIM BURSA İL MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ BURSA TEMEL EĞİTİM SONRASI KARİYER DANIŞMANLIĞI PROJESİ MODÜL 2 ORTAÖĞRETİM KURUMLARI TANITIMI.
MERKEZİ ORTAK SINAVLARDA ÖZEL EĞİTİME İHTİYACI OLAN ÖĞRENCİLERE İLİŞKİN ESASLAR BURSA İL MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ MODÜL 1 MERKEZİ ORTAK SINAV TEMEL BİLGİLER.
TEMEL EĞİTİMDEN ORTAÖĞRETİME GEÇİŞ SINAVI GENEL ESASLARI BURSA İL MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ MODÜL 1 MERKEZİ ORTAK SINAV TEMEL BİLGİLER “Geleceğiniz, geleceğimizdir…”
MESLEK SEÇİMİ ve ÖNEMİ BURSA İL MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ BURSA TEMEL EĞİTİM SONRASI KARİYER DANIŞMANLIĞI PROJESİ MODÜL 3 DESTEK SÜREÇLERİ “Geleceğiniz, geleceğimizdir…”
MODÜL 2 ORTAÖĞRETİM KURUMLARI TANITIMI
MESLEKİ ve TEKNİK AÇIK ÖĞRETİM OKULU TANITIMI BURSA İL MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ BURSA TEMEL EĞİTİM SONRASI KARİYER DANIŞMANLIĞI PROJESİ MODÜL 2 ORTAÖĞRETİM.
VERİMLİ DERS ÇALIŞMAYI KOLAYLAŞTIRAN YÖNTEMLER BURSA İL MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ BURSA TEMEL EĞİTİM SONRASI KARİYER DANIŞMANLIĞI PROJESİ MODÜL 3 DESTEK SÜREÇLERİ.
SINAV KAYGISI ve BAŞETME YOLLARI BURSA İL MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ BURSA TEMEL EĞİTİM SONRASI KARİYER DANIŞMANLIĞI PROJESİ MODÜL 3 DESTEK SÜREÇLERİ “Geleceğiniz,
MODÜL 2 ORTAÖĞRETİM KURUMLARI TANITIMI
FEN LİSELERİ KURUM TANITIMLARI BURSA İL MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ BURSA TEMEL EĞİTİM SONRASI KARİYER DANIŞMANLIĞI PROJESİ MODÜL 2 ORTAÖĞRETİM KURUMLARI TANITIMI.
DİKKAT ve KONSANTRASYON BURSA İL MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ BURSA TEMEL EĞİTİM SONRASI KARİYER DANIŞMANLIĞI PROJESİ MODÜL 3 DESTEK SÜREÇLERİ “Geleceğiniz,
TEMEL EĞİTİM SONRASI ORTAÖĞRETİM EĞİTİM SEÇENEKLERİ BURSA İL MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ BURSA TEMEL EĞİTİM SONRASI KARİYER DANIŞMANLIĞI PROJESİ MODÜL 2 ORTAÖĞRETİM.
SINAV KAYGISI VE BAŞETME YOLLARI
MESLEKİ EĞİTİM MERKEZLERİ GENEL TANITIM BURSA İL MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ BURSA TEMEL EĞİTİM SONRASI KARİYER DANIŞMANLIĞI PROJESİ MODÜL 2 ORTAÖĞRETİM KURUMLARI.
TEMEL EĞİTİMDEN ORTAÖĞRETİME GEÇİŞ SINAVI DEĞERLENDİRMESİNE İLİŞKİN ESASLAR BURSA İL MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ BURSA TEMEL EĞİTİM SONRASI KARİYER DANIŞMANLIĞI.
MESLEKİ EĞİTİM MERKEZLERİ KURUM TANITIMLARI BURSA İL MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ BURSA TEMEL EĞİTİM SONRASI KARİYER DANIŞMANLIĞI PROJESİ MODÜL 2 ORTAÖĞRETİM.
GÜZEL SANATLAR VE SPOR LİSELERİ KURUM TANITIMLARI BURSA İL MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ BURSA TEMEL EĞİTİM SONRASI KARİYER DANIŞMANLIĞI PROJESİ MODÜL 2 ORTAÖĞRETİM.
MODÜL 3 DESTEK SÜREÇLERİ
SOSYAL BİLİMLER LİSELERİ KURUM TANITIMLARI BURSA İL MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ BURSA TEMEL EĞİTİM SONRASI KARİYER DANIŞMANLIĞI PROJESİ MODÜL 2 ORTAÖĞRETİM.
BAŞARIYA GİDEN YOLDA “VERİMLİ ÇALIŞMA”. Verimli ders çalışma amaç doğrultusunda planlı ve programlı çalışmaktır. Verimli ders çalışmak sadece ders.
Verimli Ders Çalışma Semineri
TEOG VE VERİMLİ ÇALIŞMA TEKNİKLERİ
OKUL BAŞARISINDA AİLENİN ROLÜ Psikolojik Danışman Serpil KARACA
BAŞARIYA GİDEN YOLDA “VERİMLİ ÇALIŞMA”. Verimli ders çalışma amaç doğrultusunda planlı ve programlı çalışmaktır. Verimli ders çalışmak sadece ders.
BAŞARIYA GİDEN YOLDA “VERİMLİ ÇALIŞMA”
Okul Psikolojik Danışmanı ve Rehber Öğretmen
SINAVLARDA BAŞARILI OLMA YOLLARI
BAŞARIYA GİDEN YOLDA “VERİMLİ ÇALIŞMA”
OKUL BAŞARISINDA AİLENİN ROLÜ Gülçin UYSAL Psikolojik Danışman.
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
Sunum transkripti:

VERİMLİ DERS ÇALIŞMAYI ETKİLEYEN FAKTÖRLER BURSA İL MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ BURSA TEMEL EĞİTİM SONRASI KARİYER DANIŞMANLIĞI PROJESİ MODÜL 3 DESTEK SÜREÇLERİ “Geleceğiniz, geleceğimizdir…” SUNU 4

Bursa temel eğitim sonrası kariyer danışmanlığı projesi; Bursa İl Milli Eğitim Müdürlüğü tarafından “Geleceğiniz, geleceğimizdir…” fikrinden hareketle temel eğitimden ortaöğretime uzanan bu süreçlere ilişkin tanıtım, bilgilendirme, ilişkilendirme iş ve işlemlerine genişlik kazandırmak, birliktelik sağlamak, bilgi dağınıklığını ortadan kaldırmak, kılavuzluk ve kaynaklık etmek amacıyla geliştirilmiştir. Bu bağlamda Bursa Temel Eğitim Sonrası Kariyer Danışmanlığı Projesinin hedef kitlesi ortaokullardır. Proje yapı olarak dört temel modülden oluşmaktadır:  Merkezi ortak sınav temel bilgiler modülü  Ortaöğretim kurumları tanıtım modülü  Destek süreçleri modülü  Tercih süreçleri modülü Modüller içerik ve zamanlama olarak birbirini izleyen, tamamlayan ve kapsayan bir yapı içermektedir. Bu bağlamda her modül için içeriğine ve amacına ilişkin kaynaklar (Kitapçık, sunu, yazılım v.b.) geliştirilmiştir. PROJE TANITIMI

1.TEOG Genel Esasları 2.TEOG Değerlendirmesine İlişkin Esaslar 3.Özel Eğitime İhtiyacı Olan Öğrencilere İlişkin Esaslar Modül 1 Merkezi Ortak Sınav Temel Bilgiler Modülü 1.Temel Eğitim Sonrası Ortaöğretim Eğitim Seçenekleri 2.Fen Liseleri Tanıtımı 3.Sosyal Bilimler Liseleri Tanıtımı 4.Anadolu İmam Hatip Liseleri Tanıtımı 5.Anadolu Liseleri Tanıtımı Kitabı 6.Mesleki ve Teknik Anadolu Lisesi Tanıtımı 7.Güzel Sanatlar ve Spor Liseleri Tanıtımı 8.Özel Eğitim Okul ve Kurumları Tanıtımı 9.Mesleki Eğitim Merkezleri Tanıtımı 10.Açık Öğretim Kurumları Tanıtımı 11.Temel ve özel liseler Tanıtımı 12.Mesleki ve Teknik Eğitim Alanları Modül 2 Ortaöğretim Kurumları Tanıtım Modülü 1.Öğrenme Nedir Ve Nasıl Gerçekleşir? 2.Bellek Sistemi ve Geliştirme Yolları 3.Dikkat ve Konsantrasyon 4.Verimli Ders Çalışmayı Etkileyen Faktörler 5.Verimli Ders Çalışmayı Kolaylaştıran Yöntemler 6.Amaç Belirleme ve Motivasyon 7.Zaman Yönetimi ve Planlı Çalışma 8.Sınav Stratejileri ve Test Çözme Teknikleri 9.Sınav Kaygısı ve Başetme Yolları 10.Nefes ve Gevşeme Egzersizleri 11.Meslek Seçimi Ve Önemi Modül 3 Destek Süreçleri Modülü 1.Tercih Süreçleri Genel Tanıtım Modül 4 Tercih Süreçleri Modülü ŞUAN PROJENİN NERESİNDESİNİZ ?

Bursa Temel Eğitim Sonrası Kariyer Danışmanlığı Projesi aşağıda belirtilen komisyon tarafından Bursa İl Milli Eğitim Müdürlüğü adına yazılmıştır… VELİ SARIKAYAARZU AYYILDIZ Bursa İl Milli Eğitim Müdürü Bursa İl Milli Eğitim Müdür Yardımcısı MEHMET KÖYLÜKEMAL AKARZAFER AĞAOĞLUHÜSEYİN İCALY. FIRAT ERKEKİLHAN SARIGÜLERHAN AĞBABA Bursa İl Milli Eğitim Müdürlüğü Temel Eğitim Şubesi Proje Koordinatörü Bursa İl Milli Eğitim Fatih Projesi İl Eğitmeni Nilüfer Zekai Gümüşdiş Ortaokulu Müdürü Osmangazi Şehit Deniz Piyade Er Tahsin Şen Ortaokulu Müdürü Yıldırım Şehit Piyade Er Rahim Keskin Ortaokulu Müdürü Nilüfer Abdurrahman Vardar Ortaokulu Müdürü Osmangazi Hamitler Adnan Türkay Ortaokulu Rehber Öğretmeni ve Psikolojik Danışmanı ENİSE CANTAŞGÖKAY MUTLUİBRAHİM İBRAMGÜLŞAH ER SEVAL ULVİYE AKYOL SERAP ÖZÜDOĞRU Yıldırım Rehberlik Araştırma Merkezi Rehber Öğretmeni ve Psikolojik Danışmanı Nilüfer Zekai Gümüşdiş Ortaokulu Rehber Öğretmeni ve Psikolojik Danışmanı Nilüfer Abdurrahman Vardar Ortaokulu Rehber Öğretmeni ve Psikolojik Danışmanı Nilüfer Karamehmet Ortaokulu Rehber Öğretmeni ve Psikolojik Danışmanı Nilüfer Dilek Özer Ortaokulu Rehber Öğretmeni ve Psikolojik Danışmanı Nilüfer Süleyman Cura Ortaokulu Rehber Öğretmeni ve Psikolojik Danışmanı

1.Ders Çalışma Ortamında Işık Nasıl Olmalı? 2.Ders Çalışma Ortamında Isı Nasıl Olmalı? 3.Ders Çalışırken Müzik Dinleme 4.Masa Sandalye Nasıl Olmalı? 5.Masa Düzeni Nasıl Olmalı? 6.Hep Aynı Yerde mi Çalışmalıyım? 7.Bilgisayar ve Tablet Kullanımı 8.TV 9.Telefon A. ÇALIŞMA ORTAMI İLE İLGİLİ FAKTÖRLER Bu bölümde aşağıdaki başlıklara ilişkin bilgiler bulacaksınız…

1. Ders Çalışma Ortamında Işık Nasıl Olmalı? ▲ Çalışma ortamının ışığı gözü yormayacak ve uyku getirmeyecek düzeyde olmalıdır. ▲ Gün ışığı tercihen karşıdan gelmelidir. Eğer ışık arkadan gelirse çalışan kişinin göl­gesi çalışma masasının ve ders kitaplarının üstüne düşer. Bu da uyku getirici, göz yorucu bir etki yaparak odaklanmayı engeller. ▲ Masa lambasının ışığı göze direkt gelmemelidir. Işık, sağ elini kullananlar için soldan; sol elini kullananlar için sağdan gelmelidir.

2. Ders Çalışma Ortamında Isı Nasıl Olmalı? ▲ Çalışma odası iyi havalandırılmış olmalıdır. Hava sıcaklığıyla orantılı olarak belli aralıklarla havalandırma yapılmalıdır. ▲ Çalışma odası uygun bir ısıya sahip olmalıdır. Ne çok sıcak ne de çok soğuk olmalıdır. Tavsiye edilen oda sıcaklığı derece arasıdır.

3. Ders Çalışırken Müzik Dinleme ▲ Araştırmalara göre beyin birden fazla uyarıcıya açık olabilir ancak dikkat bir noktaya odaklanabilir. ▲ Çalışma esnasında müzik dinlemek dikkatin bölünmesine neden olarak okuma-anlama- yorumlama-bilgiyi depolama gibi süreçlerin verimli bir şekilde gerçekleşmesine engel oluşturabilir.

4. Masa Sandalye Nasıl Olmalı? ▲ Çalışma masası ve sandalyesi sade olmalıdır. ▲ Çalışma masası uygun yükseklikte olmalı, masanın altında ayaklarının girebileceği kadar boşluk olmalıdır. ▲ Sandalye rahatça kullanılabilecek bir yükseklikte ve rahat edilebilecek bir sertlikte olmalıdır. ▲ Çalışma masası yataktan uzak olmalıdır. ▲ Çalışma masasının yakınında kitaplık olmalıdır.

5. Masa Düzeni Nasıl Olmalı? ▲ Çalışma masasının gereğinden fazla eşyayla doldurulması psikolojik baskı ve yılgınlık yaratabileceği gibi dikkatin dağılmasına da neden olabilir. ▲ Dağınık bir masada çalış­maya başlamak zordur. Bu nedenle çalışma masası her çalışmadan sonra düzenlenmelidir. ▲ Sadece çalışılacak dersle ilgili ve ihtiyaç duyulabilecek malzemelerin bulundurulması yeterli olacaktır. ▲ Masanın üzerinde veya görülebilecek bir yerde saatin olması çalışma ve dinlenme süresini kontrol etmede önemlidir. Saatin ses çıkarmayan bir saat olmasına dikkat edin.

6. Hep Aynı Yerde mi Çalışmalıyım? ▲ Herkes bağımsız bir çalışma odasına sahip olmayabilir. Böyle bir durumda çalışma köşesi düzenlemek gerekir. ▲ Hep aynı yerde çalışmak dikkat, odaklanma ve motivasyon açısından yarar sağlayacaktır.

7. Bilgisayar ve Tablet Kullanımı ▲ Bilgisayar araştırma ve araştırılan konuyu yazıya dökme açısından oldukça önemli bir araçtır. ▲ Ancak odada bilgisayarın olması veya ders aralarında oyun oynama amacıyla kullanılması öğrenme için gereken odaklanmayı güçleştireceği için uygun değildir.

8. TV ▲ TV hem zamanın kontrolsüz kullanılmasına hem de duygusal olarak oyalanmaya (Çeşitli duyguların canlanmasına, hayal kurmaya vb.) neden olduğundan dikkatin öğrenilecek materyale yönelmesini engeller. ▲ Bunun için televizyonun ders çalışılan ortamda bulundurulmaması ve TV izleme saatlerinin çalışma programında derslerin arasına değil de uygun zaman dilimlerine yerleştirilmesi gerekir.

9. Telefon ▲ Ders çalışırken açık olan, titreşimde olan, mesaj gelen cep telefonu dikkati dağıtacak unsurlardan biridir. ▲ Özellikle karşı cinsle olan arkadaşlıklarda kişinin dikkatini derse vermesini önemli ölçüde engellemektedir. ▲ Bu nedenle telefon acil durumlar dışında kullanılmamalı, ödev veya önemli görüşmeler ders çalışma anında değil uygun olan diğer zamanlarda yapılmalı ve kısa tutulmalıdır.

1.Ruhsal Hastalıklar 2.Çalışmayı Erteleme Alışkanlığı 3.Gerçekçi Bakış Açısı Yerine Hayalcilik 4.Hayal Kurma 5.Motivasyon Eksikliği 6.Hedefsizlik 7.Gerçekçi Olmayan Özgüven 8.Teknoloji Bağımlılığı 9.Güvensizlik 10.Aileyle Yaşanan İnatlaşma B. KİŞİSEL FAKTÖRLER Bu bölümde aşağıdaki başlıklara ilişkin bilgiler bulacaksınız…

1. Ruhsal Hastalıklar ▲ Depresyon, dikkat eksikliği ve hiperaktivite bozukluğu, kaygı gibi bazı ruhsal hastalıklarda kişi dikkat dağınıklığı ve unutkanlık yaşamaktadır. ▲ Bu ise hem öğrenme isteğini hem de öğrenme sürecini olumsuz etkilemektedir. Bu durumda profesyonel bir destek almak gereklidir.

2. Çalışmayı Erteleme Alışkanlığı ▲ Verimli ders çalışmayı engelleyen unsurlardan biri de “Sonra çalışırım, daha zaman var “ gibi bahanelerle ders çalışmamak veya çalışmayı sürekli ertelemektir. Bu da zamanı uygun kullanamamayı beraberinde getirmektedir. ▲ Bu durumda bir zaman planlaması yapmak ve zorunluluklar dışında bu planın uygulanmasında taviz vermemek gerekir.

3. Gerçekçi Bakış Açısı Yerine Hayalcilik ▲ “Emek olmadan yemek olmaz” atasözünün anlattığı gibi iyi yaşam standartlarına sahip olmak için çok çalışmak gerektiği unutulmamalıdır. ▲ Bazı örneklere bakıldığında kolay yoldan para kazanılabildiği görülse de gerçekte iyi bir yaşam sürmek için meslek edinmek, bunun için ise özverili ve disiplinli bir çalışma yapmak gerekir.

4. Hayal Kurma ▲ Gelişim döneminin özelliği olarak hayal kurmanın arttığı gençlik döneminde çalışma esnasında hayal kurmak dikkatin başka yöne kayması nedeniyle verimli çalışmayı engelleyebilmektedir.

5. Motivasyon Eksikliği ▲ Dikkat ve konsantrasyonu, verimli çalışma ve öğrenmeyi etkileyen unsurlardan biri de motivasyon eksikliğidir. Motivasyon eksikliği ise birçok nedenden kaynaklanabilir (Dersin öğretmenini sevmemek, dersi sevmemek vb.). Bu nedenlerin tespiti ve gerekenlerin yapılması için profesyonel destek alınabilir.

6. Hedefsizlik ▲ Hedefsizlik motivasyonu engelleyen unsurlardan biridir. Hedef belirleme motivasyonu artıracağı gibi hedefe ulaşmak için gerekli olan sistemli çalışmayı da sağlayacaktır.

7. Gerçekçi Olmayan Özgüven ▲ “Çalışırsam kesin yaparım, nasıl olsa başarırım, istersem yaparım” gibi sağlam ve gerçekçi bir temele dayanmayan özgüven nedeniyle çalışmanın ertelenmesi, son ana bırakılması veya çalışmamak da verimli çalışmayı engeller. ▲ Özellikle sınav hazırlığı sürecinde bir yıla yayılan sistemli bir çalışma sınav başarısını önemli ölçüde artırır.

8. Teknoloji Bağımlılığı (Bilgisayar, Tv, Cep Telefonu vb) ▲ Oyun, sohbet vb amaçla bilgisayar, cep telefonu başında saatler geçirmek veya duygusal yükü fazla olan, hayal kurmayı artıran televizyon programlarına gereğinden fazla zaman ayırmak zihin yorgunluğuna sebep olmaktadır. ▲ Aynı zamanda zaman yönetimini ve dikkat toplamayı olumsuz yönde etkilemektedir.

9. Güvensizlik ▲ Ne kadar çalışırsa çalışsın başarılı olacağına inanmayan kişiler de ders çalışmaktan vazgeçebilmektedir. ▲ Bu durumda kişinin kendine ilişkin değerlendirmelerini sağlıklı bir şekilde yapmasını ve doğru çalışma alışkanlığı kazanmasını sağlayacak profesyonel bir yardım alması yerinde olacaktır.

10. Aileyle Yaşanan İnatlaşma ▲ Bazen ailenin fazlaca dile getirdiği “Çalış, hiç çalışmıyorsun” gibi serzenişler karşısında kendisine müdahale edilmesini istemeyen gencin, aileye karşı bir inatlaşma olarak ders çalışmayı bıraktığı görülebilmektedir.

BAŞARILAR… BURSA İL MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ