ÜNİTE 4 SATIŞ VE REKLAM. TİCARET Kâr amacı ile malların, hizmetlerin alımı, satımı, tüketicilere ulaştırılması için yapılan düzenli ve devamlı etkinliklere.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
İŞ KURMA SÜREÇLERİ.
Advertisements

DOÇ. DR.MEHMET ERDOĞAN AKDENİZ ÜNİVERSİTESİ
İşletme Politikası 7 – 8 Mart Üretim / Pazarlama Politikaları.
İŞLE 524 – İŞLE 531 Yönetim Muhasebesi
1=) “CE” İŞARETİ  “CE” işareti Fransızcada Avrupa normlarına uygunluk anlamına gelen “Conformite Europeenne” sözcüklerinin baş harflerinden oluşmaktadır.
LİKİDİTE DURUMU ANALİZİ Likidite değerlendirmesi ile işletmenin dönen varlıkları ve kısa vadeli yabancı kaynakları arasındaki ilişkileri analiz edilir.
İŞLE 524 – İŞLE 531 Yönetim Muhasebesi
Stratejik Pazarlama 4. Hafta
Girişimcilik Öğr.Gör.Seda AKIN GÜRDAL. Ders Akışı İşletmenin Amaçları İşletme Çevre İlişkisi.
KIYMETLİ EVRAK HUKUKU Doç. Dr. Mustafa ÇEKER
İSTANBUL ESENYURT ÜNİVERSİTESİ SOSYAL BİLİMLER ENSTİTÜSÜ İŞLETME ANABİLİMDALI YÖNETİM ve ORGANİZASYON CENK SOYER SÜREÇ YENİLEME DEĞİŞİM MÜHENDİSLİĞİ REENGINEERINGG.
Performans ve Ücret Yönetimi Yrd. Doç. Dr. Özlem BALABAN
Fiyat ve Fiyatlandırma
Pazarlama Çevresi.
Pazarlama İlkeleri.
Net Satış Tutarı Planı İskonto Yüzdesi Net Satış Tutarı PROSES Yes Net
İNSAN KAYNAKLARI SAĞLAMA VE SEÇME
Öğr. Gör. Dr. İnanç GÜNEY Adana MYO
Öğr. Gör. Dr. İnanç GÜNEY Adana MYO
PAZAR ARAŞTIRMASI ÖĞR.GÖR.TAYLAN VURGUN.
Hazırlayan : İbrahim Gökhan Uzun
GENEL MUHASEBE.
Yönetimin Fonksiyonları Yöneltme (Motivasyon) Denetim
ÜNİTE 1: FİNANS YÖNETİMİ.
YÖNT 102 – İŞLETMEYE GİRİŞ II
Pazarlama Yönetimi Doç. Dr. Hayrettin ZENGİN.
İŞLETMELERİN KURULUŞU
Aşağıdaki kavramları açıklayınız
FİNANSAL PLANLAMA.
FİNANSÇI OLMAYANLAR İÇİN FİNANS
Öğr.Gör.Seda AKIN GÜRDAL
ÜRETİM YÖNETİMİ.
PAZARLAMA YÖNETİMİ PAZARLAMA YÖNETİMİ • PAZARLAMAYA GİRİŞ
Üretim ve Üretim Yönetimi Temel Bilgileri
DÖRDÜNCÜ BÖLÜM KAR DAĞITIM KARARLARI.
PAZARLAMADA FİYATLAMA
I.BÖLÜM TÜKETİCİ DAVRANIŞLARI KAVRAMI VE PAZARLAMA
FİNANSAL PİYASALAR VE KURUMLAR
Bölüm 4: Tarımsal ürünlerin pazarlama fonksiyonları
Pazarlama tanımları 1970’li yıllardan önce, pazarlama, hemen hemen tüm pazarlama teorisyenleri tarafından, kar amaçlı işletmelerin, ürünleri ve hizmetleri.
4. ÜNİTE Finansal Analiz Finansal yönetimin temel amacının, işletme değerini maksimize edecek kararlar vermek olduğu ilk ünite belirtilmişti. Piyasa değeri.
Tüketici Pazarları Örgütsel Pazarlar
ENFLASYON Prof. Dr. Metin BERBER.
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
Tedarik Zinciri Yönetimi:
İşletme Finansı Doç.Dr. G. Cenk AKKAYA.
Üniversitelerarası Girişimcilik ve Yenilikçilik Endeksi
İŞLETMENİN FAALİYETLERİNE KAYNAK BULMA: FİNANSMAN
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
Planlama Fonksiyonu.
Bilgi Yönetimi Uygulamaları II
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
PERFORMANS KAVRAMI PERFORMANSIN BOYUTLARI
TARIM EKONOMİSİ ve İŞLETMECİLİK DERS NOTLARI
İÇİNDEKİLER Kısa – Orta – Uzun Vadeli Borç Kaynakları
İŞLETMEDE ARAŞTIRMA VE GELİŞTİRME (AR-GE) İŞLEVİ
Yaratıcı Strateji: Planlama ve Geliştirme
BÖLÜM X FİYATLANDIRMA.
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
Sınıfın İlişki Düzeni.
EĞİTİME GİRİŞ Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
KONKORDATO TALEBİNE EKLENECEK BELGELER İİK
Sermaye Maliyeti Sermaye maliyeti; kullanılan veya kullanılması planlanan her çeşit kaynağın, maliyetlerinin ağırlıkları dikkate alınarak ortalamasının.
İnsan Kaynakları Yönetiminin
Örgüt Kuramı, Örgüt Tasarımı ve Örgütsel Değişim
Sunum transkripti:

ÜNİTE 4 SATIŞ VE REKLAM

TİCARET Kâr amacı ile malların, hizmetlerin alımı, satımı, tüketicilere ulaştırılması için yapılan düzenli ve devamlı etkinliklere ticaret denir.

PAZARLAMA Kişisel veya örgütsel amaçlara ulaşmayı sağlayacak değişimi gerçekleştirmek üzere; malların hizmetlerin ya da düşüncelerin üretilip geliştirilmesine, fiyatlandırılmasını, dağıtılmasına, satılması sürecine pazarlama denir.

PAZARLAMANIN AMAÇLARI Tüketiciye istediği mal ve hizmeti vermek Mal ve hizmeti istenilen yer ve zamanda sunmak Mal ve hizmeti uygun kalite ve fiyatta sunmak

PAZARLAMA KARMASI ÖĞELERİ ÜRÜN FİYAT DAĞITIM TUTUNDURMA

SATIŞ Belirlenen koşullara göre satıcının, satışa konu olan mal veya hizmeti alıcıya vermesidir.

REKLAM Malların hizmetlerin düşüncelerin geniş kitlelere veya pazarı oluşturan birimlere duyurulması ve benimsetilmesi amacıyla, bir ücret karışılığında söylü yazılı yada giörsel olarak sunulması etkinliklerinin tümüne reklam denir.

Reklamın Özellikleri Umulan fayda için dikkat çekme Talep yaratma sanatıdır Ürünü alacak kişileri satın alacak duruma getirme İnsanları etki altına almadır.

BİLGİLENDİRME DİKKAT VE İLGİ UYANDIRMA ANIMSATMA İSTEK VE TALEP OLUŞTURMA SATIN ALMAYI SAĞLAMA ÜRÜN VE İŞLETME HAKINDA OLUMLU İMAJ YARATMA

REKLAMIN KANALLARI GÖRSEL İŞİTSEL ARAÇALAR YAZILI POSTA AÇIKHAVA DİĞER ARAÇLAR

SATIŞ ELEMANI İşletme ile tüketici arasındaki ilişkileri sağlayan görevlidir.

SATIŞ ELEMANI ÇEŞİTLERİ MAL TESLİMİ YAPAN SATIŞ ELEMANI TEZGAHTA SATIŞ YAPAN DIŞARIDAN SİPARİŞ TOPLAYAN MİSYONER TEKNİK DANIŞMANLIK YAPAN ÜRÜN SATIŞII YAPAN YARATICI HİZMET SATIŞI YAPAN SATIŞ ELEMANI

SATIŞ SÜRECİNİN AŞAMALARI HAZIRLIK ALICI BULMA ÖN YAKLAŞIM SUNUŞ SATIŞ SONRASI ETKİNLİKLER

SATIŞ ELEMANI SEÇİMİ İŞLETMEDE GÖREVLİ KİŞİLER ÖĞRETİM KURUMLARI TÜRKİYE İŞ KURUMU MESLEK ÖRGÜTLERİ ALICILAR KENDİLİĞİNDEN YAPILAN BAŞVULAR ARACI İŞLETMELER ÖTEKİ İŞLETMELER İNTERNTE SİTELERİ YAYIN ARAÇLARINDA YAYIMLATILAN İLAN VE DUYURULAR

ÜNİTE 5 KASA İDARESİ

PROJE PLANLAMA Bir yatırımı gerçekleştirmek için neler yapılması gerektiğini tasarlamaktır.

YATIRIM PROJESİ AŞAMALARI

1. İŞ KURMA DÜŞÜNCESİ 2.ÖN ARAŞTIRMALAR Ekonomik Araştırma Teknik Araştırma Mali Araştırma Yasal Araştırma Örgütsel araştırma 3. ÖN PROJE 4.YATIRIM KARARINI VERME 5. KESİN PROJE 6. PROJENİN UYGULANMASI 7. AÇILIŞ

İŞLETMELERİN FONLARI A. İç fon kaynakları (öz kaynaklar) Öz sermaye, İşletme etkinliği sonucu sağlanan fonlar(amortismanlar, yedek akçeler, dağıtılmayan kârlar) B. Dış fon kaynakları (yabancı kaynaklar)

İŞLEYEN SERMAYE PARA AKIŞI ÜRÜNLER KASA MEVCUDU ALACAKLAR VE TAHSİLATLAR ÜRETİM GİDERLERİ

NAKİT GELİR AKIŞI Peşin satışlar Tahsil edilecek alacaklar Faiz gelirleri Kâr payları Kira gelirleri Sabit değerlerin satış Menkul kıymet satışları Banka kredileri

NAKİT GİDER AKIŞI Ham madde, malzeme, yardımcı malzeme alımı Dağıtım ve yönetim masrafları Borç ödemeleri Kira giderleri Ödenen ücretler Kâr payı ödemeleri Sabit kıymet artışları Sigorta ödemeleri v.b.

ÜNİTE 6. KALİTE STANDARTLARI

STANDART:Seri biçimde üretilen mal ve hizmetlerin şekil, boyut, görünüş, bileşim ve ambalajlamada bir örnekliğe denir. Standartlaştırma: mal veya hizmet için benimsenecek temel ölçü ve niteliklerin belirlenmesiyle madde mamul metot ve hizmetleri saptama ölçü ve sınırlara uygun olarak bir örnek biçimine getirmek işlemidir.

STANDART OLAN MALLAR TSE İSO GİBİ İŞARETLERİ TAŞIYIP TAŞIMADILARI İLE ANLAŞILIR..

STANDARTLAŞMANIN FAYDALARI Üretimin belirli bir plana göre yapılması Seri üretim Verimliliği artırır Tüketicinin mal ve can güvenliği korunmuş olur. Karşılaştırma ve seçim kolaylığı Sipariş ve satın alma işlerini kolaylaştırır Tüketicilerin fiyat ve kalite yönünden aldanmasını önler İhracat kolaylığı sağlar Dünyadaki gelişmelere uyum sağlamayı kolaylaştırır.

Kalite: genel olarak bir ürün veya hizmetin taşıması gereken olumlu özelliklerdir. Ekonomik anlamda malların sağlamlığını standardını ve tüketiciye uygunluğunu ifade eder.

KALİTE BELGESİ: Standart vermeye yetkili kurumlar, standart verdikleri bir malın ya da hizmetin kendine özgü belirli bazı nitelikleri taşıdığını belirten onaylanmış bir belge verir bu belgeye kalite belgesi denir.

KALİTE KONTROLÜ Ürünün kalite özelliklerinin istenenlere karşılaştırılarak sapmalar varsa düzeltici etkinliklerin yapılmasını sağlayan işletme yönetimi işlevidir.

KALİTE KONTROL SİSTEMLERİ 1.Yüzde yüz kalite kontrolü: 2.Örneklem yoluyla kalite kontrolü 3.Üretim sürecinde kalite kontrolü

ÜNİTE 7 İŞ PLANLAMA

İŞ PLANI: Yatırımcı veya kredi veren kişilere, işin işleyişi hakkında bilgi veren ayrıntılı bir belgedir.

İş Planı Yapmanın Faydaları: 1.Başlangıçta girişimciye rehberlik eder. 2.Dikkati amaca yöneltir. 3.Nakit para bulmayı kolaylaştırır. 4.Yönetime bilgi sağlar.

İş Planının Yapısı: a.İşin tanımı b.Üretim planı c.Pazarlama planı d.Örgütleme planı e.Finansman Planı(mali yapı) f.Sonuç

ÜNİTE 8 ÜRETİM PLANI

İşletmede fiziksel araç ve olanakların, iş gücünün verimli bir biçimde kullanılmasını, bu araç ve olanaklara göre hangi ürünün hangi miktarda, kalitede ve hangi yöntemlerle ne zaman üretileceğini gösteren tasarıya denir.

ÜRETİM PLANLAMASININ YARARLARI 1.Üretim faktörlerinin akılcı bir biçimde kullanılmasının sağlar. 2.Aşırı stoku önler 3.Üretim hacmi ve talep arasındaki dengeyi sağlar. 4.İşletmede hedef ve amaçların belirlenmesini sağlar.

ÜRETİM ÇEŞİTLERİ A.MAL ÜRETİMİ B. HİZMET ÜRETİMİ -SİPARİŞ ÜRETİMİ -SERİ ÜRETİM: (SÜREKLİ – ARALIKLI- KARIŞIK ÜRETİM

HİZMET ÜRETMİ ÇEŞİTLERİ -Barınma -Sağlık -Eğitim Öğretim -Bakım onarım -Eğlence -Ulaştırma -İletişim -Meslek hizmetleri -Finansman ve sigorta

ÜNİTE 9 PERSONEL

İŞ GÜCÜ PERSONEL OLARAK ADLANDIRILILAN KAYNAĞA MODERN İŞLETMECİLİKTE İNSAN KAYNAKLARI DENİR