FAD İ ME AKAGÜNDÜZ SEVG İ SUBA Ş I Aralık 2011. OTİSTİK BİREYLERİN ÖZELLİKLERİ SINIFLANDIRMA TANI DEĞERLENDİRME ARAÇLARI OTİZMİN NEDENLERİ EĞİTİM.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
STRES SINAV KAYGISI KARACASU LİSESİ Rehberlik Servisi.
Advertisements

ÇOCUK GELİŞİMİNE GİRİŞ
Figen ŞENGÜL 1, Gülşah SEYDAOĞLU 2 Çukurova Üniversitesi, (1) Adana Sağlık Yüksek Okulu, (2)Tıp Fakültesi Tıp Eğitimi AD Hemşirelik Eğitim Modellerinin.
AKRAN DESTEKLİ ÖĞRENME
Eğitimde Hedefler Hedeflerin İşlevleri ve Analizi.
SPORLA İLGİLİ HAREKETLER DÖNEMİ (7-12 yaş)
BEBEKLER VE TELEVİZYON anket
Zihinsel engellilerin sınıflandırılması
Arş.Gör.İrfan DOĞAN.  Bugün otizm tedavisinde en önemli yaklaşım, özel eğitim ve davranış tedavileridir.  Tedavi planı kişiden kişiye değişmektedir,
DAVRANIŞ BİLİMLERİNE GİRİŞ
SOSYAL GELİŞİM Öğr. Gör. İdris KARA.
UYGULAMALI DAVRANIŞ ANALİZİNİN KÖKLERİ. AÇIKLAMALARIN KULLANIŞLILIĞI Kullanışlı bir kuram; ● Kapsayıcılık ● Doğrulanabilirlik ● Gözleme dayalılık ve ●
ŞEKER(DİABETES MELLİTUS DM) HASTALARININ YAŞAM KALİTESİNİ ARTIRMAK İÇİN YAPILMASI GEREKENLER Şeker ya da diyabet denilen hastalık genellikle kalıtsal ve.
Filiz DİKİCİ Psikolojik Danışman ÜSTÜN ZEKALILAR.
KONYA BİLİM VE SANAT MERKEZİ EĞİTİM ÖĞRETİM YILI.
Yazılım Mühendisliği1[ 3.hft ]. Yazılım Mühendisliği2 Yazılım İ sterlerinin Çözümlemesi Yazılım Yaşam Çevrimi “ Yazılım Yaşam çevrimin herhangi bir yazılım.
FRAJEL-X
GELİŞİMSEL DEĞERLENDİRME YÖNTEMLERİ
ÜSTÜN ZEKALI VE ÜSTÜN YETENEKLİ ÇOCUKLAR
DİL VE KONUŞMA GÜÇLÜĞÜ.
2 NİSAN DÜNYA OTİZM FARKINDALIK GÜNÜ
KOHLBERG ve AHLAK GELİŞİMİ Yrd. Doç. Dr. Aysel TOPAN
Özel Eğitime Gereksinimi Olan Öğrenciler ve ÖZEL EĞİTİM
Eğitimde ve Psikolojide ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME
Bireysel Farklılıklar ve Öğretim Tasarımı
Kişisel-Sosyal Rehberlik
BİLİMSEL ARAŞTIRMA YÖNTEMLERİ ÜNİTE 3
ÖZEL EĞİTİMİN TEMEL İLKELERİ
Ünite- 1 Vücudumuz ve Sistemler
Öğretimin Uyarlanması
ÖRGÜTSEL DAVRANIŞ VE ÖĞELERİ
Ankara Halk Sağlığı Müdürlüğü
NOT VERME VE MEZUNİYET.
ENGELLİ ÇOCUKLARI TANIMA VE DEĞERLENDİRME
Bütünleştirme uygulamaları
KOCASİNAN REHBERLİK VE ARAŞTIRMA MERKEZİ
BÖLÜM 1 TEMEL KAVRAMLAR. BÖLÜM 1 TEMEL KAVRAMLAR.
Eğitimde ve Psikolojide ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME
BİREYSELLEŞTİRİLMİŞ EĞİTİM PROGRAMI
Okullarda Rehberlik Hizmetleri
EĞİTSEL DEĞERLENDİRME VE TANILAMA
Yrd.doç.Dr. H. Deniz GüllerOĞlu
Pedagojİk formasyon sertİfİka programI ÖğreTİM İLKE ve YÖNTEMLERİ Hafta I – 2. Bölüm Prof.Dr.Bülent ÇAVAŞ.
OTİZMİN TARİHSEL GELİŞİMİ, TANIMI VE SINIFLANDIRILMASI
Okul Öncesi Dönemde Fen Eğitimi
ÖĞRETİM ARAÇ-GEREÇLERİNİN SEÇİMİ ve HAZIRLANMASI
ETKİLİ İLETİŞİM SEMİNERİ
EĞİTİME GİRİŞ Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi
Sağlık Bilimleri Fakültesi
Geçerlik ve Kullanışlılık
ÖĞRENME STİLLERİ.
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
ÇOKLU ZEKA TEORİSİ Dr. Gökçe Karaman Benli.
EĞİTİME GİRİŞ Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi
Sağlık Bilimleri Fakültesi
Eğitimde Ölçülen Bilişsel Özellikler
Gelişim ve Temel Kavramlar
EĞİTİME GİRİŞ Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi
ÜNİTE 12 OTİSTİK BOZUKLUĞU OLAN ÖĞRENCİLER
BAĞIMLILIK NEDİR? NE DEĞİLDİR?
Pedagojİk Formasyon Sertifika programI ÖĞRETİM İLKE VE YÖNTEMLERİ Hafta V Prof.Dr.Bülent ÇAVAŞ.
SAĞLIK PSİKOLOJİSİNE GİRİŞ
Nitel Araştırmalar.
TÜRKÇE EĞİTİMİNİN ÖNEMİ
Öğrenme Güçlüklerinin Tanımı ve Nedenleri
ÖĞRENME.
Ergenlikte Psikososyal Sorunlar
BEDEN EĞİTİMİ VE SPOR ÖĞRETMENLİĞİ EĞİTİM PROGRAMI HAZIRLAMA PLANI (1)
ÜNİTE 15 ÜSTÜN ZEKALI ÖĞRENCİLER
Özel Eğitime Gereksinimi Olan Öğrenciler ve ÖZEL EĞİTİM
Sunum transkripti:

FAD İ ME AKAGÜNDÜZ SEVG İ SUBA Ş I Aralık 2011

OTİSTİK BİREYLERİN ÖZELLİKLERİ SINIFLANDIRMA TANI DEĞERLENDİRME ARAÇLARI OTİZMİN NEDENLERİ EĞİTİM

Ya ş amın ilk 3 yılında fark edilen, bireyin sosyal etkile ş im, ileti ş im ve davranı ş larını olumsuz yönde etkileyen geli ş imsel bir bozukluktur.

Otizmin Hakkında: İlk olarak 1943’te Amerikalı psikiyatrist Leo Kanner tarafından tanımlanmıştır. Otizm beynin yapısını ve işleyişini olumsuz yönde etkileyen sinir sistemindeki sorunlardan kaynaklandığı düşünülmektedir. Otizmin çocuk yetiştirme şekliyle ya da ailelerin sosyo-ekonomik konumuyla ilgisi yoktur.

1960’lı yıllara kadar otizm… Genetik faktörler Beyin hasarı Kimyasal maddeler Otizm anne karnında tesbit edilemez. Hamilelik sırasında bilinemez. Doğum sonrası oluşan bir hastalıktır.

TANI Tıbbi açıdan tanı Gelişimsel açıdan tanı

TANI Tıbbi açıdan tanı: Otizm tanısında kesinleştirecek tipte kan, idrar ya da beyin tetkiki geliştirilmemiştir. Otizm, yaygın gelişim bozukluğu, atipik otizm ya da PDD-NOS gibi değişik adlarla tanı konulmaktadır. Bunun sebebi her bireyde farklı düzeylerde ve farklı şiddetlerde kendini göstermesidir.

SINIFLANDIRMA  Otizmli bireyler heterojen bir yapıya sahiptirler.  Bu çocuklar bazı özellikleri temel alınarak sınıflandırılmaya çalışılmış; zihinsel beceri düzeyi, otistik belirtilerin ortaya çıkış yaşı ya da belirtilerin sayısı/ derecesine göre alt gruplar oluşturmuşlardır.

Atipik grupta, otistik özellikleri en az olan ve ortalama olarak en üst düzey zekaya sahip bireyler yer almaktadır.

 Mental Bozuklukların Tanımsal ve Sayısal Kitabı (DSM)  Çocukluk Otizmi Dereceleme Ölçeği (Chilhood Autism Rating Scale)  Davranış Değerlendirme Ölçeği (Behavior summarized Evaluaion)

OTİSTİK BİREYLERİN ÖZELLİKLERİ DİL VE KONUŞMA BECERİLERİ SOSYAL BECERİLER BİLİŞSEL BECERİLER DAVRANIŞSAL ÖZELLİKLER SAĞALTIM YÖNTEMLERİ

Ekolali İşaretleri ekolotik olarak kullanma. Şahıs zamirleri kullanmada güçlük Monoton konuşma Dile dayalı şakaları anlamada güçlük Konuşma konusunda sınırlılık Neden, niçin, nerede, nasıl sorularını yanıtlamada güçlük ¼ i hiç konuşmamakta %50 si farklı düzeylerde sözel iletişim kurmaktadır.

PEK İ EKOLAL İ NED İ R ?

Göz kontağının az olması, İletişimde yüz ifadeleriyle jest ve mimiklerini kullanamama, İlgilerini paylaşma isteğinin olmaması, Ortak dikkatteki sınırlılık, Taklit becerilerindeki sınırlılık, Oyun becerilerindeki yetersizlik. Göz kontağının az olması, İletişimde yüz ifadeleriyle jest ve mimiklerini kullanamama, İlgilerini paylaşma isteğinin olmaması, Ortak dikkatteki sınırlılık, Taklit becerilerindeki sınırlılık, Oyun becerilerindeki yetersizlik. Otizm, en çok sosyal becerilerin gelişimini etkiler.

Bilişsel ve sosyal becerilerdeki yetersizlikleri en çok diğer kişilerin duygu, düşünce isteklerinin farkında olma ve anlamada görülür.

“Davranışsal olarak tekrarlanan hareketleri belirgin özellikleridir.” Bunlardan bazıları:  Sallanma,  Kendi etrafında dönme,  Anlamsız ses çıkarma,  Çevredeki değişikliklere karşı tepki gösterme.

SAĞALTIM YÖNTEMLERİ

E ğ itim, olabildi ğ ince erken ba ş lamalıdır. Programda ileti ş im ve sosyal beceriler öncelikle yer almalıdır. Ö ğ retim görselle ş tirilmelidir.

KAYNAKLAR Sucuoğlu, B., Otizm ve otistik bozukluğu olan çocuklar. Özel eğitime giriş. Ankara: Gündüz Yayıncılık