Engelli Üniversite Öğrencilerinin Yükseköğretim Kurulu(YÖK), Üniversiteler ve Üniversite Engelli Birimleri’nden Beklentileri Platform Öğrencileri Adına.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
İşyeri Sağlık ve Güvenlik Birimi Kurma Yükümlülüğü.
Advertisements

DOÇ. DR.MEHMET ERDOĞAN AKDENİZ ÜNİVERSİTESİ
TEMEL EĞİTİMDEN ORTAÖĞRETİME GEÇİŞ Öğrencilerin aldıkları puanlar kadar yaptıkları doğru tercihler de iyi bir liseye adım atmalarına yardımcı olacaktır.8.sınıf.
KALİTE ETİKETLERİ VE ÖDÜLLER Ayşe SAYLIK TR Ulusal Destek Servisi.
ÖĞRETİM İLKE VE YÖNTEMLERİ
İŞ SAĞLIĞI VE GÜVENLİĞİ 6331
DESTEK EĞİTİM HİZMETLERİ. İÇİNDEKİLER  DESTEK EĞİTİM HİZMETLERİ OKULLARDA DESTEK EĞİTİM HİZMETİ NERELERDE VERİLİR? NEDEN DESTEK EĞİTİM? DESTEK EĞİTİM.
KAYNAŞTIRMA YOLUYLA EĞİTİM UYGULAMALARI
AVRUPA BİRLİĞİ SİSTEMİNDE ENGELLİLER ve ÖZEL EĞİTİM
DEZAVANTAJLı ÇOCUKLARDA EĞITIM HAKKı YENI ORHANLı ORTAOKULU – ÖZGÜR KAYA.
FARABİ KURUM KOORDİNATÖRLÜĞÜ
ADIYAMAN FEVZİ ÇAKMAK İLKÖĞRETİM OKULU SUNAY AKIN OYUNCAK KÜTÜPHANESİ.
İŞ SAĞLIĞI ve İŞ GÜVENLİĞİ KURSU
T.C. ORDU VALİLİĞİ İlköğretim Müfettişleri Başkanlığı TAM ÖĞRENME MODELİ TAM ÖĞRENME MODELİ.
BÖLÜM 1 TEMEL KAVRAMLAR. BÖLÜM 1 TEMEL KAVRAMLAR.
1 Sınav Güvenliği ve Sınav Yönetimi Daire Başkanlığı Ölçme, Değerlendirme Ve Sınav Hizmetleri Genel Müdürlüğü.
Veri Toplama ve Değerlendirme Sistemi Tanıtım Toplantısı.
Grundtvig Öğrenme Ortaklığı “A Step Towards Elderly People (STEP)” “Yaşlılara Doğru Bir Adım Projesi” Dr. Halis YEŞİL Çıraklık ve Yaygın Eğitim Genel Müdürlüğü.
NİSAN Eğitim-Öğretim yılında ilk olarak başlanmıştır. Şuan 94 üniversite ile protokol anlaşması mevcut.
DESTEK EĞİTİM ODASI.
AİLELERLE İŞBİRLİĞİ.
S. R. Ranganathan ve Bilgi Hizmetlerinin Geleneksel İlkeleri
GRUNDTVIG Yetişkin Eğitimi ve Yaşam Boyu Öğrenme.
Program Tasarım Modelleri
YOZGAT TAPU VE KADASTRO XXII. BÖLGE MÜDÜRLÜĞÜ Takım Lideri : Elvan SİVAS Takım Raportörü : İsmail AKSOY Takım Üyeleri :Seval ŞAHİNER Onur EREN Hakan.
Prof. Dr. Feral OGAN-BEKİROĞLU Yrd. Doç. Dr. Kürşad DURU
Stratejik plan çalışmaları kapsamında yapılan akademik Personel Anket SONUÇLARI.
EĞİTİM ORTAMLARININ DÜZENLENMESİ
YETERSİZLİĞİ OLAN BİREYLERE İLİŞKİN ULUSLARARASI YASAL DÜZENLEMELER
BASIN VE HALKLA İLİŞKİLER MÜDÜRLÜĞÜ
ÜSTÜN ZEKALI VE ÜSTÜN YETENEKLİ ÇOCUKLAR
Stratejik plan çalışmaları kapsamında yapılan İdari Personel Anket SONUÇLARI.
KURUMSAL DIŞ DEĞERLENDİRME SORULARI
ENGELSİZ ÜNİVERSİTE FAALİYET RAPORU
BİREYSELLEŞTİRİLMİŞ EĞİTİM PROGRAMLARI
Bu BEP’in Geliştirildiği BEP Toplantısı
ÖZEL EĞİTİMİN TEMEL İLKELERİ
Okul Deneyimi Dersi Eser Çeker (Uz.).
Öğretimin Uyarlanması
NOT VERME VE MEZUNİYET.
KA1 – Yüksek Öğrenimde Bireylerin Öğrenme Hareketliliği
KOCASİNAN REHBERLİK VE ARAŞTIRMA MERKEZİ
KAYNAŞTIRMA EĞİTİMİ.
BİNGÖL ÜNİVERSİTESİ YABANCI DİLLER YÜKSEK OKULU
BİREYSELLEŞTİRİLMİŞ EĞİTİM PROGRAMI
ZİHİNSEL ENGELLİ ÇOCUKLAR Sağlık Bilimleri Fakültesi
S.Ü.ÇUMRA MESLEK YÜKSEKOKULU
MATEMATİK DERSİ ÖĞRETİM PROGRAMI
İZMİR ÜNİVERSİTELERİ PLATFORMU DÖNEMİ ÇALIŞMALARI
Diğer Teknikler II Yrd. Doç. Dr. Gökhan Atik.
İSTASYON YÖNTEMİ.
TEKNOLOJİ VE TASARIM DERSİ 7.D.1. Özgün Ürünümü Tasarlıyorum.
EĞİTSEL VE DAVRANIŞSAL DEĞERLENDİRME- ASSESSMENT Ders 2: Yasal Düzenlemeler Prof. Dr. Tevhide Kargın.
HAZİRAN DÖNEMİ SEMİNER ÇALIŞMALARI
ÜNİVERSİTEDE YABANCI DİL ÖĞRETİMİNDE İNTERNET KULLANIMINA İLİŞKİN ÖĞRENCİ GÖRÜŞLERİ Mehmet AKSÜT Nihat ÇAKIN 
ÖĞRENME STİLLERİ.
EĞİTİME GİRİŞ Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi
Uygulama Ortamına İlişkin Etik Sorumluluklar
Geliştirme Genel Müdürlüğü
Sağlık Bilimleri Fakültesi
EĞİTİME GİRİŞ Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi
GÖRÜŞME İLKE VE TEKNİKLERİ Sağlık Bilimleri Fakültesi
öneriler Sınıfların tüm öğrencileri içerecek biçimde düzenlenmesi
EGE ÜNİVERSİTESİ HEMŞİRELİK FAKÜLTESİ
Pedagojİk Formasyon Sertifika programI ÖĞRETİM İLKE VE YÖNTEMLERİ Hafta V Prof.Dr.Bülent ÇAVAŞ.
DESTEK EĞİTİM Destek Eğitim Odası. DESTEK EĞİTİM Destek Eğitim Odası.
Erişilebilirlik Dairesi Başkanlığı
Sınıf Öğretmenlerinin Eğitsel Amaçlı İnternet Kullanım Öz Yeterlikleri
Geliştirme Genel Müdürlüğü
GEÇİŞ GEÇİŞ SÜRECİ Özel Gereksinimli ve / veya Engeli
Sunum transkripti:

Engelli Üniversite Öğrencilerinin Yükseköğretim Kurulu(YÖK), Üniversiteler ve Üniversite Engelli Birimleri’nden Beklentileri Platform Öğrencileri Adına ENGİN YILMAZ BOĞAZİÇİ ÜNİVERSİTESİ DOKTORA ÖĞRENCİSİ MAYIS, 2010

5 Temel İlke ◦ Karar mekanizmalarına dahil edilme: Nothing About us without Us.  Ayrımcılıkla mücadele ve eşitlik: Ayrımcılığın negatifi pozitifi yoktur.  İzolasyonla mücadele ve entegrasyon: Ayrı kampüsler değil, bütünleşik yaşamlar.  Erişilebilirlik/ulaşılabilirlik ve engelsiz üniversite: Erişilebilirlik bir haktır ayrıcalık değil.  Bireysel farklılıklara saygı.

◦ Karar mekanizmalarına dahil edilme: Nothing About us without Us.  Ayrımcılıkla mücadele ve eşitlik: Ayrımcılığın negatifi pozitifi yoktur.  İzolasyonla mücadele ve entegrasyon: Ayrı kampüsler değil, bütünleşik yaşamlar.  Erişilebilirlik/ulaşılabilirlik ve engelsiz üniversite: Erişilebilirlik bir haktır ayrıcalık değil.  Bireysel farklılıklara saygı.

I. Üniversitelerdeki Engelli Öğrenci Birimlerinden Genel Beklentiler  Engelli Öğrenci Birimleri, engelli ve diğer öğrencilere kolaylıkla ulaşılabilir durumda olmalıdır.  Yüksek Öğretim Kurumları Özürlüler Danışma ve Koordinasyon Yönetmeliği’nin 9’uncu Maddesinde düzenlenen görevlerini doğru biçimde yerine getirecek faaliyetlerini hızlandırmalıdır.

I. Üniversitelerdeki Engelli Öğrenci Birimlerinden Genel Beklentiler  Her engelli öğrenciyle birebir görüşmeler yapılmalı ve her kişinin kendine özgü farklı ihtiyaçları olabileceği gerçeği göz önünde bulundurulmalıdır.  Her akademik dönemde en az bir kez üniversitedeki tüm engelli öğrencilerle toplantılar yapılarak genel olarak beklenti ve ihtiyaçlar saptanmalıdır.  Mümkün olduğunca üniversitenin diğer birimleriyle toplantılar yapılarak, bu ihtiyaçların karşılanması yönünde bir koordinasyon rolü üslenilmelidir.

I. Üniversitelerdeki Engelli Öğrenci Birimlerinden Genel Beklentiler  Ders materyallerinin erişilebilir formatlarda sağlanması ve gerekli destek teknolojilerinin edinilmesi için çalışmalar yapılmalıdır.  Engelli öğrencilerin ders çalışmalarını ve materyallerini daha kolaylaştırmak amacıyla “ücretli asistan öğrenciler”in görevlendirilmesi için çalışmalar yapılmalıdır.

I. Üniversitelerdeki Engelli Öğrenci Birimlerinden Genel Beklentiler  Her üniversitede farklı bir uygulama olmamalı, temel koşullar ve durumlar yönetmeliklerle belirlenmelidir.  Engelli birimlerinin bu çalışmaları gerçekleştirebilmesi ve sembolik bir anlam taşımaktan öteye geçebilmesi için; kendisine ayrılmış özel bir bütçesi olması çok önemlidir.  Engelli birimlerinin aynı zamanda üniversitelerdeki erişilebilirlik konularını denetleyici bir sorumluluğu ve imza yetkisi olması gerekmektedir.

II. Üniversiteye Girişle İlgili Beklentiler  YÖK ya da üniversiteler altyapı yetersizliği tarzı gerekçelerle bir bölüm veya üniversiteye engellilerin girişini kısıtlayıcı yazılı ve sözlü faaliyetlerde bulunmamalıdır.  ÖSYM, YÖK veya üniversiteler, engellilere uygun bölümler başlığı altında bir sınıflamaya kesinlikle gitmemelidir.  Engelli öğrenciler, üniversite sınavı öncesinde, sınavlarda engellilere yönelik yapılacak düzenlemeler ve puanlama konusunda detaylı biçimde bilgilendirilmelidir.  Üniversite sınavlarında yaşanan okuyucu problemleri, sınavların yeri ve benzeri sorunların ortadan kaldırılması için çalışmalar yapılmalıdır.  ÖSYM okuyucu ve işaretleyici dışında da alternatif sınav biçimleri sunmalıdır.

III. Engelli Öğrencilerinin Temsili ile İlgil Beklentiler  Öncelikle gizlilik ilkesine dikkat edilmelidir.  Ön kayıt sırasında, daha önce ÖSYM’ye engelli olduğunu beyan etmiş öğrencilerin bilgileri kayıt işleri tarafından engelli birimleriyle paylaşılmalıdır.  Olası diğer engelli öğrencilerin tespiti için, ön kayıt sırasında verilen kayıt formuna, öğrencilerin isterlerse doldurabilecekleri, özel ihtiyaçları olup olmadığı bilgisini içeren sorular eklenmelidir.  Ön kayıt sırasında, engelli birimlerinin de masalarının kayıt alanında bulunması yararlı olacaktır.

IV.Üniversiteye Başlangıç ve İhtiyaçların Belirlenmesi ile İlgili Beklentiler  Üniversiteye başlarken, tespit edilmiş olan engelli öğrencilerle iletişime geçilmelidir.  Öğrencilerle birebir görüşmeler yapılarak akademik, sosyal ve fiziki çevreye ilişkin sorunların tespiti ve çözümleri noktasında genel ve bireysel yaklaşımlar ortaya konmalıdır.  Yeni gelen öğrenciler için bir oryantasyon çalışması yapılmalıdır.  Üniversiteyi tanıtıcı dökümanlar erişilebilir formatlarda engelli öğrencilere verilmelidir.

IV.Üniversiteye Başlangıç ve İhtiyaçların Belirlenmesi ile İlgili Beklentiler  Yerleşkelerin ve binaların harita ya da krokileri, braille ya da uygun bir kabartma formatta hazırlanmalı ve oryantasyon sırasında öğrencilere verilmelidir.  Akran danışmanlığı tarzı çalışmalar yapılarak üst sınıf öğrencileri ile ortak çalışmalar yapılabilir.

V.Akademik Beklentiler  Ders alma ve derse kayıtla ilgili beklentiler  Ders materyallerine ilişkin beklentiler  Sınavlara ilişkin beklentiler  Öğretim elemanlarının ve araştırma görevlilerinin ders anlatımı ve engellilere karşı tutumlarına ilişkin beklentiler  Ders geçme, notlama ve muafiyetle ilgili beklentiler  Laboratuvarlara ilişkin düzenlemelerle ilgili beklentiler  Kütüphane ve bilgisayar laboratuvarlarının kullanımına ilişkin beklentiler

A.Ders Alma ve Derse Kayıtla İlgili Beklentiler  Hiçbir öğrenci engelinden dolayı seçmeli ya da zorunlu herhangi bir dersi alması noktasında engellenmemelidir.  Fiziksel engelliler için sınıfların erişilebilir olması ve işitme engelliler için de sınıflarda gerekli ses düzenlemelirinin yapılması gerekmektedir.

B.Ders Materyallerine İlişkin Beklentiler  Ders içerisinde takip edilen kitap, sunum ve diğer materyallerin engellilerin engel türlerine göre farklı formatlarda da sunulması gerekmektedir.

C.Sınavlara İlişkin Beklentiler  Engelli öğrencinin bir dersteki sınavı nasıl alacağı dönem başında belirlenmelidir.  Kişiye farklı formatlarda sınav alma seçenekleri önerilmeli, bu formatlar içinden seçimi engeli öğrenci yapmalıdır. Sınav alternatifleri kişinin engel türü ve düzeyine göre farklılıklar gösterebilir.  Sınavın içeriği engelli kişiye göre değiştirilmemeli; herkesin aldığı sınav herkesle aynı anda engelli öğrenciye verilmelidir.  Öğrencinin engelinden dolayı yapamayacağı sorular varsa, bu sorular aynı bilgiyi ölçen başka sorularla değiştirilmeli ya da farklı biçimlerde sorulmalıdır.

C.Sınavlara İlişkin Beklentiler  Sınavlarda kişinin engel türüne göre makul süre uzatımı yapılmalıdır.  Eğer sınava bir okuyucu yardımıyla girilecekse, okuyucu seçimi kesinlikle öğrenciye bırakılmamalıdır.  Sınavlar için görevlendirilen okuyucuların ilgili ders konusuna hakim, mümkünse o dersin araştırma görevlileri arasından seçilmesi sağlanmalıdır.  Sınavın yapılacağı mekan mümkünse herkesin sınav olduğu mekan olmalı, okuyucu gibi durumlar nedeniyle bu mümkün değilse, engelli öğrencinin sınav olduğu mekanla diğer öğrencilerin sınav olduğu mekan birbirine yakın olmalıdır.

C.Sınavlara İlişkin Beklentiler  Öğrenci başka bir ortamda sınav alıyorsa, sınav mekanının öğretmenler odası, asistanlar odası gibi her an birilerinin girip çıktığı mekanlar olmamasına özen gösterilmelidir.  Aniden, habersiz yapılan sınavlara başka bir ortamda ve çeşitli uyarlamalarla girecek olan öğrencilerin de bu sınavları arkadaşlarıyla eş zamanlı olarak alması sağlanmalıdır.

D.Öğretim Elemanlarının ve Araştırma Görevlilerinin Ders Anlatımı ve Engellilere Karşı Tutumlarına İlişkin Beklentiler  Ders yılı başında, engelli öğrencinin isteği/talebi doğrultusunda, engelliler birimi tarafından dersi veren öğretim elemanına verilmek üzere, engelli öğrencinin ihtiyaçları ve ona karşı takınılabilecek tutumları içeren bir mektup hazırlanmalıdır.  Öğretim elemanının/araştırma görevlisinin, ders anlatımı sırasında kullandığı materyalleri engelli öğrencinin de anlayabileceği biçimde aktarması yönünde kendisi bilgilendirilmelidir.  Engelli öğrencilerin gerektiği durumlarda dersi kaydetmesine izin verilmelidir. Gerekirse öğrencilerle kayıtları paylaşmayacaklarına dair bir sözleşme yapılmalıdır.

D.Öğretim Elemanlarının ve Araştırma Görevlilerinin Ders Anlatımı ve Engellilere Karşı Tutumlarına İlişkin Beklentiler  Alınan her türlü önleme karşın, engeli öğrencinin dersi takibinde güçlükler yaşanıyorsa, yurtdışında da yaygın olarak kullanılan not tutucu sisteminin hayata geçirilmesi düşünülebilir.  İşitme engelli öğrencinin olduğu sınıflarda yapılan her duyuru tahtaya da yazılmalıdır.  Bu konular sadece derste değil laboratuvar ortamında da göz önünde bulundurulmalıdır

E.Ders Geçme ve Yoklama Muafiyetiyle İlgili Beklentiler  Muafiyet, bir ders için en son düşünülebilecek hatta düşünülmemesi gereken bir durumdur.  Gerekli alt yapılar sağlanmalı ve hiçbir engelli öğrenci hiçbir dersten muaf tutulmamalıdır.  Gerekli alt yapılar sağlandıktan sonra, engelli öğrencinin herkes gibi başarılı olma kadar başarısız olma hakkı da vardır.  Bir sınıfta birden fazla engelli öğrenci bulunduğu zaman, ayrı ayrı performansları göz önünde bulundurulmalıdır.  Burada göz önünde bulundurulması gereken engelli mezunun, diğer mezun olan arkadaşlarıyla denk donanım ve beceriye sahip olmasıdır.

F.Laboratuvarlara İlişkin Düzenlemerle İlgili Beklentiler  Her öğrenci gibi engeli öğrencilerin de, gerekli düzenlemeler yapıldığı taktirde laboratuvarları etkili bir biçimde kullanma potansiyeli mevcuttur.  Bu tür alanlarda da muafiyet düşünülmemesi gereken bir durum olmalıdır.  Her öğrencinin engeline göre uluslararası standartlara uygun genel ve bireysel çözümlerle, laboratuvarlar erişilebilir hale getirilmelidir.

G.Kütüphane ve Bilgisayar Laboratuvarlarının Kullanımına İlişkin Beklentiler  Engelli bir öğrenci kütüphaneden herkesle eşit biçimde hizmet alabilmelidir. Bunun için erişilebilirlik standartları titizlikle uygulanmalıdır.  Engelli öğrenci kütüphaneye gittiğinde, kitap alabilmesi ve benzeri istekleri için kütüphaneden bir görevli kendisine destek vermelidir.  Her kütüphanede kitapları tarayarak, bilgisayar ortamına aktarabilen fotokopi makineleri bulunmalıdır.  Bilgisayar laboratuvarları ve kütüphanelerin her birinde engelli bireyin de kullanabileceği şekilde, üzerlerinde ekran okuyucu ve ekran büyütme programları kurulu olan en az 1 bilgisayar bulundurulmalıdır.  Kütüphaneler e-kitap arşivi oluşturmaya önem vermelidir.

VI.Fiziksel Çevre ve Olanaklara İlişkin Beklentiler  Üniversite yerleşkelerinde, binalarda ve üniversiteye ulaşımda erişilebilirlik standartları göz önünde bulundurularak, genel ve özel yaklaşımlar ortaya konulmalıdır.

A.Bina İçi Erişilebilirlik  Binalarda sesli, düğmeleri uygun standartlarda ve braille asansörler ve rampalar.  Engelli tuvaletleri ve erişilebilir lavobolar.  Yer kabartma yer zeminleri  Braille oda tabelaları ve kat planları.

B.Yerleşke Erişilebilirliği ◦ Farklı formatlarda kampüs haritaları ◦ Braille levhalar ve kabartma yer zeminleri ◦ Uçlarında siyah şeritler bulunan merdivenler. ◦ Rampalar ◦ Geniş, Arnavut kaldırımı döşeli olmayan ve rampalı kaldırımlar ◦ Mantar, ağaç çukuru tabela gibi engellerin kaldırılması ◦ Kavşaklarda sesli ışıklar

C.Üniversite Ulaşımı  Üniversite içindeki minibüs ve servislerin fiziksel engelliler için erişilebilirliği  Gerekirse fiziksel engellilerin derslere ulaşımı için araç tahsisi veya kış ayları için kampüs içinde ücretsiz taksi uygulaması.

D.Yurtlar  Asansör, engelli tuvaleti, duşları gibi bina erişilebilirlik kurallarına uyulması  Engelliler için içinde pirizi de olan sesli çalışma odaları  Engellilerin aynı odalarda kalmaya zorlanmaması  Fiziksel engelliler için uygun ranza ve yatak gibi uyarlamalar  Engellilere yurtlarda öncelik

E.Derslik ve Laboratuvarlar  Asansör bulunmayan binalarda fiziksel engellinin aldığı ders yukarı kattaysa, dönem başında sınıf yerinin değiştirilmesi  Kapılardaki tabelaların braille alfabesiyle de olması  Hangi katlarda hangi dersliklerin olduğunu gösteren farklı formatlarda katalogların hazırlanması  Dersliklerin ön sıralarında engellilere yer ayrılması  İşitme engellilerin dersi takibini kolaylaştıracak uygun tedbirler

E.Yemekhane ve Kafeteryalar  Personelin engelliye davranışlar konusunda eğitimi  Buralarda da fiziksel erişilebilirik kurallarına uyulması  Braille etiketlenmiş ve düğmeleri uygun yüksekliklerde olan çay, kahve ve büsküvi makineleri

G.Kültürel ve Sportif Alanlar  Erişilebilir soyunma kabinleri, duşlar ve sportif aletler  Personelin eğitimi  Spor aletlerinin arasından geçişi kolaylaştıracak şeritler  Engelli sporlarının teşviki  Erişilebilir kültürel ve şenlik alanları, uygun formatlarda broşürler

VII.Sosyal Yaşama İlişkin Beklentiler  Panolardaki duyuruların erişilebilir olması.  Üniversitelerdeki tüm birimlerin web sitelerinin erişilebilirlik standartlarına uygun biçimde düzenlenmesi.  Kulüp, gezi, tatil, akademik araştırma faaliyetlerinden engelli öğrencilerin engellerine ilişkin hiçbir gerekçeyle dışlanmaması.

VII.Sosyal Yaşama İlişkin Beklentiler  Engelli birimleri küçük broşür ve el ilanları hazırlayarak üniversitedeki değişik kesimleri bilgilendirebilir.  Engelli öğrencinin ders aldığı öğretim üyesine, engeli öğrenci isterse dersteki gerekliliklerle ilgili bir mektup hazırlayarak gönderebilir.  Öğretim üyelerine yazılı ve sözlü danışmanlık yapabilir.  Üniversitedeki, yurt, yemekhane, kütüphane, kayıt işleri gibi yerlerde çalışan personeli bilgilendirici eğitim seminerleri düzenleyebilir.  Hazırlanan engelli birimi web sayfasında tüm eğitim bilgilerini içeren bölümlere yer verebilir.  Üniversite birim ve personelini, erişilebilirlik kuralları ve bunların nasıl uygulanacağı konusunda bilgilendirebilir.  Bütün bu çalışmaları yaparken, konuların uzmanlarından yardım alabilir.

Teşekkür Ederiz  Öğrenciler Platformu