EROL DEMİREL 17.03.2016 MESLEK MENSUPLARININ DENETİM HİZMETLERİNDEKİ HAKLARI, YETKİLERİ VE VİZYONLARI.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
İŞ KURMA SÜREÇLERİ.
Advertisements

İşyeri Sağlık ve Güvenlik Birimi Kurma Yükümlülüğü.
BULUT BİLİŞİM GÜVENLİK VE KULLANIM STANDARDI M. Raşit ÖZDAŞ Huzeyfe ÖNAL Zümrüt MÜFTÜOĞLU Ekim 2013.
PHILIP BAYARD CROSBY O Martin Corporation’da Pershing füze projesini yürüttü. ABD’nin Florida eyaletinde Kalite Koleji (Quality College) adıyla bir okul.
Bilim, Sanayi ve Teknoloji Bakanlığı Türkiye Cumhuriyeti VERİMLİLİK YÖNETİMİ BECERİLERİ Ali DOĞAN ST Uzmanı 2016 Yılı Verimlilik Projeleri Değerlendirme.
AVRUPA BİRLİĞİ SİSTEMİNDE ENGELLİLER ve ÖZEL EĞİTİM
TÜRKİYE İSTATİSTİK KURUMU İSTATİSTİKLERİMİZ ULUSLARARASI STANDARTLARA UYGUN MU? Alper GÜCÜMENGİL Dış İlişkiler Daire Başkanlığı Projeler Grup Sorumlusu.
Türkiye’de Çevre Yönetimi ve Belediyeler Pınar Akpınar Proje Yöneticisi UCLG-MEWA Yönetim Kurulu ve Konsey Ortak Toplantısı Çevre Komitesi Toplantısı Sürdürülebilir.
Türk Müşavir Mühendisler ve Mimarlar Birliği 11. Teknik Müşavirlik Kongresi Etkili Süreç Yönetimi ve Teknoloji Yönetim Yeteneği Dr. Ahmet Tunçay 28 Nisan.
İŞLE 524 – İŞLE 531 Yönetim Muhasebesi
TÜRKİYE ODALAR VE BORSALAR BİRLİĞİ. TOBB nedir ? Türkiye Odalar ve Borsalar Birliği (kısa TOBB) Ticaret Odaları, Sanayi Odaları, Ticaret ve Sanayi Odaları,
Antalya/Muratpaşa SABİHA GÖKÇEN ANAOKULU EFQM KAZANANLAR KONFERANSI ASLI KANBİR OKUL MÜDÜRÜ 24 Şubat 2016 İstanbul Deniz Müzesi.
Bağımsız Denetim ile Vergi Denetimi Arasındaki Geçişler
. Bologna Sürecinde İç Denetçilerin Rolü (YÖK Düzeyinde) Hazırlayan: Süreyya SÜZEN Yükseköğretim Kurulu Başkanlığı İç Denetçisi.
Stratejik Pazarlama 4. Hafta
Girişimcilik Öğr.Gör.Seda AKIN GÜRDAL. Ders Akışı İşletmenin Amaçları İşletme Çevre İlişkisi.
Veri Toplama ve Değerlendirme Sistemi Tanıtım Toplantısı.
İSTANBUL ESENYURT ÜNİVERSİTESİ SOSYAL BİLİMLER ENSTİTÜSÜ İŞLETME ANABİLİMDALI YÖNETİM ve ORGANİZASYON CENK SOYER SÜREÇ YENİLEME DEĞİŞİM MÜHENDİSLİĞİ REENGINEERINGG.
Yönetim ve Organizasyon Yrd.Doç. Dr. Özlem BALABAN İşletme Fakültesi B.
1 T.C. Yükseköğretim Kurulu YÜKSEKÖĞRETİM KURULU STRATEJİ GELİŞTİRME DAİRESİ BAŞKANLIĞI.
SMMM ve YMM’LER İLE DENETİM HİZMETLERİNİN EKONOMİK GELİŞMELERE VE SERMAYE PİYASASINA ETKİSİ Nazım Hikmet YMM, Grant Thornton Türkiye İcra Kurulu Başkanı.
İşletme Yönetimi Dr. Adil AKINCI Bankacılık ve Finans Bölümü.
Ulusların Rekabet Üstünlüğü. Küresel rekabetin öneminin artması ulusların önemini yitirmesine mi sebep oldu? – Ulusal değerler, kültür, ekonomik yapılar,
Pazarlama Çevresi.
Pazarlama İlkeleri.
Engelli Amerikalılar Yasası (Americans with Disabilities Act -ADA)-(1990)
YETERSİZLİĞİ OLAN BİREYLERE İLİŞKİN ULUSLARARASI YASAL DÜZENLEMELER
KURUMSAL DIŞ DEĞERLENDİRME SORULARI
Bölüm 2 Stratejik Yönetim Süreci ve Unsurları
Üretim teknolojisi ve bilişim teknolojisindeki değişim
ENGELSİZ ÜNİVERSİTE FAALİYET RAPORU
Türkiye'deki Yasal Düzenlemeler
İç Kontrol Standartlarına Uyum Eylem Planı Toplantısı
COĞRAFİ İŞARET DENETİMİ
Bu sorunlar neden çözülmeli?
KAMU YÖNETİMİNDE REFORM
ÜÇÜNCÜ BÖLÜM İÇ DENETİM VE İÇ KONTROL SİSTEMİ
1-Proje Yönetİmİne Gİrİş
Prof Dr. Hakan Kahyaoğlu
KRİZ YÖNETİMİ Öğretim Görevlisi Meral GÜNEŞ.
PAZARLAMA YÖNETİMİ PAZARLAMA YÖNETİMİ • PAZARLAMAYA GİRİŞ
Kurumsal Yönetimde İç Denetimin Geleceği Esra Aydın
Bölüm 2 Stratejik Yönetim Süreci ve Unsurları
İŞLETME TÜRLERİ BÖLÜM 3.
Üretim ve Üretim Yönetimi Temel Bilgileri
DÖRDÜNCÜ BÖLÜM KAR DAĞITIM KARARLARI.
Proje Risk Yönetimi YRD. DOÇ. DR. KENAN GENÇOL.
İnsan Kaynakları ve Kalite Yönetimi
YONT221 Küreselleşme ve Yerelleşme
ÇOCUK KORUMA HİZMETLERİNDE KOORDİNASYON STRATEJİ BELGESİ
İK MAKALESİ.
BANKALARIN ORGANLARI GENEL KURUL
Bölüm 6 Örgütsel Yönlendirme
Ortak Piyasa Düzeni (OPD) Gerekliliklerine Uyum için Strateji Geliştirilmesi Teknik Yardım Projesi TR2014/AG/10-A1-01/001 Bu proje, Avrupa Birliği ve Türkiye.
DİCLE ÜNİVERSİTESİ KALİTE YOLCULUĞU
İşletme Finansı Doç.Dr. G. Cenk AKKAYA.
Örgütlerde STRATEJİK PLANLAMA
Sağlık Bilimleri Fakültesi
REFAH SİSTEMLERİ DERS 2 DOÇ. DR. MEHMET M. ÖZAYDIN.
KURUMSAL SOSYAL SORUMLULUK
BÖLÜM X FİYATLANDIRMA.
SHB-221 TÜRKİYE’NİN TOPLUMSAL VE EKONOMİK YAPISI
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
Yönetim Kurulu Başkanı Ekonomide ve bankacılıkta reform;
Sanal ve Şebeke Örgütleri
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
KONKORDATO TALEBİNE EKLENECEK BELGELER İİK
İnsan Kaynakları Yönetiminin
Örgüt Kuramı, Örgüt Tasarımı ve Örgütsel Değişim
Sunum transkripti:

EROL DEMİREL MESLEK MENSUPLARININ DENETİM HİZMETLERİNDEKİ HAKLARI, YETKİLERİ VE VİZYONLARI

İÇERİK Haklar ve Yetkiler Meslek Mensuplarının Vizyonunu Belirleyecek Gelişmeler Kurumsallaşma Hizmet Kalitesi Meslek Kararı

TEMEL YASAL DÜZENLEMELER 3568 SAYILI SMMM VE YMMM KANUNU(Md.2) 6102 SAYILI TÜRK TİCARET KANUNU(Md.400) BAĞIMSIZ DENETİM YÖNETMELİĞİNİN 29.MADDESİ HAKLAR VE YETKİLER

Bağımsız denetimin asıl varlık sebebi olan şey, finansal tablo kullanıcılarının karar alırken dayandıkları bilgilerin güvenilirliğini arttırmasıdır. BAĞIMSIZ DENETİM VE GÜVENİLİRLİK Güvenilirlik

Yaşanılan ekonomik krizler ve şirket skandallarının en önemli sebepleri olarak; Yöneticilerin, Muhasebecilerin, İç ve Dış Denetçilerin, Denetim Komitesi Üyelerinin kusuru gösterilmiştir. ENRON VE BENZERİ SKANDALLAR VE GÜVEN ARAYIŞLARI Güvenilirlik

 Kaybedilen güveni tekrar kazanma çabaları pek çok yeni yaklaşım ve düzenlemeyi beraberinde getirmiştir. ENRON VE BENZERİ SKANDALLAR VE GÜVEN ARAYIŞLARI Güvenilirlik

 Skandalların ardından 2002 yılında yürürlüğe giren Sarbanes Oxley Yasası ile;  Şirket Yöneticileri ve Denetçiler üzerinde Kamu otoritesinin güçlendirilmesi amaçlanmıştır.  Bu amaçla üst düzey yöneticilere ve denetçilere ağır sorumluluklar ve cezalar getirilmiştir. GÜVEN ARAYIŞLARI Güvenilirlik

6102 sayılı TTK’nu da, dünyadaki gelişme ve uygulamalara paralel olarak şirketlerin üst yöneticilerine ve denetçilere önemli yükler, sorumluluklar ve müeyyideler getirmiştir SAYILI TÜRK TİCARET KANUNU Sorumluluk Güvenilirlik Sorumluluk ve Risk

 6102 sayılı Kanunun temel felsefesini şirketlerin kurumsal yönetim ilkeleri doğrultusunda yönetimi oluşturmaktadır.  Bu felsefe, TTK kapsamındaki denetim faaliyetlerinin de özünü oluşturmuştur SAYILI TÜRK TİCARET KANUNU Kurumsal Yönetim Güvenilirlik Sorumluluk ve Risk

“…denetçiler; kanuni görevlerinin yerine getirilmesinde kusurlu hareket ettikleri takdirde, hem şirkete hem de pay sahipleri ile şirket alacaklılarına karşı verdikleri zarar dolayısıyla sorumludur.”(TTK.Md.554) 6102SAYILI TÜRK TİCARET KANUNU Sorumluluk Güvenilirlik Sorumluluk ve Risk

 Bağımsız denetim faaliyetinin amacına ulaşmasındaki en temel unsur GÜVEN,  Güven oluşmasında en önemli unsurlardan ikisinin de KALİTE ve ETİK unsuru olduğunun biliyoruz. KALİTE VE GÜVENCE

Bütün bu gelişmelerin sonucunda da, - Bağımsız Denetim kalitesinin ölçülmesi için kalite standartlarının ve - Etik standartların belirlenmesi ve titizlikle uygulanması çabaları, denetimin sorgulanan değerinin geri kazanılması için temel bir gereklilik olmuştur. KALİTE VE GÜVENCESİ VE ETİK

 Bu anlayış doğrultusunda İFAC bünyesinde faaliyet gösteren, Uluslararası Denetim ve Güvence Standartları Kurulu tarafından Şubat 2014’te Denetim Kalitesi Çerçevesi’ni yayınlamıştır.  Ayrıca yine İFAC bünyesinde faaliyet gösteren, Etik Standartları Kurulu(IESBA) Muhasebeciler için Etik standartları yayınlamıştır. KALİTE VE GÜVENCESİ VE ETİK

 Bağımsız denetimde kalite, Bağımsız denetim hizmetinin,beklenen amaca uygunluk derecesidir.  Kalitesine güven duyulmayan bir denetim hizmetinin herhangi bir değerinin olamayacağı bilinmektedir. KALİTE VE GÜVENCE

Bununla birlikte yüksek kalitenin bir maliyet unsuru olduğu söylenebilir ancak, düşük kalitenin de bir maliyeti olduğu olduğu genel olarak kabul edilmektedir. KALİTE VE GÜVENCE

 Bağımsız denetimde sorumluluklara bağlı olarak artan risk algısı,  İş yüküne oranla fiyatların yetersizliği ve haksız rekabete varan ölçüde büyüyen rekabet,  Bağımsız denetime olan talebin düşüklüğü,  Zorunlu denetimin yetersizliği gibi faktörler, bağımsız denetim yerine sınırlı güvence arayışlarını gündeme getirmiştir. YENİ RAPORLAMA ARAYIŞLARI Sınırlı Güvence Arayışı

 Şirketlerin geleceğe yönelik planlarını da kapsayan faaliyet raporları,  Bu faaliyet raporlarındaki iddiaları da araştırıp görüş oluşturan bağımsız denetim raporları. YENİ RAPORLAMA YAKLAŞIMLARI Geleceğe Dönük Raporlama Güvenilirlik

“Entegre rapor, bir kuruluşun stratejisi, kurumsal yönetimi, performansı ve beklentileri ile dış çevresi bağlamında kısa, orta ve uzun vadede nasıl değer yaratacağının kısa ve özlü bir şekilde bildirilmesidir.” (IIRC’ın tanımı) YENİ RAPORLAMA YAKLAŞIMLARI Entegre Raporlama Güvenilirlik

Hem Dünyada ve hemde ülkemizdeki bütün bu gelişme ve düzenlemeler, denetim firmalarının sorumluluğunu ve iş yükünü büyük ölçüde arttırmıştır.  Geleceğe dönük raporlama,  Artan Riskler,  Artan Sorumluluklar ve Belirsizlikler,  Artan Maliyetler/Rekabet özellikle KOBİ ölçeğindeki meslek mensuplarının oluşturacağı yeni stratejinin kaynağını oluşturacaktır. STRATEJİYİ BELİRLEMEK

İSMMMO Kurumsallaşma Projesi

 Rekabetle Başedebilme,  Yeni sürecin gerektirdiği sermayeye ve uzman insan kaynağına ulaşma ihtiyacı,  Artan Hizmet Çeşitliliği,  T.T.Kanunu ve Türkiye Finansal Raporlama Standartları uygulamaları,  Denetim Standartlarının Uygulaması  Kurumsal yönetim anlayışı,  Kurumsal risk yönetimi,  Kalite güvence sisteminin oluşturulması gibi süreçler, küçük ölçekli bireysel çabaları aşan bir güç gerektirmektedir.

 Artan Riskler,  Artan İş Yükü ve Rekabet  Artan Sorumluluklar,  Belirsizlikler,  Sınırlı Güvence Arayışları  Kalite Güvencesini Sağlama Zorunluluğu gibi hususlar, özellikle KOBİ ölçeğindeki meslek mensuplarının kurumsal yapılarda hizmet sunmasını zorunlu kılmaktadır. Kurumsallaşma

Biliyoruz ki artık günümüzde, hizmetlerin nasıl ve hangi standartlarla üretildikleri, bunların üretimi ve sonrasında uyulması gereken ilkelerin neler olması gerektiği konusu, hizmetlerin üretimi kadar önemli olmaktadır. Kurumsallaşma Sürdürülebilirlik SÜRDÜRÜLEBİLİRLİK

Günümüzde artık Hizmetlerin üretim sürecine, hem küresel hem de yerel düzeyde Kamu otoriteleri, Mesleki kuruluşları İhtiyaç sahipleri ve giderek tüm toplumsal aktörler dahil olmaktadırlar. Kurumsallaşma Sürdürülebilirlik SÜRDÜRÜLEBİLİRLİK

Bir başka ifadeyle artık ihtiyaç sahipleri, hizmet sunucusu olarak kişileri değil, sürekliliği olan bir kurumu muhatap olarak görmek istemektedirler. Kurumsallaşma Sürdürülebilirlik SÜRDÜRÜLEBİLİRLİK

 İster bireysel, isterse ortaklık şeklinde olsun, sürdürülebilirlik için kurumsallaşma kaçınılmaz bir zorunluluk olarak ortaya çıkmaktadır.  Kurumsal yapı ve mekanizmalara sahip olmayan bir firmanın varlığını sürdürmesi yeni süreçte mümkün görünmemektedir. Kurumsallaşma SÜRDÜRÜLEBİLİRLİK

Denetim firmalarının da diğer işletmeler gibi faaliyet gösterdiği çevre, özde iki ana grubun belirlediği koşullardan oluşur. TEKNİK ÇEVRE/ Denetim Çevresi-Müşterilerin güç ve pozisyonları, -Tedarikçilerin güç ve pozisyonları, -Rekabet ilişkileri KURUMSAL ÇEVRE/ Denetim Çevresininin standartları, Meslekte kabul edilmiş değerler vb. Kurumsallaşma Sürdürülebilirlik SÜRDÜRÜLEBİLİRLİK

Hizmet üretim ve yönetiminde; - Uygulanan politika ve prosedürler, - İnsan kaynakları yönetim sistemi, -Faaliyetlerin kalite standartları ve buna bağlı olarak kalite güvence sistemi, - Kurumsal risk yönetim sistemi vb tüm faaliyetler, o alanda kabul edilmiş olan usul,biçim ve yöntemlere uygun olması gerekir. Kurumsal çevrenin bu beklentisine cevap verme süreci geniş anlamda kurumsallaşma olarak kabul edilmektedir. Kurumsallaşma SÜRDÜRÜLEBİLİRLİK

İSMMMO Kurumsallaşma Projesi bu ihtiyaçtan ortaya çıkmıştır. Ve elbette gelişmeye açık bir çalışmadır. Kurumsallaşma SÜRDÜRÜLEBİLİRLİK Dolaysıyla Hizmet Üretim ve Yönetim Süreçlerinin Temel Standartlarının Belirlenmesi ve Uygulanması Gerekmektedir.

I. KURUMSALLAŞMA SÜRECiNDE YÖNETiM YAKLAŞIMI 1.Vizyon, Misyon ve Hedefler 2.Firma Stratejisi 3.Yönetim Politikaları 4.Bütçeler 5.Prosedürler 6.Kurum Kültürü İSMMMO Kurumsallaşma Projesi

I.KURUMSALLAŞMA SÜRECiNDE YÖNETiM YAKLAŞIMI 7. Kurumsallaşma Standartları 7.1. Etik Kurallar 7.2. Genel Olarak Kurumsallaşma Standartları ve Seçenekleri 7.3. Esnek Örgütsel Mimari 7.4. Katı Örgütsel Mimari İSMMMO Kurumsallaşma Projesi

II: KURUMSALLAŞA SÜRECİNDE İNSAN KAYNAKLARI YÖNETİMİ III: MÜŞTERİ İLİŞKİLERİ YÖNETİMİ IV: KURUMSALLAŞMA SÜRECİNDE ŞİRKET YÖNETİMİ VE PROSEDÜRLERİ 1. Planlama ve Denetim Prosedürleri 2. Kalite Yönetimi 3. Çalışma Usul ve Esaslarına İlişkin Prosedürler İSMMMO Kurumsallaşma Projesi

IV: KURUMSALLAŞMA SÜRECİNDE ŞİRKET YÖNETİMİ VE PROSEDÜRLERİ 4. Mali ve İdari İşler Yönetimi 5. Ekipman Tedarik ve Yönetimi 6. Belge ve Arşiv Yönetimi 7. Örnek Ofis Yönetim Formları 8. Bilgi Teknolojileri Yönetimi 9. Veri Yedekleme Sistemi ve Prosedürleri İSMMMO Kurumsallaşma Projesi

34 MUHASEBE, DENETİM VE DANIŞMANLIK İŞLETMELERİ İÇİN İŞYERİ, HİZMET VE KALİTE GÜVENCE İLKE VE ESASLARI HAKKINDA MESLEK KARARI 13 Aralık 2013 Tarih ve Sayılı Resmi Gazete TÜRMOB

MESLEK KARARI İçerik İşyeri Yönetimi İle Hizmet İlke ve Esasları İşyeri İlke ve Esasları Amaç Hizmet ve Kalite Güvence İlke ve Es Kapsam 6 35 Çeşitli Hükümler

Muhasebe, Denetim ve Danışmanlık İşletmeleri tarafından verilecek olan hizmetlerin, değişen toplumsal duyarlılık ve sorumluluklar doğrultusunda Kurumsal bir anlayışla sunulmasını temin etmek 36 1.AMAÇ

Ortakları meslek mensupları olan ve odalara kayıtlı bulunan şirketler, adi ortaklıklar ve gerçek kişi işletmeler 37 2.KAPSAM

Verimlilik Etkili İletişim ve Koordinasyon Hizmet üretim, yönetim, eğitim, ortak kullanım ve destek hizmetleri MEKAN 38 3/1İŞYERİ İLKE VE ESASLARI

Müşteri Bilgileri Hizmet ve Çalışan Güvenliği Varlıkların Korunması GÜVENLİK 39 3/1İŞYERİ İLKE VE ESASLARI

Mobilya, Mefruşat Teknik Ekipman Yazılım YAZILIM DONANIM 40 3/1İŞYERİ İLKE VE ESASLARI

Kurumsal Yönetim İşyeri Yönetimi İnsan Kaynakları Yönetimi 3/2.İŞYERİ YÖNETİMİ İLKE VE ESASLARI 41

4.HİZMET YÖNETİMİ VE UYGULAMA İLKE VE ESASLARI Hizmet Uygulama Müşteri İlişkileri Hizmet Tanıtım ve Pazarlama Haksız Rekabet ve Reklam Yasağı 42

Kalite Güvence Programı Gözetim Meslek Örgütünün Yetkileri 5.HİZMET KALİTE GÜVENCE İLKE VE ESASLARI 43

GEÇİŞ VEYÜRÜRLÜK 44

Bağımsız Denetim Hizmetlerinde Kalite İçin; Sürekli Zorunlu Eğitim Güç Birliği ve Kurumsallaşma Sonuç

Değişim Ne Zaman Gerekli? Sorusuna Verilecek En İyi Cevap… Gerekli Olmadan Önce… Claus Moller