DAMAL İL ÇE MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ BRİFİNGİ ( ) 1/41
DAMAL 2/41 DAMAL İLÇE MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜNÜN TARİHÇESİ Damal, Ardahan İlinin Kuzey İlçeleri arasında yer alan, Hanak, Çıldır, Posof İlçeleriyle komşu ve Gürcistan Devletiyle sınır olan, 8516 nüfuslu, 2100 rakımlı bir ilçedir. Cumhuriyetin ilanından sonra Damal, nahiye olarak bağlı köyleriyle birlikte Kars’ın Posof İlçesine bağlanmıştır tarihinde Posof’tan ayrılarak Ardahan İlçesine bağlanmıştır. Hanak Nahiyesinin 1958 tarihinde İlçe statüsüne getirilmesi sonucu köyleriyle birlikte Hanak İlçesine bağlanmış, 1972 yılında belediye kurularak kasaba statüsüne dönüştürülmüştür tarih 3806 sayılı Kanunla Ardahan’a İl statüsü verilmesiyle birlikte, Damal’da ilçe statüsüne kavuşmuştur.
DAMAL 3/ tarihinde 179 sayılı KHK. İle Bakanlığımız Merkez, Taşra ve Yurtdışı Teşkilatı yeniden düzenlenmiş, İlçelerde Milli Eğitim müdürlükleri ihdas edilmiştir. Bu tarihten itibaren İlköğretim ve İlçe Milli Eğitim Müdürlüklerinin görev ve fonksiyonlarının son bulması ile Milli Eğitim Bakanlığının İlçe genelindeki üst kuruluşu olarak faaliyetlerine başlamıştır. Bu durum 1992 yılına kadar Hanak İlçe Milli Eğitim Müdürlüğünce yürütülmüştür yılında Damal’ın İlçe olmasıyla birlikte, bu ilçede bakanlıkların taşra teşkilatları kurulmaya başlamıştır. Bu bağlamda Damal İlçe Milli Eğitim Müdürlüğü de teşkilatlanarak eğitim-öğretim hizmeti vermeye başlamıştır yılları arası Eski İlkokul binasında hizmet veren İlçe Milli Eğitim Müdürlüğümüz,2008 yılının sonlarına doğru “Damal Hükümet Konağı” binası bünyesinde tahsis edilen katta hizmet vermekte olup, Ardahan il Milli Eğitim Müdürlüğüne bağlı olarak eğitim- öğretim çalışmalarını yürütmektedir yılından günümüze kadar geçen süreçte görev yapan İlçe Milli Eğitim Müdürleri sırasıyla; Zeynel KASA, Muammer GÜNDOĞDU, Yücel ERTEN, Mehmet Emin DOĞAN, Orbay ÖZCAN, Erol ÖZER, Seydali ÖNAL ve Eylül 2010 Tarihinden itibaren Yalçın US bu görevi yürütmektedir.
DAMAL PERSONEL DURUMU İL MÜDÜRLÜĞÜMÜZ VE İLÇE MÜDÜRLÜKLERİ PERSONEL DURUMU99 GÖREV ÜNVANITOPLAMASİLVEKİLBOŞ İL MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRÜ İLÇE MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRÜ 10 1(Geçici görevli) 0 EĞİTİM DENETMENLERİ BAŞKANI EĞİTİM DENETMENLERİ BAŞKAN YRD. İL MİLLİ EĞİTİM MÜDÜR YARDIMCISI İL MİLLİ EĞİTİM ŞUBE MÜDÜRÜ İLÇE MİLLİ EĞİTİM ŞUBE MÜDÜRÜ 101 (Geçici Görevli)0 EĞİTİM DENETMENLERİ SAYISI OKUL /KURUM YÖNETİCİSİASİL VEKİLTOPLAM MÜDÜR 6 6 (4 Geçici Görevli; 2 Müdür Yetkili) 12 MÜDÜR BAŞ YRD. 011 MÜDÜR YARDIMCISI 05(Geçici Görevli)4 EĞİTİM ÖĞRETİM SINIFIOLMASI GEREKLİ NORMMEVCUTİHTİYAÇ ÖĞRETMEN /41
DAMAL GENEL İDARE, TEKNİK, SAĞLIK VE YARDIMCI HİZMETLER SINIFINDAKİ PERSONELDURUMU EĞİTİM ÖĞRETİM DIŞI PERSONEL DURUMU PERSONEL GÖREV VE ÜNVANIOLMASI GEREKLİ NORMMEVCUT DURUMİHTİYAÇ GENEL İDARE HİZMETLERİ TEKNİK HİZMETLER SINIFI 10 1 SAĞLIK HİZMETLERİ SINIFI 00 0 YARDIMCI HİZMETLER SINIFI 954 TOPLAM DİĞER STATÜLER TÜRÜMEVCUT GEÇİCİ PERSONEL (657 4/C) SÜREKLİ İŞÇİ HİZMET SATIN ALIM YOLUYLA ÇALIŞTIRILAN PERSONEL SAYISI TEMİZLİKŞOFÖRGÜVENLİK 5 00 DERS KARŞILIĞI ÜCRETLİ ÖĞRETMEN5 5/41
DAMAL ARAÇ-GEREÇ DEMİRBAŞ DURUMU ARAÇ GEREÇ DURUMU ( İl+ İlçe) İlçe Adı BİLGİ TEKNOLOJİK KAYNAK DURUMU (Adet) RESMİ ARAÇ DURUMU (Adet) DİGER ARAÇ DURUMU (Adet) SERVERPC LAPTO P YAZICI SCANNE R PROJEKSİYONOTOBÜSKAMYONKAMYONETMİNİBÜSOTOMOBİL MİNİBÜS KAMYONE T DAMAL /41
DAMAL ÖĞRENCİ ÖĞRETMEN VE OKUL/KURUM SAYILARI RESMİ+ÖZEL RESMİÖZEL RESMİ- ÖZEL TOPLAM OKUL ÖNCESİ İLKOKUL ORTAOKUL GENEL ORTAÖĞRETİM DİN ÖĞRETİMİ MESLEKİ VE TEKNİK ORTAÖĞRETİM YAYGIN EĞİTİM OKUL ÖNCESİ İLKÖĞRETİ M GENEL ORTAÖĞRETİ M MESLEKİ VE TEKNİK ORTAÖĞRETİ M YAYGIN EĞİTİM OKUL SAYISI/KURU M SAYISI ÖĞRENCİ/ KURSİYER ÖĞRETMEN / UZMAN ÖĞRETİCİ/ USTA ÖĞRETİCİ /41
DAMAL“ YAYGIN EĞİTİM KURUMLARI ÖĞRENCİ/KURSİYER- ÖĞRETMEN/USTA ÖĞRETİCİ VE KURUM SAYILARI RESMİ HALK EĞİTİMİ MERKEZLERİ MESLEKİ EĞİTİM MERKEZLERİ METEM İKİLİ MESLEKİ EĞİTİM MERKEZLERİ OLGUNLAŞMA ENSTİTÜLERİ YETİŞKİNLER TEKNİK EĞİTİM MERKEZLERİ PRATİK KIZ SANAT TUREM OKUL SAYISI/KURUM SAYISI ÖĞRENCİ/ KURSİYER ÖĞRETMEN/ USTA ÖĞRETİCİ 43(E kders) karşılığı görevlendirilen) /41
DAMAL YAYGIN EĞİTİM KURUMLARI ÖĞRENCİ/KURSİYER- ÖĞRETMEN/UZMAN/USTA ÖĞRETİCİ VE KURUM SAYILARI ÖZEL ÖZEL MUHTELİF KURSLAR ÖZEL DERSHANELER MTSK ÖZEL ÖĞRENCİ ETÜT EĞİTİM MERKEZİ ÖZEL EĞİTİM VE REHABİLİTASYON MERKEZİ KURUM SAYISI ÖĞRENCİ/ KURSİYER ÖĞRETMEN/ UZMAN ÖĞRETİCİ/ USTA ÖĞRETİCİ YABANCI UYRUKLU ÖĞRETMEN/ UZMAN ÖĞRETİCİ/ USTA ÖĞRETİCİ /41
DAMAL NÜFUS VE DEMOGRAFİK DURUMU 2014 ADNKS GÖRE İL İLÇELERİN NÜFUSU İlçe Adı 2013DEĞİŞİM ERKEKKADIN TOPLAM TOPLAM TOPLA M ERKE K KADI N ERKE K KADI N DAMAL /41
DAMAL YILLAR Okul Öncesi Öğrenci Sayısı (1) Okul Öncesi Çağ Nüfusu (2) Oran % (1/2) İlköğretim Öğrenci Sayısı (1) İlköğretim Çağ Nüfusu (2) Oran % (1/2) Ortaöğretim Öğrenci Sayısı (1) Ortaöğretim Çağ Nüfusu (2) Oran % (1/2) , EĞİTİM GÖSTERGELERİ ADNKS sistemine göre öğrenim çağı nüfusu öğrencilerin okula kazandırılma yüzdesi 11/41
DAMAL ÖRGÜN EĞİTİM GÖSTERGELERİ OKULLAŞMA ORANLARI OKUL ÖNCESİ YILLA R 3-5 YAŞ STRATEJİK PLANDAKİ HEDEF 4-5 YAŞ STRATEJİK PLANDAKİ HEDEF 5 YAŞ STRATEJİK PLANDAKİ HEDEF NET İL SIRALAMA SI NET İL SIRALAMASI NET İL SIRALAMASI K ETKETKET /41
DAMAL ÖRGÜN EĞİTİM GÖSTERGELERİ OKULLAŞMA ORANLARI İLKÖĞRETİM YILLAR BRÜT NET KET İL SIRALAMASI STRATEJİK PLANDAKİ HEDEF KET İL SIRALAMASI STRATEJİK PLANDAKİ HEDEF /41
DAMAL ÖRGÜN EĞİTİM GÖSTERGELERİ OKULLAŞMA ORANLARI ORTAÖĞRETİM YILLAR GENEL ORTAÖĞRETİM MESLEKİ VE TEKNİK ORTAÖĞRETİM ORTAÖĞRETİM NET İL SIRALAMASI STRATEJİK PLANDAKİ HEDEF NET İL SIRALAMASI STRATEJİK PLANDAKİ HEDEF NET İL SIRALAMA SI STRATEJİK PLANDAKİ HEDEF KETKETKET /41
DAMAL YAYGIN EĞİTİM EĞİTİM GÖSTERGELERİ OKUR YAZAR ORANLARI YILLA R ÇAĞ NUFUSU 6+ BİLENBİLMEYENBİLİNMEYEN KIZERKEKTOPLAM ORAN % STRATEJİK PLANDAKİ HEDEF KIZERKEKTOPLAM ORAN % STRATEJİK PLANDAKİ HEDEF KIZERKEKTOPLAM ORAN % STRATEJİK PLANDAKİ HEDEF , /41
DAMAL EĞİTİM GÖSTERGELERİ SBS ve TEOG (İLKÖĞRETİM) YILLAR 8. SINIF SINAVA KATILAN ÖĞRENCİ SAYISI BAŞARI PUANIİL SIRALAMASI STRATEJİK PLANDAKİ HEDEF /41
DAMAL EĞİTİM GÖSTERGELERİ YGS (ORTAÖĞRETİM) YILLAR 12. SINIF SINAVA KATILAN ÖĞRENCİ SAYISI BAŞARI PUANI İL SIRALAMASI STRATEJİK PLANDAKİ HEDEF , , , , /41
DAMAL EĞİTİM GÖSTERGELERİ LYS (LİSANS YERLEŞTİRME SINAVI) (ORTAÖĞRETİM) YILLAR YERLEŞTİ RİLEN ÖĞRENCİ SAYISI (1) LYS SINAVINI KAZANAN ÖĞRENCİ SAYISI (2) ORA N (1/2) PUAN TÜRÜ MF İL SIRALAMAS I STRATEJİ K PLANDAK İ HEDEF PUAN TÜRÜ TM İL SIRALAMAS I STRATEJİ K PLANDAK İ HEDEF PUAN TÜRÜ SÖZ İL SIRALAMAS I STRATEJİK PLANDAKİ HEDEF /41
DAMAL EĞİTİM GÖSTERGELERİ OKULLARI TERK EDEN (İLİŞİĞİ KESİLEN) ÖĞRENCİ ORANI YILLAR İLKÖĞRETİM ORTAÖĞRETİM GENEL ORTAÖĞRETİMMESLEKİ TEKNİK TERK ÖĞRENCİ SAYISI (1) TÜM ÖĞRENCİ SAYISI (2) ORANI % (1/2) STRATEJİK PLANDAKİ HEDEF TERK ÖĞRENCİ SAYISI (1) TÜM ÖĞRENCİ SAYISI (2) ORANI % (1/2) STRATEJİK PLANDAKİ HEDEF TERK ÖĞRENCİ SAYISI (1) TÜM ÖĞRENCİ SAYISI (2) ORANI % (1/2) STRATEJİK PLANDAKİ HEDEF /41
DAMAL YILLAR OKUL ÖNCESİİLKÖĞRETİM OKUL BAŞINA DÜŞEN ÖĞRENCİ SAYISI (1) DERSLİK BAŞINA DÜŞEN ÖĞRENCİ SAYISI (2) ŞUBE BAŞINA DÜŞEN ÖĞRENCİ SAYISI (3) ÖĞRETMEN BAŞINA DÜŞEN ÖĞRENCİ SAYISI (4) STRATEJİK PLANDAKİ HEDEF OKUL BAŞINA DÜŞEN ÖĞRENCİ SAYISI DERSLİK BAŞINA DÜŞEN ÖĞRENCİ SAYISI ŞUBE BAŞINA DÜŞEN ÖĞRENCİ SAYISI ÖĞRETMEN BAŞINA DÜŞEN ÖĞRENCİ SAYISI STRATEJİK PLANDAKİ HEDEF TOPLAM EĞİTİM GÖSTERGELERİ OKUL ÖNCESİ VE İLKÖĞRETİM KURUMLARINDA OKUL, DERSLİK, ŞUBE VE ÖĞRETMEN BAŞINA DÜŞEN ÖĞRENCİ SAYILARI 20/41
DAMAL YILLAR GENEL ORTAÖĞRETİMMESLEKİ VE TEKNİK OKUL BAŞINA DÜŞEN ÖĞRENCİ SAYISI DERSLİK BAŞINA DÜŞEN ÖĞRENCİ SAYISI ŞUBE BAŞINA DÜŞEN ÖĞRENCİ SAYISI ÖĞRETMEN BAŞINA DÜŞEN ÖĞRENCİ SAYISI STRATEJİK PLANDAKİ HEDEF OKUL BAŞINA DÜŞEN ÖĞRENCİ SAYISI DERSLİK BAŞINA DÜŞEN ÖĞRENCİ SAYISI ŞUBE BAŞINA DÜŞEN ÖĞRENCİ SAYISI ÖĞRETMEN BAŞINA DÜŞEN ÖĞRENCİ SAYISI STRATEJİK PLANDAKİ HEDEF TOPLAM EĞİTİM GÖSTERGELERİ ORTAÖĞRETİM KURUMLARINDA OKUL, DERSLİK, ŞUBE VE ÖĞRETMEN BAŞINA DÜŞEN ÖĞRENCİ SAYILARI 21/41
DAMAL EĞİTİM GÖSTERGELERİ ÖĞRETMEN İHTİYACI Yıllar TEMEL EĞİTİM ORTAÖĞRETİM OKUL ÖNCESİ İLKÖĞRETİMORTAÖĞRETİM İhtiyaç (1) Norm Kadro Sayısı (2) Mevcut Oran % (1/2) İhtiyaç (1) Norm Kadro Sayısı (2) Mevcut Oran % (1/2) İhtiyaç (1) Norm Kadro Sayısı (2) Mevcut Oran % (1/2) /41
DAMAL EĞİTİM GÖSTERGELERİ ÖĞRETMEN DURUMU Yıllar Kadrolu (1) 1/4 Oranı Ücretli (2) 2/4 Oranı Vekil (3) 3/4 Oranı Norm Kadro (4) Mevcut (5) /41
Yıllar ORTA ÖĞRETİME KAYIT YAPTIRAN ÖĞRENCİ SAYISI (1) BİR ÖNCEKİ YIL İLKÖĞRETİMDEN MEZUN OLAN ÖĞRENCİ SAYISI (2) ORAN % (1/2) STRATEJİK PLANDAKİ HEDEF EĞİTİM GÖSTERGELERİ İLKÖĞRETİM MEZUNU ÖĞRENCİLERİN ORTAÖĞRETİM KURUMLARINA KAYIT YÜZDESİ DAMAL 24/41
DAMAL EĞİTİM GÖSTERGELERİ ÖZEL EĞİTİM ALAN ÖĞRENCİ SAYISININ ÖZEL EĞİTİM İHTİYACI OLAN ÖĞRENCİ SAYISINA YÜZDESİ YILLAR İlköğretimOrtaöğretim Özel Eğitim Alan Öğrenci Sayısı (1) Özel Eğitime İhtiyacı olan tüm Öğrenci Sayısı (2) Oran % (1/2) STRATEJİK PLANDAKİ HEDEF Özel Eğitim Alan Öğrenci Sayısı (1) Özel Eğitime İhtiyacı olan tüm Öğrenci Sayısı (2) Oran % (1/2) STRATEJİK PLANDAKİ HEDEF /41
DAMAL EĞİTİM GÖSTERGELERİ TAŞIMALI EĞİTİM YILLAR İlköğretimOrtaöğretim Taşınan Öğrenci Sayısı (1) Tüm Öğrenci Sayısı (2) Oran % (1/2) STRATEJİK PLANDAKİ HEDEF Taşınan Öğrenci Sayısı (1) Tüm Öğrenci Sayısı (2) Oran % (1/2) STRATEJİK PLANDAKİ HEDEF /41
DAMAL EĞİTİM GÖSTERGELERİ ULUSAL/ULUSLAR ARASI BİLİMSEL ETKİNLİKLERE (BİLGİ YARIŞMASI, PROJE ÇALIŞMALARI VB.) KATILAN ÖĞRENCİ SAYISI ORANI YILLAR İLKÖĞRETİM ULUSLAR ARASI BİLİMSEL ETKİNLERE KATILAN ÖĞRENCİ SAYISI (1) ULUSAL BİLİMSEL ETKİNLERE KATILAN ÖĞRENCİ SAYISI (2) ORANI % (1/3) TOPLAM ÖĞRENCİ SAYISI (3) ORANI % (2/3) /41
DAMAL EĞİTİM GÖSTERGELERİ ULUSAL/ULUSLAR ARASI BİLİMSEL ETKİNLİKLERE (BİLGİ YARIŞMASI, PROJE ÇALIŞMALARI VB.) KATILAN ÖĞRENCİ SAYISI ORANI GENEL ORTAÖĞRETİM ORTAÖĞRETİMMESLEKİ VE TEKNİK EĞİTİM YILLAR ULUSLAR ARASI BİLİMSEL ETKİNLERE KATILAN ÖĞRENCİ SAYISI (1) ULUSAL BİLİMSEL ETKİNLERE KATILAN ÖĞRENCİ SAYISI (2) ORANI % (1/3) TOPLAM ÖĞRENCİ SAYISI (3) ORANI % (2/3) ULUSLAR ARASI BİLİMSEL ETKİNLERE KATILAN ÖĞRENCİ SAYISI (1) ULUSAL BİLİMSEL ETKİNLERE KATILAN ÖĞRENCİ SAYISI (2) ORANI % (1/3) TOPLAM ÖĞRENCİ SAYISI (3) ORANI % (2/3) /411
DAMAL YILLAR BİRLEŞTİRİLMİŞ SINIFLI OKUL SAYISI (1-5 SINIF) (1) MEVCUT OKUL SAYISI (2) ORANI % STRATEJİK PLANDAKİ HEDEF EĞİTİM GÖSTERGELERİ İLKÖĞRETİM 29/41
DAMAL YILLAR İLKÖĞRETİMORTAÖĞRETİMMESLEKİ EĞİTİM KURUMLARI İKİLİ EĞİTİM YAPAN OKUL SAYISI (1) TÜM OKUL SAYISI (2) ORANI % (1/2) STRATEJİK PLANDAKİ HEDEF İKİLİ EĞİTİM YAPAN OKUL SAYISI (1) TÜM OKUL SAYISI (2) ORANI % (1/2) STRATEJİK PLANDAKİ HEDEF İKİLİ EĞİTİM YAPAN OKUL SAYISI (1) TÜM OKUL SAYISI (2) ORANI % (1/2) STRATEJİK PLANDAKİ HEDEF EĞİTİM GÖSTERGELERİ İLKÖĞRETİM + ORTAÖĞRETİM 30/41
DAMAL Yıllar Kurs Merkezi Sayısı Kursa Katılan Öğrenci Sayısı Tüm öğrenci sayısı Tüm öğrenciye oranı % ÜNİVERSİTEYE HAZIRLIK YETİŞTİRME KURSU KATILIM BİLGİLERİ 31/41
DAMAL Yıllar Kurs Merkezi Sayısı Kursa Katılan Öğrenci Sayısı Tüm öğrenci sayısı Tüm öğrenciye oranı % LİSEYE HAZIRLIK YETİŞTİRME KURSU KATILIM BİLGİLERİ 32/41
DAMAL YATILI RESMİ VE ÖZEL YURTLAR YATAKHANELERİN KAPASİTE KULLANIM ORANLARI FİZİKİ KULLANIM ÖZEL YURTLAR FİZİKİ KULLANIM YILLAR İLKÖĞRETİM(YİBO)ORTAÖĞRETİM YURT SAYISI ORTAÖĞRETİM KULLANIM KAPASİTESİ (1) PANSİYON KAPASİTESİ (2) ORANI % (1/2) KULLANIM KAPASİTESİ (1) PANSİYON KAPASİTESİ (2) ORANI % (1/2) KULLANIM KAPASİTESİ (1) PANSİYON KAPASİTESİ (2) ORANI % (1/2) /41
DAMAL FİZİKİ YATIRIM GERÇEKLEŞMELERİ YILLAR İLKÖĞRETİM KURUMLARININ MERKEZİ BÜTÇE İLE YAPILAN YATIRIM SAYISI İL ÖZEL İDARESİ MARİFETİYLE YAPILAN HAYIRSEVERLERCE YAPILAN OKUL SAYISI % (1) GERCEKLE ŞME ORANI % (1) ONARI M SAYISI % (2) GERCEKLEŞM E ORANI % (2) OKUL SAYISI % (3) GERCEKLEŞME ORANI % (3) ONARIM SAYISI % (4) GERCEKLEŞM E ORANI % (4) OKUL SAYISI % (5) GERCEKLEŞME ORANI % (5) ONARIM SAYISI % (6) GERCEKLE ŞME ORANI % (6) /41
DAMAL FİZİKİ YATIRIM GERÇEKLEŞMELERİ YILLAR ORTAÖĞRETİM KURUMLARININ MERKEZİ BÜTÇE İLE YAPILAN YATIRIM SAYISI İL ÖZEL İDARESİ MARİFETİYLE YAPILANHAYIRSEVERLERCE YAPILAN OKUL SAYISI % (1) GERCEKLEŞ ME ORANI % (1) ONARIM SAYISI % (2) GERCEKLEŞME ORANI % (2) OKUL SAYISI % (3) GERCEKLEŞME ORANI % (3) ONARIM SAYISI % (4) GERCEKLEŞME ORANI % (4) OKUL SAYISI % (5) GERCEKLEŞME ORANI % (5) ONARIM SAYISI % (6) GERCEKLEŞM E ORANI % (6) /41
DAMAL FİZİKİ YATIRIM GERÇEKLEŞMELERİ YILLAR MESLEKİ VE TEKNİK EĞİTİM KURUMLARI MERKEZİ BÜTÇE İLE YAPILAN YATIRIM SAYISIİL ÖZEL İDARESİ MARİFETİYLE YAPILANHAYIRSEVERLERCE YAPILAN OKUL SAYISI % (1) GERCEKLEŞME ORANI % (1) ONARIM SAYISI % (2) GERCEKLEŞME ORANI % (2) OKUL SAYISI % (3) GERCEKLEŞME ORANI % (3) ONARIM SAYISI % (4) GERCEKLEŞME ORANI % (4) OKUL SAYISI % (5) GERCEKLEŞME ORANI % (5) ONARIM SAYISI % (6) GERCEKLEŞME ORANI % (6) /41
DAMAL İNŞAAT (BÜTÇE) BÜTÇE YILLAR YAPILAN DERSLİK SAYISI DOĞAL AFET İLE İLGİLİ EKSİKLİĞİ (DEPREM İÇİN GÜÇLENDİRME vb.)TAMAMLANAN OKUL VE BAĞLI KURUM SAYISININ DOĞAL AFET EKSİKLİĞİ BULUNAN TOPLAM OKUL VE BAĞLI KURUM SAYISINA YÜZDESİ Merkezi Bütçe İle Yapılan Derslik Sayısı İl Özel İdaresi Tarafından Yapılan Derslik Sayısı Hayırseverler Tarafından Yapılan Derslik Sayısı Toplam Derslik Sayısı İhtiyaç GÜÇLENDİRİ LEN OKUL SAYISI (1) GÜÇLENDİRİ LECEK TÜM OKUL SAYISI (2) ORAN % (1/2) STRATEJİK PLANDAKİ HEDEF /41
DAMAL İL/İLÇE DİSİPLİN KURULUNDA GÖRÜŞÜLEN DİSİPLİN OLAYLARI ÖĞRENCİ SAYISININ İL/İLÇEDEKİ TOPLAM ÖĞRENCİ SAYISINA YÜZDESİ YILLAR Disiplin Olaylarına katılan öğrenci Sayısı (1) Toplam Öğrenci Sayısı (2) Oran % (1/2) STRATEJİK PLANDAKİ HEDEF , , , /41
DAMAL EĞİTİM AMAÇLI BİLGİSAYAR KULLANIM ORANI YILLAR OKUL ÖNCESİ EĞİTİM İLKÖĞRETİM ORTAÖĞRETİM EĞİTİM AMAÇLI KULLANILAN BİLGİSAYAR SAYISI (1) TOPLAM BİLGİSAYAR SAYISI (2) ORANI % (1/2) STRATEJİK PLANDAKİ HEDEF EĞİTİM AMAÇLI KULLANILAN BİLGİSAYAR SAYISI (1) TOPLAM BİLGİSAYAR SAYISI (2) ORANI % (1/2) STRATEJİK PLANDAKİ HEDEF EĞİTİM AMAÇLI KULLANILAN BİLGİSAYAR SAYISI (1) TOPLAM BİLGİSAYAR SAYISI (2) ORANI % (1/2) STRATEJ İK PLANDA Kİ HEDEF /41
DAMAL MESLEK EDİNDİRME KURSLARINA KATILANLARIN İLÇEDEKİ YÜZDESİ YAYGIN EĞİTİM YILLAR İşi Olup da Katılanlar (1) Meslek Edindirme Kurslarına Katılan Sayısı (3) Oranı % (1/3) İşsiz Olup Katılanlar (2) Oranı % (2/3) /41
DAMAL SAĞLIKLI BESLENME SAĞLIKLI BESLENME İLE İLGİLİ SEMİNER, VB. FAALİYETE KATILAN ÖĞRENCİ SAYISININ İL/İLÇEDEKİ TOPLAM ÖĞRENCİ SAYISINA YÜZDESİ SAĞLIK TARAMASI YAPILAN OKUL SAYISININ TOPLAM OKUL SAYISINA YÜZDESİ Yıllar Seminere Katılan Öğrenci Sayısı (1) Tüm Öğrenci Sayısı (2) Oran % (1/2) SAĞLIK TARAMASI YAPILAN OKUL SAYISI (1) TOPLAM OKUL SAYISI (2) ORAN % (1/2) /41
DAMAL 42/41 SORUN-1 Bölge genelinde olduğu gibi İlçemizde de eğitimin en öncelikli sorunu öğretmen sirkülasyonu ve buna bağlı olarak sürekli tecrübesiz öğretmenlerin gelmesi. ÇÖZÜM-1Öğretmen sorununun acil olarak çözümlenmesi amacıyla,bölgeye gelen öğretmenlerin daha uzun süreli kalmalarının sağlanması için bağlayıcı şartların getirilmesi, fazlaca verim elde etmek için olanakların artırılması (lojman, kira, yakacak gibi);asker öğretmen uygulamasının yaz döneminde olması ve ders yılı başında öğretmenlerin aynı görev yerlerine dönmelerinin sağlanması; bu vesileyle bölgemizdeki okulların eğitim ve öğretiminin ülkemizin diğer bölgeleri ile olan paralelliğinin sağlanması için okullarımızın birer aday öğretmen yetiştiren merkez olmaktan çıkarılması gerekmektedir. SORUN-2 Taşımalı eğitim uygulamasından, yeterli rekabet ortamının olmayışı ve ağır kış şartları nedeniyle istenilen verim elde edilememektedir. ÇÖZÜM-2: Genel taşıma kurallarından faklı olarak her türlü araçla (otomobil, kapalı kamyon gibi) taşıma imkanı sağlanmalı. SORUN km yol güzergahına ve 59 yerleşim yerine sahip ilçemizde aşırı göç bazı yerleşimlerde çok az öğrenci kalmasına neden olduğundan ve bu köylere okul açma imkanı bulunmadığından dolayı taşıma merkezi okullara taşınmaktadırlar.Orda bile müstakil sınıf oluşturmaya yetecek kadar öğrenci bulunmamaktadır. Bu öğrencilerin sadece ilçe merkezine taşınmaları gerekmekte;ancak o da kış şartlarında çok zor olacağından yapılamamaktadır. Bu durum ilçemize özel sıkıntı meydana getirmektedir. ÇÖZÜM-3:Zorunlu hallerde, taşıma merkezi okullarda da birleştirilmiş sınıflı eğitime fırsat verilmesi gerekmektedir. SORUN-4 Okul ve bağlı kurumlarda geçici görevli yöneticilerin olması ve bazı okullara branş itibariyle atanabilecek durumda yönetici bulunamaması ve aday öğretmenlere kadar görevlendirmelerin yapılması yönetim, planlama ve uygulamada sıkıntı meydana getirmektedir. ÇÖZÜM-4: Yöneticilik cazip hale getirilmeli, kurslara tabi tutularak, kurs sonunda başarılı olanlar atanabilmeli. Branş farkı ortadan kaldırılarak (her branşta her okula atanabilmek açısından) yöneticiliğe profesyonellik noktasından bakılarak bu sorun çözülebilir. SORUNLAR VE ÇÖZÜM ÖNERİLERİ