Bilgisayar Görmesi Ders4:GUI OLUSTURMA Yrd. Doç. Dr. Serap KAZAN
Grafiksel Kullanıcı Arayüzü (Graphical User Interface - GUI) MATLAB, oluşturduğunuz kullanıcı ara yüzü için bir .m dosyası oluşturur. Bu dosyada ara yüze koyacağınız bileşenlerin özellikleri eklenir. Bu dosyaların yapısına bakacak olursak;
Grafiksel Kullanıcı Arayüzü MATLAB command prompt ta help dosya_adı yazdığınızda görüntülenecek yardım satırları, Bileşenlerin oluşturulması ve değişken tanımlamaları, GUI de olacak bileşenlerin oluşturulması, Bileşenler için “callback” ifadeleri, Kullanıcının yazacağı fonksiyonlar.
Öncelikle File-New-GUI tıklanarak GUIDE Quick Start penceresi açılır.
Burada yeni bir arayüz oluşturulabilir veya daha önce oluşturulan bir arayüzü açabilirsiniz. Save on startup as işaretlenerek dosya adı ve yeri belirlenir.
Örnek Uygulama: Görüntüyü göstermek için iki axes, Görüntü okuma, çıkış ve uygulama işlevleri için 3 tane push button, Bir tane Popup menu
Örnek Uygulama: Görüntüdeki bileşenleri hizalamak için Align Objects ikonuna tıklanır.
Örnek Uygulama: Alınan nesneler yerleştirildikten sonra yanda görüldüğü gibi olacaktır.
Örnek Uygulama: Her bir nesnenin üzerinde sağ tıklanarak açılan pencereden View Callbacks Callback komutu çalıştırılır.
Örnek Uygulama: Gelen pencere sağda görüldüğü gibi olacaktır. Her bir nesne için yapılan bu işlemde, nesnelerin fonksiyon işlemlerine ulaşılır.
Örnek Uygulama: Nesnelerin isimlerini değiştirmek için, her bir nesnenin üzerine sol tıklanarak yanda görülen pencere elde edilir. Pencerede String yazan yere nesnenin ismi yazılır.
Örnek Uygulama: Popup menü üzerinde sol tıklandığında, gelen pencerede String komutu çalıştırıldığında sağdaki pencere ekrana gelir. Gelen pencerede popup menünün sahip olacağı değerler yazılır.
Örnek Uygulama: Nesnelerin değerleri Görüntü okuma butonuna yazılacak kodlar; Çıkış butonuna Exit komutu yazılması yeterlidir.
Örnek Uygulama: Nesnelerin değerleri Uygula butonuna yanda görülen kodlar yazılır.
Örnek Uygulama: Nesnelerin değerleri Popup menüye yazılacak kodlar aşağıda görüldüğü gibi olacaktır.
Örnek Uygulama: Çalıştırıldığında GUI çalıştırıldığında yanda görüldüğü gibi olacaktır.
Örnek Uygulama: Çalıştırıldığında Cameraman görüntüsüne histogram eşitleme yapıldığında yandaki pencere elde edilir.
Örnek Uygulama: Çalıştırıldığında Cameraman görüntüsüne sobel kenar bulma yapıldığında yandaki pencere elde edilir.