2015/2016 ANTALYA 3 . GELENEKSEL ÇOCUK OYUNLARI PROJESİ

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
ÇAN İLÇE MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ
Advertisements

FİZİKSEL AKTİVİTENİN ENGELLİ BİREYLER ÜZERİNDEKİ KATKILARI
«KASTAMONU MASA TENİSİ OYNUYOR» PROJESİ
REHBERLİK VE PSİKOLOJİK DANIŞMA SERVİSİ ETKİNLİKLERİ
“Okullar Hayat Olsun” Okullara Oyun Alanlarının Çizilmesi
DRAMA 1.HAFTA EĞİTİMDE DRAMA Hazırlayan: Dr. Uğur Altay MEMİŞ.
PROENİN ORTAYA ÇIKIŞ GEREKÇESİ PROJENİN UYGULAMA AŞAMALARI
18 Şubat 2013 Pazartesi 2. Sınıflar Aqua Florya Akvaryum Gezisi
CUMHURİYET ORTAOKULU BENCHMARKİNG 4.ALT GRUP. 1-OKUMA SAATLERİ Okullarımızda okuma saatleri planlanarak başlatıldı.. Dönerli ve 7.ve 8 sınıflarda 7.saatte.
OKUL ÖNCESİ EĞİTİMİN ÖNEMİ
GELENEKSEL ÇOCUK OYUNLARI
ROL OYNAMA.
İZMİR İL MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ 2014 – 2015 EĞİTİM VE ÖĞRETİM YILI ÖZEL YETENEKLİ ÖĞRENCİLERİN TANILAMA SÜRECİ ŞUBAT 2014.
OKULÖNCESİ EĞİTİM NEDİR?
Öğrenme Öğretim sürecinde kullanılan stratejiler genel olarak üç grupta toplanabilir: Pasif öğretim (öğretmen merkezli) Etkileşimli öğretim Aktif öğrenme.
COMENIUS REGIO PROJESİ “Güvenli İnternet Ortamları için iyi Uygulamaların Oluşturulması ve Yaygınlaştırılması”
REHBERLİK DERSİ III.
DİĞER EĞİTİM KURUMLARINDA DEĞERLER EĞİTİMİ ÇERÇEVE PLANI
Evrim Suna ARIKAN Özlem YAŞAR UĞURLU
MİHRİ HATUN ANAOKULU HAZİRAN 2013
GELENEKSEL ÇOCUK OYUNLARI ŞENLİĞİ
HEPİMİZ OYNUYORUZ.
OKUL ÖNCESİ EĞİTİMİN İLKELERİ
Okulumun dünü, bugünü, yarını…
EĞİTİM ORTAMLARINDA ŞİDDETİN ÖNLENMESİ VE AZALTILMASI
KARŞIYAKA İLÇE MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ DEĞERLER EĞİTİMİ PROJESİ
MUTLULUĞU ÇİZİYORUZ .
2014 YILI KUTLU DOĞUM HAFTASI KAPSAMINDA -SAKARYA İL MÜFTÜLÜĞÜ VE – SAKARYA İL MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ İŞBİRLİĞİ İLE ORTAOKUL, İMAM HATİP ORTAOKULU, LİSE.
DEĞERLER EĞİTİMİ.
TAKIM RUHU ve EKİP ÇALIŞMASI
DEĞERLER ŞEHRİ KASTAMONU
İL ORGANİZASYON KOMİTESİ TOPLANTISI
2014 – 2015 Eğitim Öğretim Yılı AKYURT İLKOKULU TANITIM SUNUSU.
MERAK ETTİKLERİNİZ.  Okulumuz Milli Eğitim Bakanlığına bağlı resmi bir kurumdur.  Bütün öğretmenlerimiz üniversite mezunudur.  Okulumuza ay (3-6)
OKULÖNCESİNİN ÖNEMİ.
ÖZGÜVENLİ GELECEK PROJESİ
DİYARBAKIR BİLİM SANAT MERKEZİ REHBERLİK HİZMETLERİ BİRİMİ
Oyunun Özellikleri ve Önemi
SANAT EĞİTİMİ.
OKULLAR HAYAT OLSUN PROJESİ ÖğrenciÖğretmen Okul ATATÜRK İLKOKULU ve ORTAOKULU.
KAHRAMANMARAŞ BİLGİYLE BULUŞUYOR
BÖLÜM 10 OYUN. BÖLÜM 10 OYUN 1. Fiziksel Büyüme ve Gelişmeyi Etkileyen Faktörler Oyun, çocuğun fiziksel, zihinsel, duygusal ve sosyal yönden gelişimini.
EĞİTİM ÖĞRETİM YILI ÖĞRENCİ TANILAMA SÜRECİ
Öğrenci Koçluğu Şanlıurfa İl Milli Eğitim Müdürlüğü Ar-Ge Birimi.
BİLSEM EĞİTİM PROGRAMLARI
ÖZÜRLÜLÜK(ENGELL İ )NED İ R? Bedensel, zihinsel ve ruhsal özelliklerinden belirli oranda fonksiyon kaybına neden olan organ yokluğu ve bozukluğu sonucu.
Eğitim Sisteminde Öğretmenin Rolü
BİLSEM EĞİTİM PROGRAMLARI
BİLİM VE SANAT MERKEZİ: ÖĞRENCİ TANILAMA
TEOG’A VAR... ÇAYYOLU FİNAL OKULLARI, EĞITIM-ÖĞRETIM SÜRECINDE ÖĞRENCILERIMIZI MILLI EĞITIM’IN TEMEL HEDEFLERI VE KURUMSAL VIZYON VE MISYONUMUZ DOĞRULTUSUNDA.
Okullarda Kariyer Planlama Okul – Veli İletişimi
Kişisel Rehberlik.
AMAÇ, İÇERİK VE AKADEMİK YAKLAŞIM UYGULAMA SÜRECİ BEKLENEN SONUÇLAR.
EĞİTİMDE YARATICI DRAMA
OKUL ÖNCESİ DÖNEMDE GELİŞİM
İKLİM DEĞİŞİKLİĞİ KONUSUNDA FARKINDALIK GELİŞTİRME PROJESİ
Okul Öncesi Eğitim Dr. Burcu Çabuk.
BENİMLE OYNAR MISIN? Yrd. Doç. Dr. Raif ZİLELİ
OYUN KURAMLARI Doç. Dr. Ender DURUALP.
BALIKESİR EĞİTİMDE NİTELİĞİ GELİŞTİRME VE İZLEME PROJESİ
ÖDÜLLÜ KİTAP OKUMA YARIŞMASI
ÖĞRETİM İLKE ve YÖNTEMLERİ
“Okullar Hayat Olsun” Okullara Oyun Alanlarının Çizilmesi
Sağlık Bilimleri Fakültesi
OYUN Halime Helin YILMAZ Hazal Ekşi.
Sağlık Bilimleri Fakültesi
Sağlık Bilimleri Fakültesi
Sağlık Bilimleri Fakültesi
REHBERLİK DERSİ III.
1 EĞİTİMDE YARATICI DRAMA EĞİTİMDE YARATICI DRAMA.
Sunum transkripti:

2015/2016 ANTALYA 3 . GELENEKSEL ÇOCUK OYUNLARI PROJESİ

Oyun Kavramı , Oyunun Çocuk Gelişimi Üzerindeki Etkisi OYUN ASLINDA AKILDADIR;ANCAK ÇOCUK OYUNLA AKILLANIR… MEVLANA Oyun Kavramı , Oyunun Çocuk Gelişimi Üzerindeki Etkisi

OYUN NEDİR? Bireyin zihinsel ve bedensel kapasitesini geliştiren,dış dünyayı kavramasını,içsel duygularını yansıtmasını sağlayan ve bireylerin sosyalleşmesinde önemli rol oynayan araçtır.

OYUNUN ÇOCUĞUN GELİŞİMİNE ETKİSİ ÇOCUĞUN İSTEYEREK , HOŞLANARAK YER ALDIĞI, FİZİKSEL, BİLİŞSEL, DİL, DUYGUSAL VE SOSYAL GELİŞİMİNİN TEMELİ OLAN, GERÇEK HAYATIN BİR PARÇASIDIR. OYUN,ÇOCUK İÇİN EN ETKİN ÖĞRENME SÜRECİDİR. OYUN ÇOCUKLARDA ÖZGÜR DÜŞÜNME YETENEĞİNİN GELİŞİMİNİ SAĞLAR. BİRÇOK ÇOCUK OYUN ARACILIĞI İLE ; EMPATİ YAPMAYI, BAŞKALARINA SAYGI GÖSTERMEYİ, KENDİ SORUMLULUĞUNU FARK ETMEYİ, SABIRLI OLMAYI, KURALLARA UYMAYI, STRESLE BAŞ ETMEYİ, PROBLEM ÇÖZMEYİ VE LİDERLİK ÖZELLİKLERİNİ PEKİŞTİRMEYİ ÖĞRETİR. KARAKTER VE KİŞİLİK GELİŞİMİNİ ,İLETİŞİM KURMA YETENEKLERİNİ OLUMLU YÖNDE PEKİŞTİRİR. YENİ ARKADAŞLARLA TANIŞIR.

GELENEKSEL ÇOCUK OYUNLARI PROJESİNİN AMACI GELENEKSELİ YENİLEYEREK KORUMAK ÇOCUKLARIMIZI OYUN YOLU İLE EĞİTMEK VE ÇOCUĞUN GÖZÜNDE OKULU OYUN OKULU YAPMAK ANNE VE BABALARI İLE PAYLAŞABİLECEKLERİ BİR GELENEKSEL OYUNU OYNATMAK. OYUN YOLU İLE KAYNAŞTIRMA EĞİTİMİNE KATKI SAĞLAMAK İLKOKULLARDA BEDEN EĞİTİMİ ÖĞRETMENİ OLMAYACAK .BU YENİ DURUMDA İLKOKULLARDA DA TAKIM SPORU ANLAYIŞININ GELİŞTİRİLEREK ÇOCUKLARIMIZA ERKEN YAŞTA SPOR VE BEDEN KÜLTÜRÜ BİLİNCİNİN SINIF ÖĞRETMENLERİ TARAFINDAN VERİLMESİ FARKINDALIĞINI SAĞLAMAK. OYUNLARIMIZDAN BAZILARINI DÜNYA KÜLTÜRÜNE ARMAĞAN ETMEK. TEKNOLOJİNİN ZARARLI YÖNLERİNE KARŞI BİR , ALTERNATİF ÜRETMEK DİL GELİŞİMLERİNE KATKIDA BULUNMAK(TEKERLEME VE SAYIŞMA) ÇOCUKLARIN YENİ ARKADAŞLIKLAR KURMALARINA YARDIMCI OLMAK.

UNUTMAYINIZ! “HAYATI OYUNLAŞTIRABİLENLER HER ZAMAN KAZANMIŞLARDIR.” NEDEN EĞİTİMCİLER? ÇÜNKÜ;İŞİMİZ ÇOCUKLARI ANLAMAK (ÖĞRETMENLİK ÇOCUK GÖZÜYLE BAKABİLME VE ÇOCUK KALABİLME SANATIDIR.ÖĞRETMENLİK GELECEK TASARIMCILIĞIDIR) UNUTMAYINIZ! “HAYATI OYUNLAŞTIRABİLENLER HER ZAMAN KAZANMIŞLARDIR.”

“İNSANLIK O KADAR İLERLEDİKİ ARTIK GÖRÜNMÜYOR!!” ÇOCUKLAR ŞİMDİ KOCA KOCA APARTMANLARIN ARASINDA,NEFES ALINMAZ BİR HAVADA,EVLERİNDE SANAL BİR DÜNYADA,AMA EMNİYET İÇERİSİNDE YALNIZ YAŞIYORLAR. ANNELERİ,BABALARI ONLARI ÇOK SEVİYOR. HASTALIK KAPMASIN DİYE KALABALIK ORTAMLARA HİÇ SOKMUYOR.HAFTA SONLARI HEP BERABER AVM’LERDE GEZİNİYORLAR. OKUL SERVİSİ ÇOCUKLARI NEREDEYSE YATAKLARINDAN ALIYOR.ÇOCUKLAR,TRAFİK KAYGISIYLA KÖŞEDEKİ MARKETE DAHİ GÖNDERİLMİYOR

YENİLENEN GELENEKSEL ÇOCUK OYUNLARI” “PEKİ NE YAPMALIYIZ? ÇOCUKLAR İÇİN YENİLENEN GELENEKSEL ÇOCUK OYUNLARI”

GELENEKSEL ÇOCUK OYUNLARI ŞENLİKLERİ OYUNLARI OYUN İSMİ KATEGORİSİ YAĞ SATARIM BAL SATARIM OYUNU İLKOKUL 2. SINIF ÖĞRENCİLERİ MENDİL KAPMACA OYUNU İLKOKUL 3. SINIF ÖĞRENCİLERİ YEDİ KİREMİT ( TOMBİK, DALYE ) OYUNU İLKOKUL 4. SINIF ÖĞRENCİLERİ YAKANTOP OYUNU ORTAOKUL 5. SINIF VE LİSE 9. SINIF ÖĞRENCİLERİ

GELENEKSEL ÇOCUK OYUNLARI ŞENLİĞİ PROJESİ UYGULAMA AŞAMALARAI OKUL YARIŞMALARI BÖLGE YARIŞMALARI İLÇE YARIŞMALARI İL YARIŞMALARI

OKUL YARIŞMALARI 15 – 31 MART Okul yönetimi tarafındaN belirlenen okul geleneksel çocuk oyunları komisyonu tarafından organize edilir. Birinci olarak sınıf içi takımlar oluşturulur ve sınıf içi yarışma yaptırılır. Sınıf içi birinci olan takımlar diğer şube birincileri ile yarışma yapar.

BÖLGE YARIŞMALARI (Tarih, İlçe Komisyonu belirler) İLÇE MÜDÜRLÜKLERİ TARAFINDAN BELİRLELEN GELENEKSEL ÇOCUK OYUNLARI KOMİTESİ TARAFINDAN YÜRÜTÜLÜR. BÖLGE OKULLARI YARIŞMA PROGRAMI HAZIRLANMASI. BÖLGE OKULLARI YARIŞMALARININ TARAFSIZ OKUL BAHÇELERİNDE VEYA UYGUN SPOR SALONLARINDA YAPILMASI 1 NİSAN TARİHİNDE SONUCLARIN İLÇE KOMİTESİNE BİLDİRİLMESİ. BÖLGELERE AYRILMAMIŞ İLÇELERDE DİREK İLÇE FİNALİ YAPILIR.

İLÇE FİNAL YARIŞMALARI 4-23 NİSAN İLÇE GELENEKSEL ÇOCUK OYUNLARI KOMİTESİ TRAFINDAN ORGANİZE EDİLİR. EĞİTİM BÖLGELERİ BİRİNCİLERİ İLE İLÇE BİRİNCİLİĞİ YARIŞMA ŞENLİĞİ ORGANİZE EDİLİR. YARIŞMALAR GENİŞ PARK,SPOR SALONU VEYA STADYUMDA ŞENLİK HAVASINDA ORGANİZE EDİLİR. 25 NİSAN TARİHİNDE SONUÇLARI İL MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ HAYAT BOYU ÖĞRENME BÖLÜMÜ VEYA GHSİM.OKUL SPORLARI BÖLÜMÜNE BİLDİRİLİR.

İL YARIŞMALARI 4-5-6 MAYIS TÜM İLÇE KOMİTELERİNDE GÖREVLİ ÖĞRETMENLER TARAFINDAN ORGANİZE EDİLİR. İLÇE BİRİNCİLERİ KATILIMI İLE BELİRTİLEN TARİHLERDE GENİŞ ÖĞRENCİ VELİ KATILIMI İLE ŞENLİK OLARAK GERÇEKLEŞTİRİLİR.

İLETİŞİM, GEREKLİ MALZEME VE BELGELER OYUNLAR İÇİN GEREKLİ BELGE VE DÖKÜMANLAR İÇİN ;ANTALYA GENÇLİK HİZMETLERİ İL MÜDÜRLÜĞÜ OKULSPORLARI WEB SAYFASI (http://antalya.gsb.gov.tr/) DAN ULAŞILABİLİR. OYUNLARDA KULLANILACAK MALZEMELER VE BİLGİ İÇİN : ALAADDİN YILDIZ ERCAN BEY İL KOORDİNATÖRÜ 0 533 416 73 77  505 789 92 15 (MALZEMELER İÇİN) ÖZNUR ERDEM 05056162783 İL KOORDİNATÖRÜ