ÖĞRENME AMAÇLARI Olasılıklı örneklem ile örnek büyüklüğüne karar vermenin altında yatan sekiz aksiyomun anlaşılması Güven aralığı yaklaşımını kullanarak.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
Çıkarımsal İstatistik
Advertisements

Prof. Dr. Ali ŞEN Akdeniz KARPAZ Üniversitesi
GİRİŞ BÖLÜM:1-2 VERİ ANALİZİ YL.
Kalibrasyon.
İstatistik Tahmin ve Güven aralıkları
İŞLETME Toplumdaki bireylerin ihtiyaçlarını karşılamak
HATA TİPLERİ Karar H0 Doğru H1 Doğru H0 Kabul Doğru Karar (1 - )
ÖLÇME ARACINDA BULUNMASI GEREKEN NİTELİKLER
Tanımlayıcı İstatistikler
ORTAÖĞRETİM ÖĞRENCİLERİ ARASI “ARAŞTIRMA PROJESİ NASIL YAZILMALIDIR”?
END3061 SİSTEM ANALİZİ VE MÜHENDİSLİĞİ
Psikiyatri Hemşireliği
SİMÜLASYON VE BULANIK KÜME YAKLAŞIMI İLE PROJE RİSK DEĞERLEMESİ
RESEARCHMODEL RESEARCH LAYOUT ARASTIRMAMODELI LOYALTY.
Siyasal Eğilimler Ocak 2015
T Dağılımı.
ÖRNEKLEME YÖNTEMLERİ.
Yaygınlık Ölçüleri Bir dağılımdaki değerlerin ortalamaya olan uzaklıkları farklılıklar gösterir. Bu farklılıkların derecesi dağılımın yaygınlığı kavramını.
Pazarlama Araştırması
İÇ KONTROL UYUM EYLEM PLANI VE YOL HARİTASI. İÇ KONTROL İç kontrol genel olarak idarenin amaçlarına, belirlenmiş politikalara ve mevzuata uygun olarak;
Hipotez Testi.
Varsayımın Sınanması (Gerçekleme)
Örneklem Dağılışları.
İÇERİK(2.HAFTA) Veri Toplama Hedef Kitlenin Belirlenmesi
“DÜNYADA HERŞEY İÇİN, MEDENİYET İÇİN, HAYAT İÇİN, MUVAFFAKİYET İÇİN HAKİKİ MÜRŞİT İLİMDİR, FENDİR İLİM VE FENNİN HARİCİNDE MÜRŞİT ARAMAK GAFLETTİR, CEHALETTİR,
KISIM II Matematiksel Kavram ve Prosedürlerin Gelişimi BÖLÜM 21 Veri Analizi Kavramlarının Gelişimi.
ÖĞRENME AMAÇLARI Örneklem tasarımının terminolojisine aşina olmak Tesadüfi ve tesadüfi olmayan örnekleme yöntemleri arasındaki farkı anlamak Tesadüfi.
ÖĞRENME AMAÇLARI İki değişken arasındaki “ilişki” ile neyin kastedildiğini öğrenmek Farklı yapıdaki ilişkileri incelemek Ki-kare analizinin uygulandığı.
ÖĞRENME AMAÇLARI Kişi, yer ve nesnelerin ölçümüne ilişkin temellerin anlaşılmasın Pazarlama araştırmacıları tarafından kullanılan üç tür ölçeği.
ÖĞRENME AMAÇLARI Veri analizi kavramı ve sağladığı işlevleri hakkında bilgi edinmek Pazarlama araştırmalarında kullanılan istatistiksel analizlerin.
ÖĞRENME AMAÇLARI Çeşitli veri toplama yöntemlerinin avantaj ve dezavantajlarını anlamak. Kişisel görüşme, telefonla anket ve çevrim içi anketleri.
EĞİTİM BİLİMLERİNDE ARAŞTIRMA YÖNTEMLERİ
ÖĞRENME AMAÇLARI İkincil verileri nasıl kullanacağımızı ve içsel ve dışsal veri tabanlarından oluşan ikincil verileri nasıl sınırlandırabileceğimizi.
İstatistik Bilimine Giriş
Müşterilere Karar Vermelerinde Yardımcı Olmada Pazarlama Araştırması Kullanma Bu bölüme araştırma sürecini ele alarak başlanmaktadır. Daha sonra.
Bilişim Teknolojileri için İşletme İstatistiği
ÖĞRENME AMAÇLARI Araştırma tasarımının ne olduğunu ve neden önemli olduğunu anlamak Araştırma tasarımındaki etik hassasiyet alanlarını kavramak.
Maliye’de SPSS Uygulamaları Doç. Dr. Aykut Hamit Turan SAÜ İİBF/ Maliye Bölümü.
İletişim Fakültesi Bilişim A.B.D.
Örneklem Dağılışları ve Standart Hata
ÖĞRENME AMAÇLARI Nicel ve nitel araştırma teknikleri arasındaki temel farklılıkları anlamak Gözlem tekniği yoluyla veri toplamanın avantaj ve.
Bölüm 04 Veri Toplama ve Örnekleme
ÖĞRENME AMAÇLARI Toplam hata ve örnekleme dışı hatanın bununla nasıl ilişkili olduğunu öğrenme Veri toplama hatalarının kaynaklarını ve bunların.
ÖĞRENME AMAÇLARI Pazarlama araştırma raporunun değerini anlamak (takdir etmek) Rapor yazmayı daha etkili yapmak için pazarlama araştırmacılarının.
Ahmet ÖZSOY Gökhan ÇAKMAK
Güven Aralığı.
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRMEDE HATA Mehmet ŞAHİN Toprak Sanayi İ.Ö.O./ÇORUM.
ÖĞRENME AMAÇLARI Tahmin kavramını anlamak Pazarlama araştırmacılarının regresyon analizinden nasıl faydalandığını öğrenmek Pazarlama araştırmacılarının.
ÖĞRENME AMAÇLARI Pazar segmentasyon kararları için farkların nasıl kullanıldığını öğrenmek t testinin ve z testinin ne zaman kullanılması gerektiği.
İSTATİSTİKTE TAHMİN ve HİPOTEZ TESTLERİ İSTATİSTİK
YÖNETİM MUHASEBESİ İBRAHİM LAZOL.
İSTATİSTİKSEL SÜREÇ KONTROLÜ (STATISTICAL PROCESS CONTROL)
DİLEK DİKEÇ Matematik Öğretmeni
UYGULAMALI BİLİMLER FAKÜLTESİ PAZARLAMA BÖLÜMÜ
Uygun örneklem SayISI hesaplama Power (güç) analİzİ
PAZARLAMA ARAŞTIRMALARI
Konu 7 KALİTE KONTROLÜNDE MUAYENE VE ANALİZ
Merceklerin oluşturduğu görüntünün özelliklerini keşfeder.
B- Yaygınlık Ölçüleri Standart Sapma ve Varyans Değişim Katsayısı
İNCELENECEK İŞLEMLERİN SEÇİLMESİ VE ÖRNEKLEME
DENETİM YAKLAŞIMININ BELİRLENMESİ
ÖLÇÜM SİSTEMLERİ ANALİZİ
BÖLÜM III. PAZARLAMA PLANLAMASI 6.1. PAZARLAMA PLANLAMASININ AMACI
Faaliyet Raporları Demet ARSLANTAŞ
EĞİTİMDE ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME
Ortaöğretim Matematik Konularındaki Güçlük Düzeylerinin Belirlenmesi
ÖDE5024 DAVRANIŞ BİLİMLERİNDE İSTATİSTİK Yüksek Lisans
Yrd.Doç.Dr.İstem Köymen KESER
CİNSİYET TAHMİN Cinsiyet belirleme için son yıllarda ortaya sıkça iddialar atılmaktadır. Kimi kadın, Çin takvimi ile hamile kalmak ve bebeğinin cinsiyetini.
Sunum transkripti:

ÖĞRENME AMAÇLARI Olasılıklı örneklem ile örnek büyüklüğüne karar vermenin altında yatan sekiz aksiyomun anlaşılması Güven aralığı yaklaşımını kullanarak örnek büyüklüğünün nasıl hesaplandığını öğrenmek Örnek büyüklüğüne karar verirken uygulamada dikkate alınacak hususların farkına varmak Örnek büyüklüğüne karar vermede kullanılan, kusurlu olanlar dahil, farklı yöntemleri tanımlayabilmek

« NEREDEYİZ » Aşama 8 » Örneklem planının ve hacminin belirlenmesi

Telefon anketi mi yapıyorsunuz? Kaç tane telefon numarasına ihtiyacınız var? Pazarlama müdürleri genellikle örnek büyüklüğünü örneğin temsiliyeti ile karıştırırlar.

Örnek Büyüklüğü Aksiyomları Örnek büyüklüğü ile temsiliyet arasında bir ilişki yoktur. Örnek büyüklüğü örnek doğruluğunu etkiler.

Örnek Büyüklüğünü Belirlemede Güven Aralığı Metodu Örnek büyüklüğüne karar vermede kullanılan en doğru yöntem güven aralığı yaklaşımıdır. Bu yaklaşımla, “doğru” örnek büyüklüğünü oluşturmak için doğruluk (hata marjı), değişkenlik ve güven aralığı kavramları uygulanır.

Alt Başlıklar ÖRNEK BÜYÜKLÜĞÜ VE DOĞRULUK Şekil 10.1 örnek büyüklüğü ve örnek hatası arasındaki ilişki

p ve q : Değişkenlik Kavramı Alt Başlıklar Şekil 10.2

Alt Başlıklar GÜVEN ARALIĞI KAVRAMI Şekil 10.3 %95’te Normal dağılım Eğrisi

Şekil 10.4 domino’s pizza anketinin 1,000 kez tekrarlanması durumunda bulgularının grafik üzerinde gösterilmesi

Şekil 10.5 geniş örnek büyüklüklerinde örnek hatasının daha az olması durumunda örneklem dağılımı

Alt Başlıklar ANAKÜTLE BÜYÜKLÜĞÜ (N) ÖRNEK BÜYÜKLÜĞÜNÜ NASIL ETKİLER? Çok az istisna ile, örnek büyüklüğü ve anakütle büyüklüğü birbiriyle bağlantılı değildir.

Örnek Büyüklüğü Formülü Güven aralığı yaklaşımını kullanarak örnek büyüklüğüne nasıl karar verildiğine dair temel bilgiye artık sahipsiniz. Bir anket için doğru örnek büyüklüğünü hesaplamak için üç şeye gerek vardır:

(1) Nüfusta olduğuna inanılan değişkenlik (2) Örnek hatasının kabul edilir payı (3) nüfus değerlerinin hesaplanmasında gerekli olan güvenlik seviyesi.

Bu bölümde güven aralığı yöntemi kullanarak örnek büyüklüğünün hesaplanmasında kullanılan formül açıklanacaktır.

Alt Başlıklar GÜVEN ARALIĞI FORMÜLÜ İLE ÖRNEK BÜYÜKLÜĞÜNE KARAR VERİLMESİ i.Değişkenlik: p × q ii.Kabul Edilebilir Örnek Hata Marjı iii.Güven Düzeyi

Örnek Büyüklüğü Saptanmasının Uygulamadaki Değerlendirmeleri Değişkenliğin, kabul edilebilir örnek hatasının ve güven düzeyinin örnek büyüklüğünü hesaplamada nasıl kullanıldığını tartışmamıza rağmen, bu faktörleri belirlemede pazarlama yöneticileri ve araştırmacılar tarafından kullanılan kriterleri henüz tartışmadık. Genel öneriler aşağıda açıklanacaktır.

Alt Başlıklar ANAKÜTLEDEKİ DEĞİŞKENLİK NASIL HESAPLANIR? KABUL EDİLEBİLİR ÖRNEK HATA MİKTARINA NASIL KARAR VERİLİR? GÜVEN DÜZEYİNE NASIL KARAR VERİLİR? ÖRNEK BÜYÜKLÜĞÜ BİLGİ TOPLAMA MALİYETİ İLE NASIL DENGELENİR?

Örnek Büyüklüğünü Belirlemenin Diğer Yöntemleri Uygulamada pek çok farklı yöntem, örnek büyüklüğünü belirlemek için kullanılır ki bunların bir kısmı bu kitabın kapsamına girmez. En yaygın olanları kısaca bu bölümde açıklanır. Yakında öğreneceğiniz gibi, pek çoğunun kullanıldığını görmenize rağmen ve hatta kullanımıyla ilgili destekçilerinin olmasına rağmen, sahip oldukları kısıtlamalar nedeniyle tercih edilmez.

ÖRNEK BÜYÜKLÜĞÜ HESAPLAMADA “KEYFİ YAKLAŞIM” (PRATİK YÜZDE KURALI) Alt Başlıklar ÖRNEK BÜYÜKLÜĞÜ BELİRLEMEDE YAYGIN (GELENEKSEL) YAKLAŞIM ÖRNEK BÜYÜKLÜĞÜ BELİRLEMEDE İSTATİSTİKSEL ANALİZ YAKLAŞIMI MALİYET TEMELLİ ÖRNEK BÜYÜKLÜĞÜ BELİRLEME

Örnek Büyüklüğü Belirlenirken İki Özel Durum Örnek büyüklüğü için maliyeti temel almanın uygunluğu, maliyet faktörlerinin değerlendirilmesine bağlıdır.

Alt Başlıklar KÜÇÜK ANAKÜTLELERDEN ÖRNEKLEME OLASILIKSIZ ÖRNEKLEME KULLANARAK ÖRNEK BÜYÜKLÜĞÜ

ÖZET Bölüm özetini kitabınızda bölüm sonlarında bulabilirsiniz.