Yapılandırmacılık = Constructivism

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
YAPILANDIRMACILIK.
Advertisements

Günlük Plan Yrd. Doç. Dr. Cenk Akbıyık.
PROBLEME DAYALI ÖĞRENİMDE DEĞERLENDİRME
Doç.Dr. Bülent ÇAVAŞ Fen Bilgisi Eğitimi ABD.
EĞİTSEL YAZILIMLARIN DEĞERLENDİRİLMESİ VE SEÇİMİ
Öğrenme Kuramı ve Öğretim Kuramı
Yaşam Boyu Öğrenme Prof. Dr. Ali ŞEN.
PROGRAM TASARIMI YAKLAŞIM VE MODELLERİ
HAZIRLAYAN EMEL DOKUR MERMERDAŞ
T.C. MİLLÎ EĞİTİM BAKANLIĞI TALİM VE TERBİYE KURULU BAŞKANLIĞI
Yeni Programın Öğrenme Yaklaşımı
Yakın Doğu Üniversitesi Atatürk Eğitim Fakültesi Murat BULUT
Öğrenme-Öğretme Süreci
Açık ve Uzaktan Öğretimde Öğrenme Kuramları ve Nasıl Öğretmeliyiz?
AÇIK UÇLU ÖĞRENME ORTAMLARI
Öğretim İlke ve Yöntemleri Yrd. Doç. Dr. Cenk Akbıyık
Problem Çözme Becerileri
Oguzhanhoca.com /oguzhanhocam /oguzhan_hoca.
Yapılandırmacı yaklaşımın dayandığı ilkeler
Öğrenme Öğretim sürecinde kullanılan stratejiler genel olarak üç grupta toplanabilir: Pasif öğretim (öğretmen merkezli) Etkileşimli öğretim Aktif öğrenme.
Öğrenme Kuramları ve Nasıl Öğretmeliyiz?
Yrd Doç. Dr. Cenk Akbıyık Öğretim İlke ve Yöntemleri
ÖĞRETİM STRATEJİLERİ Murad TİRYAKİOĞLU.
İçerik Öğrenme Öğrenme Teorileri
Hazırlayanlar : Elmas SOFU Müjde BALBAROS
Araştırma Yoluyla Öğretim Stratejisi
Vygotsky ve Sosyo-kültürel teori
ÖĞRETİMDE STRATEJİ Ali ÇELiK (Biyoloji).
Öğr. Gör. Dr. Şirin KARADENİZ
Bloom’un (bilişsel) Taksonomisi
Yapılandırmacılığa Dayalı Öğrenme Modelleri
Öğretim İlke ve Yöntemleri
Öğretim Teknolojileri ve Materyal Tasarımı
Probleme Dayalı Öğrenme
Davranışsal yaklaşım (Watson, Skinner, Pavlov, Thorndike…)
ÖĞRENME-ÖĞRETME KURAMLARI
ÖĞRETİM STRATEJİSİ, YÖNTEM ve TEKNİKLER
Bilimsel düşünme becerileri
Yapılandırmacı kuramın özelliklerini tanıyabilme, Hayat bilgisi dersinde öğretme-öğrenme sürecinin özelliklerini kavrayabilme, Yapılandırmacı kuramın.
BASAMAKLI ÖĞRETİM MODELİ
Probleme Dayalı Öğrenme
KISIM 3 Bilişsel Gelişimi Arttırma BÖLÜM 9 Yapılandırmacılık: Öğrenenin Bilginin Yapılandırılmasında.
BİLİŞİM TEKNOLOJİLERİ DERS KİTAPLARI
Lev Vygotsky.
YAPILANDIRMACILIK ÖZGEN YILMAZ.
2 .BÖLÜM ÖĞRENME KURAMLARI VE YENİ MEB PROGRAMI Hazırlayanlar: Ahmet Ataç Gülenaz Selçuk Cihan Çakmak İhsan Yılmaz.
Özel Gereksinimli Öğrenciler ve Fen Öğretimi
Eğitim Psikolojisi Yrd Doç. Dr. Cenk Akbıyık
OKUL ÖNCESİ EĞİTİME TEMEL OLAN YAKLAŞIMLAR - REGGİO EMİLİA
ÖĞRENME-ÖĞRETME KURAMLARI
Erken Çocukluk Dönemi Fen ve Matematik Eğitimine Kuramsal Bakış
Erken çocukluk dönemi fen ve matematik eğitimi için ortam hazırlama
Yapılandırmacılık (Oluşturmacılık / Constructivism)
Deney Bilimsel bir gerçeği kanıtlamak için yapılan deneyler, bilimsel olayların çocuklar tarafından somut bir şekilde yapılmasını sağlamakta ve çocukların.
Doç. Dr. Berna Aslan ÖĞRETİM İLKELERİ Doç. Dr. Berna Aslan
Öğretim İlke ve Yöntemleri Yrd. Doç. Dr. Cenk Akbıyık
Bir Öneri… 5E Modeli 1. Girme 2. Keşfetme 3. Açıklama 4. Derinleştirme
YAPILANDIRMACI YAKLAŞIM
FEN BİLİMLERİ DERSİ ÖĞRETİM PROGRAMI
Araştırma-Sorgulamaya Dayalı Öğrenme Yaklaşımı
Bölüm 2 ÖĞRENME KURAMLARI VE YENİ PROGRAM
Fen Öğretiminin Genel Amaçları Prof. Dr. Fitnat KAPTAN Arş. Gör. Dr
OKUL ÖNCESİ EĞİTİME TEMEL OLAN YAKLAŞIMLAR - REGGİO EMİLİA
AÇIK UÇLU ÖĞRENME ORTAMLARI
ÖĞRETİM İLKE VE YÖNTEMLERİ TEMEL KAVRAMLAR
ÖĞRENME VE ÖĞRETMENİN KURAMSAL TEMELLERİ
Programdan Sorular.
Erken Çocukluk Döneminde Sağlık Bilimleri Fakültesi
Başşliyoouu... Başlıyor....
Sunum transkripti:

Yapılandırmacılık = Constructivism Oluşturmacı Kurmacı Anlayış Bütünleştirici Yapılandırıcı öğrenme Yapılandırmacı öğrenme Oluşumcu Yaklaşım gibi kavramlarla “yapılandırmacılığı” ifade edilmektedir.

KAVRAMSAL BAĞLAM ÖĞRENME BİLGİ GERÇEKLİK DOĞRU

ÖĞRENME Dış dünya gerçekliğinin bireye aktarımıdır. Gerçekliğin baskısı altındadır. Bilişte oluşan öznel anlamların sosyo-kültürel bağlamda özneler arası süreçlerle yeniden oluşturulmasıdır.

BİLGİ Bilişin dışında var olan, bireyden bağımsız bir olgu değildir. Bireyden bağımsızdır ve dış dünyada nesnel bir gerçekliği vardır.

GERÇEKLİK Dış dünya ile iç dünyanın ayrımıdır. Bir grup bireyin kendi dünya parametrelerini tanımlamak için oluşturduğu zihinsel anlamlardan oluşmaktadır.

DOĞRU Mükemmel bilgiyi oluşturmaktır. Bireyin kendi anlamlarıyla diğerlerinin anlamlarının çelişmemesidir. YapIlamdırmacIlıkta doğru yerine kullanılanlar: Kabul edilebilirlik Uygulanabilirlik Ortak bilgi Yaşanabilirlik

Yapılandırmacılıkta öğrenme öğrenenin anlam oluşturma sürecidir.

Yapılandırmacılığın temel önermeleri Bilgi birey tarafından yapılandırılır. Bilgiye ulaşmak bir uyum sürecidir. Bilgi bireysel ve toplumsal olarak oluşturulur.

Yapılandırmacı Öğrenme Kuramları Bilişsel Yapılandırmacılık J. Piaget Sosyo-Kültürel Yapılandırmacılık L.S. Vygotsky

Bilişsel Yapılandırmacılık J. Piaget Piaget bilginin doğasıyla ilgili üç terim kullanmaktadır. Şema Kavram Yapı

Piaget’in özümleme ve düzenleme kavramları, yapılandırmacı öğrenmeyi açıklamada önemlidir. Piaget’ye göre bilişsel gelişim denge ile sonuçlanır.

Piaget’nin kuramının eğitsel çıkarımları Gelişim seviyeleri göz önünde bulundurulmalıdır. Öğrenenlerin amaca ulaşmada tekrar yapmaları ve hareket şemalarını içselleştirmesi gereklidir. Öğrenenlerin düşüncelerinde gelişim sağlanmalıdır.

Özümleme ve düzenleme arasında denge kurulmalıdır. Doğal merakın açığa çıkışı teşvik edilmelidir. Yanlışlara ve nedenlerine karşı duyarlı olunmalı Önbilgiler dikkate alınmalı

Sosyo-Kültürel Yapılandırmacılık (L. S. Vygotsky) Kavram: Etiketlenmiş nesneler sınıfıdır. Fonksiyon: Dil, düşünme, algılama, ilgi ve hafıza Temel sorusu: Bireylerin nasıl öğrendiğidir.

Vygotsky bilişsel gelişimi üç temel kavramla açıklamıştır. İçselleştirme kavramı Yakınsal gelişim alanı Destekleyici

Vygotsky’nin sosyo-kültürel kuramının eğitsel çıkarımları Çevrelerini gözleyerek daha iyi öğrenirler ve eleştirel düşünebilirler Öğretmenler destekleyicidir Öğretim öğrencilerin bilgi seviyelerinden ileri düzeyde olmalıdır.

Öğrenen bilimsel kavramlarla yüz yüze getirilmeli Bir beceriyi içselleştirebilmeleri için, öğretim dört aşamada ilerlemelidir. Örnek verilmeli Taklit etme Öğretmenler geriye çekilmeli Uygulama yapma Öğrenen bilimsel kavramlarla yüz yüze getirilmeli Dil becerilerinin gelişmesine yardımcı olunmalı

YAPILANDIRMACI PROGRAM TASARIMI Program ,öğrenenlerin yararlı bulacağı bilgi beceri ve değerlere göre tasarımlanmalı Kavramsal anlama ve becerilerin uygulanması öne çıkarılmalı Sınırlı konu tüm boyutları ile incelenmeli

İçerik temel fikirler etrafında organize edilmeli Öğretmen öğrenme çabalarını desteklemeli Öğrenenler veriyi anlamlarını etkin yapılandırmalı Önbilgiler başlangıç kabul edilmeli Etkinlikler problem çözmeye yönelik olmalı

İşbirlikli bir öğrenme ortamı yaratılmalı Bilgi etkin yapılandırılmalı

Yapılandırmacı eğitim durumlarında dikkate alınması gereken temel ilkeler sentezlenerek yapılandırmacı öğrenme süreçlerinin özelliklerini yansıtması açısından ayrıntılarıyla aşağıda incelenmiştir. Tüm öğrenme etkinlikleri geniş bir görev ya da probleme bağlanmalıdır.

YAPILANDIRMACILIĞIN ÖĞRETİMSEL UYGULAMALARI İşbirliğine dayalı öğrenme Probleme dayalı öğrenme Yapılandırılmamış buluş ya da rehberli buluş Sorgulama yöntemi

5E Modeli Aşamaları Girme (Engage) Keşfetme (Explore) Açıklama (Explain) Derinleştirme (Elaborate) Değerlendirme (Evaluate)

1. Girme Aşaması (Engage) Bu aşama öğrencilerin ön bilgilerinin açığa çıkarılarak ve yeni öğrenilecek konuya merak uyandırıcı bir girişin yapıldığı bölümdür.

2. Keşfetme Aşaması (Explore) Bu aşama öğrencilerin aktif olarak sorunu çözmek için düşünceler ürettiği ve çözüm yolları bulabildiği bölümdür

3. Açıklama Aşaması (Explain) Bu aşama öğretmenin öğrencilerin yetersiz olan düşüncelerini doğru olanları ile değiştirmesine yardımcı olduğu, öğretmenin gerekli açıklamaları yaptığı aşamadır.

4. Derinleştirme Aşaması (Elaborate) Bu aşamada öğrenciler kazandıkları bilgileri yeni olaylara ve problemlere uygulayarak zihinlerinde daha önce var olmayan yeni kavramları öğrenmiş olurlar.

5. Değerlendirme Aşaması (Evaluation) Bu aşamada öğretmen problem çözerken öğrencileri izleyerek ve onlara sorular sorarak, aynı zamanda yeni kavram ve becerileri öğrenmede, öğrencilerin kendi gelişimini değerlendirmelerine yardımcı olur

5e’ye örnek ders planı hazırlama

5E’ye göre Ders Planı Bölümleri Ders adı, sınıf, Ünite adı, Konu, Önerilen süre Bölüm 2 Öğrenci kazanımları, Ders içi ilişkilendirme, Ölçme ve değerlendirme, kullanılan araç ve gereçler Bölüm 3 5 E aşamaları Bölüm 4 Dersin diğer dersler ile ilişkisi, planın uygulamasına ilişkin açıklamalar

Sizden istediklerim! - Girme Öğrenci motivasyonunu artırıcı bir giriş İlginç bir olay Sosyo-bilimsel bir olay Sizin değil onların ilgi duyacakları bir olay! Eski bilgilerini yeni bilgilere uygulayabilecekleri bir giriş yapın!

Keşfetme İlgili kazanımı/ları ortaya çıkarabilecek etkinlikler tasarlayın ve bunları çalışma yaprakları şeklinde ders planına ekleyin

Açıklama Konuyu öğrencilere nasıl açıklayabileceğinizi tasarlayın Öğrencilerin yanlış yönlenmelerini nasıl engelleyebileceğinizi keşfedin

Derinleştirme Öyle etkinlikler tasarlayın ki, öğrenciler öğrendikleri bilgileri yeni durum ve olaylara uygulayabilsinler

Değerlendirme Alternatif ölçme ve değerlendirme araçları kullanarak onları değerlendirin