SÜREKLİ İYİLEŞTİRME ÖĞRENEN ÖRGÜTLER STRATEJİK PLANLAMA

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
TOPLAM KALİTE YÖNETİMİNDE TEMEL FAKTÖRLER
Advertisements

Presentation title Novo Nordisk Way.
TS EN ISO 9001:2008 KALİTE YÖNETİM SİSTEMİ
Stratejik yönetim işletmenin dış çevresini (rakipler, pazar-piyasa, ürünler, müşteriler, aracılar, tedarikçiler) analiz eder. İşletmenin geleceği ile.
Meslek Yüksekokulu, 25 kasım 2010
Bölüm 2 Stratejik Yönetim Süreci ve Unsurları
WORLD CLASS MANUFACTURING
ÜNİVERSİTELERDE İŞ MÜKEMMELLİĞİ MODELİ 2 MART 2003.
SÜREÇ YÖNETİMİ İLE HIZLI BÜYÜMEYİ YÖNETMEK
Yönetim, Yönetişim ve Liderlik Management, Governance, Leadership
Ortak Öğrenme Nasıl Gerçekleşir? Türk Otomotiv Sektöründen Örnekler TÜSİAD – UİG Rekabet Öncesi İşbirlikleri Başarı Hikayeleri Semineri Dr. Umut EKMEKÇİ.
KADINLARIN VE KADIN SİVİL TOPLUM KURULUŞLARININ GÜÇLENDİRİLMESİ HİBE PROGRAMI GÜÇLÜ KADIN GÜÇLÜ TOPLUM PROJESİ STRONG WOMEN STRONG SOCIETY PROJECT TR2009/ /69.
5018 Kapsamında Stratejik Planlama
STRATEJİ GELİŞTİRME BAŞKANLIĞI
STRATEJİK PLANLAMA SABEK A.Ş.
Ar-Ge ve Teknoloji Geliştirme: Rekabet için stratejik yaklaşımlar
KURUMSAL İTİBAR YÖNETİMİ ve SOSYAL SORUMLULUK
AKDENİZ ÜNİVERSİTESİ TOPLAM KALİTE YÖNETİMİ ÜST DÜZEY YÖNETİCİ SEMİNERİ 1-2 MART 2003 ANTALYA.
Lider ve Liderlik Liderlik, grubu etkileyebilme ve peşinden sürükleyebilme gücüdür. Lider, Grubu etkileyen ve arkasından sürükleyen kişidir. Yönetici,
1 T.C. HİTİT ÜNİVERSİTESİ MÜHENDİSLİK FAKÜLTESİ GIDA MÜHENDİSLİĞİ BÖLÜMÜ KALİTE YÖNETİM PRENSİPLERİ Yrd. Doç. Dr. FATİH ÖZBEY 2007.
Öğrenen Örgütler.
Öğrenci Adı Soyadı/Numarası
MEHMET TAŞ KIRIKKALE MEM SPE. İlkeler-Değerler Vizyon Yol gösterici olarak çalışanları; kurumun düzeni, güvenliği ve gelişimine uygun davranışlara teşvik.
Kalite Kültürüne Dönüşüm Stratejileri
Kalite Yönetim Prensipleri (Devam)
Bölüm 2 Stratejik Yönetim Süreci ve Unsurları
Yrd. Doç Dr. Ozan BÜYÜKYILMAZ
Performans ölçme ve değerlendirme güz
EĞİTİMDE KALİTE ÖDÜLÜ EKİP RAPORU
Strateji Geliştirme Başkanlığı
TOPLAM KALİTE YÖNETİMİ NEDİR?
İnsan Kaynakları Yönetiminin
STRATEJİK PLANLAMA.
TRABZON MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ AR-GE BİRİMİ TOPLAM KALİTE YÖNETİMİ UYGULAMALARI EFQM MÜKEMMELLİK MODELİ KURULUŞ TANITIMI TOPLAM KALİTE YÖNETİMİ UYGULAMALARI.
Örgütsel Performans Yönetimi Dengeli Puan Kartı Yöntemi
KURUMSAL RİSK YÖNETİMİ
MİLLÎ EĞİTİM BAKANLIĞI
LİDER KİME DENİR? 1. Yönetimde yetke ve etkisi olan kimse, önder, şef. 2. Bir partinin ya da bir örgütün en üst düzeyde yönetimiyle görevli kimse. 3. Bir.
Tedavi Hizmetleri Genel Müdürlüğü
STRATEJİK PLANI Silivri İlçe MEM Stratejik Planı
OKUL/KURUMDA STRATEJİK PLANLAMA SÜRECİ “GELECEĞE YÖNELİM” MİSYON BİLDİRİSİ MANAVGAT İLÇE MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ Ar-Ge BİRİMİ Mart 2012.
AYDIN ÇEVRE VE ŞEHİRCİLİK İL MÜDÜRLÜĞÜ
Süreç Yönetimi.
KARPA & VENA ORTAK GIRIŞIMI
Pazarlama nedir? iki veya daha fazla taraf arasında gerçekleşen bir değişim/mübadele sürecidir. Marketing mübadele sürecinde insan istek ve ihtiyaçlarını.
TRABZON MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ AR-GE BİRİMİ
PLAN NEDİR ? PLANLAMA NEDİR ?
Kalite Yönetimi Genel Tanımlar.
KALİTE YÖNETİM SİSTEMİ
Pazarlama nedir? iki veya daha fazla taraf arasında gerçekleşen bir değişim/mübadele sürecidir. Marketing mübadele sürecinde insan istek ve ihtiyaçlarını.
Konu: Kritik Süreçlerin Belirlenmesi
Kamuda İnsan Kaynakları Yönetimine Giriş
YENİKENT AHMET ÇİÇEK TEKNİK VE ENDÜSTRİ MESLEK LİSESİ TOPLAM KALİTE YÖNETİMİ ÜST DÜZEY YÖNETİCİ SEMİNERİ 2010 ANKARA Nihat BÜLBÜL.
V- Örgüt Yönünün Belirlenmesi VİZYON, MİSYON, AMAÇLAR-HEDEFLER Örgütler kendilerini tanımlarlar. Bireylerin kişisel özellikleri ve hevesleri gibi örgütler.
Topluluk İnovasyon Girişimi Süreç Açıklaması ve Yol Haritası Dokümanı 26 Mayıs
Toplam Kalite Yönetimi
TOPLAM KALİTE YÖNETİMİ
CRM İÇIN STRATEJIK BIR YAKLAŞıM Hafta 5 – Adrian Payne Chapter 1 Prof. Dr. Remzi ALTUNIŞIK.
USKAF MAYIS 2016 KOCAELİ Nuh Zafer CANTÜRK Kocaeli Üniversitesi Hastanesi Başhekimi SAKİD Başkanı SENATURK Başkan Yardımcısı.
YALIN UYGULAMALARI 2020 Stratejik Planı Mart 2017.
Örgütsel Performans Yönetimi Dengeli Puan Kartı Yöntemi
İNSAN KAYNAKLARI YÖNETİMİ
ISO 9001:2015 standardı – Maddelerinin Tanıtımı
“innovation and future”
Meslek Yüksekokulu, 25 kasım 2010
KURUM KÜLTÜRÜ.
SELÇUK ÜNİVERSİTESİ REKTÖRLÜK VE BAĞLI BİRİMLERİN KALİTE YOLCULUĞU
Prof Dr Remzi ALTUNIŞIK
Pazarlama İletişimi
“Tek PPG” olarak yolumuza devam ediyoruz
Sunum transkripti:

SÜREKLİ İYİLEŞTİRME ÖĞRENEN ÖRGÜTLER STRATEJİK PLANLAMA Performans Ölçme ve Değerlendirme 2015-2016 Güz

Sürekli İyileştirme

Sürekli İyileştirme Döngüsü Standartlaşma Yeni Metotların Uygulanması Problemlerin Çözümü Yeni Problemlerin Ortaya Çıkması

Sürekli İyileştirme Günümüz rekabet dünyasında «sürekli iyileştirme» işletme yönetiminin ayrılmaz bir parçasıdır Sürekli iyileştirme işletmede; Atıkların azaltılması Verimliliğin arttırılması Kalitenin iyileştirilmesi Maliyetlerin düşürülmesini sağlar

Sürekli İyileştirme «Continuous Improvement» is systematically identifying and eliminating waste, as quickly as possible, and at the lowest possible cost

Sürekli İyileştirme Süreç kalitesinin yükselmesi Sürekli iyileştirmenin çıktıları Süreç kalitesinin yükselmesi Darboğazların azalması Çalışan vizyonunun gelişmesi Dalgalanmaların azalması Bilginin artması Maliyetlerin azalması Verimliliğin artması

Sürekli İyileştirme İstikrara Odaklanmak Bilinen en iyi, en kolay, en güvenli yöntem Her işin her sürecin nasıl yapılacağı belirlenir Güvenlik, kalite ve verimlilik için ilk adım Standartlaşma Güvenli iş ortamı başarı bir işletmenin yapı taşlarındandır Kaizen felsefesi güvenliğe negatif etki yaratacak en ufak bir değişikliği bile reddeder Güvenlik Her bir ürün için beklenen bir kalite düzeyi vardır Yapılacak iyileştirmeler her zaman kaliteyi arttırmaya yönelik olmalıdır Kalite İşin ergonomik yapısı her zaman gelişime açık olmalıdır Uygun olmayan ergonomik ortam hareket israfına yol açar Ergonomiklik Yalınlık 7 çeşit israfı engellemek ister Aşırı üretim Depolama Gereksiz hareket Taşıma Bekleme Gereksiz süreçler Defo/arıza/yeniden yapma Yalınlık Ayıklama Düzen Temizlik Standartlaştırma Disiplin 5S

Öğrenen Örgütler

Öğrenen Örgütler Yaratma, başarma, bilgiyi aktarma ve öğrendiği bilgilere göre davranışlarını değiştirebilme gibi yeteneklere sahip organizasyonlar

Öğrenen Örgütler Üç aşama: Kavramsal Davranışsal Performans geliştirme Yeni fikirlerin oluşması, bilginin genişlemesi, farklı düşünmeye başlama Davranışsal Çalışanlar yeni bilgileri içselleştirir Performans geliştirme Yeni edinimler sayesinde ölçülebilir performans artışları oluşur

Öğrenen Örgütler Garvin Sistematik problem çözme Deneyimleme Geçmiş deneyimlerden öğrenme Başkalarından öğrenme Bilginin aktarımı Bilginin ölçülmesi

Öğrenen Örgütler Senge 6 Öğrenme Engeli Pozisyonum neyse ben oyum Düşmanlar dışarıda Sorumluluk üstlenme kuruntusu Olaylara takılıp kalma Deneyimden öğrenme avunması Yönetici ekip miti

Öğrenen Örgütler Senge Sistemsel düşünme Kişisel uzmanlaşma Mantık modelleri Ortak vizyon Takım halinde öğrenme Çözüm: 5 Disiplin

Stratejik Planlama

Stratejik Planlama Süreci İşletme ve işletme misyonunun tanımlanması Dış ve iç denetimlerin yapılması İşletme misyonunun stratejik hedeflere dönüştürülmesi Hedeflere ulaşmak için stratejilerin belirlenmesi Stratejinin uygulanması Performansın ölçülmesi

Vizyon Misyon Stratejik Planlama Nereye gitmek istiyoruz Nerede olmak istiyoruz Neyi başarmak istiyoruz Bunlar neden önemli Varoluş sebebi Ne ürettiği Değerleri

Misyon Vizyon Stratejik Planlama Varoluş amacı Bu amacı nasıl gerçekleştireceğiz? Vizyon

Coca Cola Misyon Vizyon Tüketicilerine mutluluk veren, müşterilerini iş ortağı kabul eden, hissedarları için değer yaratan, faaliyet gösterdiği toplumlara güven veren sürdürülebilir ve karlı bir şirket inşa etmek Vizyon Sektörüne liderlik eden, çalışanlarına ilham veren ve mükemmellik ile katma değer yaratan seçkin bir içecek şirketi olmak

Sabancı Holding Misyon Vizyon Farklılıklar yaratarak kalıcı üstünlükler sağlamak Vizyon Rekabetçi ve sürdürülebilir büyüme potansiyeli olan "stratejik bir portföyü" paydaşlarına değer yaratacak şekilde yönetmek

Pegasus Misyon Havayoluyla yolculuğun herkesin hakkı olduğuna inanıyoruz. Pegasus Ailesi, tedarikçilerimiz ve iş ortaklarımız hep birlikte bunun için çalışıyoruz Vizyon Yenilikçi, akılcı, ilkeli ve sorumlu yaklaşımımızla bölgemizde lider ekonomik havayolu olmak

Örnek İşletme Stratejileri COMPANY STRATEGIC PRINCIPLE America Online Consumer connectivity first—anytime, anywhere Dell Be direct eBay Focus on trading communities General Electric Be number one or number two in every industry in which we compete, or get out Southwest Airlines Meet customers’ short-haul travel needs at fares competitive with the cost of automobile travel Vanguard Unmatchable value for the investor-owner Wal-Mart Low prices, every day

SWOT Analizi