1 1-ENQA’ nın YÖ’ deki Ayak İzleri 2-ENQA ve YÖ Kalite Güvence Yönetmeliği 3-Yönetmelik Doğrultusunda yapılanma 4-YÖ Süreçler Kazanımlar Bir Uygulama Bakış.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
1 T.C. Yükseköğretim Kurulu BOLOGNA SÜRECİ’NE GENEL BİR BAKIŞ.
Advertisements

1 T.C. Yükseköğretim Kurulu Projenin ülkemizdeki; • Akademik Organizasyonu için Yükseköğretim Kurulu’na, • Finansal Destekleri için Avrupa Komisyonu’na.
SAKARYA ÜNİVERSİTESİ’NDE
1/8 Bologna Sürecinde Yönetişim Kırklareli Üniversitesi 3 Ekim 2012 Yrd.Doç.Dr. Mustafa Turan
ERASMUS Nedir? Erasmus programı, yükseköğretim kurumlarının birbirleri ile işbirliği yapmalarını teşvik etmeye yönelik bir Avrupa Birliği programıdır.
EFQM MÜKEMMELLİK MODELİ Bilgilendirme 01 Aralık 2008, Dr. Aydın Kosova
AçIk ve Uzaktan Öğrenmede KalİTE Güvence
AVRUPA BİRLİĞİ EĞİTİM ve GENÇLİK PROGRAMLARI MERKEZİ Şubat 2007.
BOLOGNA SÜRECİ BİLGİLENDİRMESİ ( ) MUŞ ALPARSLAN ÜNİVERSİTESİ.
T.C. Yükseköğretim Kurulu Prof. Dr. Hasan MANDAL Bologna Uzmanı AVRUPA YÜKSEK ÖĞRETİM ALANININ FAALİYETLERİ KAPSAMINDA TÜRK YÜKSEK ÖĞRETİM SİSTEMİNİN DEĞERLENDİRİLMESİ.
BOLOGNA SÜRECİ KALİTE GÜVENCESİ & AKREDİTASYON
Dr. Armağan Erdoğan KIRIKKALE ÜNİVERSİTESİ 11 OCAK 2011 Yükseköğretimin Uluslararası Boyutu.
EUROPEAN UNIVERSITIES ASSOCIATION (EUA) AVRUPA ÜNİVERSİTELER BİRLİĞİ 10 Ekim 2007.
OHSAS NEDİR? FİRMA ADI.
Dış İ lişkiler ve AB Koordinasyon Birimi Kırıkkale Üniversitesi.
“DÜADEKK Paylaşım Toplantıları” Ekim 2009, DİYARBAKIR
Diploma Eki (DE) Diploma Supplement (DS)
KURUMSAL AÇIDAN iKS Kurumsal Amaçlar
İstanbul Ticaret Üniversitesi 15 Nisan 2011 Ankara
KURUMSAL AÇIDAN iKS Kurumsal Amaçlar Öz Değerlendirme ve Teknik Özellikler.
AVRUPA KALİTE GÜVENCESİ REFERANS ÇERÇEVESİ VE KULLANILAN ARAÇLAR
Bologna Eşgüdüm Komisyonu Başkanları Toplantısı Turgut Özal Üniversitesi 20 Mayıs Mayıs 2011 A. Bülent Özgüler Bilkent Üniversitesi Mezunları ile.
Kurumsal İçerik Yönetimi Kapsamında Bilgi Güvenliği
MESLEK ANALİZİ ÇALIŞTAYI III 21 – 25 Ocak 2013 Ankara
BOLOGNA SÜRECİNİN TÜRKİYE’DE UYGULANMASI PROJESİ Kasım 2006 Fırat Üniversitesi, Elazığ Nezih Güven- Bologna Rehberi.
Yükseköğretimde Kalite
ADEK BİŞKEK, Ana Görevler Akademik Değerlendirme ve Kalite Geliştirme Raporunu (ADEK Raporu) yıllık hazırlayarak rektörlüğe sunmak (Takvim Yılı.
«MESLEKİ EĞİTİMDE KALİTE GÜVENCESİ»
ULUSAL YETERLİLİK SİSTEMİ KALİTE GÜVENCESİ
Türkiye’de Hayat Boyu Öğrenmenin Geliştirilmesi Projesi Paul Weide Ekip Lideri.
Bu proje Avrupa Birliği ve Türkiye Cumhuriyeti tarafından finanse edilmektedir. Mesleki ve Teknik Eğitimin Kalitesinin Geliştirilmesi Projesi Improving.
Bu proje Avrupa Birliği ve Türkiye Cumhuriyeti tarafından finanse edilmektedir. House of Lifelong Learning and Quality Assurance Thomas Gruber German Reference.
ADEK Bişkek TEMEL GÖREVLER  Kalite Yönetim Sistemi standartlarına göre kalite sistemini kurmak, uygulamak ve devamını sağlamak için tüm faaliyetleri.
Türk Yükseköğretiminde Bologna Süreci Uygulamaları ve Geleceğe Bakış “Bologna Süreci ve Program Akreditasyonu” u Prof. Dr. Süheyda Atalay Ege Üniversitesi.
Türk Yükseköğretiminde Bologna Süreci Uygulamaları ve Geleceğe Bakış Prof. Dr. Nejat Erk EYLÜL 2015 ANKARA.
Ulusal Eczacılık Eğitimi Akreditasyon Kurulu (ECZAK) –
YÜKSEKÖĞRETİMDE SİSTEMİMİZDE
Örgütsel bilgi kullanımı
BİRİNCİ BÖLÜM Sağlıkta Kalite Akreditasyon Daire Başkanlığı
MALİYE BAKANLIĞI BÜTÜNLEŞİK PORTAL PROJESİ T.C. Maliye Bakanlığı Strateji Geliştirme Başkanlığı.
Türkiye Kamu Hastaneleri Kurumu Strateji Geliştirme Daire Başkanlığı
İstanbul Üniversitesi Kalite Çalışmaları
27 Ağustos 2015, SAÜ Senato European University Association (EUA) Institutional Evaluation Programme (IEP)
Bologna Sürecinde Mimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi Deneyimi Doç. Dr. Sema ERGÖNÜL MGSÜ BEK üyesi MSGSÜ ADEK Koordinatörü 28 Mayıs 2010.
T.C. Yükseköğretim Kurulu Hasan MANDAL BOLOGNA SÜRECİ BİLGİ PAYLAŞIMI TOPLANTISI - Bologna Süreci Kapsamında Stratejik Planlama Yaklaşımı ve Kalite Güvencesi.
17 NİSAN 2015 EDU SUMMIT-II. Eğitim Zirvesi 1 FEN, EDEB İ YAT, FEN-EDEB İ YAT, D İ L VE TAR İ H CO Ğ RAFYA FAKÜLTELER İ Ö Ğ RET İ M PROGRAMLARI DE Ğ ERLEND.
Gazi Üniversitesi Akademik Değerlendirme ve Kalite Geliştirme Kurulu Çalışmaları Prof.Dr.Cansu ALPASLAN GÜADEK Koordinatörü.
05 Kasım 2010, Muş BOLOGNA SÜRECİ ve MUŞ ALPARSLAN ÜNİVERSİTESİ DENEYİMİ.
AVRUPA ÜNİVERSİTELER BİRLİĞİ KURUMSAL DEĞERLENDİRME PROGRAMI DENEYİMLER-KAZANIMLAR Prof. Dr. Selda Önderoğlu Hacettepe Üniversitesi HÜADEKK Üyesi Özdeğerlendirme.
STRATEJİ GELİŞTİRME DAİRE BAŞKANLARININ BOLOGNA SÜRECİNDEKİ ROLÜ Sabancı Üniversitesi 22 Ekim 2010.
İlk Çıkışİkinci ÇıkışÜçüncü Çıkış Lisans Derecesi Doktora derecesi Y.Lisans Derecesi 1. İş Süreci2. İş Süreci3. İş Süreci SÜREÇLER/FONKSİYONLAR 3 İŞ SÜRECİ.
Avrupa Yükseköğrenim Alanında Kalite Güvencesi için Standardlar ve Anahatlar European Association for Quality Assurance in Higher Education ENQA, 2005.
Prof. Dr. Cemil Öztürk EPDAD Başkanı Marmara Üniversitesi
MİLLÎ EĞİTİM BAKANLIĞI Projeler Koordinasyon Merkezi Başkanlığı
KURUMSAL DIŞ DEĞERLENDİRME SORULARI
Değerlendirici Eğitimi Çalıştayı Güz 2015 Standartlar
İNŞAAT MÜHENDİSLİĞİ BÖLÜMÜ
KALİTE GÜVENCESİ SİSTEMİ MEVZUATI
Yükseköğretim Kurulu Kalite Çalışmaları
Strateji Geliştirme Daire Başkanlığı
SÜREÇ YÖNETİMİ İNŞAAT ŞİRKETLERİ İÇİN PERFORMANS DEĞERLENDİRME VE YÖNETİMİ.
DÜŞÜNCE KALİTESİ ve KÜRESEL YÖNETİM
Avrupa Yükseköğretim Alanı’nın Faaliyetleri Kapsamında Türk Yükseköğretim Sistemi’nin Değerlendirilmesi Yeterlilikler / Öğrenme Kazanımları Prof. Dr.
Yükseköğretim Kalite Kurulu DIŞ DEĞERLENDİRME SÜRECİ
İSTANBUL GEDİK ÜNİVERSİTESİ KALİTE ÇALIŞMA SÜREÇLERİ
KALİTE KOORDİNATÖRLÜĞÜ KALİTE KOMİSYONU BİLGİLENDİRME TOPLANTISI
IŞIK Üniversitesi & Bologna Süreci
TC ÜSKÜDAR ÜNİVERSİTESİ Sosyal Bilimler Enstitüsü
İSTANBUL GEDİK ÜNİVERSİTESİ KALİTE ÇALIŞMA SÜREÇLERİ
Uluslararası Gelişmeler: 2012 Bükreş Bakanlar Zirvesi Sonuçları
Sunum transkripti:

1 1-ENQA’ nın YÖ’ deki Ayak İzleri 2-ENQA ve YÖ Kalite Güvence Yönetmeliği 3-Yönetmelik Doğrultusunda yapılanma 4-YÖ Süreçler Kazanımlar Bir Uygulama Bakış Açısı

2 ad39-9f74532cd1dc?version= Standart 43 İlke İÇ Kalite Güvence Kurum Kalite Güvencesi

ESG- Rev. ENQA’ ın dönüşümü European Association For Quality Assurance Bologna Süreci Başlangıcı ENQA- Kuruluşu European Network for Quality Assurance 2004 İç Kalite Gü. Dış Kalite Gü. Ajansları Çeşitlilik, Bütünsellik ve Yakınsama temelli Ülkelere Özgün Kıyaslanabilir Performans Göstergelerine ve Metodolojilere sahip Kalite Güvence Çerçeveleri 2005 ESG Avrupa Kalite Güvence Regülatörünün Oluşturulması EQAR Ülkeden 28 Ajans Kayıtlı IU-Innovation Union ülke 37 ajans ENQA’ nın AYAK İZLERİ 2020IU

4 YÖ Kurum. Aka. Değer. ve Kal. Geliş. Yönet. YÖ Kur. Aka. Değer. ve Kal. Geliş. Komisyonu YÖ Kurum. Aka. Değer. ve Kalite Geliş. Rehberi MEÜ Aka. Değer. ve Kalite Geliştirme Esasları ENQA-ESG Şubat Eylül 2005 YÖK YÖDEK 30 Eylül 2005 Rehber 1.0 Rehber MEÜ-ADEK Avrupa Kalite Güvence Standart ve İlkeleri YÖ Kurum. Aka. Değer. ve Kalite Geliş. Rehberi

5 ESKİ ile YENİ Farkı ESKİ AKADEMİK YENİ YENİ KURUMSAL Eğitim-Öğretim Araştırma İdari Hizmetler İç Dış Kalite Güvencesi Akreditasyon YÖ Yeterlilikler Çerçevesi Tüm Kurumsal Kalite Gel. Çalışmaları Gösterge Tabanlı-Veri Toplamaya Dayalı Tüm Çalışmaların Kalite Güvencesi

Yeni Kalite Güvence Yönetme liği Tümünü Kapsıyor AVRUPA İŞBİRLİĞİ ALANI İşbirliği EHEA-AYA AVRUPA YÜKSEK ÖĞRETİM ALANI ERA AVRUPA ARAŞTIRMA ALANI Kalite Ar&Ge / 6

7 Konsültasyon ve İcra Ekibi

8 TEMEL ARAYIŞIMIZ UYGULAMAK İÇİN BİR METOD Ve BİR TEKNOLOJİ ’ ye Karar verilmeli BİR YÖNETMELİĞİ

9 EQUIP EQUIP EUA has become a partner in the EQUIP (Enhancing Quality through Innovative Policy and Practice) project ( ) EQUIP Yüksek Öğretim Kalite Güvence Yönetmeliği Uygulama Usul ve Esasları/Rehberi - BEKLENMEKTE TEMEL ARAYIŞIMIZ Metodoloji Arayışları

10 REFERANS TARAFI

11 Yeni Kalite Güvence Yönetmeliği ve Aktörleri 23 Temmuz Sayı:29423 Yüksek Öğretim Kalite Kurulu Dış Değerlendirici Yükseköğretim Kalite Komisyonu - MEÜ İç Değerlendirmeci Dış Değerlendirme Kuruluşu Raporlar Üst Çerçeveler Kapsam Yetki ve Sorumluluklar Türkiye YÖ Yeterlilikler Çerçevesi Ulusal Yeterlilikler YÖ Değerlendirme ve Kalite Güvencesi Durum Raporu – YÖK YÖ Kurumu "Performans Değerlendirme Raporu" – MEÜ-Kamuya Eğitim Öğretim Araştırma İdari Hizmetler İç Kalite Güvencesi Dış Kalite Güvencesi Akreditasyon Süreçleri MEÜ İç Değerlendirme Raporu – YÖK’ e Strateji Plan ile bütünleşik Performans Programı ile bütünleşik Faaliyet Raporu ile bütünleşik Dış Değerlendirme Raporu (5 yılda bir) Kalite Değer.Tescil Bel. Dış Değerlendirici (YÖK) İlgili YÖ Kurumunun yetkilendirdiği YÖ KK Tarafından Yetkilendirme/Tescil Belgesi

ISO 9001 – Operasyonel-Performans Tabanlı – Misyona Dönük - Kalite Yönetim Sistemi 12 Bologna Süreci-1999 ENQA ESG EQAR YÖK KG Yönetmeliği İç Kontrol Standartları EU-ICS-2003 TR-İKS-2006 Eylem Planları KG Durum Raporu LisansY.Lisans Doktora QA in Doctoral Education Salzburg II Recommendations FEDEK VEDEK TPD MIAK AKREDİTASYON DERNEKLERİ Anayasa Madde 130 YÖ Süreç Başlıkları 1-Eğitim-Öğretim 2-Bilimsel Araştırma 3-Topluma Hizmet Stratejik Hedefler ve Performans Programı US-COSO-1992 MÜDEK TEPDAD EPDAD VİZYON MİSYON FAALİYET BİLGİ SİTEMİ Stratejik-Kontrol Tabanlı-Vizyona Dönük COBIT Kalite Güvence/Kalite Kontrol Tabanlı CONFORMANCE TSE EN ISO TSE EN ISO 14001TSE EN ISO BOLOGNA-AKTS-DE Faaliyet Raporları/3 er aylık TSE EN ISO 17025; TURKAK-ÇB TSE EN ISO 17024; MYK-TURKAK COBIT (BT mimarisi), ISO/IEC (bilgi güvenliği), IEC 15408(bilgi güvenliği test standardı), ISO/IEC 38500(BT mimarisi yönetişim standardı), ITIL(BT süreç kütüphanesi), TOGAF, PMBOK(proje yönetim), PRINCE2(süreç temelli proje yönetimi) SAHADAKi DURUM

ÇÖZÜM ÖNERİSİ 13 FEDEK VEDEK TPD MIAK MÜDEK TEPDAD EPDAD Rektör/Rektör Yrd. Kalite Güvence Koordinatörü KAPSAMKAPSAM Eğitim-Öğretim Eğitim-Öğretim Araştırma Faal. Araştırma Faal. İdari Hizmetler İdari Hizmetler RaporRapor İç Değerlendirme Stratejik Plan Stratejik Plan Performans Prog. Performans Prog. Faaliyet Raporu Faaliyet Raporu İle Bütünleşik Alt Komisyonlar Kalite Güvence Koordinatörlüğü ISO-TSE-TURKAKISO-TSE-TURKAK /2

14 ÇÖZÜM ÖNERİSİ 2/2 Kalite Güvence Koordinatörü Part 1: Standards and guidelines for internal quality assurance 1.1 Policy for quality assurance 1.2 Design and approval of programmes (17024) 1.3 Student-centred learning, teaching and assessment 1.4 Student admission, progression, recognition and certification 1.5 Teaching staff 1.6 Learning resources and student support 1.7 Information management 1.8 Public information 1.9 On-going monitoring and periodic review of programmes 1.10 Cyclical external quality assurance KGKÜYELERİ

15 PERFORMANS TARAFI

İlk Çıkışİkinci ÇıkışÜçüncü Çıkış Lisans Derecesi Doktora derecesi Y.Lisans Derecesi 1. İş Süreci2. İş Süreci3. İş Süreci SÜREÇLER/FONKSİYONLAR 3 İŞ SÜRECİ + Yaklaşık 300 Civarı İş Akışı

A.2. TL.1 A.2 FR.1 A.2 A.3 A.4 A.5 A.1 A.2.T.2 A.2 FR.2 A.2 FR.3 A.2 SR A.2 KY A.2.PR.1 PR-Prosedür TL-Talimat FR-Form SR-Sorumlu KY-Kayıt Yeri PER-Performans Ölçütü MEV-Mevzuatı A.2 PER A.2 MEV 17 Yüksek Lisans ve Doktora Eğitim Öğretim Yönetmeliği SÜREÇLERE BPM Gözü İle Bakmak ENQA-ESG, ISO 9001:2015, IKS, EFQM, YOK Kalite Güvence Yönetmeliği,Yüksek Öğretim Yasa, Yönetmelik ve Esaslarındaki ilgili süreç kriterleri doğrultusunda, BPM, BPMN 2.0 standardı, PI-Süreç Zekâsı, SOA-Servis Odaklı Mimari, EAI-Kurumsal Entegrasyon, XML, XSLT, XSD – XML Şemaları, Web 2.0 & Ajax, Nesne-yönelimli teknolojiler, Web servisleri, SOAP vs …. UYUMLULUK

BPM Süreçleri Modellemek BPM- BUSINESS PROCESS MANAGEMENT Süreçleri Modellemek Ve SONRA SÜREÇ MOTORUNA İŞİ SÜREÇ MOTORUNA BIRAKMAK YÖ SÜREÇLERİNE BT GÖZÜ İLE BAKMAK

19 Kurum içinde delege edilen işlerin BPM ile modellenmiş süreçler veya fonksiyonlar üzerinden delege edilmesi kurum içindeki İŞ DELEGASYON ATIKLARI’ İŞ DELEGASYON ATIKLARI’ nı da ortadan kaldıracak ve yönetimsel tıkanmaların önüne geçilecektir. Bu şekilde, anlık olarak kurumdaki tüm delegasyonlar görülebilecek ve yeni kararlar bu doğrultuda verilecektir. Örneğin bir iş delege edilmiş, iş bitmiş ama delegasyon halen devam ediyor. Bu bir nevi atık ve temizlenmesi gerekiyor yoksa kurumsal kanser ortaya çıkar. Kim hangi işi yapıyor ve ne durumda… BPM ile Kurum İçi Delegasyon Atık ’ larını temizlemek Ve süreçleri dinamik yönetmek

20 SON SÖZ

21 Teşekkürler Mersin Bilişim Danışmanlık Ltd Mersin Bilişim Danışmanlık Ltd