T-testleri örnek soru ve çözümleri

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
Kütle varyansı için hipotez testi
Advertisements

BAĞIMSIZ ÖRNEKLEMLER İÇİN T TESTİ
T Dağılımı ve t testi.
Kİ-KARE TESTLERİ A) Kİ-KARE DAĞILIMI VE ÖZELLİKLERİ
TEK YÖNLÜ VARYANS ANALİZİ
Doç.Dr.İlhan ÖZTEKİN Trakya Üniversitesi Tıp Fakültesi
TIP FAKÜLTESİ VE SINIF ÖĞRETMENLİĞİ ÖĞRENCİLERİNİN BİRBİRLERİNE BAKIŞ AÇILARI.
Emzirmenin Yararları Prof. Dr. Mustafa Bakır Marmara Universitesi Tıp Fakültesi Çocuk Sağlığı ve Hastalıkları Anabilim Dalı.
İki Ortalama Arasındaki Farkın Önemlilik Testi
TEMEL TIP BİLİMLERİ ÖĞRENCİLERİ İLE KLİNİK BİLİMLER ÖĞRENCİLERİ ARASINDA MESLEĞE BAKIŞ AÇISINDAN FARK VAR MIDIR? SUNANLAR: Batuhan TAVEL, Recep KAPLAN,
*Hülya ÖZKAN **Yasemin AKBAL ERGÜN
PARAMETRİK ANALİZ TEKNİKLERİ
DEYİM VE ATASÖZLERİNİN ÖĞRENİLMESİNDE KARİKATÜRÜN ETKİSİ
T- TEST BAĞIMSIZ İKİ GRUP T-TESTİ
  İLKÖĞRETİM BİLİŞİM TEKNOLOJİLERİ DERSİ ÖĞRETİM PROGRAMININ DEĞERLENDİRİLMESİ Hasan KARAL a*; İlknur REİSOĞLU b; Ebru GÜNAYDIN a a Karadeniz Teknik Üniversitesi,
İLERİ ÖRGÜTSEL DAVRANIŞ DERSİ MAKALE SUNUMU
TIP FAKÜLTESİ ÖĞRENCİLERİNİN BAŞARISINDA
MATEMATİKSEL İSTATİSTİK VE OLASILIK II
ADENOTONSİLLEKTOMİ SONRASI KARDİYAK FONKSİYONLARDAKİ DEĞİŞİMİN MİYOKARDİYAL PERFORMANS İNDEKSİ VE TRİKÜSPİT ANÜLER DÜZLEM SİSTOLİK HAREKET İLE DEĞERLENDİRİLMESİ.
VARYANS ANALİZİ Varyans analizi iki yada daha fazla ortalama arasında fark olup olmadığı ile ilgili hipotezi test etmek için kullanılır. Varyans analizinde.
DOĞRUSAL OLMAYAN REGRESYON MODELLERİ…
Kİ-KARE DAĞILIMI VE TESTİ
Tüketim Gelir
Regresyon (Bağlanım) Çözümlemesi
Yrd. Doç. Dr. Hamit ACEMOĞLU
Farklı Varyans Var(u i |X i ) = Var(u i ) = E(u i 2 ) =  2  Eşit Varyans Y X 1.
Farklı Varyans Var(u i |X i ) = Var(u i ) = E(u i 2 ) =  2  Eşit Varyans Y X.
Bilişim Teknolojileri için İşletme İstatistiği
Bilişim Teknolojileri için İşletme İstatistiği
Bilişim Teknolojileri için İşletme İstatistiği
Tek Anakütle Ortalaması İçin Test
Korelasyon analizi.
Bölüm Dili İngilizce ve Türkçe Olan Öğrencilerin İnternet Ortamında İngilizce Kullanma Alışkanlıkları ve Tutumları.
İletişim Fakültesi Bilişim A.B.D.
İstatistik-3 Prof.Dr. Cem S. Sütcü Marmara Üniversitesi İletişim Fakültesi Bilişim A.B.D. cemsutcu.wordpress.com.
12.HAFTA İÇERİK VARYANS ANALİZİ Giriş Tek Faktörlü Varyans Analizi
Araştırmanın Başlığı Kayseri Melikşah Üniversitesi psikoloji bölüm öğrencileri ile diğer bölüm öğrencilerinin empati yapma eğilimlerinin incelenmesi.
İstatistik-4 Prof.Dr. Cem S. Sütcü Marmara Üniversitesi İletişim Fakültesi Bilişim A.B.D. cemsutcu.wordpress.com.
HİPOTEZ TESTLERİNE GİRİŞ
Yrd. Doç. Dr. Aslı SUNER KARAKÜLAH
ÖĞRENME AMAÇLARI Pazar segmentasyon kararları için farkların nasıl kullanıldığını öğrenmek t testinin ve z testinin ne zaman kullanılması gerektiği.
İSTATİSTİK II Hipotez Testleri 3.
Örnek: Kalple ilgili bir çalışmada 25 yaşındaki 24 erkek ve 40 yaşındaki 30 erkeğin sistolik kan basınçları ölçülmüştür. Elde edilen verilere göre 0.05.
Doç.Dr. FİKRET RAMAZANOĞLU Hazırlayanlar ELİF OFLU & K.TANYA ŞAMDAN
PARAMETRİK OLMAYAN İSTATİSTİK
HASAN ALİ YÜCEL EĞİTİM FAKÜLTESİ
Türkiye Süper Ligi Sunumu Nisan 2016
DERS3 Prof.Dr. Serpil CULA
TESTLER
GÜNEŞTEN KORUNMA DAVRANIŞ ÖLÇEĞİNİN TÜRK ADÖLESAN TOPLUMUNDA GEÇERLİLİK VE GÜVENİRLİLİĞİ Özcan Aygün1, Ayşe Ergün2 1 Sakarya İl Sağlık Müdürlüğü, Adapazarı-SAKARYA.
İSTATİSTİK II BAĞIMSIZLIK TESTLERİ VE İYİ UYUM TESTLERİ “ c2 Kİ- KARE TESTLERİ “
VARYANS VE KOVARYANS ANALİZLERİ
İstatistiksel Analizler
UYUM İYİLİĞİ TESTLERİ BÖLÜM 3.
Parametrik Olmayan İstatistik
İstatistik-2 Çıkarımsal İstatistik
Tıp Fakültesi UYGULAMA 2
KORELASYON KATSAYISI B. Ü. Tıp Fakültesi Biyoistatistik Anabilim Dalı Dr. Ayşe Canan Yazıcı.
ÖDE5024 DAVRANIŞ BİLİMLERİNDE İSTATİSTİK Yüksek Lisans
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
UYGULAMA II.
Araş. Gör. Dr Abdullah Kaan KURT
Tüketim Gelir
İletişim Fakültesi Bilişim A.B.D.
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
Hipotez Testleri (Model Hipotezinin Testi, Uyuşumsuz Ölçüler Testi)
TEST.
Sunum transkripti:

T-testleri örnek soru ve çözümleri Prof.Dr. Cem S. Sütcü Marmara Üniversitesi İletişim Fakültesi Bilişim Anabilim Dalı cemsutcu.wordpress.com

One-Sample t testi Örnek Soru 5 bölgede yer alan toplam 14 sinema salonuna bir sezonda gelen ortalama izleyici sayısı aşağıdaki tabloda verilmiştir. Geçen sezon aynı bölgelerdeki sinemalara gelen ortalama izleyici sayısı 12000 dir. Bu sezonun geçen sezondan farklı olup olmadığı konusunda ne söylebilir? %95 güven düzeyinde test ediniz. (%5 hata payı ile test ediniz) A) hiptezleri kurunuz B) hangi test yöntemi kullanılmıştır? Neden? C) Analiz sonucunda vardığınız karar nedir? Araştırmacı bu sezon daha fazla izleyici geldiği düşünmektedir

H0: OİS=12000 Ortalama izleyici sayısı önceki sezona göre (farklı değildir) değişmemiştir. H1: OİS ≠ 12000 Ortalama izleyici sayısı önceki sezona göre (farklıdır) değişmiştir

Significance (p-value)=0.441 (%44.1) α= 0.05 P> α ise H0 doğru kabul edilir.

Bağımsız Örnek Kütleler için Student t Testi Vakıf üniversitelerinde okuyan öğrencilerle devlet üniversitelerinde okuyan öğrencilerin aylık ulaşım harcama tutarları arasında fark olup olmadığı araştırılmaktadır. Bu amaçla 15 er öğrenci ile görüşme yapılmış ve aşağıdaki tablolarda yer alan sonuçlar elde edilmiştir. Buna göre 0.05 hata payı ile sonuçları değerlendiriniz. A) hipotezleri kurunuz B) hangi test yöntemi kullanılmıştır? neden? C) Analiz sonucunda vardığımız karar nedir?

H0: vakıf ve devlet üniv öğrencilerinin ulaşım harcamaları arasında fark yoktur H1: vakıf ve devlet üniv öğrencilerinin ulaşım harcamaları arasında fark vardır

Levene’s test H0: Varyanslar eşittir H1: Varyanslar eşit değildir P-değeri=0.000 < 0.05 H1 doğru T-testi P-değeri=0.033 < 0.05 H1 doğru H1: vakıf ve devlet üniv öğrencilerinin ulaşım harcamaları arasında fark vardır

Eşli Örnek Kütleler için Student t Testi Bir firmada müşteri temsilcilerine iletişim eğitimi verilmeden önce bu kişilerin gün içinde karşılaştıkları problemli müşteri ortalama sayısının eğitimden sonra karşılaştıkları ortalama müşteri sayısına göre daha yüksek olacağı düşünülmektedir. Sekiz müşteri temsilcisine eğitim verilip öncesi ve sonrası durumları karşılaştırılmıştır. Aşağıdaki tablolarda yer alan sonuçlara göre .05 anlam düzeyinde karar veriniz. A) hipotezleri kurunuz B) hangi test yöntemi kullanılmıştır? neden? C) Analiz sonucunda vardığımız karar nedir? eğitimi verildikten sonrabu kişilerin gün içinde karşılaştıkları problemli müşteri ortalama sayısının eğitimden önce karşılaştıkları ortalama müşteri sayısına göre daha düşük olacağı düşünülmektedir.

A) H0:PMSÖ ≤ PMSS H1: (eğitim öncesi problemli müşteri sayısı) PMSÖ > PMSS (eğitim sonrası problemli müşteri sayısı)

P-değeri=.059 >.05 bu durumda H0 doğru Eğitim baaşarısız olmuş.