Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

KONYA-SELÇUKLU OSMANGAZİ İLKOKULU. TARİHÇEMİZ Okulumuz, 2001 yılında İlköğretim Yatırım programı kapsamında, “Selçuklu Sancak Mahallesi (MTA) İlköğretim.

Benzer bir sunumlar


... konulu sunumlar: "KONYA-SELÇUKLU OSMANGAZİ İLKOKULU. TARİHÇEMİZ Okulumuz, 2001 yılında İlköğretim Yatırım programı kapsamında, “Selçuklu Sancak Mahallesi (MTA) İlköğretim."— Sunum transkripti:

1 KONYA-SELÇUKLU OSMANGAZİ İLKOKULU

2 TARİHÇEMİZ Okulumuz, 2001 yılında İlköğretim Yatırım programı kapsamında, “Selçuklu Sancak Mahallesi (MTA) İlköğretim Okulu” adı ile zemin dahil 4 katlı ve 24 derslikli olarak devlet tarafından yaptırılmıştır. Okulumuz daha sonra Konya İl Milli Eğitim Komisyonu’nun 08/08/2001 tarih ve 2001/15 sayılı kararı ile “Selçuklu Osmangazi İlköğretim Okulu” adını almıştır. Okulumuz eğitim – öğretimine, 1 müdür, 1 müdür yardımcısı, 29 öğretmen ve 1 yardımcı personel olmak üzere toplam 32 personel ve 700 öğrenci ile 2001 yılının Kasım ayında başlamıştır. Okulumuz, Sancak Mahallesi’nde M.T.A Bölge Müdürlüğünün yanında olup, ilçe merkezine 12 km mesafededir.

3 OKULUMUZUN BÖLÜMLERİ, DERSLİK VE ŞUBELERİMİZ Okulumuzda 24 derslik bulunmakta olup, 20 derslik sınıflar, 3 derslik anasınıfları ve 1 derslik de satranç egzersizi için kullanılmaktadır. Okulumuzda 46 şube bulunmakta olup sınıflarımız 10 ar şube, anasınıflarımız 6 şubedir. Okulumuzda ikili eğitim yapılmaktadır. Aynı dersliği aynı sınıf seviyesindeki öğrencilerin kullanması amacıyla, her sınıf seviyesindeki 5 şube sabahçı, diğer 5 şube öğleci olmakla birlikte, dönem arasında devre değişikliği yapılmaktadır.

4 Dersliklerimizin hepsinde masaüstü bilgisayar ve projeksiyon bulunmaktadır. 12 dersliğimizde (Selçuklu Belediyesi’nin katkısıyla) akıllı tahta mevcuttur. Okulumuzda 1 müdür odası, 2 müdür yardımcısı odası, 2 rehberlik servisi, 1 öğretmenler odası, 1 hizmetli odası, 1 veli görüşme odası, 1 toplantı odası, 2 kurs sınıfı, 1 çok amaçlı salon, 1 kütüphane, 1 arşiv, 1 depo, 1 anasınıfı yemekhanesi ve 2 mescit bulunmaktadır.

5 PERSONEL VE ÖGRENCİ SAYILARIMIZ Okulumuzda 1 müdür, 2 müdür yardımcısı, 1 memur ve 1 hizmetli bulunmaktadır. Okulumuzda 40 Sınıf Öğretmeni, 6 Anasınıfı Öğretmeni, 2 Rehber Öğretmen, 4 İngilizce Öğretmeni, 1 Din Kültürü ve A.B. Öğretmeni, 1 Fen ve Teknoloji Öğretmeni, 1 Sosyal Bilgiler Öğretmeni, 1 Görsel Sanatlar Öğretmeni ve 2 Teknoloji-Tasarım Öğretmeni olmak üzere toplam 58 öğretmenimiz vardır. Öğretmen eksiğimiz olmamakla birlikte 6 öğretmenimiz norm kadro fazlasıdır. Okulumuzun öğrenci sayısı 120 si anasınıfı, 850 si 1. kademe olmak üzere toplam 970 olup derslik başına 42, şube başına 21 öğrenci düşmektedir.

6 OKULUMUZUN GÖRÜNÜMLERİ ÖNDEN GÖRÜNÜM GİRİŞTEN GÖRÜNÜM

7 OKUL BAHÇEMİZ OYUN ALANLARIMIZ

8 GERİ DONÜŞÜM KUTULARI SUNİ ÇİM SAHA

9 OKUL GİRİŞ MERDİVENLERİMİZ İDARİ GİRİŞ ÖĞRENCİ GİRİŞİ

10 KORİDORLARIMIZ DERSLİK KORİDORLARI

11 İDARİ KORİDORLAR

12 ANASINIFI KORİDORU

13 ÇOK AMAÇLI SALONUMUZ

14 DERSLİKLERİMİZ

15 ANASINIFLARIMIZ

16 LAVABOLARIMIZ

17

18 MÜDÜR ODASI

19 MÜDÜR YARDIMCISI ODALARI

20 ÖĞRETMENLER ODASI

21 REHBERLİK SERVİSİ HİZMETLİ ODASI

22 BAYAN MESCİDİ BAY MESCİDİ

23 KÜTÜPHANE

24 YEMEKHANE

25 KANTİN

26 ARŞİV KURS SINIFI

27 EGZERSİZ SINIFI VELİ GÖRÜŞME ODASI

28 KAZAN DAİRESİ DEPO

29 KOLON YAZILARIMIZ

30 PROJELERİMİZ Okulumuz Sınıf Öğretmeni Ahmet KÖKSEL tarafından hazırlanan ve her sınıfa, bir oyun sandığı parolası ile başlayan projenin amacı; okul ve eğitim ortamının daha eğlenceli, oyun ile öğrenmeyi, oynayarak öğrencilerimizin; fiziksel, zihinsel, eğitsel, sosyal gelişimlerine katkı sunmayı, okulda arkadaşları ile hoş ve eğlenceli vakit geçirmek için gerekli olan, oyun materyallerinin temin edilmesidir. “OYUN SANDIĞIM” PROJESİ

31 Oyun ve fiziki etkinlikler dersinde, yeterli araç gereç olmadığından, istenilen verim sağlanamamaktadır. Teneffüsler, çocuklarımız için oyun anlamına geldiğinden, uygun oyun araçları olmaması sebebiyle, kendince taşla, pet şişelerle, oyun kurmaya çalışmaktadırlar. Teneffüslerde araç gereci olmayan öğrenciler, oyun oynama ihtiyacını birbirlerini iteleyerek, uygun olmayan davranışlar yaparak karşılamaktadırlar. Bu proje ile birlikte öğrencilerimizin, ders ortamında ve teneffüslerde, dostça oynayabilen, arkadaş ve okul ortamında mutlu olabilen, oynayarak kişiliği gelişen ve pozitif enerjilerini derse yansıtan bireyler olmaları hedeflenmektedir. PET ŞİŞE İLE MAÇ YAPAN ÖĞRENCİLER TEL VE DİREKLERE TIRMANAN ÖĞRENCİLER

32 Okulumuz Sınıf Öğretmeni Mihriban AKDAĞ tarafından hazırlanan ve “Annem sıra arkadaşım oldu” parolası ile başlayan projenin amacı; öğrencilerimize okumanın önemini kavratarak, okuma alışkanlığı kazandırmak, boş zamanlarını verimli şekilde geçirmelerini sağlamak, aile ortamında gerçekleştirilemeyen birlikte okuma etkinliğini sağlamak, Çocuğun ve velinin birlikte yaptıkları bir etkinlikten zevk almalarını sağlamak ve Velinin çocuğunu sınıf içinde gözlemesini sağlamaktır. “BEN OKURUM ANNEM OKUR” PROJESİ

33 Boş zamanların kitap okuma dışında farklı etkinliklerle doldurulması, kitap okumaya yeterince zaman ayrılmaması, kitap okuma alışkanlığının kazanılamamasına neden olmaktadır. Bir diğer etken de öğrencinin büyüklerinin de okuma alışkanlığının olmadığını görmesi ve bunu fark etmesidir. Özellikle teknolojik araçlara olan düşkünlüğün, aile ortamında, birlikte kitap okumayı engellediği aşikardır. Bu proje ile birlikte, kitap okuma alışkanlığının aile ortamında da verilebileceğini ve kitap okumaya zaman ayırmanın gerekliliğini velilerimize sezdirerek, Çocuğa velisi ile birlikteyken; veliye de çocuğu ile birlikteyken kitap okumaktan zevk aldığını hissettirerek, veli ve öğrencilerimizin okuma alışkanlığı kazanmalarına katkı sağlamak, ayrıca Veliye sınıf içerisinde çocuğunu gözlemleme imkanı sağlamak hedeflenmektedir.

34 ETKİNLİKLERİMİZ “yerli malı panayırı” Okulumuz anasınıfları tarafından yerli malı haftası etkinlikleri kapsamında, ülkemizin 7 bölgesinden farklı ürünlerin sergilendiği “yerli malı panayırı” oluşturulup velilerimize ve öğrencilerimize yönelik yerli kermes düzenlenmiştir. Etkinlik kapsamında yapılan programda veli ve öğrencilerimizin yerli malı kullanılmasının önemi vurgulanmıştır. KENDİ MALINI KULLAN, KALİTENİ ARTIR

35 Okulumuz anasınıfları tarafından Dünya Su Günü etkinlikleri kapsamında, su kaynaklarının verimli kullanımı ve geri dönüşümün önemi ile ilgili İl Çevre Koruma Müdürlüğü ve Selçuklu Belediyesi işbirliğiyle etkinlikler düzenlenmiştir. Etkinlik kapsamında çeşitli gösteriler ve sunumlar yapılmış, dereceye giren veliler ödüllendirilmiş ve etkinliğe katılan her öğrencilere İl Çevre Koruma Müdürlüğü tarafından hediyeler verilmiştir. Ayrıca Selçuklu Belediyesi tarafından okulumuz bahçesine cam, plastik atık kutuları ve kağıt atık için kafes yerleştirilmiştir. YOK OLMASINA İZİN VERME

36 Okulumuz anasınıfı öğrencilerine ağaç sevgisi ve koruma bilinci oluşturmak amacıyla TEMA Vakfı gönüllülerince konu ile ilgili sunum yapılmış, sonrasında öğrencilerimize meşe palamudu tüplemesi uygulamalı olarak gösterilmiştir. Çıkan fidanlar bahar ayında okulumuz fidanlığına dikilecektir. BİR FİDAN DA SEN YETİŞTİR

37 Okulumuz anasınıfı öğrencilerine Mevlana Haftası etkinlikleri kapsamında, gönüllü semazenlerin katılımı ile sema gösterisi düzenlenmiştir. Okulumuz panoları Hz. Mevlana ile ilgili sözler ve görseller sergilenmiştir. HZ. MEVLANA’YI ANIYORUM

38 Okulumuz anasınıfı öğrencileri SEDEP projesi kapsamında, aileleri ile birlikte değerler maketi yarışması düzenlenerek, dereceye giren veli ve öğrenciler ödüllendirilmiştir. 1. olan eser SEDEP yıl sonu etkinliklerinde sergilenmiştir. DEĞERLİ MAKETİM

39 Okulumuz öğretmenleri tarafından ders dışı egzersiz çalışmaları kapsamında satranç dalında öğrencilerimize eğitim verilmekte olup sınıflar arası turnuva düzenlenerek il ve ilçe düzeyindeki turnuvalara hazırlık yapılmaktadır. EGZERSİZ ÇALIŞMALARIMIZ

40 Okulumuzda “Okullar Hayat Olsun Projesi” kapsamında, mefruşat ve tecvitli Kuranı Kerim okuma kursu açılmıştır. OKULLAR HAYAT OLSUN

41 Okulumuzda, Rehber Öğretmenimiz Levent OKAN tarafından 7-11 yaş grubu aile eğitimi programı kursu düzenlenmiş olup 52 velimizin katılımı sağlanmıştır. İkinci dönemde de diğer velilerimize kurs düzenlenecektir. Programın öne çıkan konuları; Çocukla nitelikli zaman geçirmek ve oyun Etkili iletişim Olumlu davranış kazandırma İstenmeyen davranışları değiştirme Duygu düzenleme Bedensel ve cinsel gelişim Sosyal ve akademik gelişimAile sistemi Aile tutumları Etkili problem çözme Sosyal duygusal davranışsal sorunlar Çocuk hakları, ihmal, istismar ve şiddet Özel gereksinimli bireylere duyarlılık geliştirme AİLE EĞİTİMİ KURSU Ayrıca SEDEP kapsamındaki tüm etkinlikler, sınıflar düzeyinde uygulanmaktadır.


"KONYA-SELÇUKLU OSMANGAZİ İLKOKULU. TARİHÇEMİZ Okulumuz, 2001 yılında İlköğretim Yatırım programı kapsamında, “Selçuklu Sancak Mahallesi (MTA) İlköğretim." indir ppt

Benzer bir sunumlar


Google Reklamları