Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

TAŞIT DİNAMİĞİ.

Benzer bir sunumlar


... konulu sunumlar: "TAŞIT DİNAMİĞİ."— Sunum transkripti:

1 TAŞIT DİNAMİĞİ

2

3

4

5

6

7

8

9

10

11

12

13

14

15

16

17

18

19

20 Yuvarlanma direnci: Lastik dönüş esnasında, yere temas noktasında deforme olmaktadır. Temasın başladığı noktada tekerlek merkezine doğru bir çizgi çizersek ve bu çizginin boyundaki değişimi takip edersek şöyle bir değişim izlenir: Tekerlek orta eksenine kadar (temas noktasının merkezi) çizgide kısalma Daha sonra uzama Temasın son noktasında çizgi ilk uzunluğuna gelecektir. Buradan temas noktasına giren malzemenin önce basıya sonra çekiye çalıştığı söylenebilir. Tekerlek malzemesinde oluşan bu çekme/basma hareketleri sonucu malzemenin zamanla ısındaığı görülecektir. Bunun sebebi malzeme içinde oluşan iç sürtünmeler olup, meydana gelen ısı (ki kayıp olacaktır) kayıp bir enerji yi gösterir. Bu kayıp enerji tekerlekteki Yuvarlanma direnci olarak ifade edilir. Ancak taşıt hareketinde Yuvarlanma Direnci Bununla sınırlı değildir. Konu ileride etraflıca incelenecektir.

21

22

23

24

25 Tekerleklerin, gövdeye bağlanma mekanizmaları da, taşıtın dinaniğinde çok etkili bir parametre olarak karşımıza çıkmaktadır!

26

27 X-eksenel Y-düşey Y-yanal yalpa yüzme Baş vurma

28

29

30 ÖDEV: Vehicle Dynamics:Theory and Application Kitabı Bölüm 2:Forward Vehicle Dynamics Temel hesaplar yapılacak!


"TAŞIT DİNAMİĞİ." indir ppt

Benzer bir sunumlar


Google Reklamları