Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Mühendis kimdir, ondan ne bekleniyor? Mühendislik öğrenimi: 50 yıl önce ve bugün.. Çok fark var mı? Birkaç anı Olmazsa olmazlar ve fark yaratanlar. Birinci.

Benzer bir sunumlar


... konulu sunumlar: "Mühendis kimdir, ondan ne bekleniyor? Mühendislik öğrenimi: 50 yıl önce ve bugün.. Çok fark var mı? Birkaç anı Olmazsa olmazlar ve fark yaratanlar. Birinci."— Sunum transkripti:

1 Mühendis kimdir, ondan ne bekleniyor? Mühendislik öğrenimi: 50 yıl önce ve bugün.. Çok fark var mı? Birkaç anı Olmazsa olmazlar ve fark yaratanlar. Birinci kümedekiler ne yapıyor? Biz ya da siz…. Ne yapmalıyız? Başarılı Mühendislik / UÜMF/ Fatih C. BABALIK1

2 2

3 Mühendis kimdir? “Bilimciler keşfederler, mühendisler olmayanı yaratırlar”. Theodor von Karman Mühendis fen bilimlerinin birikiminden ve teknolojinin ulaştığı düzeyden yararlanarak yaşamı kolaylaştıracak makine, sistem, yöntem tasarlayan ve/veya üreten kişidir. Başarılı mühendislerin yapıtları kendi adlarıyla anılır : Bosch, Siemens, Toyoda, Kalaschnikov, Boeing, Benz, Lamborghini Başarılı Mühendislik / UÜMF/ Fatih C. BABALIK3

4 4

5 5

6 Mühendislik öğrenimi: 50 yıl önce ve bugün Değişmeyenler: Temel fen ve temel mühendislik dersleri. (Başlık aynı ama içerik değişti.) Meslek derslerinde içerik değişti, yeni dersler geldi. Yöntem değişti…..ama çok yavaş…. Toplam ders saati azaldı Öğrenciye de, öğretim elemanına da daha çok sorumluluk. (Gereği yerine getiriliyor mu?) Kitap, ders notu, sınıfta sunum…..daha yaygın Başarılı Mühendislik / UÜMF/ Fatih C. BABALIK6

7 Birkaç anı Başarılı Mühendislik / UÜMF/ Fatih C. BABALIK7

8 Olmazsa olmazlar Çok iyi temel mühendislik bilgisi (Öğrenirsen okulda öğrenirsin) Alan bilgisi (Eksiklikler iş hayatında tamamlanabilir) Komşu alanlara karşı ilgi ve genel bilgi İngilizce, ingilizce, ingilizce, ingilizce Türkçesi çok iyi olmayan, iyi yabancı dil konuşup yazamaz! Dünyadan haberdar ol Başarılı Mühendislik / UÜMF/ Fatih C. BABALIK8

9 Fark yaratanlar 1 Yüksek genel kültür düzeyi. Dünyada ne olup bitiyor, neden böyle oluyor? Enerji, çevre, iklim sorunları ve mühendisi ilgilendiren diğer dünya sorunlarını bil (Atelyemin dışı beni ilgilendirmez….öyle san!) İkinci bir yabancı dili en az derdini anlatacak düzeyde öğren. Başarılı Mühendislik / UÜMF/ Fatih C. BABALIK9

10 Fark yaratanlar 2 Güzel konuş (Konu, hedef, dinleyici ?) Yeteneklerini fark et, geliştir. Spor kadar sanatla da ilgilen. (Geçen yıl kaç kere tiyatroya gittin, kaç kitap okudun? TV de dizi seyrettiysen bu sefer eksi puan !!!!) Proje yönetimi, ekip yönetimi, personel yönetimi…. Kurslara katıl.Yaşam boyu eğitim!!! Dünyayı gez. Başarılı Mühendislik / UÜMF/ Fatih C. BABALIK10

11 Değişim: Tehlike mi, fırsat mı? Meşhur söz: Dünyada değişmeyen tek şey değişimdir! Örnekler: Sanayideki gizli devrim. Üretimden hizmet sektörüne geçiş Çılgın bir gelişme. Bilgisayarlar, ENIAC, TUBS, 486. Anekdotlar IHA, Sürücüsüz otomobil, Nanoteknoloji….. Geleceği tahmin edebilecek, değişime ayak uydurabilecek düzeyde ol her zaman….Fırsat ayağına gelir. Başarılı Mühendislik / UÜMF/ Fatih C. BABALIK11

12 Birinci kümedekiler ne yapıyor? Başarılı Mühendislik / UÜMF/ Fatih C. BABALIK12

13 ETH Zuerich Makine Müh. Programı Başarılı Mühendislik / UÜMF/ Fatih C. BABALIK13

14 Basic Exam:Weightin g Analysis I + II16 Chemistry3 Informatics I4 Linear Algebra I + II6 Machine Elements + Innovation Processes 8 Mechanics I + II11 Engineering Materials and Production I + II 8 Başarılı Mühendislik / UÜMF/ Fatih C. BABALIK The basic exam is assessed based on the weighted average of the results from the various areas of examination: In addition to the Core Courses in the first year, the following courses must also be completed: Innovation Project Technical Drawing & CAD 14

15 Başarılı Mühendislik / UÜMF/ Fatih C. BABALIK Exam Block 1Weighting Analysis III3 Mechanics III6 Dimensioning I3 Thermodynamics I4 Control Systems I4 Exam Block 2Weightin g Physics I + II10 Electrical Engineering I3 Fluid Dynamics I6 Thermodynamics II4 Exam Block 3 Weighting Fluid Dynamics II 3 Thermodynamics III 3 15

16 Electives Başarılı Mühendislik / UÜMF/ Fatih C. BABALIK Courses offered in the Spring Semester: Computational Methods for Engineering Application I Manufacturing Introduction to Chemical Engineering Dimensioning II Control Systems II Introduction to Quantum Mechanics for Engineers Bioengineering Courses offered in the Fall Semester: Computational Methods for Engineering Application II Signals and Systems Mass Transfer Stochastics System Modeling Introduction to Process Engineering Managerial Economics Electrical Engineering II Leichtbau 24 credit points. 16

17 Başarılı Mühendislik / UÜMF/ Fatih C. BABALIK The following Engineering Tools are mandatory for all students: Second semester: Engineering Tool I: Computer-based Mathematics Third semester: Engineering Tool II : Numeric Mathematics Fourth semester: Engineering Tool III: FEM-Programs or Engineering Tool III : Object oriented Programming with C++ Students in the fifth and sixth semester choose one Engineering Tool per semester from the course catalogue 17

18 İyi bir üniversite öncelikle bilgiyi değil, düşünmeyi öğretir. İşletmelerin bizim öğrencilerimize öğrettiğimiz becerilere ihtiyacı var. Düşünme, kritik davranış, bağımsız analiz ve ilişki kurabilme yetenekleriyle desteklenmiş teknik bilgiye sahip mühendisi, sanayi bugün her yerde aramaktadır. Prof.Dr.Lino Guzzella ETH Zürich Başkanı Başarılı Mühendislik / UÜMF/ Fatih C. BABALIK18

19 Başarılı Mühendislik / UÜMF/ Fatih C. BABALIK Critical Thinking Initiative of ETH Zurich Main content The «Critical Thinking»-Initiative is supposed to help students of ETH Zurich develop into critically and independently thinking people by giving them the opportunity to work on interdisciplinary and system-oriented problems. With its Compulsory Elective Course, D-GESS is prepared to play an active and leading role in the «Critical Thinking»-Initiative. Soft Skills!!!!!! 19

20 Başarılı Mühendislik / UÜMF/ Fatih C. BABALIK Focus Specialization The focus study is composed of core courses and electives. A focus coordinator is responsible for each area of focus. Course-based Focus Specializations – Focus Sheet: Biomedical Engineering Energy, Flows and Processes Management, Technology and Economics Manufacturing Science Mechatronics Micro- and Nanosystems Design, Mechanics and Materials Courses which are not listed as Focus Specializations may be accepted only with the consent of the focus coordinator. Focus Project Teams of 3 to 8 students work during two semesters on the realisation of a product. Based on market-oriented need, all processes in product development are conducted in a realistic manner: marketing, conception, design, engineering, simulation, prototypes, and production. Focus Projects start in the Fall Semester. The full range of projects is listed in the respective Fall Semester ETH Zurich course catalogue. Students can also suggest their own projects, however they must be supported and supervised by an ETH Zurich professor. Focus Project structure: Focus Project (14 credit points) Courses, individually defined by the project coordinator (6 credit points) Requirements: Basic Exams passed Block 1 and 2 exams passed 20

21 Teknolojinin büyük adımlarla geliştiği dünyada, bugün mühendis olmak bir avantaj mıdır? Mühendisler internetin olanaklarını herkesten daha iyi tahmin edebilir ve kullanabilirler. Benim açımdan internet gerçek bir devrimdir. Interneti kendi yararına kullanabilen mühendis her alanda, her yerde çalışabilir. Internetten önce de dünya teknik bir dünya idi. Telefon, otomobil, cnc tezgah v.b. Çok başarılı mühendislerin eseriydi. Ama iyi bir fikri internetsiz milyonlara ulaştırmak mümkün değildi. Software ve internet sayesinde fikrinizi kolay ve çok ucuza bütün dünyaya duyurabilirsiniz. Urs Hölzle Senyor Manager, Google Teknik Altyapı Başarılı Mühendislik / UÜMF/ Fatih C. BABALIK21

22 Bizde neler oldu/oluyor? Hemen hemen tüm üniversitelerimizde ders programları uzun zamandır değişmedi. (Ama yönetmelikler nerdeyse her yıl… Yaz okulu / Bütünleme /…) Motor, tezgah, pompa ??????????? 40 yıl öncesi gibi aynen okutalım mı hala? Mate, malzeme, makine elemanları, mekanik, termo, akışkanlar… bunlara sözüm yok! 180 Kredi = 8 yarıyıl Başarıyı getirecek bir değişiklik istiyorsak: Çalışkan, ama çok çalışkan öğrenciye ihtiyaç var. Bir örnek: Güney Kore Başarılı Mühendislik / UÜMF/ Fatih C. BABALIK22

23 Kısaca Kore Japon işgali Kore Savaşı Çeşitli siyasi çalkantılar ………………. Haftada 44,6 saat çalışma (OECD 32,8) Yüksek öğrenime kayıt oranında dünyada 1. ArGe harcamalarında dünyada 7. (%3,5 GSMH) Dünyanın 15. büyük ekonomisi USD kişi başı gelir Üçlü patent 2500, Türkiye 25 (2010 yılında) Samsung, Hyundai, KIA, SsangYong, Başarılı Mühendislik / UÜMF/ Fatih C. BABALIK23

24 Başarılı Mühendislik / UÜMF/ Fatih C. BABALIK24

25 Merak etmeyin sona geliyoruz! Anlaşılan çalışmak gerekiyor. Ama tembeller de ümidi kesmesinler. Onları da arayan meşhur biri var: Bill Gates Başarılı Mühendislik / UÜMF/ Fatih C. BABALIK25

26 Başarılı Mühendislik / UÜMF/ Fatih C. BABALIK26

27 Şaka bir yana : Ne yapmalıyız? Cevap: Başarılı Mühendislik / UÜMF/ Fatih C. BABALIK27

28 Dinledi ğ iniz için te ş ekkür ederim. Hepinize ba ş arılar dilerim. Aileleriniz, hocalarınız, ülkemiz sizinle övünebilmek istiyor. Bunu bize çok görmeyin. Başarılı Mühendislik / UÜMF/ Fatih C. BABALIK28

29 Başarılı Mühendislik / UÜMF/ Fatih C. BABALIK29

30 Başarılı Mühendislik / UÜMF/ Fatih C. BABALIK30


"Mühendis kimdir, ondan ne bekleniyor? Mühendislik öğrenimi: 50 yıl önce ve bugün.. Çok fark var mı? Birkaç anı Olmazsa olmazlar ve fark yaratanlar. Birinci." indir ppt

Benzer bir sunumlar


Google Reklamları