Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

E-Ticaret: Dijital Pazarlar, Dijital Ürünler. 1. Aynı Anda Her Yerde Olma » E- ticaret her zaman her yerdedir. Bu evdeki, işyerindeki bilgisayarınızdan.

Benzer bir sunumlar


... konulu sunumlar: "E-Ticaret: Dijital Pazarlar, Dijital Ürünler. 1. Aynı Anda Her Yerde Olma » E- ticaret her zaman her yerdedir. Bu evdeki, işyerindeki bilgisayarınızdan."— Sunum transkripti:

1 E-Ticaret: Dijital Pazarlar, Dijital Ürünler

2 1. Aynı Anda Her Yerde Olma » E- ticaret her zaman her yerdedir. Bu evdeki, işyerindeki bilgisayarınızdan ve hatta mobil e-ticaret kullanarak arabanızdan alışveriş yapma olanağını sağlar. Bu sonuç Pazar alanı (marketspace) olarak adlandırılır, geçici ve coğrafik bir yerden ayrılma, geleneksel sınırların ötesine uzanmadır. » Müşterinin bakış açısıyla, her yerde olmak işlem maliyetlerini azaltmaktadır. İş yapmak amacıyla pazara gitmek için artık zaman ve para harcamak gerekli değildir ve satın almak için az düşünce çabası gerekmektedir. 2. Küresel Erişim » E-ticaret teknolojisi, geleneksel ticaretten çok daha uygun ve daha etkin maliyetle kültürel ve ulusal sınırlar ötesine ticari işlemler yapılmasını sağlar. » Geleneksel ticaretin büyük bir kısmı yerel veya bölgeseldir- yerel satış noktaları yerel veya ulusal ticari ürünleri kapsar. » Örneğin, Televizyon, radyo istasyonları ve gazeteler ulusal kitleleri çekebilmek güçlü fakat sınırlı ulusal ağlara sahiptir; ancak ulusal sınırların dışında küresel kitleye kolaylıkla ulaşamayan ulusal ve yerel kurumlardır

3 3. Evrensel Standartlar » E- ticareti yönetecek internetin teknik standartları evrensel standartlardır. Bu teknik standartlar, dünyadaki tüm uluslar tarafından paylaşılır ve herhangi bir bilgisayarın kullandığı teknolojik platformdan bağımsız olarak diğer bir bilgisayarla bağlantı kurmasına olanak tanır. » Evrensel teknik standartlar pazara giriş maliyetlerini büyük oranda azaltır. » Aynı zamanda tüketiciler için arama maliyetlerini (uygun ürünleri bulmak için gerekli çaba) azaltır. 4. Zenginlik » Enformasyon zenginliği, mesajın içeriğini ve karmaşıklığını ifade eder. Geleneksel pazarlar, ulusal satış güçleri ve küçük perakende mağazaları büyük zenginliğe sahiptir. » Onlar satış yaparken işitsel ve görsel işaretleri kullanarak kişisel ve yüz yüze hizmet sağlayabilirler.

4 5. Enformasyon Yoğunluğu » İnternet ve Web enformasyon yoğunluğunu artırmıştır. » E-ticaret teknolojileri enformasyonun güncelliğini, doğruluğunu ve zamanlılığını artırırken, enformasyonun toplanması, saklanması ve işlenmesi ve iletişim maliyetlerini azaltmıştır. » E-ticari piyasalarındaki enformasyon yoğunluğu fiyatları ve maliyetleri daha şeffaf hale getirmiştir. ˃Fiyat şeffaflığı, piyasadaki farklı fiyatların müşteriler tarafından kolayca bulunmasını tanımlar ˃Maliyet şeffaflığı; ürünün satıcıya olan gerçek maliyetinin keşfedilmesini tanımlar. » Satıcılar için ise tüketicileri daha iyi tanıyabilmeleri bir avantajdır. Böylece farklı müşteriler için özel fiyatlandırmalar yaparak fiyat farklılaştırabilirler.

5 5. Kişiselleştirme / Özelleştirme » Teknoloji kişiselleştirilmiş mesajların grupların yanı sıra kişililere de gönderilmesine olanak tanımaktadır. » Satıcılar, pazarlama mesajlarının kişinin ismini, ilgi alanlarını ve geçmiş satım alımlarına göre düzenleyerek kişiselleştirme hedefleyebilir. » Teknoloji ayrıca ürün veya hizmeti kullanıcının tercihlerine ve önceki davranışına göre değiştirerek özelleştirmeye izin verir. 6. Sosyal Teknoloji: Kullanıcı içerikli nesil ve sosyal ağlar » Önceki teknolojilerin tersine, internet ve e-ticaret teknolojileri, kullanıcılarına metin, video, müzik ve fotoğraf formunda içeriklerini oluşturmasına ve kendi kişisel arkadaşlarıyla paylaşmasına izin vererek çok daha fazla sosyallik içerir. » Kendisinden önceki kitle iletişim araçları gibi birden çoğa (one-to-many) yerine çoktan çoğa (many-to-many) iletişim söz konusudur.

6 » İnternet dünyadaki milyonlarca insanın çok büyük miktardaki enformasyonu doğrudan, anında ve bedava olarak değiştirmesine olanak veren dijital bir pazar alanı yaratmıştır. İşletmelerin iş yapma şeklini değiştirerek, küresel erişimlerini artırmıştır. » İnternet enformasyon asimetrisini azaltmıştır. Enformasyon asimetrisi işlem sürecinde işlem için önemli olan bir enformasyona bir tarafın diğer taraftan daha fazla sahip olması halinde gerçekleşir. Nu enformasyon onların göreli pazarlık gücünü belirlemesine yardım eder. » Dijital pazarlar çok esnek ve etkindir, çünkü işletmeler azaltılmış araştırma ve işlem maliyetleriyle, düşürülmüş fiyat değiştirme maliyetleri, daha fazla fiyat bölümlendirme ve piyasa koşullarına göre aktif olarak fiyat değiştirme olanaklarıyla faaliyette bulunurlar. » Dinamik fiyatlandırma, müşterinin karakteristik özelliklerine veya satıcının tedarik durumuna göre ürün fiyatının değişmesidir.

7 » Dijital pazarlar, distribütör ve perakendeci işletmeler gibi aracıları ortadan kaldırarak tüketiciye doğrudan satışı gerçekleştirme imkanı sunarlar. Dağıtım kanalında aracıların kaldırılması ciddi bir maliyet avantajı sunar. » Tüketicilere doğrudan satışla veya aracı sayısının azaltılmasıyla, işletmeler daha az fiyat istemelerine rağmen karlarını artırabilirler. » Değer zincirinde arada adımlardan sorumlu olan iş süreç katmanlarının veya işletmelerin ortadan kaldırılması aracısızlaştırma (aracı kullanmama – disintermediation) olarak adlandırılır.

8 » Dijital ağ üzerinden dağıtımı yapılan ürünlerdir. » Müzik parçaları, video, Hollywood filmleri, yazılım, gazeteler, dergiler ve kitapların tümü dijital ürünlerdir. Bunlar depolanabilmekte, dağıtılabilmekte ve satılabilmektedir. » Bu tür dijital ürünler pazarında internetin etkisi devrimden başka bir şey değildir. Kitapevleri, basımevleri, müzik ve film satışı yapan işletmeler satışlarının azalması ve hatta işletmelerin ortadan kalkma ihtimaliyle karşı karşıyadırlar.

9 » Elektronik ticari işlemleri sınıflandırmak için pek çok yol vardır. Bunlardan birisi katılımcıların özelliklerine bakılarak yapılır. » İşletmeden tüketiciye elektronik ticaret (B2C): Perakende, ürün ve hizmetlerin bireysel alışveriş yapanlara sunulmasını içerir. Hepsiburada.com gibi siteler buna örnek olarak gösterilebilir. » İşletmeden işletmeye elektronik ticaret (B2B): İşletmeden işletmeye ticaret yapılan E Ticaret modelidir. Bu türü kullanan işletmeler son kullanıcıya bir ürün satışı gerçekleştirmezler. » Örnek vermek gerekirse; hastane cihazları satan bir üreticinin, cihazlarının hastane tarafından satın alınması gibi. Veya toptan satış gerçekleştiren üreticinin, ürünlerini toptan olarak mağazalara dükkanlara satması gibi » Tüketiciden tüketiciye elektronik ticaret (C2C): Tüketiciden tüketiciye işlem yapılan bir E Ticaret modelidir. Gittigidiyor.com, eBay.com vb. siteler buna örnek olarak gösterilebilir. » Örneğin, dev açık artırma Web sitesi ebay insanlara kendi ürünlerini diğer tüketicilere ürününü sabit bir fiyattan veya en yüksek fiyattan açık artırmasıyla satmalarına olanak verir.

10 Portal » Google, Bing, Yahoo, MSN gibi portallar haberler, anında mesajlaşma, haritalar, takvimler, alışveriş gibi birçok bilgiyi bir yerde tutan bütünleştirilmiş içerik ve hizmet paketlerinin yanı sıra güçlü Web araştırma motorları sunarlar. » Portallar, çok büyük sayıdaki hedef kitleyi çekerek, reklamların ücretlendirilmesiyle, müşterilerin diğer sitelere yönlendirilerek ve özel hizmetler sunarak gelir elde ederler. E-Perakendeci » Çevrimiçi olan bu mağazalar geliri 24 milyardan fazla olan Amazon’dan küçük yerel dükkanlara kadar çeşitli büyüklüklerde olmaktadır. E- perakendeci müşterilerinin ürünleri görmek ve sipariş vermek için internete girmelerinin gerekmesi dışında klasik mağazalara benzer. » E-perakendeciler uygun ve düşük maliyetli ürünleri 7/24 alış veriş imkanı ve geniş seçeneklerle sunarlar.

11 Diğerleri…. İçerik Sağlayıcılar itunes, ttnetmüzik İşlem Aracıları biletall.com, booking.com Pazar Oluşturucuları eBay, sanalpazar.com Hizmet Sağlayıcılar Google, Box Topluluk Sağlayıcılar Facebook, Twitter, Linkedin

12 Bir işletmenin gelir modeli, işletmenin nasıl gelir sağladığını, kar ürettiğini ve yatırımları üzerinden yüksek geri dönüş yarattığını tanımlar. » Reklam Gelir Modeli: Web sitesi, reklama maruz kalan çok sayıda izleyiciyi çekerek gelir elde eder. Reklam modeli, e-ticarette en fazla kullanılan gelir modelidir. Örneğin Yahoo neredeyse tüm gelirlerini (%95) reklamlardan elde etmektedir. » Satış Gelir Modeli: İşletmeler gelirlerini ürünlerini, enformasyonlarını veya hizmetlerini müşterilere satarak elde ederler. Amazon, vb… - İçerik sağlayıcılar (itunes, vb…) » Üyelik Gelir Modeli: sunulan içerik veya hizmete göre üyelik imkanı sunularak ücretlendirme yapılmaktadır. İçerik sağlayıcılar çoğunkla bu modeli tercih ederler. Wallstreet journal, match.com, dijitürk web, vb… » Ücretsiz/Kısmi Primli Gelir Modeli: İşletmeler, ileri düzey ve özel özellikler için ek ücretlendirme yaparken, temel hizmetler ve içerikleri ücretsiz sunarlar. Ek hizmetler ücretlendirilir. Flickr, Yahoo mail (plus), vb…

13 » İşlem Ücretleri Gelir Modeli: İşletme, işlemi yapabilme ve gerçekleştirme adı altında gelir sağlar. Örneğin sanalpazar.com satıcılara alan sağlar, satışın başarılı olması halinde belirli oranda komisyon alır. » Satış Ortaklığı Gelir Modeli: Web siteleri (satış ortaklığı web siteleri olarak adlandırılan) sonuçlanan satışlardan elde edilen herhangi bir gelirin yüzdesini veya referans ücretinin karşılığında ziyaretçileri başka Web sayfalarına gönderir. Online alışverişte BKM Express, paypal ile e- perakendecilerin anlaşmaları…

14

15 » İki örgüt arasında faturalama, sevkiyat programları veya satın alma emirleri gibi Standart ticari işlemlerinin bilgisayardan bilgisayara değiştirilmesine olanak verir. » EDI Temelde satın alma siparişleri, faturalama ve sevkiyat bildirimi gibi belgelerin değişiminin otomasyonunu sağlar.


"E-Ticaret: Dijital Pazarlar, Dijital Ürünler. 1. Aynı Anda Her Yerde Olma » E- ticaret her zaman her yerdedir. Bu evdeki, işyerindeki bilgisayarınızdan." indir ppt

Benzer bir sunumlar


Google Reklamları