Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

W.Eugene Smith ve Photo-Essay (foto röportaj)

Benzer bir sunumlar


... konulu sunumlar: "W.Eugene Smith ve Photo-Essay (foto röportaj)"— Sunum transkripti:

1 W.Eugene Smith ve Photo-Essay (foto röportaj)
 ”Foto röportajı öğrenmek için İyi, Kötü, Çirkin’in düello sahnesini izleyin. Sergio Leone’un Clint Eastwood’lu ”İyi, Kötü, Çirkin” filminde mezarlıktaki düello sahnesi size fotoğraf, foto röportaj ve sesin kullanımı hakkında çok şey öğretir. Tabii ki amacımız burada ”Evinin garajında elinde laptopları ile yeni Kubrick’ler” yaratmak değil, fotoğrafçılara bir konu hakkında çektikleri fotoğrafları doğru şekilde çekmeleri ve onlardan bir hikaye yaratmalarını sağlamak.” Washington Post’un fotoğraf editörü Joe Elbert

2 W. Eugene Smith, Tomako Küvette, Minamata, 1972

3 Eugene Smith ( ) Eugene Smith, fotoğraf kariyeri boyunca ürettiği çok sayıda foto-röportaj ile 20.yy’ın en saygı duyulan fotoğrafçılarından biri olmuştur. 2. Dünya savaşından, 1970’lerde son foto-röportajı olan Minamata Projesine dek Smith, fotoğrafçının fotoğrafları, alt yazıları, başlıkları ve sergilenmesi üzerindeki editöryal kontrol hakkını savunması ve bu konuda mücadele etmesi de onu fotoğrafçılar arasında saygın bir konuma getirmiştir. Aynı zamanda Smith, bir fotoğrafı oluşturmadan önce, dikkatli bir biçimde nesnesi üzerinde çalışması ile de ünlü bir isimdir. Smith bu özenli çalışması için: “Ben, kaydeden ve yorumcu işine bağlı gazetecinin olguları ve yaratıcı sanatçının şiiri ve edebiyatı gerekli kılan olguları arasında kalan duruş içindeyim” demektedir. Fotoğrafçı olarak Smith’in bu duruşu fotoğraflarına yansıtması, özenli ve dikkatli çalışmanın dinamiklerini kaçınılmaz bir biçimde gerekli kılmaktadır.

4 Fotoğraf çalışmasını zenginleştirmek amacıyla Indiana Notre Dame Üniversitesinde fotoğraf eğitimi alır. Bir yıl sonra Newsweek dergisinde kadrolu fotoğrafçı olarak çalışmaya başlar yılları arasında Black Star Fotoğraf ajansında freelance fotoğrafçı olarak çalışır. Fotoğrafları Life, Collier's, Harper's Bazaar, ve diğer periyodik dergilerde yayınlanmaya başlar. yılları arasında Life dergisinde kadrolu fotoğrafçı olarak çalışmaya başlar. Life dergisi için, 2. Dünya Savaşı sırasında Pasifik Savaşını fotoğraflar yılında Okinawa da yaralanır ve fotoğrafa 1947 yılında yine Life dergisiyle geri döner yılına kadar bu dergide çalışmasını sürdürür. Bu dönemde “Cennet Bahçesine Yürüyüş” gibi başyapıt fotoğrafını, “Köy Doktoru”, “İspanyol Köyü”, “Ebe” ve Nobel ödüllü doktor Albert Schweitzer’in Kongo’da çekilen profil foto-röportajlarını gerçekleştirir. Son foto-röportajına Life dergisinin kendi isteği dışında “Merhamet Adamı” ismi koyması, Smith’in dergiden ayrılmasına neden olur. 1955 yılında Magnum Ajansına katılır. Burada iki yıl sürecek olan, demir-çelik sanayisi ve hızla artan popülasyonu ile dikkat çeken Pittsburg şehrinde proje gerçekleştirir. 1970’de ise son projesi olan, çevre kirliliği yüzünden civa zehirlenmesi vakalarının görüldüğü küçük bir Japon balıkçı köyünde Minamata Projesini gerçekleştirir.

5 Projeleri arasında özellikle Pittsburg Projesi, hem çalışma süresi hem de tamamlanmamış olması açısından dikkat çekicidir. 1955’de altı ay, 1957 yıllında da birkaç ay çalışarak adet negatif üretmiştir. Smith burada kurduğu karanlık oda ile seri bir biçimde çalışmalarını gerçekleştirmiştir. Pittsburg’un günlük yaşamı ve sanayileşme sürecini fotoğraflarına yansıtan Smith, 1960’ların sonunda yine A.B.D.’de ortaya çıkan, kavramlaştırılması eğitimci Nathan Lyons tarafından yapılan “Sosyal Manzara” fotoğrafına da kaynak oluşturmuştur. Smith’in çalışma yönteminin temelinde, fotoğraflarını üretirken kendisine özgürlük sağlayacak yeterli bir çalışma uzamı yaratmasıdır. Bu uzamı daha az ticari kaygılarla oluşturulmuş Magnum Ajansında bulduğunu söylememiz mümkündür. Smith, hangi konuyu seçerse seçsin, o konuyu, fotoğraf makinesini ve kendisini aynı potada eritmeyi başarabilmiştir.

6 Poynter’dan Keith Jenkins’in güçlü bir photo-essay için gerekli 5 fotoğraf karesini anlattığı liste
Bu yazı, Amerika’nın foto muhabirliği üzerine eğitim veren saygın kurumlarından Poynter Enstitüsü’nden Keith Jenkins’in yayınladığı makaleden derlenmiştir. (Tolga Adanalı)

7 Birinci Kare : Genel anlatım – Plan belirleme Hikayeniz nerede geçiyor ve bu hikayenin geçtiği  yer ne tür bir şeye benziyor ? Bir bina mı, bir şehir mi, bir eski mezarlık mı ? İzleyicilerinizi olayın içine dahil etmenin en iyi yolu hikayenin geçtiği yeri genel olarak gösteren bir kareye yer vermektir. (Bu hikayede bir küçük kasabadaki sağlık kliniği anlatılacak ve foto muhabiri doğru bir şekilde onu genel olarak yansıtmış. John Poole/NPR)

8 İkinci Kare : Yakın plan çekim İkinci önemli kare ile yeteneğinizi ortaya koyacaksınız. Olayın geçtiği yeri genel olarak aldıktan sonra sıra ana konuyu biraz daraltıp izleyiciye vermeye geldi. Bu kare olaya biraz daha yakın plandan bakmanızı sağlamalı. (Bu fotoğrafta hikayenin kaynağı olan yer görülüyor. John Poole/NPR)

9 Üçüncü Kare : Portre Ana nesneniz ne ve neye benziyor
Üçüncü Kare : Portre Ana nesneniz ne ve neye benziyor ? Eğer bir insan portresi çekecekseniz bu geleneksel olarak omuz üstü bir portre olabilir ya da kişinin çevresini de karenin içine alan biraz daha geniş bir portre de olabilir. Genellikle en doğrusu birden fazla portre çekmektir, çünkü iyi bir multimedyada portreler birden fazla kullanılmayı gerektirir. (Bu portrede hikayenin ana objesi olan kişiyi görüyoruz. John Poole/NPR)

10 Dördüncü Kare : Detayı yakalamak Bu genellikle unutulan karedir
Dördüncü Kare : Detayı yakalamak Bu genellikle unutulan karedir. Detay çekimler özellikle multimedyaların geçişlerinde sıklıkla kullanılır. Masanın üzerindeki fotoğraflar, okuduğu kitap, duvara astığı nesneler… Tüm bunlar bize hikayenin ana kahramanıyla ilgili ipuçları verirler ve bir foto röportajın olmazsa olmazlarıdır. (Bu fotoğraftaki detay hikayeyi yansıtmada önemli rol oynuyor. John Poole/NPR)

11 Beşinci Kare : Aksiyonu yakalama Aksiyon kareleri hikayenin ana konusunu bir şeyler yaparken gösterir. Bu kareler bazı fotoğrafçıların en mükemmeli yakalamak adına saatlerini, günlerini harcadıkları fotoğraflardır. Aksiyon fotoğrafları bir hikayenin en önemli unsurudur fakat tek ihtiyacınız olanlar değillerdir. Eğer diğer dördünü sağladıysanız ve bu eksikse bile hemen hemen her şeyi tamamlamışsınız demektir. Benim önerim diğer dördünü tamamladıktan sonra sırayı aksiyon fotoğrafa bırakmak. (Aksiyon kareleri hikayenize hareket katar. John Poole/NPR)

12 http://arkapencere. blogspot
kasaba doktoru 1948 32 yaşındaki Dr. Ernest Guy Ceriani, Coloradao'ya bağlı Kremmling kasabası ve kasabanın 400 mil dışında kalan tüm bölgelerin doktorluğunu üstlenmiş. Süre: 23 gün ………(with text)

13 Fikret Otyam Antonin Kratochvil… godville (multimedya)


"W.Eugene Smith ve Photo-Essay (foto röportaj)" indir ppt

Benzer bir sunumlar


Google Reklamları