Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

EĞİTİM / ÖĞRETİM DURUMLARI (ÖĞRETME). ÖD öğretmenin DERSİ PLANLAMASI, öğretimin gerçekleşmesi için ÖĞRENCİLERİ YÖNLENDİRMESİ ve REHBERLİK ETMESİ ETKİNLİKLERİ.

Benzer bir sunumlar


... konulu sunumlar: "EĞİTİM / ÖĞRETİM DURUMLARI (ÖĞRETME). ÖD öğretmenin DERSİ PLANLAMASI, öğretimin gerçekleşmesi için ÖĞRENCİLERİ YÖNLENDİRMESİ ve REHBERLİK ETMESİ ETKİNLİKLERİ."— Sunum transkripti:

1 EĞİTİM / ÖĞRETİM DURUMLARI (ÖĞRETME)

2 ÖD öğretmenin DERSİ PLANLAMASI, öğretimin gerçekleşmesi için ÖĞRENCİLERİ YÖNLENDİRMESİ ve REHBERLİK ETMESİ ETKİNLİKLERİ olarak açıklanabilir. ÖĞRENME öğrencinin ÖĞRETME öğretmenin yapacağı etkinliklerdir. Eğitim/öğretme durumlarında bu nedenle İÇ ve DIŞ KOŞULLAR önemlidir. (s.381, Fotokopi ders notları)

3 Öğrenme yaşantılarının PLANLANMASINDA ve UYGULANMASINDA öğretmene düşen görevler: PLANLAMADA  Öğretim planını yapma  Öğrenme yaşantılarını düzenleme  Fiziki çevreyi düzenleme  İçeriği, öğretimin hedeflerine ve öğrencilerin ilgi düzeylerine göre düzenleme  Öğretme-öğrenme, strateji, yöntem-teknikleri seçme  Ders araç-gereçlerini sağlama  Süreyi düzenleme

4 UYGULAMA: Öğretmenin dersi nasıl işleyeceği ile ilgilidir ki bu da üç AŞAMADA incelenir:(s.386, fotokopi; s Doğanay) GİRİŞ ETKİNLİKLERİ  Öğrencilerin dikkatini çekme  Öğrencileri öğrenmeye hazırlama(güdüleme)  Hedeften haberdar etme  Önkoşul bilgileri hatırlatma  Gözden geçirme

5 GELİŞTİRME  Çeşitli strateji, yöntem ve teknikler kullanarak dersi sunma  Soru-cevap etkinliğinden yararlanma  Örnekler verme  Öğrencilerin derse katılımını sağlama  Pekiştireç verme  İpuçlarından yararlanma  Dönüt-düzeltme etkinliğinden yararlanma  Araç- gereç ve materyal kullanma

6 SONUÇ ETKİNLİKLERİ  Özet ve tekrar  Değerlendirme soruları  Bir sonraki konunun açıklanması

7 Adı geçen ETKİNLİKLER ayrıca ETKİLİ ÖĞRETİMİN GENEL İLKELERİ olarak da anılır. Yani kısaca: dikkat çekme, güdüleme, amaçlardan haberdar etme, ön bilgilerin uyarılması, öğretim strateji yöntem ve tekniklerinin etkili kullanılması, uygulama yapma, dönüt verme ve başarının değerlendirilmesi genel İLKELERDİR.


"EĞİTİM / ÖĞRETİM DURUMLARI (ÖĞRETME). ÖD öğretmenin DERSİ PLANLAMASI, öğretimin gerçekleşmesi için ÖĞRENCİLERİ YÖNLENDİRMESİ ve REHBERLİK ETMESİ ETKİNLİKLERİ." indir ppt

Benzer bir sunumlar


Google Reklamları