Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Değişen Dünyada Güçlü İşletmeler Olmak GİRİŞİM EĞİTİM ve DANIŞMANLIK MERKEZİ.

Benzer bir sunumlar


... konulu sunumlar: "Değişen Dünyada Güçlü İşletmeler Olmak GİRİŞİM EĞİTİM ve DANIŞMANLIK MERKEZİ."— Sunum transkripti:

1 Değişen Dünyada Güçlü İşletmeler Olmak GİRİŞİM EĞİTİM ve DANIŞMANLIK MERKEZİ

2 2 KAHRAMANMARAŞ’ıN İÇİNDE BULUNDUĞU EKONOMİK ORTAM

3 Department / name 3 KAHRAMANMARAŞ GENEL BİLGİLER  Nüfus; Kahramanmaraş: 1.075.706 Türkiye:76.667.864  Sosyo – Ekonomik Gelişmişlik Sıralaması: 60  Türkiye’nin GSYİH’sına Katkı Sıralaması: 22  Kişi Başına GSYİH Sıralaması: 42  KOBİ Sayıları; (2010) Kahramanmaraş: 31.664 Türkiye: 3.003.116

4 4  Okur – Yazarlık Oranı (6+Yaş) Kahramanmaraş: 92 % Türkiye: 94 %  On Bin Kişiye Düşen Hasta Yatağı Sayısında; Kahramanmaraş: 20 Türkiye: 22  On Bin Kişiye Düşen Hekim Sayısında; Kahramanmaraş: 12 Türkiye: 17 KAHRAMANMARAŞ GENEL BİLGİLER

5 5  2014 Yılı İhracatçı Firma Sayısı; Kahramanmaraş: 255 firma, 906.113 (1000$) Türkiye: 63.586 firma, 157.715.040 (1000$)  İhracat Büyüklüğüne Göre İller Arası Sıralaması : 20  2008 – 2014 İhracat Artışı: Kahramanmaraş: 139% Türkiye: 19%  2014 Yılı İllere Göre Kamu Yatırımları Sıralamasındaki Yeri: 14  Akdeniz Bölgesi Gelişmişlik Sıralamasında Kahramanmaraş’ın Yeri (1.Antalya, 2.Adana, 3.Isparta): 8

6 6 KAHRAMANMARAŞ’A SATIŞ YAPAN İLLER PAY KAHRAMANMARAŞ 38% İSTANBUL 24% ANKARA 9% GAZİANTEP 6% ADANA 5% KAHRAMANMARAŞ’IN SATIŞ YAPTIĞI İLLER PAY KAHRAMANMARAŞ 41% İSTANBUL 26% GAZİANTEP 6% ANKARA 5% DENİZLİ 3% KAHRAMANMARAŞ ILLER ARASı TICARET  Kahramanmaraş ilinin, iller arası ticaret değerlerinin %80’i oluşturan iller aşağıdaki gibidir. Kaynak: T.C. BİLİM, SANAYİ VE TEKNOLOJİ BAKANLIĞI

7 7 KAHRAMANMARAŞ İLININ REKABET ÖZELLIKLERI Genel Rekabette 81 il içerisinde 34. sıradadır. Markalaşma Becerisi ve Yenilikçilik Alt Endeksi sıralamasında 81 il içerisinde 21. sıradadır. Erişilebilirlik Alt Endeksinde 81 il içerisinde 31. sıradadır. Ticaret Becerisi ve Üretim Potansiyeli Alt Endeksi bakımından 18. sıradadır. Beşeri Sermaye ve Yaşam Kalitesinde 81 il içerisinde 56. sıradadır.

8 8 KAHRAMANMARAŞ İLININ REKABET ÖZELLIKLERI İhracat Hacmi’nde 22. sıradadır. Dış Ticaret Yapan Firma Sayısı bakımından 22. sıradadır. Sanayi Elektrik Tüketim Miktarı bakımından 9. sıradadır. ISO 500 Büyük Sanayi Kuruluşu Listesine Giren Firma Sayısı'na ait sıralamada 15. sıradadır. Son Beş Yıla Ait Marka Tescil Ortalamasına Göre 25. sıradadır. İç Talep Potansiyeli bakımından 18. sıradadır.

9 9 KAHRAMANMARAŞ’TA GIRIŞIMCILIK  Önümüzdeki üç yıl içinde girişimcilik faaliyetinde bulunmak isteyenlerin oranı Türkiye genelinde %35 iken Kahramanmaraş’ta %31’dir.  Kuruluş aşamasında veya yeni kurulmuş (en fazla 3,5 yıl) bir işe sahip girişimcilerin oranı Türkiye ortalaması %19 iken Kahramanmaraş’ta %20’tür.  Potansiyel girişimcilerin oranı Türkiye’de %53 iken Kahramanmaraş’ta %53’dur.

10 10 Türkiye’de üretilen ipliğin %26’sının ve dokuma kumaşın %10’unun üretiminin K.Maraş’ta yapılıyor olması ilin tekstil yönünden gelişmiş olduğunun göstergesidir. Türkiye’ye mutfak eşyası yani çelik tencere, çaydanlık, vb. ürünlerin üretiminde kullanılmak üzere giren hammaddenin yaklaşık %50’si Kahramanmaraş’ta işlenmektedir. Tarım potansiyeli bakımından Türkiye’de 27. sırada yer alan Kahramanmaraş “Maraş Biberi”nin üretimi ve sanayisi ile ön plana çıkmaktadır. KAHRAMANMARAŞ EKONOMIK GÖSTERGELER

11 11 Türkiye’deki keçilerin %2’sine sahip olan Kahramanmaraş; özellikle son yıllarda Türkiye’nin sayılı hayvan borsalarından birine sahip olan Elbistan ilçesinde gerçekleşen yatırımlarla büyükbaş hayvan yetiştiriciliğinde de önemli bir yer edinmektedir. Kuyumculuk sektörü Kahramanmaraş’ın önde gelen sektörlerinden biri olarak 450’ye yakın firma ve imalathanesi ve yılda 40 ton altın işlenmesiyle İstanbul’dan sonra Türkiye’de ikinci sırada yer almaktadır. (22 ayar altın imalatında ise birinci sıradadır.) Kahramanmaraş’ta geleneksel dondurma üretiminde sanayileşmeden büyük ölçüde etkilenmiştir. Entegre yatırımlar tamamlandıktan sonra üretimin 40.000 tona ulaşması beklenmektedir. KAHRAMANMARAŞ EKONOMIK GÖSTERGELER

12 12 SEKTÖR TEKSTİL ÜRÜNLERİ İMALATI (İplik, dokuma kumaş) GIDA ÜRÜNLERİ İMALATI (Dondurma, pul biber) FABRİKASYON METAL ÜRÜNLERİ İMALATI (Çelik tencere, çaydanlık, vb.) MADENCİLİK VE TAŞOCAKLIĞI (Linyit, kiremit, kireçtaşı, barit, demir, krom, manganez) GİYİM EŞYASI İMALATI, KÜRKÜN İŞLENMESİ VE BOYANMASI KAUÇUK VE PLASTİK ÜRÜNLERİ İMALATI KAHRAMANMARAŞ’TA ÖNE ÇIKAN SEKTÖRLER

13 13 İHRACAT Yılİhracatçı Firma Sayısıİhracat Değeri (Bin $) 2008 177379.376 2009 185430.775 2010 206531.687 2011 205711.945 2012 212753.878 2013 239862.603 2014 255906.113 Kaynak: DTM, 2014 2008-2014 Yılları arası ihracat değerinde yaşanan değişim; %139 KAHRAMANMARAŞ İHRACAT VERİLERİ

14 14 Sektör 2014 Yılı İhracat Değeri - 1000 $ Pay 1 Tekstil ve Hammaddeleri615.89470% 2 Demir ve Demir Dışı Metaller94.42011% 3 Hazırgiyim ve Konfeksiyon70.5208% 4 Hububat, Bakliyat, Yağlı Tohumlar ve Mamulleri 29.4413% KAHRAMANMARAŞ İHRACAT VERİLERİ

15 15 KAHRAMANMARAŞ İTHALAT VERİLERİ İTHALAT Yılİthalatçı Firma Sayısıİthalat Değeri (Bin $) 2008 210531.429 2009 193545.686 2010 213806.413 2011 2371.188.472 2012 2411.037.028 2013 2501.163.050 2014 2481.227.020 Kaynak: DTM, 2014 2008-2014 Yılları arası ithalat değerinde yaşanan değişim; %131

16 16 KAHRAMANMARAŞ YATIRIM TEŞVİK BELGELERİ 01.01.2010–31.08.2015 Arasında Verilen Yatırım Teşvik Belgeleri Kaynak: T.C. Ekonomi Bakanlığı Yerli Sermaye Alt SektörüBelge Adedi Sabit Yatırım (Milyon TL)İstihdam Dokuma ve Giyim1713.4475.496 Enerji35985229 Kağıt3585259 Turizm27181752 Demir Dışı Metaller5155115 Gıda ve İçecek22141718 Çimento2125175 Madeni Eşya31117870 Altyapı - Belediye Hizmetleri 1411480 Pişmiş Kil ve Çim.Ger.1799387 Eğitim14781.000 Hayvancılık753207 İstihraç ve İşleme1548240

17 17 KAHRAMANMARAŞ YATIRIM TEŞVİK BELGELERİ 01.01.2010–31.08.2015 Arasında Verilen Yatırım Teşvik Belgeleri Kaynak: T.C. Ekonomi Bakanlığı Yerli Sermaye Alt SektörüBelge Adedi Sabit Yatırım (Milyon TL)İstihdam Sağlık737259 Kimya32867 Lastik-Plastik1226203 Bitkisel Üretim721150 Orman Ürünleri818204 Diğer Hizmetler3429 Diğer İmalat41045 Ticaret - Depolama1013165 Makina İmalat51344 Cam4676 Deri ve Kösele1450 Taşıt Araçları116 Seramik1111 Demir Çelik1121 Genel Toplam4306.31011.858

18 18 Yabancı Sermaye Alt SektörüBelge Adedi Sabit Yatırım (Milyon TL)İstihdam Enerji12810 Dokuma ve Giyim12738 Gıda ve İçki118210 Madeni Eşya1942 İstihraç ve İşleme2550 Genel Toplam687350 KAHRAMANMARAŞ YATIRIM TEŞVİK BELGELERİ 01.01.2010–31.08.2015 Arasında Verilen Yatırım Teşvik Belgeleri Kaynak: T.C. Ekonomi Bakanlığı

19 19 Dokuma ve Giyim sektörü 172 Belge ve 3.474 Milyon TL’lik sabit yatırım tutarı ile ilk sırada, Kahramanmaraş’ta Dokuma ve Giyim sektöründe belge başına ortalama 20 Milyon TL, Türkiye’de ise 8 Milyon TL sabit yatırım Enerji sektörü 36 belge ve 1.013 Milyon TL‘lik sabit yatırım değeri ile ikinci sırada, Kahramanmaraş’ta Enerji sektöründe belge başına ortalama 28 Milyon TL, Türkiye’de ise 73 Milyon TL sabit yatırım YATIRIM TEŞVİK BELGELERİ-İHRACAT YORUMLARI

20 20 YATIRIM TEŞVİK BELGELERİ-İHRACAT YORUMLARI Kahramanmaraş ilinde Kağıt sektörü 3 belge ve 535 Milyon TL’lik sabit yatırım ile üçüncü sırada, Kahramanmaraş’ta Kağıt sektöründe belge başına ortalama 178 Milyon TL, Türkiye’de ise 17 Milyon TL sabit yatırım 616 Milyon $ ile il ihracatından %70 pay alan Tekstil ve Hammaddeleri sektörü ilk sırada yer almaktadır. Yatırım teşvik belgelerinde ise Dokuma ve Giyim sektörü 1. sıradadır. 94 Milyon $’lık ihracat değeri ile Demir ve Demir Dışı Metaller sektörü ikinci sırada yer almakta ve ihracatın %11’unu oluşturmaktadır. 155 Milyon TL’lik 5 teşvik belgesiyle Demir Dışı Metaller sektörü 6. sırada yer alırken, 1 Milyon TL’lik 1 teşvik belgesiyle Demir Çelik sektörü sonuncu sırada yer almaktadır.

21 21 YATIRIM TEŞVİK BELGELERİ-İHRACAT YORUMLARI Kahramanmaraş ilinde Sağlık sektöründe 7 belge ve 37 Milyon TL’lik sabit yatırım gerçekleşmiştir. Ortalama sabit yatırım miktarı belge başına Kahramanmaraş’ta 5, Türkiye’de 28 Milyon TL’dir. Kahramanmaraş ilinde Eğitim sektöründe 14 belge ve 78 Milyon TL’lik sabit yatırım gerçekleşmiştir. Ortalama sabit yatırım miktarı belge başına Kahramanmaraş’ta 6, Türkiye’de 8 Milyon TL’dir. Kahramanmaraş ilinde Turizm sektöründe 27 belge ve 181 Milyon TL’lik sabit yatırım gerçekleşmiştir. Ortalama sabit yatırım miktarı belge başına Kahramanmaraş’ta 7, Türkiye’de 14 Milyon TL’dir.

22 GELECEĞE BAŞARIYLA YÜRÜMEK İÇİN NE YAPMALIYIZ?

23 KOBİ’LERDE KALICI OLMA ÇABASI  KOBİ’ler gelecekte var olmak için uzun dönemli kararlar almak ve planlar yapmak zorundadır.  Yani gelecek stratejilerini belirlemeleri gerekir.

24 Uzun dönemde başarılı ve kalıcı olmak için işletmelerde yapılarının oluşturulması gereklidir. KOBİ’LERDE KALICI OLMA ÇABASI Etkin pazarlamaVerimli üretimYeterli yönetim

25 Başlangıç Tutundurma Gelişme Olgunlaşma KOBİ’LERDE KALICI OLMA ÇABASI İşletmenin uzun dönemli kalıcı olma hedefine giden yolda “ kurumsal gelişme mücadelesi” çeşitli aşamalardan oluşmaktadır:

26 TEB KOBİ AKADEMİ KURUMSAL GELİŞİM PROGRAMI ATÖLYE ÇALIŞMALARI

27 TEB KOBİ AKADEMİ ATÖLYE ÇALIŞMASI ? 1) Bugünün Başarılı KOBİ’si Geleceği Nasıl Yönetecek? KOBİ’lerde Stratejik Yönetim 2) İşletmeniz Gelişim Haritasının Neresinde? KOBİ’lerde Büyüme Senaryoları

28 TEB KOBİ AKADEMİ ATÖLYE ÇALIŞMALARI 1.Bugünün Başarılı KOBİ’si Geleceği Nasıl Yönetecek? KOBİ’lerde Stratejik Yönetim

29 1. Eğitim Grubu : “ Bugünün Başarılı KOBİ’si Geleceği Nasıl Yönetecek? KOBİ’lerde Stratejik Yönetim” KOBİ’lerde Uzun Dönemli Hedeflere Yönelik Stratejik Yönetim Uygulanabilir mi? KOBİ’lerde Stratejik Yönetim İçin Pratik Bir Yöntem: İŞ PLANI TEB KOBİ AKADEMİ ATÖLYE ÇALIŞMALARI

30 2. İşletmeniz Gelişim Haritasının Neresinde? KOBİ’lerde Büyüme Senaryoları

31 GELIŞIM ÇABASıNıN BAŞıNDA OLAN KOBİ’LER NASıL ÇALıŞıYOR: BAŞLANGIÇ AŞAMASI Kuruluş Yakın Yerlerden İlk Müşteriler Müşteri İsteklerine Özel Ürün/Ölçüler Üretmek Üretilebilen Az Sayıda Ürün Çeşidi Müşterinin Her İsteğini Karşılama Siparişlerin Uzun Üretim Süreleri Siparişler Yokken Boş Duran Makine/Ustalar Müşteri Bulmaya Çalışan Yok Yeni Müşteri Bulmaya Zaman Yok Yüksek Maliyet Yüksek Fiyat Az Kazanç Az Kazanç Nedeniyle Paz. Satış Gideri/Satış Elemanı Yok Az Kazanç Nedeniyle Yeni veya Standart Ürün Yok Memnun Müşterilerden Duyup Kendi Gelen 1-2 Yeni Müşteri

32 Değişen Dünyada Güçlü İşletmeler Olmak TEB KOBİ AKADEMİ GİRİŞİM EĞİTİM ve DANIŞMANLIK MERKEZİ


"Değişen Dünyada Güçlü İşletmeler Olmak GİRİŞİM EĞİTİM ve DANIŞMANLIK MERKEZİ." indir ppt

Benzer bir sunumlar


Google Reklamları