Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

KAHRAMANMARAŞ METAL MUTFAK EŞYALARI SEKTÖRÜ İÇİN PİLOT AKTİVİTELER 5 Haziran 2013 Ankara.

Benzer bir sunumlar


... konulu sunumlar: "KAHRAMANMARAŞ METAL MUTFAK EŞYALARI SEKTÖRÜ İÇİN PİLOT AKTİVİTELER 5 Haziran 2013 Ankara."— Sunum transkripti:

1

2 KAHRAMANMARAŞ METAL MUTFAK EŞYALARI SEKTÖRÜ İÇİN PİLOT AKTİVİTELER 5 Haziran 2013 Ankara

3 Toplam firma syaısı200 Çalışan sayısıYaklaşık 6,000 kişi ÜretimGünlük parça Kapasite Kullanım40-50% İhracat205 Milyon ABD Doları YerleşimÜlke çapında yayılım ÖlçekKOBİ Türk metal pişirme eşyaları sektörüne (Kahramanmaraşta üretilen ürünler bazında) genel bir bakış;

4 Toplam firma syaısı110 Çalışan sayısıYaklaşık 3,500 kişi ÜretimGünlük 60,000 parça Kapasite Kullanım%40-50 İhracat56,8 Milyon ABD Doları YerleşimEndüstriyel alanlar etrafında ÖlçekKOBİ Kahramanmaraş metal pişirme eşyaları sektörüne genel bir bakış;

5 SEÇİLEN PİLOT AKTİVİTELER KMTSO BÜNYESİNDE, KÜME MERKEZİ KOORDİNASYONUNDA, SEKTÖRÜN İLERİ GELEN FİRMALARININ DA KATILIMI İLE ‘’METAL MUTFAK EŞYALARI TANITIM ve PAZARLAMA MERKEZİNİN OLUŞTURULMASI’’

6 NEDEN SEÇİLDİ Kahramanmaraş metal mutfak eşyaları sektörü, Türkiye üretiminin %65-70’ini karşılamakta, 205 milyon USD olan Türkiye ihracat değerinin de %27,7 sini Maraş firmaları gerçekleştirmektedir. Sektörün sahip olduğu bu güçlü potansiyelden, bırakın başkalarını sektör içinden gelen bazı firmalar bile habersizdir. Her akşam televizyonlarda reklam yapan Emsan, Karaca, Shaffer gibi ulusal bir çok markaya üretim yaptığı halde, kendi firmalarını ve ürünlerini tanıtmakta yetersiz kalmaktadırlar. ‘’ EL YAPAR EL’ALEM ÖVÜNÜR’’ sözü tam da bizim durumumuzu ifade etmektedir. Yapılan ihtiyaç analizleri sonucunda; pazarlama yönetimi ve tanıtım, sektörün en zayıf olduğu noktalar olarak tespit edilmiştir.

7 PİLOT HEDEFLER-1 Metal mutfak eşyası kümesinin; ulusal ve uluslar arası pazarlama yeteneklerinin, firma özelinde verilecek eğitim ve danışmanlık hizmetleri ile geliştirmek. Ulusal ve uluslar arası tanıtım ve markalaşmaya ağırlık vermek, Metal mutfak eşyaları sektör tanıtım grubunu oluşturmak. Almanya-Solingen örneğinde olduğu gibi, Kahramanmaraş’ı Türkiye’nin en önde gelen mutfak eşyaları üssü yapmak

8 YAPILAN AKTİVİTELER-1 Ulusal ve uluslararası platformlarda gerekli networkleri oluşturarak, kümenin potansiyel müşteri sayısını ve sonucunda da satış miktarını arttırmak. Ulusal ve uluslararası fuarlarına etkin katılım ve max fayda sağlamak için; fuar öncesi- fuar sırası-fuar sonrası eğitimlerin verilmesi ve eğitim koçluğunun firma bazında yapılmasını sağlamak. Tanıtım materyallerini (web site, afiş, broşür, CD, katalog) kullanarak, ortaklaşa yapılacak reklam promosyon çalışmaları ile Kahramanmaraş’ın sektördeki negatif algısını pozitife çevirmek.

9 CATALOG

10 BROCHURE

11 PİLOT HEDEFLER-2 Ürün geliştirmek ve üretilen ürünlerin standardizasyonunu yapmak ve belgelendirmek. Kahramanmaraş Üniversitesinin bünyesinde bulunan USKİM ( üniversite-sanayi-kamu işbirliği merkezi) laboratuvarını e göre akredite hale getirip, metal mutfak eşyası sektörünün hizmetine sunmak.

12 YAPILAN AKTİVİTELER-2 Kalite ve standartları iyileştirmek, üretilen ürünlerdeki katma değeri arttırmak ve markalaşma yolunda adım atmak için firma düzeyinde TSE ve ISO belgelendirme çalışmalarını başlatmak USKIM laboratuvarını akredite hale getirerek, ürün testlerinin burada yapılmasını sağlamak ve uluslararası alıcıların talep ettiği ‘’Certificate of Comformity’’ belgesinin onaylatılması sürecini hızlandırmak. Belgelendirme ve testler konusunda bir uzman getirtilerek, akreditasyon ve test hizmetlerinin uygulanması sürecinde destek almak Laboratuvar için eksik olan ekipmanların tedariğin de KMTSO ve sektör firmalarının maddi manevi katılımını sağlamak

13

14


"KAHRAMANMARAŞ METAL MUTFAK EŞYALARI SEKTÖRÜ İÇİN PİLOT AKTİVİTELER 5 Haziran 2013 Ankara." indir ppt

Benzer bir sunumlar


Google Reklamları