Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

25-29 Mayıs 2015Havalimanı OMGİ Teknik Bakım Eğitimi EDREMİT TC ORMAN ve SU İŞLERİ BAKANLIĞI Meteoroloji Genel Müdürlüğü.

Benzer bir sunumlar


... konulu sunumlar: "25-29 Mayıs 2015Havalimanı OMGİ Teknik Bakım Eğitimi EDREMİT TC ORMAN ve SU İŞLERİ BAKANLIĞI Meteoroloji Genel Müdürlüğü."— Sunum transkripti:

1 25-29 Mayıs 2015Havalimanı OMGİ Teknik Bakım Eğitimi EDREMİT TC ORMAN ve SU İŞLERİ BAKANLIĞI Meteoroloji Genel Müdürlüğü

2 25-29 Mayıs 2015Havalimanı OMGİ Teknik Bakım Eğitimi EDREMİT BULUT TABAN YÜKSEKLİĞİ ÖLÇER CEILOMETER (SİLYOMETRE) 2

3 25-29 Mayıs 2015Havalimanı OMGİ Teknik Bakım Eğitimi EDREMİT 3 BULUT TABAN YÜKSEKLİĞİ ÖLÇÜM PRENSİBİ Bulut taban yüksekliği ölçerler LIDAR teknolojisini kullanarak üç farklı katmandaki bulut yüksekliğini veya dikey görüş uzaklığını ölçen cihazlardır. LIDAR (Light Dedection And Ranging) Teknolojisi; gökyüzüne gönderilen lazer ışınının herhangi bir cisme veya buluta çarpmasıyla geri dönüş süresine göre ışının gidip gelme zamanını ölçerek mesafenin hesaplanması mantığına dayanır. Bulut taban yüksekliği ölçer feet (7,5km) yüksekliğe kadar bulutu ölçebilir. Yağmur, sis gibi hadiselerde ışığın bir kısmı engellenir ve bulut taban yüksekliği tespit edilemeyebilir. Böyle durumlarda cihaz dikey görüş mesafesi verir.(VV)

4 25-29 Mayıs 2015Havalimanı OMGİ Teknik Bakım Eğitimi EDREMİT 4 Yükseklikle Lazer Işın Genişlemesi Genişlik Yükseklik 8 metre (Çap) 4 metre(Çap) 70 mm 7.5 km ( ft) 3. 8 km ( ft) 0 m (0 ft)

5 25-29 Mayıs 2015Havalimanı OMGİ Teknik Bakım Eğitimi EDREMİT 5 Tek Mercekli Ölçüm Mercek ışın gönderme ve alma alanlarının ikisini de yürütür Ayna yansıyan ışını alıcıya gönderir Gönderici Alıcı Ayna Mercek

6 25-29 Mayıs 2015Havalimanı OMGİ Teknik Bakım Eğitimi EDREMİT 6 Silyometre (CL31) Enerji Kutusu SİLYOMETRE GENEL GÖRÜNÜMÜ

7 25-29 Mayıs 2015Havalimanı OMGİ Teknik Bakım Eğitimi EDREMİT 7 Silyometre (CL31) Bağlantı şeması

8 25-29 Mayıs 2015Havalimanı OMGİ Teknik Bakım Eğitimi EDREMİT 8 1Muhafaza kutusu 2Ölçme Ünitesi

9 25-29 Mayıs 2015Havalimanı OMGİ Teknik Bakım Eğitimi EDREMİT 9 Yüksek Voltaj ve Lazer içermektedir. Direkt olarak cihaz üzerinden içerisine bakmayınız.

10 25-29 Mayıs 2015Havalimanı OMGİ Teknik Bakım Eğitimi EDREMİT 10 1.Klemensler 2.Enerji hattı darbe koruyucusu 3.Cam Sigorta 4.Sinyal Hattı Koruması Enerji ve Sinyal Hattı Korumaları

11 25-29 Mayıs 2015Havalimanı OMGİ Teknik Bakım Eğitimi EDREMİT 11 1.İç Isıtıcı CLH311 2.Alıcı CLR311 3.Koaksiel Kablo 4.Alıcı Şeridi 5.Ana Sigorta F1 6.Ana İşlemci Kartı CLE Veri Bağlantı Kablosu 8.Optik Kısım CLO311 9.Gönderici Şeridi 10.AC Enerji Kablosu 11.Laser Göndericisi CLT Batarya 12 VDC 13.Cam Üfleyicisi Sigortası

12 25-29 Mayıs 2015Havalimanı OMGİ Teknik Bakım Eğitimi EDREMİT VAC Enerji (CLP311) 2.Akü 12Vx1.2 Ah 3.Gönderici (CLT311) 4.Optik Ünite (CLO311) 5.Alıcı Kartı (CLR311) 6.Ana İşlemci Kartı (CLE311) 7.İç Isıtıcı (CLH311) 8.Bağlantı Soketleri CL31 Silyometre 8

13 25-29 Mayıs 2015Havalimanı OMGİ Teknik Bakım Eğitimi EDREMİT 13 Silyometrenin Bağlantı Soketleri Bakım Hattı Data Hattı 220 VAC Girişi Üfleyici Bağlantısı

14 25-29 Mayıs 2015Havalimanı OMGİ Teknik Bakım Eğitimi EDREMİT 14 1.CLP311 Veri hattı bağlantısı 2.CLR311 Alıcı Koaksiyel bağlantısı 3.CLT311 Gönderici bağlantısı 4.Akü bağlantısı 5.CLR311 Alıcı bağlantısı 6.CLM311 Lazer monitör kartı bağlantısı 7.CLP ACV bağlantısı 8.CLH311 İç ısıtıcı bağlantısı CLE311 Ana İşlemci Kartı Bağlantıları

15 25-29 Mayıs 2015Havalimanı OMGİ Teknik Bakım Eğitimi EDREMİT SİLYOMETRE KARTLARI CLE ENGINE BOARD : İŞLEMCİ KARTI CLT TRANSMITTER : LASER GÖNDERİCİ KART CLR RECEIVER : LASER ALICI KART CLP311 POWER UNIT : ENERJİ ÜNİTESİ CLO311 OPTICAL UNIT : OPTİK ÜNİTE CLM311 LASER MONITOR : LAZER MONİTÖR KARTI CLB311 BLOWER : CAM ÜFLEYİCİ CLH311 INTERNAL HEATER : İÇ ISITICI 15

16 25-29 Mayıs 2015Havalimanı OMGİ Teknik Bakım Eğitimi EDREMİT 16 CL31 Data Mesajları Silyometre cihazı faklı tiplerde data mesajları üretebilir.Mesaj içerisinde farklı parametre ve bilgiler bulunur. Aşağıdaki tabloda bazı mesaj tipleri içeriklerine ait bilgiler verilmiştir.

17 25-29 Mayıs 2015Havalimanı OMGİ Teknik Bakım Eğitimi EDREMİT 17 Örnek : 1 Nolu Mesaj Formatı  CLA10011  1. satır 12 Karakter FEDCBA  2. satır 35 Karakter  1a3f  3. Satır 8 Karakter Mesaj Numarasına göre mesaj karakter sayısı artar. (  ) kontrol Karakteri gözükmez.

18 25-29 Mayıs 2015Havalimanı OMGİ Teknik Bakım Eğitimi EDREMİT 18 1 Nolu Mesaj 1. satır açıklaması  CLA10011   Başlık Karakteri CLSilyometre Tanımlaması ( Daima CL olur) ASilyometre Numarası ( 0...9, A...Z ) 100Program Versiyonu ( ) 1Mesaj Numarası (1x) 1Mesaj Alt sınıfı Mesaj Satır Başlangıcı  Kontrol

19 25-29 Mayıs 2015Havalimanı OMGİ Teknik Bakım Eğitimi EDREMİT 19 1 Nolu Mesaj 2. satır Açıklaması Satırın 1. Karakteri: 0Bulut yok 11 seviye bulut tespit edildi 22 seviye bulut tespit edildi 33 seviye bulut tespit edildi 4Tamamen kapalı ancak bulut değil, Dikey Görüş Mesafesi 5Bazı tespitler var ancak ışık kaybı var /Arızalı durum Satırın 2. karakteri: Alarm ve Uyarı Bilgisi: 0 Hata yok OK W En az bir uyarı var. Alarm Yok. A En az bir Alarm Var Bulut Yükseklikleri Alarm, uyarı ve sistem durum bilgileri S 1 S 2 S 3 S 4 S 5 S 6 S 7 S 8 S 9 S 10 S 11 S 12

20 25-29 Mayıs 2015Havalimanı OMGİ Teknik Bakım Eğitimi EDREMİT 20  1a3f   Satır sonu 1a3f Kontrol (sağlama )(CRC16, Cyclic Redundancy Check algorithm)  İletişim Karakteri sonu  Kontrol 1 Nolu Mesaj 3. satır Açıklaması

21 25-29 Mayıs 2015Havalimanı OMGİ Teknik Bakım Eğitimi EDREMİT 21 Sistem Durum Bitleri ve Yorumlanması Sistem Durum Bitlerinde her bit dört ayrı durumu kapsamaktadır. Bu nedenle farklı durumların gösterilebilmesi için Hexadecimal kod sistemi kullanılmıştır. Durum bitlerinde arıza durumunun tespiti için hexadecimal kod sisteminin bilinmesi gerekir. Aşağıda sayıların Hexadecimal karşılıkları verilmiştir. Örnek : A0000C burada C nin karşılığı aynı tabloda hem 8 hem de 4 nolu hataların bulunduğunu gösterir.Toplam 12 ettiği için C ile ifade edilmiştir. Decimal: Hexadecimal: A B C D E F Durum bitleri ile ilgili açıklamalar aşağıda belirtilmiştir.

22 25-29 Mayıs 2015Havalimanı OMGİ Teknik Bakım Eğitimi EDREMİT 22 Durum Bitleri Bilgileri S 1 :b47( )Gönderici Kapalı (A) b46 ( )Gönderici Hatası (A) b45( )Alıcı Hatası (A) b44( )Voltaj Hatası (A) S 2 :b43( )Alignment Hatası (A) b42( )Memory Hatası (A) b41( )Işık Yolu Kapalı (A) b40( )Alıcı Doyumu (A) S 3 :b39( )(Boş) (A) b38( )( Boş ) (A) b37( )( Boş ) (A) b36( )( Boş ) (A) S 4 :b35( )( Boş ) (A) b34( )(Boş) (A) b33( )Koaksiyel Kablo Hatası(A) b32( )Silyometre Ana İşlemci Kartı Hatası(A)

23 25-29 Mayıs 2015Havalimanı OMGİ Teknik Bakım Eğitimi EDREMİT 23 S 5 :b31( )Cam Kirlilik Uyarısı (W) b30 ( )Batarya Voltajı Düşük (W) b29( )Gönderici Eskimesi (W) b28( )Yüksek Nem (W) S 6 :b27( )(Boş) (W) b26( )Üfleyici Hatası (W) b25( )(Boş) (W) b24( )Nem Ölçer Hatası (W) S 7 :b23( )Isıtıcı Hatası (W) b22( )Yüksek Miktarda Gökyüzü Işıması (W) b21( )Silyometre Ana İşlemci Kartı Hatası (W) b20( )Batarya Hatası (W) S 8 :b19( )Laser Monitor Hatası (W) b18( )Alıcı Hatası (W) b17( )Eğim Açısı >45 derce uyarısı (W) b16( )(Boş) (W) Alarm, uyarı ve sistem durum bilgileri

24 25-29 Mayıs 2015Havalimanı OMGİ Teknik Bakım Eğitimi EDREMİT 24 S 9 :b15( ) Üfleyici Çalışıyor (S) b14 ( )Üfleyici Isıtıcısı Çalışıyor (S) b13( )İç Isıtıcı Çalışıyor (S) b12( )Bataryadan Çalışıyor (S) S 10 :b11( )Standby (single sequence mode) (S) b10( )Sistem Otomatik Test Ediliyor.(S) b09( )Servis Modu Açık (manual settings eff.) (S) b08( )(Boş) (S) S 11 :b07( )Ölçüm Metre veya Feet (S) (8 metre 0 Feet) b06( )Manual Üfleyici Kontrol Açık (S) b05( )Polling mode in on (S) b04( )(Boş) (S) S 12 :b03( )(Boş) (S) b02( ) (Boş) (S) b01( )(Boş) (S) b00( )(Boş) (S) Alarm, uyarı ve sistem durum bilgileri

25 25-29 Mayıs 2015Havalimanı OMGİ Teknik Bakım Eğitimi EDREMİT 25 2 numaralı Mesaj : Gökyüzü Durumu /// 0 /// 0 ///  3 Birinci tabaka bulut için Gök yüzü Durumu: Okta olarak bulut birinci tabaka bulut kapalılığı 9 Dikey Görüş -1 Veri yok, Gök yüzü durumu aktif değil, Silyometre bekleme modunda 99Yeterli data yok (after start-up) 055 Birinci tabaka bulutun yüksekliği (m veya Ft) ikinci tabaka bulut miktarı ve yüksekliği 5 tabaka bulut yüksekliği ve miktarı verilir, Eğer bulut yoksa miktar (0) yükseklik (///) verilir

26 25-29 Mayıs 2015Havalimanı OMGİ Teknik Bakım Eğitimi EDREMİT 26 Örnek Durum Mesajları (1/2) 1  CL0100S0  ///// /////  3Alarms:  4Tmit Shutoff OK Transmitter OK  5Receiver OK Voltages OK  6Alignment OK Ext Memory OK  7Light Pth Obs OK Rec Saturat OK  8Coaxial Cable OK Engine OK  9Oper Mode: normal Autoadj: on  10Meas Mode: standard Interval: 2.0 s  11Transmitter Receiver  12Pulse Len: long Gain: high  13Inlaser: 1745 Bandwidth: narrow  14Pulse Cnt: Smpl Rate: 15 MHz  15Pulse Frq: 10.0 kHz 

27 25-29 Mayıs 2015Havalimanı OMGİ Teknik Bakım Eğitimi EDREMİT 27 16Window Cnd: 100 % Outlaser: 1064  17Backg Rad: %  18Tilt Angle: 0.4 Angle A: -0.3  19Humidity: N/A Angle B: -0.2  20Temperatures  21Internal: 23.7 External: 8.7  22DC Power: 22.6 Inclinom: 28.9  23Laser: 25.6 Blower: 8.3  24Heater: off (auto) Outheater: off  25Blower: off (auto)  26System Status: OK  27Suspect Module: none  28   Örnek Durum Mesajları (2/2)

28 25-29 Mayıs 2015Havalimanı OMGİ Teknik Bakım Eğitimi EDREMİT 28  CL0100S0  ///// /////  1. ve 2. satır Data Mesajı ve Durum Kodu Alarms:  Tmit Shutoff OK Transmitter OK  Receiver OK Voltages OK  Alignment OK Ext Memory OK  Light Pth Obs OK Rec Saturat OK  Coaxial Cable OK Engine OK  3 – 8. satır Cihaz Hardware durum bilgisi Oper Mode: normal Autoadj: on  9. satır: Çalışma Modu ve Otomatik Ayar durumu Meas Mode: standard Interval: 2.0 s  10. satır: Ölçüm modu ve ölçüm zaman aralığı Örnek Durum Mesajı Yorumu

29 25-29 Mayıs 2015Havalimanı OMGİ Teknik Bakım Eğitimi EDREMİT 29 Transmitter Receiver  Pulse Len: long Gain: high  Inlaser: 1745 Bandwidth: narrow  Pulse Cnt: Smpl Rate: 15 MHz  Pulse Frq: 10.0 kHz  11 – 15. satır: 12. satır: Transmitter pulse length:Normalde Long, 13. satır: Laser gücü 14. satır: Ölçüm başına darbe sayısı: Normal değeri satır: Laser darbe frekansı: Normal değeri 10 kHz 12. satır: Receiver gain: Normalde: High, Sis veya yoğun kar durumunda: Low 13. satır: Receiver filter bandwidth: narrow by default 14. satır: Receiver signal sampling rate:Normal değer 15 MHz, 15 m. ye denktir. Window Cnd: 100 % Outlaser: 1064  Backg Rad: %  16 ve 17. satır 16. satır: Window Cnd: Yaklaşık cam geçirgenliği % temiz demektir.70% altında cam geçirgenliği varsa :Cam kirliliği uyarısı verir. 16.ve 17. satır:Outlaser: CLM311 tarafından verilen laser gücü, bu değer fabrika değeri ile mukayese edilir. Bu değer %. arasında olur. 17. satır: Backg rad:CLR311 tarafında ölçülen gök yüzü ışık miktarı Örnek Durum Mesajı Yorumu

30 25-29 Mayıs 2015Havalimanı OMGİ Teknik Bakım Eğitimi EDREMİT 30 Tilt Angle: 0.4 Angle A: -0.3  Humidity: N/A Angle B: -0.2  18. Ve 19. satır: 18. satır:Tilt angle: Derece olarak dikey ile yapılan açı, iki dik bileşeni vardır. 19. satır:Humidity: iç RH seçmeli. Temperatures  Internal: 23.7 External: 8.7  DC Power: 22.6 Inclinom: 28.9  Laser: 25.6 Blower: 8.3  20 – 23. satır: Ölçülen sıcaklıklar Heater: off (auto) Outheater: off  Blower: off (auto)  24 ve 25. satır:iç ısıtıcı, üfleyici ve üfleyici ısıtıcısı durumu System Status: OK  Suspect Module: none  26. ve 27 satır: 26. satır:Sistem durumu ( normalde OK, Uyarı/Warning, Alarm verir) 27.satır : Arıza durumunda değiştirilmesi önerilen kart bilgisi Örn. CLT Örnek Durum Mesajı Yorumu

31 25-29 Mayıs 2015Havalimanı OMGİ Teknik Bakım Eğitimi EDREMİT 31 CL31 Cihaza Bağlantı ve Komutlar CL31 cihazı bağlantı işlemi cihaz alt kısmında bulunan Maintenance Line soketine bağlantı kablosu takılarak yapılır. HYPERTERMINAL programı kullanılarak VT100 arayüzü ile cihaza bağlanılır. Bağlantı ayarları 9600,8,N,1,N olarak ayarlanır. OPEN komutu yazılarak sisteme girilir. CEILO> Hyperterminal bağlantı aşamaları aşağıda belirtilmiştir.

32 25-29 Mayıs 2015Havalimanı OMGİ Teknik Bakım Eğitimi EDREMİT 32 Hyper Terminal Bağlantısı

33 25-29 Mayıs 2015Havalimanı OMGİ Teknik Bakım Eğitimi EDREMİT 33

34 25-29 Mayıs 2015Havalimanı OMGİ Teknik Bakım Eğitimi EDREMİT 34 Komutlar KomutAçıklama OPEN Komut satırını açar CLOSE Komut satırını kapatır.Bakım hattını kapatır. SET Parametre değişiklikleri cihaza tanımlamak için kullanılır. GET Sistemde tanımlı tüm parametre,ayar ve mesajları görüntüler. START Beklemedeyken bir ölçüm yaptırır. BACK Kullanıcı komut seviyesine döner. RESET Cihazı yeniden başlatır. STATUS Sistem durumunu görüntüler. ADVANCED Parametre değişimi vb. işlemler için üst yetki komut seviyesine geçmek için kullanılır. STOPCihazın otomatik çalışma durumunu durdurur. Yukarıdaki komut başlıkları kullanılarak alt parametreleri isteyebiliriz.Örneğin set komutu girilip enter basıldığında set başlığı altındaki komut listesini görüntüleriz. Buradan girmek istediğimiz komutun ilk harflerini yazıp enter bastığımızda komut ekrana sistem tarafından verilir.İleri adımlar için bu işleme devam edilir. ÖNEMLİ : Özellikle cihaz parametrelerinin değiştirilmesi için mutlaka ADVANCED şifresinin girilmesi gerekir.(set vb. )

35 25-29 Mayıs 2015Havalimanı OMGİ Teknik Bakım Eğitimi EDREMİT 35 CL31 Komut Listesi 1/6

36 25-29 Mayıs 2015Havalimanı OMGİ Teknik Bakım Eğitimi EDREMİT 36 CL31 Komut Listesi 2/6

37 25-29 Mayıs 2015Havalimanı OMGİ Teknik Bakım Eğitimi EDREMİT 37 CL31 Komut Listesi 3/6

38 25-29 Mayıs 2015Havalimanı OMGİ Teknik Bakım Eğitimi EDREMİT 38 CL31 Komut Listesi 4/6

39 25-29 Mayıs 2015Havalimanı OMGİ Teknik Bakım Eğitimi EDREMİT 39 CL31 Komut Listesi 5/6

40 25-29 Mayıs 2015Havalimanı OMGİ Teknik Bakım Eğitimi EDREMİT 40 CL31 Komut Listesi 6/6

41 25-29 Mayıs 2015Havalimanı OMGİ Teknik Bakım Eğitimi EDREMİT 41 Düzenli Bakım Cam Temizliği –Yerel duruma göre cam temizliği yapılır –Su ve yumuşak pamuklu bez kullanın, camı çizilmeye karşı koruyun –Hafif deterjan veya optik temizleme kimyasalı kullanılabilir Üfleyici Çalışma Kontrolü –Kirli cam durumunda veya cam üzerine bir parça kağıt koyarak üfleyicinin çalışması sağlanır Kapak Conta Kontrolü –Contanın temiz ve yaralanmamış olmasını kontrol edin Akü Kontrolü –Yıllık olarak akü şarj durumunu ve akünün görsel durumunu kontrol edin. Alarmlar ve Uyarılar - Alarm ve uyarılar için Data mesajlarını ve sistem durumunu kontrol edin

42 25-29 Mayıs 2015Havalimanı OMGİ Teknik Bakım Eğitimi EDREMİT ARIZA TESPİTİ ve ONARIM CL31 Cihazı arıza arama ve giderme işlemlerinde 1- EVENT monitör mesajları 2- Sistemden alınan mesajlardaki durum bitleri 3- Cihaza uzaktan veya direkt olarak bağlanarak sistem durumunu kontrol etmek sistemin durumu hakkında bize bilgi verir. CL31 cihazından bilgi alınamaması veya event monitörde cihaza ait alarm tespit edilmesi durumunda uzaktan bağlantı ile cihaza erişilmeye çalışılır. Cihaza hiç erişilememesi durumunda ilk olarak MCU111 üzerinde cihaza ait portun CD ledinin veya yeni sistemlerde cihaza ait DXL421 modemi CD ledinin yanıp yanmadığı kontrol edilerek hattan gelen sinyal ve modemin çıkış sinyali dinlenir. Modemden sinyal çıkışı yok ve hattan sinyal geliyor ise modem değiştirilir. Hattan sinyal gelmiyor ise sahaya çıkılarak cihaz kontrol edilir. 42

43 25-29 Mayıs 2015Havalimanı OMGİ Teknik Bakım Eğitimi EDREMİT Cihaz çalışmıyor ise enerji durumu kontrol edilir. Cihaza enerji geliyor mu ? bakılır, CLP311 kartı kontrol edilir.Ayrıca batarya kontrol edilir.Enerji olmasına rağmen işlemci kartına enerji gelmiyor ise CLP kartı değiştirilir. İşlemci kartının beslemesi aküden verilerek cihaz test edilebilir.Durum normal ise cihaz üniteleri adım adım kontrol edilir. Cihaz çalışıyor ise cihaza bağlantı yapılarak konfigürasyon bilgileri kontrol edilir.Değişen parametre var ise cihaz yeniden konfigüre edilir.Parametreler bilinmiyorsa Havalimanında başka silyometre varsa oradan, başka silyometre yok ise H-OMGİ biriminden alınabilir. Bilgiler normal ise ofisten gelen modem sinyalinin sinyal kutusundan veya İşlemci kartı üzerindeki Data Line girişinden dinlenmesi gerekir. Aynı zamanda cihaz çıkış sinyali de buradan kontrol edilir. Sinyal gelmiyorsa hat arızası var demektir. Hat arızasına bakılır.Hattan sinyal gelip cihazdan çıkmıyor ise CLE311 kartı üzerindeki modem değiştirilir. CLP311 kartı sağlam olduğu halde cihaz çalışmıyorsa kart arızaları var demektir.Sırasıyla CLE kartı kontrol edilerek arıza aranır. Tespit edilen arızalı kart değiştirilir. 43

44 25-29 Mayıs 2015Havalimanı OMGİ Teknik Bakım Eğitimi EDREMİT Arıza tespitinde cihaz çalışıyor ve cihaza bağlantı yapılabiliyor ise STATUS komutuyla cihaz durumuna bakmak en kolay yol olacaktır. CLE kartı üzerindeki ledler cihaza ait modüllerin çalışıp çalışmadığı hakkında bize bilgi verir. Ledlerin yanında hangi kartı temsil ettiği yazmaktadır. Ledin yeşil yanması modülün sağlam olduğunu gösterir. Led yanmıyorsa modül arızalıdır. 44

45 25-29 Mayıs 2015Havalimanı OMGİ Teknik Bakım Eğitimi EDREMİT Örnek Arıza Durumu 45 Alarms Tmit Shutoff OK Transmitter ALRM Receiver OK Voltages OK Alignment OK Ext Memory OK Light Pth Obs OK Rec Saturat OK Coaxial Cable OK Engine OK Warnings Window Contam OK Battery Low OK Transm Expire OK Humid High OK Blower OK Humid Sensor OK Int Heater OK High Rad OK Engine OK Battery OK Laser Monitor OK Receiver OK Tilt Angle OK System Status: FAIL Suspect Module: CLT

46 25-29 Mayıs 2015Havalimanı OMGİ Teknik Bakım Eğitimi EDREMİT Yukarıdaki örnekte Transmitter kartı arızalı durumda olduğundan alarm pozisyonundadır. SYSTEM STATUS bölümünde FAIL durumu cihazın ölçüm yapamadığını gösterir. SUSPECT MODULE satırında ise değiştirilmesi gereken kart belirtilmiştir.(CLT) Bu nedenle Transmitter kartı değiştirilerek kart değiştirme prosedürünün uygulanması gerekir. System Status ve Suspect Module satırları arıza gidermede yol göstericidir. Buradan arızalı modül bilgisine kolaylıkla ulaşılabilir. 46

47 25-29 Mayıs 2015Havalimanı OMGİ Teknik Bakım Eğitimi EDREMİT KART DEĞİŞTİRME İŞLEMLERİ Kart değiştirme işlemlerinde değiştirme prosedürlerinin uygulanması gerekir. Değiştirme prosedürü yeni kartlarla birlikte kutu içerisinde bulunmaktadır.Ayrıca sistem dokümanlarından faydalanılabilir. Kart değiştirme işlemlerinde sistem enerjisi mutlaka kesilmelidir. CLE Kartının Değiştirilmesi CLE (işlemci) kartı değiştirildiğinde konfigürasyon ayarlarının eski cihazla aynı olacak şekilde ayarlanması gerekir. Aksi durumda cihaz çalışsa bile haberleşme ve mesaj ayarları faklı olacağı için bilgiler ofisten görüntülenemez.Cihaza bağlanılarak eski bilgiler alınır. Bağlantı kurulamıyor ise bilgilerin varsa diğer silyometre cihazından, yoksa H-OMGİ biriminden alınması gerekir. Cihaza bağlantı yapılıyor ise aşağıdaki komutlar ile parametreler alınır. 1- get params message komutuyla mesaj parametreleri alınır. 2- get params port komutuyla iletişim portu parametreleri alınır. 3- get params data_acq komutuyla sistem çalışma bilgileri (transmitter, receiver vb. ) alınır. 47

48 25-29 Mayıs 2015Havalimanı OMGİ Teknik Bakım Eğitimi EDREMİT Cihazdan alınan parametreler aşağıdaki komutlarla advanced girilerek ayarlanır.Komut alt parametreleri sistemden veya dokümanlardan alınabilir. set message komut başlığıyla mesaj ayarları yapılır. (Type,port vb.) set data_port komut başlığıyla port ayarları yapılır.(baud,mode vb.) set modem komut başlığıyla modem çalışma tipi ayarlanır.(V21,V22 vb.) set data_acq komutuyla sistem çalışma bilgileri ayarlanır.(autoadj,receiver vb) set oper_mode komut başlığıyla sistem çalışma modu ayarlanır. set unit_id komutu ile cihaz id bilgisi ayarlanır. Parametreler set komut başlığı altında tek tek kontrol edilerek ayarlanmalıdır. İşlemci kartı cihazın ana kartı pozisyonunda olduğundan yapılacak işlemler önemlidir. Ayrıca bu kart değiştirilirken modem (DMX501) mutlaka takılmalıdır. 48

49 25-29 Mayıs 2015Havalimanı OMGİ Teknik Bakım Eğitimi EDREMİT CLE311 KARTININ CLE321 İLE DEĞİŞTİRİLMESİ CLE311 kartı yerine CLE321 takılması durumunda yukarıdaki tanımlamalara ilaveten aşağıdaki komutlarla RECEIVER kartının tanıtılması gerekir. advanced set factory receiver_type CLR311 Bu iki komut girildikten sonra get params factory komutuyla değişiklik kontrol edilir. Daha sonra aşağıdaki komutlar girilir. Komutlar girilmeden yaklaşık 15 dakika kadar sistemin çalışıyor olması gerekir. Cihazın stabil olması açısından bu gereklidir.Ayrıca win_clean komutunun girilebilmesi için havanın açık olması gerekir, aksi durumda cihaza koruyucu başlık takılması ve komutun daha sonra girilmesi gerekmektedir. set factory win_clean girilir. 10 saniye beklenir ve ardından Set factory cross_talk girilir.10 saniye beklenir. Reset girilerek cihaz yeniden başlatılır. Status komutuyla duruma bakılır. 49

50 25-29 Mayıs 2015Havalimanı OMGİ Teknik Bakım Eğitimi EDREMİT CLT Kartının Değiştirilmesi Transmitter kartı takıldığında sistem öncelikle kendisini yeni karta göre kalibre eder.Bu esnada status komutuyla cihazı kontrol ettiğimizde en alt satırda transmit calibration in progress yazısı görülür.Bu işlem tamamlanıncaya kadar başka komut girilmez. Optik ünite CLO311 ve taktığımız kart CLT311 ise herhangi bir İşlem yapmamıza gerek yoktur.cihaz tanımlamaları otomatik olarak yapacaktır. Optik ünite CLO311 ve taktığımız kart CLT321 ise kalibrasyon işlemi tamamlandıktan sonra aşağıdaki komutlar girilir. Komutlar girilmeden önce mutlaka cihaz cam temizliği yapılmalıdır.Cam yüzeylerin temizliği yapılmadan bu komutlar girilmemelidir.Ayrıca status komutuyla baktığımızda cihazda herhangi bir alarm durumu olmamalıdır. set factory cross_talk komutu girilir. 10 saniye kadar beklenir. Ardından hava şartları müsaitse yani hava açık ise aşağıdaki komut girilir.Hava şartları müsait değilse örneğin sis veya yağış durumu var ise mutlaka cihaza koruyucu başlık takılması gerekir. set factory win_clean komutu girilir. On saniye beklenir. reset komutu girilir ve sistem yeniden başlatılarak status komutuyla bakılır. 50

51 25-29 Mayıs 2015Havalimanı OMGİ Teknik Bakım Eğitimi EDREMİT CLR311 Kartının Değiştirilmesi CLR311 kartı değiştirildiğinde işlemci kartımız CLE311 ise herhangi bir işlem yapmaya gerek yoktur. Cihaz kartı otomatik olarak tanıyacaktır. Ancak işlemci kartımız CLE321 ise kart değiştirme işleminden sonra receiver kartıyla ilgili bir uyarı varsa, cihaz kartı tanımamıştır.Receiver type kısmının kontrol edilmesi gerekir. Get params factory komutu girilir. Receiver type satırında CLR311 olduğunun görülmesi gerekir. CLR311 değilse aşağıdaki işlemler yapılır. advanced set receiver_type CLR311 Get params factory ile tekrar kontrol edilir. 15 dakika beklenir ve aşağıdaki komutlar girilir. set factory win-clean komutu girilir 10 saniye beklenir. set factory cross_talk komutu girilir 10 saniye beklenir. reset komutu girilerek cihaz yeniden başlatılır. Ardından cihaz status komutuyla kontrol edilir. 51

52 25-29 Mayıs 2015Havalimanı OMGİ Teknik Bakım Eğitimi EDREMİT 52 Alarmların Yorumlanması 1/2

53 25-29 Mayıs 2015Havalimanı OMGİ Teknik Bakım Eğitimi EDREMİT 53 Alarmların Yorumlanması 2/2

54 25-29 Mayıs 2015Havalimanı OMGİ Teknik Bakım Eğitimi EDREMİT 54 Uyarıların Yorumlanması 1/3

55 25-29 Mayıs 2015Havalimanı OMGİ Teknik Bakım Eğitimi EDREMİT 55 Uyarıların Yorumlanması 2/3

56 25-29 Mayıs 2015Havalimanı OMGİ Teknik Bakım Eğitimi EDREMİT 56 Uyarıların Yorumlanması 3/3

57 25-29 Mayıs 2015Havalimanı OMGİ Teknik Bakım Eğitimi EDREMİT 57 Genel Problemler

58 25-29 Mayıs 2015Havalimanı OMGİ Teknik Bakım Eğitimi EDREMİT 58 T.C ORMAN VE SU İŞLERİ BAKANLIĞI T.C ORMAN VE SU İŞLERİ BAKANLIĞI Meteoroloji Genel Müdürlüğü

59 25-29 Mayıs 2015Havalimanı OMGİ Teknik Bakım Eğitimi EDREMİT 59 Teşekkürler….. Hazırlayanlar Müslüm YİĞİT Hayati ÇİÇEK Fazlı ERGÜN Mithat DERİNYOL(Müh.) Fatih METİN (Tek.)


"25-29 Mayıs 2015Havalimanı OMGİ Teknik Bakım Eğitimi EDREMİT TC ORMAN ve SU İŞLERİ BAKANLIĞI Meteoroloji Genel Müdürlüğü." indir ppt

Benzer bir sunumlar


Google Reklamları