Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Sorgunram.meb.k12.tr.  Türkiye’de özel yetenekli bireylere destek eğitim vermek amacıyla açılan en yaygın kurum Bilim ve Sanat Merkezleri’dir.  Özel.

Benzer bir sunumlar


... konulu sunumlar: "Sorgunram.meb.k12.tr.  Türkiye’de özel yetenekli bireylere destek eğitim vermek amacıyla açılan en yaygın kurum Bilim ve Sanat Merkezleri’dir.  Özel."— Sunum transkripti:

1 sorgunram.meb.k12.tr

2

3  Türkiye’de özel yetenekli bireylere destek eğitim vermek amacıyla açılan en yaygın kurum Bilim ve Sanat Merkezleri’dir.  Özel yetenekli öğrenciler örgün eğitim kurumlarında eğitimlerine devam etmekte, örgün eğitimin dışında kalan zamanlarda Bilim ve Sanat Merkezleri’nden destek eğitimi almaktadır.  Merkezde Eğitim–Öğretim etkinlikleri, öğrencilerin devam ettikleri örgün eğitim kurumları ile bütünlük oluşturacak şekilde planlanır. sorgunram.meb.k12.tr

4  Uyum (Oryantasyon), Destek Eğitimi, Bireysel Yetenekleri Fark Ettirme, Özel Yetenekleri Geliştirme, Proje Üretimi/Yönetimi şeklinde ilerleyen aşamalarda eğitim verilmektedir.  Öğrenci ortaöğretimi bitirinceye kadar devam eder.  Her eğitim döneminde devamsızlık süresi eğitim süresinin %30’unu geçemez. Mazeret göstermeksizin bu süreyi aşan veya programa katılmayanların kaydı silinir.  Bilim ve Sanat Merkezlerine ulaşımı veli/öğrenci kendisi sağlamaktadır. sorgunram.meb.k12.tr

5  eğitim öğretim yılında Özel Eğitim ve Rehberlik Hizmetleri Genel Müdürlüğü tarafından bilim ve sanat merkezlerine öğrenci seçimi 1, 2, 3 ve 4. sınıf seviyelerinden olacaktır. Ancak bu yıl ilk defa 1. ve 2. sınıflar ile 3. ve 4. Sınıflar için merkezi sınavlar farklı tarihlerde yapılacaktır.

6 sorgunram.meb.k12.tr 2016 BİLİM VE SANAT MERKEZLERİ ÖĞRENCİ SEÇİM TAKVİMİ (1.ve 2. Sınıflar İçin )  Tarihleri arası: Sınıf öğretmenleri tarafından aday gösterilen öğrencilerin gözlem formlarının e-okul sisteminden doldurulması  Aday gösterilen ve gözlem formu doldurulan öğrencilerin internet adresinden yayımlanması  Tarihleri arası aday gösterilen ve grup taramasına alınacak öğrencilerin randevularının İl Tanılama Komisyonu tarafından düzenlenmesi ve velilere duyurulması

7 sorgunram.meb.k12.tr  Tarihleri arası Grup taramalarının yapılması  Grup tarama sınav sonuçlarının internet adreslerinden yayımlanması.  Bireysel değerlendirme için hak kazanan öğrencilerin randevularının İl Tanılama Komisyonu tarafından düzenlenmesi ve velilere duyurulması  Tarihleri arası bireysel değerlendirmelerin yapılması  Bireysel inceleme sonucu “Bilim ve Sanat Merkezleri” ne yerleşme hakkı kazanan öğrencilerin adresinden duyurulması 2016 BİLİM VE SANAT MERKEZLERİ ÖĞRENCİ SEÇİM TAKVİMİ (1.ve 2. Sınıflar İçin )

8 2016 BİLİM VE SANAT MERKEZLERİ ÖĞRENCİ SEÇİM TAKVİMİ (3. VE 4. SINIFLAR)  Tarihleri arası Aday gösterilen öğrencilerin sınav giriş ücretlerinin veliler tarafından banka hesabına(Halk, Ziraat, Vakıf) yatırılması ve gözlem formlarının e-okul sisteminden doldurulması  Aday gösterilen ve gözlem formu doldurulan öğrencilerin internet adresinden yayımlanması  Tarihleri arası Öğrencilerin sınav giriş belgelerini bağlı bulundukları okul müdürlüklerine onaylattırılması  Grup Tarama Sınavı ( Pazar Saat:10.00 )  Bireysel inceleme sonucu “Bilim ve Sanat Merkezleri” ne yerleşme hakkı kazanan öğrencilerin adresinden duyurulması

9 sorgunram.meb.k12.tr 2016 BİLİM VE SANAT MERKEZLERİ ÖĞRENCİ SEÇİM TAKVİMİ (3. VE 4. SINIFLAR)  Grup tarama sınav soru ve cevap anahtarının internet adresinden yayımlanması  Grup tarama sınav sonuçlarının adresinden yayımlanması  Tarihleri arası Bireysel değerlendirme için hak kazanan öğrencilerin randevularının İl Tanılama Komisyonu tarafından düzenlenmesi ve velilere duyurulması  Bireysel değerlendirmelerin yapılması  Bireysel inceleme sonucu “Bilim ve Sanat Merkezleri” ne yerleşme hakkı kazanan öğrencilerin adresinden duyurulması

10 sorgunram.meb.k12.tr BİLİM VE SANAT MERKEZLERİNE ADAY GÖSTERME eğitim öğretim yılında ilkokul ve 4. sınıfa devam edip resim, müzik ve genel zihinsel yetenek alanlarında akranlarından ileri düzeyde farklılık gösterdiği düşünülen öğrencilerin sınıf öğretmenleri tarafından tarihleri arasında aday gösterilmesiyle bilim ve sanat merkezlerine öğrenci seçim süreci başlayacaktır. ÖNEMLİ: Öğrenci gözlem formları belirtilen zamanda ve öğretmenler tarafından doldurulacaktır. Özel Eğitim ve Rehberlik Hizmetleri Genel Müdürlüğü tarafından tanılama takviminde belirtilen gözlem formlarının doldurulma süresi geçtikten sonra herhangi bir işlem yapılmayacaktır.

11 sorgunram.meb.k12.tr 1. ve 2. sınıflar grup tarama sınavı il tanılama sınav komisyonu tarafından velilere verilen tarih ve uygulama yerlerinde, kişilik gruplara elektronik ortamda tablet uygulaması ile tarihleri arasında gerçekleştirilecektir. GRUP TARAMA SINAVININ UYGULANMASI 14 Aralık Ocak 2016 tarihleri arasında öğrencilerin sınava girecekleri yer, tarih ve saat ile ilgili bilgiler düzenlenerek devam ettikleri örgün eğitim kurumunca velilerine duyurulacaktır. 1. ve 2. sınıflar grup tarama sınav sonuçları 05 Mayıs 2016 tarihinde öğrenci kimlik numarası ve doğum tarihi ile birlikte adresinden öğrenilebilecektir. 1.ve 2. SINIF DÜZEYİ

12 sorgunram.meb.k12.tr  1. ve 2. Sınıflar için, grup tarama sonuçları açıklandıktan sonra İl Tanılama Komisyonu tarafından öğrencilerin 09 Mayıs Mayıs 2016 tarihleri arasında yetenek alanlarına göre randevularının düzenlenip, öğrencilerin okullarına duyuru yapılacaktır.  1. ve 2. Sınıflar için yetenek alanlarına göre öğrencilerin bireysel incelemeleri 23 Mayıs - 08 Temmuz 2016 tarihleri arasında yapılarak Temmuz 2016 tarihleri arasında sonuçlar Özel Eğitim ve Rehberlik Hizmetleri Genel Müdürlüğü’nün belirleyeceği formata göre iletilecektir.  tarihinde bireysel inceleme sonucunda Bilim ve Sanat Merkezlerine yerleşme hakkı kazanan öğrenciler adresinden duyurulacaktır. BİREYSEL İNCELEMELER 1.ve 2. SINIF DÜZEYİ

13 sorgunram.meb.k12.tr GRUP TARAMA SINAVININUYGULANMASI 3.ve 4. SINIF DÜZEYİ  3. ve 4. sınıf düzeyi için Grup Tarama Sınavı Bakanlığımızın Ölçme ve Değerlendirme Genel Müdürlüğü tarafından merkezi sınav şeklinde uygulanacaktır.  3. ve 4. sınıf düzeyinde olup merkezi sınava girecek öğrencilerin sınav giriş belgeleri bağlı bulundukları okul müdürlüklerince tarihleri arasında çıktısı alınarak onaylanacak ve öğrencilere verilecektir.  3. ve 4. sınıflar Bilim ve Sanat Merkezleri Grup Tarama Sınavı 14 Şubat 2016 tarihinde saat: 10.00’da 81 il ve ilçe merkezlerinde gerçekleştirilecektir.  Sınav soru ve cevap anahtarları 16 Şubat 2016 tarihinde adresinden yayımlanacaktır.  Sınav sonuçları 09 Mart 2016 tarihinde öğrenci kimlik numarası ve doğum tarihi ile birlikte adresinden öğrenilebilecektir.

14 sorgunram.meb.k12.tr  3. ve 4. Sınıflar için, grup tarama sonuçları açıklandıktan sonra İl Tanılama Komisyonu tarafından öğrencilerin 21 – 30 Mart 2016 tarihleri arasında yetenek alanlarına göre randevularının düzenlenip, öğrencilerin okullarına duyurusu yapılacaktır.  3. ve 4. Sınıflar için yetenek alanlarına göre bireysel incelemelerinin 04 Nisan - 24 Haziran 2016 tarihleri arasında yapılarak tarihleri arasında sonuçlar Özel Eğitim ve Rehberlik Hizmetleri Genel Müdürlüğü’nün belirteceği formata göre iletilecektir.  tarihinde bireysel inceleme sonucunda Bilim ve Sanat Merkezlerine yerleşme hakkı kazanan öğrenciler adresinden duyurulacaktır. BİREYSEL İNCELEMELER 3.ve 4. SINIF DÜZEYİ

15 sorgunram.meb.k12.tr ADAY GÖSTERME  3. ve 4. sınıf düzeyinde olup aday gösterilen ve Bilim ve Sanat Merkezi Grup Tarama Sınavına girecek öğrencilerin velileri tarafından TL sınav ücretini 09 Kasım - 27 Kasım 2015 tarihleri arasında “Kurumsal Tahsilat Programı” aracılığıyla T.C. Ziraat Bankası, Türkiye Vakıflar Bankası ve Türkiye Halk Bankası şubelerinden herhangi birine yatırmaları gerekmektedir. 1. ve 2. sınıflar herhangi bir ücret yatırmayacaktır.

16  BİLSEM’in hedef kitlesi parlak öğrenciler değil, üstün yetenekli öğrencilerdir.  Öğrenci gözlem formlarının doldurulmasında, sınıf öğretmenlerimizin duyarlı, özverili ve titiz davranmaları bu tanılamanın en önemli noktasını oluşturmaktadır.  Sınıf öğretmenleri sayı sınırlaması olmadan uygun gördükleri öğrencileri aday gösterebilirler.  Parlak ve üstün yetenekli çocuklar arasındaki farklılıkların bilinmesi daha isabetli seçim yapmanıza yardımcı olacaktır. sorgunram.meb.k12.tr ADAY GÖSTERMEDE DİKKAT EDİLECEK HUSUSLAR

17  Gelişimin çoğu alanında yaşıtlarının ilerisindedirler.  Erken yürür, erken konuşur, okumayı erken yaşta öğrenirler.  Zihinsel ve fiziksel olarak büyük bir enerjiye sahiptirler.  Sürekli soru sorarlar, meraklıdırlar.  Ayrıntılara dikkat ederler.  Öğrenme ve bilgiye sürekli açlık duyarlar.

18  Zengin sözcük hazinesine sahiptirler. Kelimeleri doğru telaffuz ederler, yerli yerinde kullanırlar ve akıcı bir konuşmaları vardır.  Çabuk öğrenme, kavrama ve akılda tutma özellikleri vardır.  Hafızaları güçlüdür.  Uzun süre dikkatlerini bir konu üzerinde yoğunlaştırabilirler.

19  İlgi alanları geniştir.  Karmaşık problemler çözmekten hoşlanırlar.  Sorumluluk duyguları kuvvetlidir. Sorumluluk almayı ister ve bunu yerine getirmekten hoşlanırlar.

20  Gözlem güçleri üst düzeydedir.  Genelleme ve soyutlama yaparak bilgilerini başka alanlara aktarabilirler.  Yaratıcılık ve mucitlik özellikleri üst düzeydedir.  Azimli ve kararlıdırlar.

21  Kendilerine güvenleri tamdır.  İnce bir espri anlayışları vardır.  Duyarlıdırlar, empati güçleri üst düzeydedir.  Güçlü bir konsantrasyona sahiptirler.  Kitap okumayı severler.  Çoğu faaliyette lider konumundadırlar.

22  Amaçlarına ulaşmaktan ve başarıdan zevk duyarlar.  Orijinal ve eleştirel düşünceye sahiptirler.  Başkalarıyla kolayca işbirliği yaparlar.  Alçak gönüllüdürler, başkalarına yardım etmekten hoşlanırlar.  Kendisinden büyüklerle arkadaşlık kurmaktan hoşlanırlar.

23 Üstün yetenekli çocuklar akranlarına kıyasla öğrenme hızları çok yüksek olduğu için bilgiye açtır. Yaşadıkları çevre ve dünya hakkında hiç durmaksızın bilgi edinmeye çalışırlar.  Bazıları her şey hakkında bilgiyi öğrenmek isterken,  B azıları da bir çekirge gibi bir konudan diğerine ya da bir ilgi alanından diğerine atlayabilirler,  Bazıları ise belli bir zaman diliminde sadece özel bir konuya ilgi duyarlar ve bu konu etrafında zaman harcayarak bilgi toplarlar.

24 Neredeyse sonsuz denebilecek kadar çok soru sorabilirler. Ayağa kalktıkları dakikadan, uyudukları ana kadar dünya ile ilişkili pek çok bilgi edinmek isterler. Üstün yetenekli çocuğa sahip bir aile bu durumu şöyle betimlemektedir. “Çocuğum aynı bir sünger gibi her şeyi emmek istiyor.” Yıldızlar nereye giderler? Neden üstümüze düşmezler? Neden hala savaşlar var? Hayatın anlamı ne?

25 Bazı çocuklar öylesine etkin ve hareketlidir ki yanlışlıkla dikkat eksikliği ve hiperaktivite bozukluğu tanısı alma olasılığı ile karşı karşıyadır. Bu tanı konulan çocuklarla olan farkları, üstün yetenekli çocukların güdülenmelerini ya da hareketlerini sağlayan gücün onların araştırdıkları sorularına bir yanıt bulma arayışıdır.

26 Çevrelerindeki dünyayı merak ettiklerinden, zorluktan ve karmaşıklıktan hoşlandıkları için bu hareketli davranış örüntüsünü sergileyebilirler. Sonsuz gibi görünen enerjilerini bir amaca ulaşmak için kullanırlar. Hem zihinsel hem de fiziksel açıdan etkindirler. Diğer yandan dikkat eksikliği hiperaktivite tanısı almış çocuklar ise çoğu zaman bir amaç doğrultusunda hareket etmezler. Üstün çocuklar, bedenlerini olduğu gibi beyinlerini de çok çalıştırırlar, bu durum onların uykuya dalma süreçlerinde de belli aksaklıkların ortaya çıkmasına neden olabilir.

27 Üstün çocukların büyük bir çoğunluğu kusursuz bir belleğe sahiptir. Bu durum onların öğrenmelerini kolaylaştırdığı gibi bilgilerin de arşivlenmesini ve unutulmamasını sağlar. Genellikle bu çocuklar pek çok şeyi bir ya da iki tekrardan sonra öğrenirler. Öğrenilen yeni bilgiler için daha az tekrara ve alıştırma yapmaya ihtiyaç duyarlar.

28 İlgilendikleri bir etkinliğin tekrar tekrar üstünden gitmek onlar için oldukça sıkıcı olabilir ve kolaylıkla güdülenmelerini kaybederler. Bunun sonucunda dikkatsizlik nedeniyle hatalar yapılabilir, özensiz defterler ya da bitirilmemiş ödevlerle karşı karşıya kalınabilir. Bazı öğretmenler bu durumu motivasyon eksikliğine bağlayabilirler.

29 Çocuklardaki tüm gelişim yüzlerinin aynı hızda gelişmediği gerçeğini de akıllardan çıkarmamakta yarar vardır. Çoğu kez zihinsel gelişim, sosyal ve duygusal gelişimden daha ileri durumdadır. Çocuğun sosyal gelişiminin zihinsel gelişimiyle aynı hızda ilerleme gösterdiği varsayılırsa, çocuğa, sosyal yönden fazla sorumluluklar yüklenebilir ve kendisinde çatışma ve gereksiz gerginlikler için zemin hazırlanmış olur.

30 Bu tür çocuklar motor becerilerde belli bir davranış keskinliğine ulaşamayabilirler ve bu alanlarda bir gecikme yaşayabilirler. Bu durum bir ikilemin ortaya çıkmasına sebep olur. Bunun nedeni, anlama ve bilgi edinme seviyesinin tüm gelişim alanlarının üstünde gelişiyor oluşudur. Örneğin; el yazısı annesinin ya da öğretmenin ondan beklediğinden çok daha kötü olabilir. Üstün yetenekli çocuklar genellikle el yazısını yavaş, yorucu ve olumsuz bir şekilde değerlendirirler. Çünkü zihinleri bir kalemden çok daha hızlı çalışmaktadır. Bu durumda klavyenin öğretilmesi pek çok açıdan özellikle de yaratıcı işlerin ortaya konmasında büyük önem taşımaktadır.

31 Adalet duyguları gelişmiştir. Toplumda, sınıfta ya da ailesinde yaşanan sorunlarda tarafçıdır ve savunmaya gider. Kuralları hemen kabul etmez, sorgular. Öğretmenini, anne babasını yanlış bulduğu tavırlarında sorgular.  Sen de ellerini yıkamadın.  Öğretmenim bize kızıyor ama kendisi de geç kalıyor.  Siz de erken uyuyun.  Arkadaşıma haksız yere kızıyorsunuz, o hatalı değil.

32 Kendi yaşıtlarıyla arkadaş olmaktansa, üstün zekalı çocuklar ailedeki yetişkinlerle ya da diğer erişkinlerle iletişim içinde olmaktan mutluluk duyabilirler ve onların arkadaşlıklarını tercih edebilirler. Hatta böyle bir çocuk ailesini en iyi arkadaşları olarak kabul edebilir. Bu tür bir seçim ve bağımlılığın çeşitli sebepleri olabilir. NEDEN YETİŞKİNLER? »Konuştuğu dili anlar. »Yaşından büyük sorularını ve de bilgilerini takdir eder. »Yaptığı esprilere daima güler. »Takdir görür, onure edilir. »Düşünce hızına yakın bulur. »Harekete dayalı becerileri yeterince desteklenmemiştir. »Yaşıtlarıyla oyunlarında başarısız olabileceği durumlardan yetişkin arkadaşlığına sığınır.

33 Yeni bir aktivite ile karşılaşan üstün yetenekli çocuk bir adım geri çekilebilir ya da denemek bile istemeyebilir. Bunun sebebi bu çocukların kendilerini fazlaca eleştirmesidir ve çoğunlukla kendilerinde eksik olan yönleri bulup çıkarmalarıdır. Kendilerine olan güvende eksiklik yaşayan bu çocuklar bir şey hakkında tamamen bilgi sahibi olmak ya da onun nasıl çalıştığına dair net ve kesin bir bilgiye sahip olmak ihtiyacı içindedirler.

34 Bir söz vermeden önce onunla ilgili pek çok şeyi bilmek zorunda olduklarını düşünürler. Bazı üstün yetenekli çocuklar yeni şeyler denemeye çekinirler çünkü yanlış yapmaktan, hatalı olmaktan, aptal durumuna düşmekten çok fazla korkarlar. Yeni şeyleri gerçekleştirirken diğer çocukları gözlemlemeyi tercih edebilirler.

35 Üstün yetenekli çocukların genellikle espri yetenekleri oldukça gelişmiştir. Dünyayı anlama becerileri oldukça yüksek seviyededir ve bu nedenle uygun espriyi rahatlıkla yakalayabilirler. Şakalardaki önemli noktaları rahatlıkla fark ederler. Bu durum hem duydukları hem de kendi yaptıkları şakalar için geçerlidir. Bu çocuklar sözcüklerle oynayıp bir takım espriler üretirler. Aynı zamanda konuşmalardaki saçma noktaları, ikilemleri de rahatlıkla yakalayabilirler.

36 Üstün yetenekli çocuklar bir takım problemlerin net ve kesin olarak farkındadır. Yüksek farkındalık ve gözlem kabiliyetleri sayesinde savaş, açlık, gücü kötüye kullanma, şiddet gibi olumsuz bir takım davranışlar ya da olaylar hakkında korku geliştirebilirler. Özetle, tüm dünya problemleri hakkında kaygı duyabilirler. Bu çocuklar çok erken yaşta dahi hassas tutumları yüzünden kendilerini olumsuz, üzgün ve çaresiz hissedebilirler. Akranlarıyla kıyaslandığında şiddet ve nükleer savaştan fazlasıyla korktukları ve çekindikleri saptanmıştır. Erken yaşta olmalarına rağmen bu çocuklar ölümün farklı boyutlarının farkında olabilirler. Ölümün anlamını sorgulayabilirler ve ölme konusunda bir takıntıya sahip olabilirler.

37 Üstün yetenekli çocuklar ilgilendikleri konular için oldukça uzun bir süre dikkatlerini toplayabilirler. Bununla birlikte benzer bir durum ödevlerin tamamlanmasında gerçekleşmeyebilir. Çocuk kendi sevdiği konuyu içeren kitapları, bilgisayarı ya da projesiyle yoğun olarak ilgilendiği sırada ailesinin onu yemeğe çağırdığını duymayabilir.

38 Üstün yetenekli çocuklar her zaman düzenli ve tertipli olmayabilir. Dağınıklık ve karışıklık için geliştirdikleri özel bir toleransları vardır. Bu çocuklar yarınlardaki enerji krizini çözebilirler ama bu gün aradıkları bir kalemi bulamayabilirler. Odalarında yarı tamamlanmış projeler, lego şehirler, pul koleksiyonları ve pek çok farklı ilgi alanına dair eşyalar vardır.

39 Ödev kağıtlarının temiz ve düzenli olarak verilmesi kuşkusuz bu çocuklar için öncelikli öneme sahip şey arasında sayılmaz. Benzer bir şekilde odalar da bu kurala katılır. Aslında derli toplu olmanın standardı kişiden kişiye değişmektedir. Üstün yetenekli çocuklar genellikle eşyalarını atmaktan nefret ederler. Örneğin güzel bir kayayı nerede, nasıl ve ne zaman bulduklarını çok net hatırlamakla birlikte ertesi gün okula götürmek zorunda oldukları kitabı bulmaları uzun bir süreyi alabilir.

40 Erken yaşta kitaplara aşırı ilgi duyarlar. Yaşıtlarının üzerinde konuları içeren kitaplara meraklıdırlar. Erken yaşlarda ansiklopedi, atlas gibi kaynaklardan yararlanma yoluna giderler. Genelde çok üstün çocukların hikaye, masal tarzı kitapları anlamsız buldukları, okumak istemedikleri gözlemlenmiştir.

41 Hayal Gücü Zengin bir hayal dünyası vardır. Hayal gücü yaratıcı düşüncesini destekler. Bazen çok imkansız gibi görünen fikirlerle karşınıza çıkabilirler. Sıkıntı ise hayal ile gerçeği bazen ayırt edememesidir.

42

43 » Rutin ödevlerden çabuk sıkılırlar. » İşleri kendi bildikleri gibi yapmak isterler. » Sınıfta çok fazla dikkat çekebilirler. » Başkalarının göremediği ilişkileri görebilir ve dersin çoğunu sadece bu konuda tartışmaya ayırmak isteyebilirler. » Bazen bir projeyi bitirip diğerine başlamayı istemeyebilirler. » Ara sıra hayallere dalarlar ve dikkatleri dağılır. » Diğer öğrencilerin sönük kalmalarına sebep olabilirler. » Kendilerine çok da faydalı olmayan işlere gereğinden fazla zaman ayırabilirler. » Yersiz espriler yapabilirler. » Bazen gereğinden fazla yenilikçi olabilirler. » Başarısızlıktan çok çabuk etkilenebilirler. » Aşırı derecede otoriter olabilirler. » Başkalarının fikirlerine yeterince önem vermeyebilirler.


"Sorgunram.meb.k12.tr.  Türkiye’de özel yetenekli bireylere destek eğitim vermek amacıyla açılan en yaygın kurum Bilim ve Sanat Merkezleri’dir.  Özel." indir ppt

Benzer bir sunumlar


Google Reklamları