Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

SABANCI HOLDİNG YILLIK PAYLAŞIM TOPLANTISI 23 Şubat 2007

Benzer bir sunumlar


... konulu sunumlar: "SABANCI HOLDİNG YILLIK PAYLAŞIM TOPLANTISI 23 Şubat 2007"— Sunum transkripti:

1 SABANCI HOLDİNG YILLIK PAYLAŞIM TOPLANTISI 23 Şubat 2007
SAYIN BAŞKAN, SEVGİLİ ARKADAŞLAR, UZUN BİR ARADAN SONRA BÖYLE GENİŞ BİR KATILIM İLE İLK DEFA GERÇEKLEŞTİRDİĞİMİZ BU İLETİŞİM TOPLANTISINDA SİZLERLE BERABER OLMAKTAN MUTLULUK VE HEYECAN DUYUYORUM, HOŞGELDİNİZ. GEREK DÜNYADA, GEREKSE TÜRKİYE’DE BAŞ DÖNDÜRÜCÜ GELİŞMELERİN OLDUĞU BU GÜNLERDE, ÖZELLİKLE TÜRKİYE’NİN İÇİNDE BULUNDUĞU DEĞİŞİM SÜRECİNE PARALEL OLARAK, GRUBUMUZDA ÖNEMLİ BİR DEĞİŞİM SÜRECİNE GİRMİŞTİR. BU DEĞİŞİM SÜRECİMİZİN ANA PRENSİPLERİNİN KATILIMCI YÖNETİM VE ORTAK AKIL OLMASI EN ÖNEMLİ UNSURDUR. HEPİNİZİN BİLDİĞİ SA15+ PROJESİ SABANCI’NIN GELECEĞİNİ YARATMA ARZULARININ, PLANLARININ ÖNEMLİ BİR PARÇASIDIR. BU ÇALIŞMALARA BİR ÇOK ARKADAŞIMIZIN KATKISI OLDU. HEPSİNE TEŞEKKÜR EDİYORUM. SABANCI HOLDİNG YILLIK PAYLAŞIM TOPLANTISI 23 Şubat 2007

2 2007 Yılı Beklentileri 2006(T) 2007(T) Reel Büyüme (%)
GSMH (milyar USD) Kişi Başına Milli Gelir (USD) ÜFE (%, yıl sonu) TÜFE (%, yıl sonu) USD/YTL yıl sonu USD/YTL ortalama EUR/YTL yıl sonu EUR/USD paritesi Bütçe açığı/GSMH (%) Bono faizi – ortalama (%) Bono faizi – yıl sonu (%) Cari denge/GSMH (%) 5,4 393 5387 11,58 9,65 1,4056 1,4270 1,8515 1,3172 -1,0 18,41 21,47 -8,0 5,0 430 5817 8,5 7,5 1,5800 1,5560 2,0699 1,30 -3,0 19,6 17,7 -7,1 2

3 Gündem Pazar Fırsatları Yönetim Yaklaşımı 2006 Yılı Değerlendirmesi
Mali Tablolar Büyüme Ana Hatları

4 Sabancı Büyüme Potansiyeli Yüksek İş Alanlarına Odaklanmıştır
Ana Faaliyet Alanı Örnek Gösterge ABD Batı Avrupa Türkiye Bankacılık Mortgage Kredisi (Milyar $) 7.568 4.446 Yeni Başlamaktadır Perakendecilik Yiyecek marketleri dışındaki perakende satışlar (Milyar $) 1.563 1.226 46 Enerji Kişi Başına Elektrik Tüketimi (KwH) 534 468 145 Çimento Kişi Başına Düşen Çimento Tüketimi (kg) 1200 600 Kaynak: Sabancı Analizi, Economist Intelligence Unit, Euromonitor 4

5 Gündem Pazar Fırsatları Yönetim Yaklaşımı 2006 Yılı Değerlendirmesi
Mali Tablolar Büyüme Ana Hatları

6 Sabancı Vizyon ve Değerleri
Farklılıklar yaratarak kalıcı üstünlükler sağlamak Misyon: Rekabetçi ve sürdürülebilir büyüme potansiyeli olan stratejik bir portföyü paydaşlarına değer yaratacak şekilde yönetmek Yönetim Değerlerimiz: 1) Sorumlu ve Şeffaf 2) Yaratıcılık 3) Aktif Katılımcı 4) Stratejik Yaklaşım

7 Yönetim Platformları ile Grubumuzun Ortak Gücününden Faydalanarak Büyüme Fırsatlarını Değerlendireceğiz İnovasyon Müşterilerimize yaratıcı çözümleri rakiplerimizden önce sunabilmek Strateji Planlama Orta ve uzun vadeli strateji ve iş planlarının hayata geçirilmesi İş Mükemmelliği Daha iyi performans için sistematik iyileştirme Teknoloji Yönetimi Müşteri odaklı teknoloji liderliğine ulaşmak Bilgi Yönetimi İş sonuçları odaklı bilgi paylaşımı ve teknoloji yönetimi İnsan Kaynakları Stratejik liderlik dönüşüm yönetimi İş Etiği Tüm iş süreçlerinde ve ilişkilerde doğruluk ve dürüstlük Çevre Sorumluluğu Kapsamlı çevre yönetim sistemi

8 Sabancı şirketleri çevre sorumluluklarına büyük öncelik vermektedirler
Holding ve Şirketler Birlikte Çalışmaktalar: ÇEVRE GRUBU: 16 şirket, 24 üye Ön Tarama Çalışması: AB’ye uyum sürecine aktif katılım Mevcut Durum Envanteri: Şirketlerimizde mevcut durum tespiti Projeler: Topluluk içerisinde atık çevirimi Şirketlerimiz Çevre Konularına Senede Yaklaşık 6,6 milyon Euro Yatırım Yapmaktadırlar: Temiz Üretim (Emisyon azaltmak için yılda yaklaşık €1 milyon) Yaşam Döngüsü (Atık su arıtımı ve katı atık bertarafı için yılda €3,5 milyon) Çevreye Uyumlu Teknoloji Seçimi Tekrar Kullanım Çevre Kirliliğinin Önlenmesi Doğal Kaynakların Verimli Kullanımı

9 Çevre’ye Hassasiyetimiz Ödüllendirilmiştir
10 adet tesisimizde ISO ÇYS Belgesi vardır: Akçansa (BÇ/Ç) Temsa Beksa Çimsa (M) Brisa Philsa Kordsa Yünsa Marsa 8 tesisimizin çevre ödülü vardır: Akçansa Marsa Brisa Oysa (Niğde) Kordsa Karçimsa Dönkasan Philsa

10 Gündem Pazar Fırsatları Yönetim Yaklaşımı 2006 Yılı Değerlendirmesi
Mali Tablolar Büyüme Ana Hatları

11 2006 Yılındaki Önemli Gelişmeler (I)
OCAK Enerjisa Mayıs ayında Tufanbeyli kömür rezervlerini satın aldı. Enerjisa Haziran ayında Horasan (Erzurum) kömür rezervlerini satın alma hakkını elde etti. Akçansa Haziran ayında Çanakkale fabrikasında kapasite büyütme yatırımına başladı. Carrefoursa Ağustos ayında Gima ile birleşmesini tamamladı. Enerjisa Ağustos ayında ise Ser Enerji’yi satın aldı. ŞUBAT MART NİSAN MAYIS HAZİRAN TEMMUZ AĞUSTOS EYLÜL EKİM KASIM ARALIK 2007

12 2006 Yılındaki Önemli Gelişmeler (II)
OCAK Akbank Ekim ayında %20 hissesini Citigroup’a satmak üzere anlaşma imzaladı. Advansa Ekim ayında PET ve PTA işlerini İspanyol La Seda De Barcelona şirketine 320 milyon avroya sattı. Teknosa Ekim ayında Romanya’da Primex şirketini satın aldı. Gıdasa Ekim ayında beyaz et sektöründen çıkma kararını aldı. Temsa Kasım ayında Mısır’da yeni üretim tesislerinin kurulma yatırımı için gerekli anlaşmaları imzaladı. Çimsa Kasım ayında Eskişehir fabrikasında kapasite büyütme yatırımı için temel attı. ŞUBAT MART NİSAN MAYIS HAZİRAN TEMMUZ AĞUSTOS EYLÜL EKİM KASIM ARALIK 2007

13 2006 Yılındaki Önemli Gelişmeler (III)
OCAK Oysa şirketimizde OYAK ile olan ortaklığımızın sona erdirilmesi kararı alındı. Yünsa Kasım ayında Uptown mağazalar zincirini satın alma kararını verdi. Kordsa Global Kasım ayında Çin’de Qingdao Nylon Enterprise Limited şirketini satın aldı. Kordsa Global Aralık ayında Endonezya’da Branta Mulia şirketinin çoğunluk hisselerini satın alınması için LOI imzaladı. Enerjisa Aralık ayında Verbund firması ile cooperation agreement imzaladı. ŞUBAT MART NİSAN MAYIS HAZİRAN TEMMUZ AĞUSTOS EYLÜL EKİM KASIM ARALIK 2007

14 SABANCI HOLDİNG HİSSE SENEDİ PERFORMANSI
$ milyon bazında Piyasa Değeri 2 Ocak 2006 – 21 Şubat 2007 $7.706

15 SABANCI HOLDİNG HİSSE SENEDİ KARŞILAŞTIRMALI PERFORMANSI
İMKB ENDEKSİ (2 Ocak 2006 – 21 Şubat 2007)

16 Gündem Pazar Fırsatları Yönetim Yaklaşımı 2006 Yılı Değerlendirmesi
Mali Tablolar Büyüme Ana Hatları

17 2006 Yılında Konsolide Net Satışların %21 artması beklenmektedir
CAGR: 19% 20 (Milyar YTL) 17 %18 FİNANS DIŞI 14 FİNANSALHİZ. %21 12 %17 %18 %22 %21 %13 %21 %17

18 2006’da Finans Dışı Şirketler Operasyonel Kârımızın %21 artması beklenmektedir
1000 CAGR: 26% 850 (Milyon YTL) %18 700 %21 500 %40

19 Finansal Hizmetler Şirketlerimizin Faaliyet Karı
Finansal Hizmetler Şirketlerimizin Faaliyet Karı* Yılından beri yılda ortalama %12 artmaş olması beklenmektedir CAGR: 12% 2.2 %-9 2.0 (Milyar YTL) %38 1.6 * Banka : Vergi Öncesi Kar+Amortisman * Sigorta : Vergi Öncesi Kar – Faiz Gelirleri – Temettü Gelirleri + Amortisman 19

20 2006 Yılında 1,2 milyar Dolar İhracatımız olması beklenmektedir
İhracat: CAGR: 6% (Milyon USD) %21 %8 %8 %9

21 2007 Yılında Planlanan Yatırımlarımızın ise %50 artış göstermeleri beklenmektedir
900 CAGR: 28% (Milyon USD) %50 600 550 %9

22 Personel sayımız her geçen sene daha da artmaktadır
52.000 %12 46.600 %5 44.600

23 Gündem Pazar Fırsatları Yönetim Yaklaşımı 2006 Yılı Değerlendirmesi
Mali Tablolar Büyüme Ana Hatları

24 2007 Senesinde, Enerji Grubumuz Verbund ile beraber büyümedeki atağını satın almalarla sürdürecek 2006 yatırımlarının ve satın almalarının en kısa sürede entegrasyonu öncelikler listemizde olacak

25 2007’de Tüm Paydaşlarımıza Değer Yaratmaya Devam Edeceğiz
Teşekkür ederiz SAYIN BAŞKAN, SEVGİLİ ARKADAŞLAR, UZUN BİR ARADAN SONRA BÖYLE GENİŞ BİR KATILIM İLE İLK DEFA GERÇEKLEŞTİRDİĞİMİZ BU İLETİŞİM TOPLANTISINDA SİZLERLE BERABER OLMAKTAN MUTLULUK VE HEYECAN DUYUYORUM, HOŞGELDİNİZ. GEREK DÜNYADA, GEREKSE TÜRKİYE’DE BAŞ DÖNDÜRÜCÜ GELİŞMELERİN OLDUĞU BU GÜNLERDE, ÖZELLİKLE TÜRKİYE’NİN İÇİNDE BULUNDUĞU DEĞİŞİM SÜRECİNE PARALEL OLARAK, GRUBUMUZDA ÖNEMLİ BİR DEĞİŞİM SÜRECİNE GİRMİŞTİR. BU DEĞİŞİM SÜRECİMİZİN ANA PRENSİPLERİNİN KATILIMCI YÖNETİM VE ORTAK AKIL OLMASI EN ÖNEMLİ UNSURDUR. HEPİNİZİN BİLDİĞİ SA15+ PROJESİ SABANCI’NIN GELECEĞİNİ YARATMA ARZULARININ, PLANLARININ ÖNEMLİ BİR PARÇASIDIR. BU ÇALIŞMALARA BİR ÇOK ARKADAŞIMIZIN KATKISI OLDU. HEPSİNE TEŞEKKÜR EDİYORUM.


"SABANCI HOLDİNG YILLIK PAYLAŞIM TOPLANTISI 23 Şubat 2007" indir ppt

Benzer bir sunumlar


Google Reklamları