Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

SABANCI HOLDİNG YILLIK PAYLAŞIM TOPLANTISI 08 Mart 2011.

Benzer bir sunumlar


... konulu sunumlar: "SABANCI HOLDİNG YILLIK PAYLAŞIM TOPLANTISI 08 Mart 2011."— Sunum transkripti:

1 SABANCI HOLDİNG YILLIK PAYLAŞIM TOPLANTISI 08 Mart 2011

2 Gündem Ekonomik Görünüm  Dünya’daki Gelişmeler  Türkiye’deki Gelişmeler Sabancı Holding Değerlendirmesi

3 3 Dünya’da Gerçekleşen ve Beklenen Ekonomik Büyüme (2006 – 2011T, %) Dünya ekonomisiGelişmiş ülkelerGelişmekte olan ülkeler Büyüme Asya / Pasifik ülkeleri kaynaklı Kaynak: IMF World Economic Outlook Database Ocak 2011 GSYIH % Reel büyüme Dünya ekonomileri 2011’e güçlenerek giriyor IMF büyüme tahminlerini yükseltti

4 4 Kamu Borcu – Seçilmiş Ülkeler % GSYİH (2010 ) Hanehalkı Borcu % GSYİH ( 2009 ) Gelişmiş ekonomilerin yüksek kamu ve hanehalkı borcu ile uygulanan gevşek para politikaları dünya ekonomisinde kırılganlık yaratıyor Kaynak : CSFB, Hazine, TUIK

5 5 Petrol ve emtia fiyatlarında yaşanan yükseliş ülkelerde büyüme ve enflasyon üzerinde risk oluşturuyor Enerji Dışı Hammadde HWWI endeksi 2000=100 reel Enerji CRB endeksi 1977=100 Brent Petrol USD/varil Kaynak : Reuters, Sabancı Holding

6 İhracatlarını arttırmaya çalışan ülkeler para birimlerinin değerlenmesini önlemeye çalışıyor İhracat: Gelişmiş ekonomiler CPB endeksi ( 2000=100 ) İhracat: Gelişen ekonomiler CPB endeksi ( 2000=100 ) Kaynak : Reuters, Sabancı Holding 6

7 Türkiye, sağlam kamu ve bankacılık sektörü ile hızlı büyüyor Gelişmekte Olan Ülkelerde Büyüme CSFB, 2010 tahmin, % Merkezi yönetim brüt borç stoku / GSYİH:% 42.3 Bütçe açığı / GSYİH: % 3.5 Hanehalkı borcu/ GSYİH: % 15.4 Bankacılık sektörü sermaye yeterlilik oranı : % 18.9 Kaynak : Reuters, TUIK, TCMB, Sabancı Holding 7

8 İç talep destekli güçlü büyüme ile GSYİH çeyrekten itibaren kriz öncesi seviyeleri aştı GSYİH Ç=100 Özel Tüketimi ve Yatırım Ç=100 Kaynak : BDDK, TCMB, TUIK, Sabancı Holding 8

9 2010 son çeyrekten itibaren büyümede güçlenme var, işgücü piyasasında iyileşme devam ediyor 2010 son çeyrekten itibaren büyümede güçlenme var, işgücü piyasasında iyileşme devam ediyor Ancak işsizlik oranları hala yüksek Sanayi Üretim 3ay/3ay, mevsim. düz. Kapasite Kullanım Oranı İmalat Sanayi, %, mevsim. düz İşsizlik Oranı %, mevsimsel düzeltilmiş Kaynak : BDDK, TCMB, TUIK, Sabancı Holding 9

10 Öncü göstergeler iç talepte güçlü büyümenin ilk çeyrekte hız keserek devam ettiğini gösteriyor Reel Krediler Yıllık % değişim* Hanehalkı % 33.5 Diğer % 29.2 Yatırım Beklentileri IYA-Gelecek 12 ay ( artacak-azalacak ) Güven Endeksleri TUIK, 2005=100 Reel Sektör Şubat 111 Tüketici Ocak 91.3 Kaynak : BDDK, TCMB, TUIK, Sabancı Holding 10

11 Emtialarda dışa bağımlı, iç tasarrufları düşük, iç talebe dayalı büyüyen Türkiye yüksek cari açık veriyor Cari Denge - % GSYİH ( 2010 ) Kaynak : CSFB, TCMB, TUIK 11

12 Toplam Tasarruflar - % GSYİH, Reel Türkiye Hindistan Çin Sürdürülebilir ve daha fazla istihdam yaratan yüksek büyüme ve düşük finansal risk için iç tasarrufların artması gerekiyor Kaynak : IIF, DPT, Sabancı Holding Kamuda mali disiplinin sürmeli, Ekonomide verimlilik / rekabet gücü artışı ile gelir artışı hızlanmalı, Altyapı, eğitim, sağlık, Ar-Ge’ye, innovasyona daha fazla yatırım yapılmalı, Kayıt dışılık azaltılmalı 12

13 13 Türkiye 2011 Yılı Beklentileri Kaynak : Sabancı Holding 2010 Reel Büyüme,% TÜFE,% yıl sonu USD/YTL, yıl sonu EUR/USD paritesi Bütçe açığı/GSMH,% Bono Faizi, yıl sonu,% Cari Denge/GSMH,% 2011t (3.5)(4.0) (6.5)( )

14 14 Gündem Ekonomik Görünüm Sabancı Holding Değerlendirmesi

15 15 26 ana kuruluş şemsiyesinde toplam 72 şirket 16 ülkede faaliyet ve toplam 57,200 1 çalışan 12 halka açık şirket - IMKB piyasa değerinin 2 12%’si 2010 yılında 1.1 milyar USD yatırım 15.7 milyar USD 1 - Türkiye’nin en yüksek Net Aktif Değeri 8.2 milyar USD (12.7 milyar TL) ile güçlü özkaynak yapısı “Türkiye’nin Sabancı’sı” olarak hedefimiz ülkemize daha fazla değer katmaktır (1) 2010 yıl sonu (2) USD 303 milyar Kaynak : Sabancı Holding, IMKB

16 16 Net Satışlar Faaliyet Karı (FAVÖK) %9 %7 Bu hedefimiz çerçevesinde 2010 yılında karlı büyümemizi devam ettirdik 31 Aralık 2010 – Konsolide Sonuçlar ( Milyar TL) Kaynak: Sabancı Holding BMK, Bağımsız Denetimden Geçmemiş Öngörülerdir

17 17 Topluluğumuzun en değerli varlığı insan kaynaklarımızdır  Sabancı Topluluğu toplam 57,200 kişi  Çalışanlarımızın %30’a yakını beyaz yakalı – kadınlar %40’ını oluşturuyor  Geçmiş 3 yılda 2,400 kişilik istihdam… 2011‘de 2,000 civarında yeni istihdam  Yaklaşık % 60’ı perakende ve finansal hizmetler sektöründe  Topluluk şirketlerinde yüksek performans ve gelişimi hedefleyen organizasyonel iklim ölçüm ve geliştirme çalışmaları  İnsan kaynaklarını geliştirmek, potansiyelleri ortaya çıkarmak ve verimlerini arttırmak için farklı hedef kitlelere yönelik gelişim programları  Üst Yönetim Gelişimi – 220 üst düzey yönetici  Orta Kademe Gelişimi – yaklaşık 1900 orta kademe yönetici  Genç Yetenek Gelişimi – 700’e yakın uzman  Mentorluk Programı – Topluluk bünyesinde 30 mentor

18 18 Girişimci çalışanlar yaratıyoruz… Sabancı Grubu “Genç Yetenekler” programları Katılımcılar 1.5 yıl boyunca toplam 2,025 saat eğitim aldılar Programın bir parçası olarak Enerjisa'nın ana sosyal sorumluluk alanı olan eğitim ve çevre odaklı sosyal sorumluluk projeleri geliştirildi Projeler Topluluğun üst düzey yöneticilerinden oluşan bir değerlendirme komitesinin yönlendirmeleri ile hayata geçiriliyor Sabancı Üniversitesi işbirliği ile gerçekleştirilen “Wastebank - E-Atık: Tanışma ve Bilinçlenme" projesi Özel Sektör Gönüllüleri Derneği tarafından yılın "En Yaratıcı Gönüllülük Projesi" ödülüne layık görüldü Proje Topluluk şirketlerinden Olmuksa’da da uygulandı Örnek: Enerjisa – “Young Energy” 30 yaş altı, gelişime açık ve potansiyeli yüksek çalışanların kişisel ve profesyonel gelişimi Future Forums “Pazar Odaklılık Gelişim Programı” Sabancı Holding, Sabancı Üniversitesi ve EDU işbirliği ile hayata geçirildi Akademisyen, profesyonel ve Sabancı Üst Düzey Yöneticilerinin yer aldığı geniş bir grup tarafından tasarlandı ve uygulandı Future Forums Pazar Odaklılık Gelişim Programına 6 şirketten 32 orta kademe yönetici katıldı Katılımcılar, program süresince toplamda 64 saat sınıf içi eğitim almakta, 8 aya yayılan 2 şirket projesini hayata geçirmekteler Önümüzdeki dönem için hedef, Topluluk’ta yer alan tüm orta kademe yöneticilerin bu programa katılması Future Forums Programı, Topluluk genelinde pazar ve müşteri odaklı bakış açısını güçlendirmek amacıyla geliştirildi

19 1,112 1,128 2, Sabancı Topluluğu Şirketleri – Yatırımlar (Milyon USD) Ülkemize güveniyoruz…. %53 %1 %8 3 Toplam - $1.435 milyon Üretim: $1.212 milyon Dağıtım: $ 223 milyon Kaynak: Sabancı Holding BMK 19

20 20 Sabancı Topluluğu şirketleri faaliyet gösterdiği bir çok sektörde lider konumdadır Sabancı Şirketleri Pazar PaylarıPazarSıralama ÇİMENTO Marmara Bölgesi (1) Akdeniz ve İç Anadolu Bölgeleri (1) 27% 26%26% 1 1 Sabancı İş Kolları Not: (1) Toplam Türkiye çimento satışları içerisinde Sabancı Grubu Pazar Payı: 17.5% ve Pazar Sıralaması: #1 (2) Mitsubishi Canter satışları Kaynak : GFK, OSD, Türkiye Bankalar Birliği, Türkiye Sigorta ve Reasürans Birliği, TÇMB Global Kord Bezi Satışları Toplam Yurtiçi Satışlar Toplam Hafif Ticari Kamyon Satışları (2) 32%32% 43% 20% 25% 12% Yurtiçi Oluklu Mukavva Satışları Yurtiçi A Sınıfı Kumaş Avrupa ikincisi SANAYİ Dünyadaki 3 büyükten biri Elyaf üretiminde Türkiye ve Avrupa’da lider Kimya üretimi Elyaf üretimi 42% Yurtiçi Sigara Satışları 1 1

21 21 Sabancı Şirketleri Pazar PaylarıPazar Sabancı İş Kolları Sıralama SİGORTA HİZMETLERİ Toplam Katkı Payı 21% 7%7% Hayat Dışı Yazılan Prim 4 1 Krediler (3) 10% 3 BANKA Not: (3) Eylül 2010 Pazar payı (4) Diasa satışları dahildir Kaynak : GFK, OSD, Türkiye Bankalar Birliği, Türkiye Sigorta ve Reasürans Birliği, TÇMB PERAKENDE Toplam Modern Perakende Zinciri satışları (4) Toplam Elektronik Perakende Satışları 13% % ENERJİ 3.2 milyon müşteri %8 pazar payı ,000 MW üretim kapasitesi ile %10 pazar payı Elektrik satış - Twh Dağıtım Üretim Elektrik dağıtım - kişi

22 $6,611 Not: Net Varlık Değeri hesaplamasında halka açık firmalarımız için 4 Mart 2011 tarihindeki piyasa değerleri baz alınmıştır. Halka açık olmayan firmalarımız için ilgili tarihlerde yayınlanan Sabancı Holding analist raporlarındaki Net Varlık Değerleri baz alınmıştır. Akbank Halka Açık Şirketler Nakit Diğer Şirketler $11,925 $13,741 Sabancı Holding Türkiye’nin en yüksek net varlık değerine sahip topluluğudur … %80 %32 %-13 $15,716 Sabancı Holding Net Varlık Değeri Değişimi - Milyon USD Kaynak: Sabancı Holding BMK 22

23 23 (1): Sabancı Holding’in ana ortaklığa ait konsolide özkaynak rakamlarıdır Sabancı Holding güçlü özkaynak yapısına sahiptir… Özkaynaklar 1 - (Milyar TL) %15 %16 %11 Kaynak: Sabancı Holding BMK

24 yılında net satışlarımız artmaya devam edecektir CAGR ( ): % 6 %1 %7 %11 Konsolide Net Satışlar (Milyar TL) Kaynak: Sabancı Holding BMK

25 Çimento sektöründe lider olan şirketlerimiz 2011’den itibaren bölgesel yatırımlara ağırlık verecek… 25 Kaynak : Capital Dergisi, Çimento Endüstrisi İşverenleri Sendikası, TÇMB, Sabancı Şirketleri  5 milyon ton klinker üretim kapasitesi - yurtiçinde 4 entegre fabrika, 1 öğütme tesisi, 1 terminal ile ve 41 adet hazır beton tesisi  Yurtdışında Avrupa ve Ortadoğu’da toplam 7 terminal  50’ye yakın farklı ülkeye çimento ihracatı  Global beyaz çimento pazarının en büyük üç oyuncusundan biri  6.5 milyon ton klinker üretim kapasitesi - 3 adet entegre fabrika, 1 öğütme tesisi, 2 liman ile ve 35 adet hazır beton tesisi  2010 yılında Capital Dergisi tarafından yürütülen araştırmada sektöründe “En Beğenilen Şirket”  “Sürdürülebilirlik” konusunda imza atılan ilkler:  $24 milyon yatırım ile 2011 yılında hayata geçecek olan Çanakkale Fabrikasındaki “Atık Isı Geri Kazanım” tesisi yıllık 105 milyon kWh enerji tasarrufu sağlayacak  Fabrikada ihtiyaç duyulan enerjinin %30’u atık ısıdan sağlanacak ve yıllık 60,000 tona yakın karbondioksit emisyonu önlenecek

26 26 Türkiye’de gelecek 10 senede elektrik talebinin yıllık ortalama ~%7 artması bekleniyor Talebin güvenli şekilde karşılanması için orta vadede, her sene 4,000 – 5,000 MW kurulu güç yatırımı yapılmasını gerekir Türkiye’nin enerji darboğazını aşması için:  Piyasaların liberalizasyonu, özel sektör yatırımlarını teşvik edecek şeffaf yapılanma,  Etkin düzenleme ve denetim mekanizmalarının tesisi gerekmektedir Sabancı Holding Enerjisa ile, üretim, dağıtım, toptan ve perakende ticareti kapsayan bütünsel bir yaklaşımla, Türkiye elektrik enerjisi sektöründe liderlik hedeflemektedir Enerji grubu Sabancı Holding 2010 konsolide satışlarında %7 paya sahiptir hedefimiz büyüyen Grup cirosunun içerisinde Enerji Grubunun payını %15’e çıkarmaktır 2015 yılı sonuna kadar yalnızca elektrik üretimi alanında 6 Milyar Euro yatırım yapmış olacağız Sabancı Topluluğu ülkenin enerji darboğazını aşmaya güvenilir ve sürdürülebilir çözümlerle liderlik edecek…

27 Kaynak Enerjisa …2015 yılında en az 5,000 MW elektrik enerjisi kurulu gücü yaratarak %10 pazar payına ulaşacaktır 2011 yılı sonuna kadar devreye alınacak santralların tamamı yenilenebilir enerji kaynaklarından: Çanakkale - Rüzgar Santralı – 30 MW Hacınınoğlu, K.Maraş - HES MW Menge, Adana - Baraj ve HES - 85 MW Dağpazarı, Mersin - Rüzgar Santralı - 39 MW Doğalgaz Santralleri Hidroelektrik Santralleri Linyit Santralleri Rüzgar Santralleri Enerjisa Üretim Portföyü Öngörüsü (2010 – 2015 gelişim) + 5,000 MW % % %5- 10 %10-15 pp: %1.4 pp: %1.4 %4.0 ~%10 Enerjisa’nın hedefi üretim portföyünü stratejik avantaj yaratacak ve yenilenebilir enerji kaynaklarının üretimdeki payını arttıracak şekilde çeşitlendirerek büyütmektir MW gücündeki Bandırma Doğal Gaz Kombine Çevrim Santralı %60 ile Türkiye’nin en verimli doğalgaz santralıdır

28 2010 yılında elektrik üretim portföyünü büyütme ve çeşitlendirmeye yönelik faaliyetler hız kazanmıştır 2010 yılında elektrik üretim portföyünü büyütme ve çeşitlendirmeye yönelik faaliyetler hız kazanmıştır ENERJİ ÜRETİM TOPTAN SATIŞ DAĞITIM 28  Varolan 455 MW kurulu güce 2010 Ekim ayında 930 MW’lık Bandırma Doğalgaz Kombine Çevrim Santralı’nın eklenmesi önemli bir kilometre taşı olmuştur  1,200 MW kurulu gücündeki hidroelektrik ve rüzgâr portföyünün uygulama ve yapım çalışmaları sürüyor  Yaklaşık 1,400 MW lisanslı projelerin mühendislik çalışmaları sürerken 1,000 MW’ın üzerinde proje portföyü de lisans başvurusu aşamasındadır  Enerjisa santrallarında üretilen elektriğin ve diğer ticaret fırsatlarının en etkin şekilde değerlendirilmesi sağlanıyor  2011’deki pazar payı beklentisi yeni yatırımlarla birlikte %4  2010 yılı konsolide satışları yaklaşık 5,000 GWh  Satışların %70’i ikili anlaşmalar ve %30’u spot piyasayadır  Başkent Elektrik Dağıtım A.Ş. 7 ilde, 3.2 milyon müşteriye hizmet veriyor  2010 yılında yaklaşık 11.3 TWh elektrik satışı ile Türkiye elektrik dağıtımından alınan pay yaklaşık %8  Başkent EDAŞ’ta operasyonel kalitenin en üst düzeye çıkarılmasına, şebeke yenileme ve iyileştirme konularına ağırlık verildi  2009 ve 2010 yıllarında toplam 200 milyon TL, 2011 ‘de 236 milyon TL şebeke altyapı yatırımı yapılacak

29 Banka ve Sigorta Hizmetleri sektöründe güçlü pazar pozisyonumuz 2010 yılında perçinlenmiştir (1) 31 Aralık 2010 itibarıyla Kaynak : KALDER, Türkiye Bankalar Birliği, Türkiye Sigorta ve Reasürans Şirketleri Birliği, TNS PİAR ve Synovate  Yaklaşık 900 milyon TL prim üretimi ile %7.4 pazar payı  Bağımsız araştırmalarda “Akla İlk Gelen” ve sektörün “En Prestij ve Statü Sahibi” sigorta şirketi  Yaygın hizmet ağı: 79 ilde 1,511 serbest acente, 42 broker, 884 Akbank şubesi  Ayda ortalama 975bin ihbara hızlı ve kaliteli hizmet (~ %70 sağlık sigorta ihbarları)  Şubat 2011’de Avrupa'nın itibarlı ve başarılı sigorta şirketi Ageas ile eşit ortaklık anlaşması 29  $22.3 milyar piyasa değeriyle 1 Türkiye'nin en değerli bankası  %19.9 sermaye yeterlilik oranı ile güçlü sermaye  Türkiye’de verilebilecek en yüksek bireysel ve finansal güç notları  Eşsiz aktif kalitesi, sektörün altında çok düşük takipteki krediler oranı; %2.2  Düşük mevduat/kredi ve kaldıraç oranı ile kredilerde daha güçlü büyüme avantajı  Hazine’den sonra özel sektörde ilk doğrudan Eurobond ihracı ve yurtiçindeki ilk mevduat bankası bono halka arzı

30 Avivasa bireysel emeklilik sigorta sektörünün lokomotif şirketlerindendir… (1) 31 Aralık 2010 itibarıyla Kaynak : KALDER, Türkiye Bankalar Birliği, Türkiye Sigorta ve Reasürans Şirketleri Birliği, TNS PİAR ve Synovate  Yedinci yılına giren bireysel emeklilik sisteminde (BES) 2.3 milyon katılımcı, 12 milyar TL birikimi var. 2020’de katılımcıların 5.5 milyona, fon büyüklüğünün 100 milyar TL’ye ulaşması bekleniyor  Sektörü oluşturan ilk 13 şirketten ilk 4’ü toplam fonun ¾ ‘üne sahip  AvivaSA 2.5 milyar TL fon büyüklüğü ve %21 pazar payı ile başa baş liderliği sürdürüyor  %21 ile toplam katkı payı pazar lideri…  İşveren katkılı BES’te en başarılı şirket - %31.5 pazar payı  ~1.5 milyona yakın müşteri – 360 bin BES müşterisi  3.000’i aşan lisanslı BES aracısı ile Akbank, doğrudan ve kurumsal satış, acenteler ve tele satıştan oluşan çok kanallı dağıtım ağı  Yoğun satış sonrası hizmet : İç ve dış aramalar ile yılda toplam 1.5 milyon müşteri teması 30

31 31 Gıda perakendeciliğinde yılda 200 milyona yakın müşteri ile buluşuyoruz…  Avrupa lideri ve Dünyanın 2. büyük gıda perakendecisi Carrefour ile 15 yıllık ortaklık  27 hipermarket ve 219 süpermarket ile toplam 373,000m² net satış alanı  2010’da coğrafi odaklı ve süpermarket ağırlıklı büyüme stratejisi çerçevesinde, İstanbul’da 27 marketi olan Alpark’ı satın aldı  Modern perakende zincirleri içerisinde %12 pazar payı  Senede yaklaşık 100 milyon alışveriş  Son 6 senede yıllık ortalama ~%25 satış büyümesi, 2011 hedef %35 büyüme  Modern perakende zincirleri içersinde %4 pazar payı  29 ilde 890 market ile toplam 190,000m² net satış alanı  2010’da haftada 5 market açılışı  Senede 90 milyondan fazla alışveriş  En ucuz market olabilmek için her hafta 6,500 ürün araştırılıp kontrol ediliyor Kaynak: Nielsen

32 32 Tüketici elektroniği pazar lideri TeknoSA’nın yılda 70 milyonun üzerinde ziyaretçisi var…  Tüketici elektroniği pazarı 2010’da %23 büyüme ile 9.2 milyar TL’ye ulaştı  Elektronik zincirlerinin tüm kanallar arasındaki payı %30 ve TeknoSA elektronik zincirleri içerisinde %42 pay ile açık ara lider  Türkiye’nin en yaygın teknoloji perakende şirketi : 69 ilde 256 mağaza ile toplam 101,000 m² net satış alanı  İlk akla gelen ve en çok tercih edilen teknoloji ürünü satış noktası 1  1,5 milyonun üzerine TeknoSA Kart  Yılda 19.5 milyon adet ürün satışı … Teknoloji marketlerinden satılan:  Her 10 laptop’tan 4’ü,  Her 10 LCD/Plazma TV’den 5’i,  Her 10 cep telefonu/akıllı telefonun 4’ü TeknoSA’dan satılmıştır  Üstün İK altyapısı: TeknoSA Akademi ile sektörde tek eğitim merkezi  2011’de net satış hedefi $ 1 milyar (1): Synovate çeyrek raporu Kaynak: GfK

33 Krizin etkilerini geride bırakan sanayi şirketlerimiz tekrar karlı büyüme trendinde…  Bridgestone ve Lassa ile Türkiye lastik pazarında %30’un üzerinde pay ile lider  Yurtiçinde 77 ilde 540 Lastik Satış Noktası ile en yaygın satış ağı  2010 Yılında 3.2M nihai müşteriye lastik satışı  55 ülkeye “Lassa” Türk markası ile ihracat 33  Dünyanın lider naylon ve polyester iplik, kord bezi ve tek kord üreticisi  5 kıtada 9 ülke ve 11 fabrika ile yıllık 150,000 ton kord bezi kapasitesi  Batı’dan Doğu’ya kayan Pazar yapısına uygun olarak 2011’de Asya’da kapasite arttırıldı  2010’da %20 artan cironun bölgesel kırılımı : %38'i Avrupa, Ortadoğu ve Afrika, %24‘ü Asya, % 23’ü Kuzey Amerika ve %15’i Güney Amerika  Uluslararası standartlarda bağımsız otobüs markası olma vizyonu ile faaliyet gösteren 2 fabrikada (Adana ve Kahire) üretim  Türkiye’de Komatsu iş makinalarıyla pazarının önde gelen oyuncusu  Mitsubishi markası ile pick-up segmentinde pazar lideri  Adapazarı fabrikasında üretilen Canter model hafif kamyon ile segmentin pazar lideri

34 Sektörlerinde lider diğer sanayi şirketlerimiz, yerel güçlerini küresel rekabette öne geçmek için kullanacaklar  Olmuksa, DS Smith’in Türkiye operasyonlarını € 5.5 milyona satın alarak mevcutta 6 olan fabrika sayısını 8’e çıkardı  Türkiye’deki coğrafi dağılımını tamamlayarak, sektördeki %15 pazar payı ile lider konumunu güçlendirdi  Global “A kalite” yünlü kumaş pazarında %4.5 pazar payı ile ilk 3 firmadan biri  Türkiye’nin ve Avrupa’nın en büyük yünlü kumaş üreticisi  Üretimini 5 yılda kademeli olarak 20 milyon metreye çıkararak dünya liderliğini hedeflemektedir  Bu kapasiteye ulaşmak için $ 20 milyon yatırım planlanmıştır  Elyaf satışlarında % 52 iç piyasa pazar payı ile lider, Avrupa’nın ise en büyük üretici şirketidir  Özel polimerler ve kimyasallar alanında, Avrupa’nın en büyük üreticisi ve geliştirmiş olduğu ürünler ile dünyada büyük üç şirketten biridir  Geçtiğimiz dõnem içerisinde üretim ve satışlarını ikiye katlayarak pazar payını büyüterek liderliğini güçlendirmiştir 34

35 Sürdürebilir Büyüme Değer Yaratan Ticari Faaliyetler Çevreyi Korumak Sosyal Sorumluluk 35 Ülkemize daha fazla değer katmak için sürdürülebilir büyüme sağlamak gerekir Sürdürülebilir büyümenin 3 yapı taşı …


"SABANCI HOLDİNG YILLIK PAYLAŞIM TOPLANTISI 08 Mart 2011." indir ppt

Benzer bir sunumlar


Google Reklamları