Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

MARDİN FEN LİSESİ HOŞ GELDİNİZ Tarhan YAPRAK Rehber Öğretmen.

Benzer bir sunumlar


... konulu sunumlar: "MARDİN FEN LİSESİ HOŞ GELDİNİZ Tarhan YAPRAK Rehber Öğretmen."— Sunum transkripti:

1

2 MARDİN FEN LİSESİ HOŞ GELDİNİZ Tarhan YAPRAK Rehber Öğretmen

3

4 Hayatta en büyük ve en zekice başarı: Nasıl başarılı olunacağını öğrenmektir.

5 . Bilimsel araştırmalar da belirli bir hedefe yönelik çalışmaların, kişiyi başarıya ulaştıracağını gösteriyor yılında ABD Yale Üniversitesi'nde yapılan bir araştırmada hedef belirlemenin başarıya olumlu etkisi ispatlanmıştır. Bu araştırmada, öğrencilere okul sonrası hayatları için net bir hedeflerinin olup olmadığı sorulmuş, araştırmaya katılanların ancak % 3'ünün tanımlanmış bir hedeflerinin olduğu tespit edilmiştir. 20 yıl sonra, araştırmanın devamı niteliğindeki ikinci çalışma yapılmış ve 20 yıl önce araştırmaya katılan kişiler değerlendirmeye alınmıştır. Araştırma sonucunda, daha önceden "açık ve net bir hedef tanımlamış olan kişilerin” yani % 3'lük grubun, diğer % 97'lik gruba göre hayatta duygusal, sosyal ve ekonomik açıdan daha başarılı oldukları belirlenmiştir.

6 Eğer hayallerin yoksa nasıl gerçekleşebilirler ki…  Belirlenmiş olmak  Ölçülebilir olmak  Yapılabilir olmak  Gerçekçi olmak  Zaman içinde sınırlanmış olmak Önce Amaç ve Hedef... İlim ilim bilmektir, ilim kendini bilmektir, sen kendini bilmezsen ya nice okumaktır. (Yunus Emre)

7

8 . Unutmayın ki tembel insan yoktur. Sadece kendisine ilham kaynağı oluşturacak kadar güçlü hedefleri olmayan insanlar vardır. Erişmek istedikleri bir hedefi olmayanlar, çalışmaktan zevk almazlar. (Emile Raux) - Gideceğiniz yeri bilmiyorsanız, vardığınız yerin önemi yoktur. (Peter F. Durucker)

9 = Amaçsızsanız, = Plan ve Programsız çalışıyorsanız, = Evin değişik yerlerinde çalışıyorsanız, = Yatarak, uzanarak ders çalışıyorsanız, = Televizyon karşısında yada müzik dinleyerek çalışıyorsanız, = Ezberleyerek öğrenmeye çalışıyorsanız, = Kaynaklardan yararlanmıyorsanız, = Tekrar yapmıyorsanız, = Ders yaparken başka şeyleri düşünüyorsanız, E Ğ E R Yanlış Çalışıyorsunuz…

10 Çok çalışıyorum ama başarılı olamıyorum! Sınavlarda çok heyecanlandığım için hiçbir şey yapamıyorum! Çalışmak istiyorum ancak bir türlü dersin başına oturamıyorum! Diyorsanız eğer, çalışmayı bilmiyorsunuz demektir… Bizler sizden çok çalışmanızı değil verimli çalışmanızı istiyoruz.

11 ÜŞENME ERTELEME VAZGEÇME MOTİVASYON İÇİN; 1-Kesin bir amaç belirleyin 2-Kararlı olun ve vazgeçmeyin 3-Çalışmaya çeşitlilik kazandırın 4-Planlı çalışın 5-Aklınızın dağılmasını engelleyin 6-Çalışma için kendinize randevu verin

12 7-Zihnen ve bedenen dinlenmiş olun. 8-Duygusal sorunlarla fazla uğraşmayın 9-Kendinize güvenin 10-Kendinize ulaşılabilir bir hedef belirleyin 11-Bilgi eksiklerini tekrar edin

13 HEDEFLER Üç tane küçük liste düzenleyeceğiz. 1. Liste için gözlerinizi kapatın, arkanıza yaslanın... Sessizce 1 dk 10 yıl sonrasını düşünün. Nerede olacaksınız ve neler yapacaksınız. Sonra bunları yazın. Listenizde soyut değil, somut kavramlar kullanın. 2. Liste için aynı yöntemi kullanın 1 yıl sonrası düşünün. 3. Listeyi de aynı yöntemle 1 ay sonrasına uygulayın. Sonra bu listedekileri önem sırasına göre numaralayın.

14 İYİ BİR ÇALIŞMA ORTAMINDA 1-Gürültü 2-Loş bir ışık 3-Fazla karbondioksit 4-Televizyon 5-Telefon 6-Dikkat dağıtıcı resim ve poster 7-Çok rahat oturulabilecek koltuk YOKTUR

15 GÜNLÜK ÇALIŞMA PROGRAMI -O gün öğrenilen konuların tekrarı ve test çözümü, -Ödevlerin tamamlanması -Bir gün sonra işlenecek konuların ön hazırlığını içermelidir. ÖYLEYSE PROGRAM -Zamanı etkin bir şekilde kullanmanızı -Neye nereden başlayacağınıza karar vermenizi -Bilgilerinizi ne kadar özümsediğinizi görmenizi -Ne zaman dinlenip,ne zaman çalışacağınıza karar vermenizi -Geleceğinize bir adım daha yaklaşmanızı kolaylaştırır. -Güven ve motivasyon sağlar.

16 PROGRAM YAPILIRKEN ŞU İLKELERİ GÖZÖNÜNDE BULUNDURUNUZ Bir günde kaç saat çalışabileceğinizi belirleyin, Günün hangi saatlerinde çalışabileceğinizi belirleyin, Çalışmak için belirlediğiniz saatler, yorgun olmayacağınız ve çalışma dışında her şeye “hayır” diyebileceğiniz saatler olsun. Programı tamamladığınızda, programda değişiklik yapma ihtiyacı duyup duymadığınızı kontrol edin, Çalışmak için belirlediğiniz saatte çalışma odanızda ve masanızda olun. Çalışma isteğiniz yoksa bile lütfen masadan kalkmayın ve başka bir şeyle ilgilenmeyin

17 Günlük Dikkat ve Enerji Eğrisi Dikkat, İlgi Zaman 7:00 9:00 11:00 13:00 15:00 17:00 19:00

18 45’+5’+10’=60’ 45 dakika ders çalıştıktan sonra 5 dakika çalıştığınız konuları gözden geçirmelisiniz Her çalışma süresinden sonra da 10 dakikalık bir dinlenme arası vermelisiniz NASIL BİR ZAMANLAMA, DERS ÇALIŞIRKEN EN YÜKSEK VERİMİ SAĞLAR

19 Program Nasıl Hazırlanır? 1. Aşama Eksiklerinizi tespit etmeli, Her ders ile ilgili hangi konuları öğreneceğinizi belirlemeli, Bunları sıralamalısınız. 2. Aşama Belirlediğiniz konuları haftanın günlerine bölmeli ve her günü bir veya birkaç konu çalışacak şekilde ayarlamalısınız. 3. Aşama Günlük Ders çalışma zamanınızı, Okuldaki sürenizi, Sosyal aktivitelerinizi, Fizyolojik ihtiyaçlarınızı gidereceğiniz süreleri dikkate almalısınız.

20 İyi Bir Program Nasıl Olmalıdır? İdeal program, uygulanabilen programdır. Ağır değil, esnek bir yapıda olmalıdır. Aynı güne ait dersler içeriği birbirine benzemeyenlerden oluşmalıdır. Bir derse ait süre 4-5 saat gibi uzun bir zaman dilimine sarkmamalıdır. Mantık içerikli dersler, sabah saatlerine, yorum içerikli dersler ise akşam saatlerine denk getirilmelidir. Hazırlanan programa zorunluluktan değil sorumluluk taşıyarak uymalısınız.

21 İyi Bir Program Nasıl Olmalıdır? Önemli olan programı kiminle hazırladığınız değil, programın uygulanabilir olup olmadığıdır. Programın içeriği öncelikle konu tekrarına çoğunlukla ise ders çalışmaya ayrılmalıdır. Günlük, haftalık ve aylık tekrarlar programa yansıtılmalıdır. Sene başındaki program yapısı ile sene ortası ve sonundaki program yapısı birbirinden farklı olmalıdır.

22 DİKKATLİ OL! O SENİ DEĞİL, SEN ONU YÖNET SEÇİCİ OL HER PROGRAMI SEYRETME BOŞA GEÇEN ZAMAN, SİZİN GELECEĞİNİZDİR

23 SİZLERİ BAŞARIYA GÖTÜRECEK 10 ALTIN KURAL 1- Kesinlikle TV. karşısında çalışmayınız. 2- Her akşam o gün işlenen konuları mutlaka tekrar ediniz. 3- Yanlış çözdüğünüz soruyu tekrar çözünüz. 4- Dersi derste dinleyin ve dersi çok iyi dinleyin. 5- Derse hazırlıklı gelmek verimi % 100 artırır. 6- Elinizden geldiği kadar ders çalışma odanızdan başka yerde çalışmayın. 7- Günde 3 saat plansız çalışacağınıza 1 saat çalışın ama planlı çalışın. 8- Başarı : ders başında geçen süreye değil,planlı çalışma ve etkili tekrara bağlıdır. 9- Çalışma gücünüzü artırın; 10- İyi dinleyin

24

25

26 ÇALIŞMA STRATEJİLERİ DERSİ DERSTE DİNLEMEK DÜZENLİ TEKRAR DÜZENLİ-PROGRAMLI ÇALIŞMAK HAFTALIK VE AYLIK TEKRARLAR TEST ÇÖZÜMÜ-DENEME SINAVLARI FARKLI KAYNAKLAR KULLANMA ÇALIŞMA ORTAMI ÇALIŞMA KOŞULLARI HEDEF ve MOTİVASYON

27 HER SORUYA ŞANS TANIYIN Bunu Başarabilmek İçin ; Kitapçığın tamamını gözden geçirin En iyi olduğunuz dersten başlayın Hiçbir soruda fazla vakit harcamayın (zor soru kesinlikle daha fazla puan kazandırmaz)

28 KİTAPÇIĞA GÖZ ATMAK SİZE; Kesinlikle vakit kaybettirmeyeceği gibi; Kitapçığa hakim olmanızı, Heyecanınızın azalmasını, Muhtemel değişiklikleri görmenizi, Kitapçıkta eksik sayfa,baskı hatası vb.şeyler varsa en baştan düzeltmenizi sağlar.

29 EN İYİ OLDUĞUNUZ DERSTEN BAŞLAMAK; Sınav başında doğal olan heyecanı kolay atlatmanızı, Vakit kazanmanızı,dolayısı ile Az zamanda çok puan ve Moral kazanmanızı sağlar.

30 Hızla tüm sorulara ulaşmaktır Karşılaşılan zor sorularla inatlaşmadan ona işaret koyup diğer soruya geçmek ve zaman kalırsa o soruya tekrar dönmek

31 VAKİT KAYBETMEMEK İÇİN; Özel işaretler kullanın, örneğin; -hiçbir fikrinizin olmadığı sorulara ‘* *’ -cevabından emin olmadığınız veya o an çözemediğiniz sorulara ‘?’ -çözebileceğiniz fakat çok vakit kaybettirecek sorulara ‘*’ gibi işaretler koyabilirsiniz.

32 ÇOKTAN SEÇMELİ (TEST) SINAVLARI İÇİN GENEL TAVSİYELER Zor sorularla vakit kaybetmeyin Şıklardan önce soru metnini okuyun Soru köklerini iyi anlayın Şıkların tamamını mutlaka okuyun Cevaplarınızı (çok iyi bir sebebi yoksa)değiştirmeyin İpuçlarını değerlendirin Yanlışları eleyin Hiçbir fikriniz yoksa cevap vermeyin (mecbur değilsiniz)

33 SINAVI BELLİ ZAMAN DİLİMLERİNE AYIRIN Örnek bir zamanlama; 50 dk Matematik, 30 dk Türkçe, 25 dk sosyal bilimler, 35 dk fen bilimleri, Son 20 dk tekrar (özel işaretler konulan sorular) için kullanılabilir.

34 Muhammed Ali Antrenmanların bana dayanılmaz acı ve yorgunluk verdi ğ i zaman, kendi kendime: “Kalk! Ş ampiyon olacaksın! Kazanacaksın!” diyor ve yeniden çalı ş maya ba ş lıyordum. Doğrusu ilk maçımı her zaman kendimle yapıyordum.

35

36 İLGİ VE KATILIMINIZ İÇİN; TEŞEKKÜR EDERİM TARHAN YAPRAK MARDİN FEN LİSESİ REHBER ÖĞRETMENİ


"MARDİN FEN LİSESİ HOŞ GELDİNİZ Tarhan YAPRAK Rehber Öğretmen." indir ppt

Benzer bir sunumlar


Google Reklamları