Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

ÇOCUK İSTİSMARI VE İHMALİ AKRAN BASKISI,ŞİDDET,ÖFKE KONTROLÜ.

Benzer bir sunumlar


... konulu sunumlar: "ÇOCUK İSTİSMARI VE İHMALİ AKRAN BASKISI,ŞİDDET,ÖFKE KONTROLÜ."— Sunum transkripti:

1 ÇOCUK İSTİSMARI VE İHMALİ AKRAN BASKISI,ŞİDDET,ÖFKE KONTROLÜ

2 Çocuk Kimdir? Çocuk Hakları Sözleşmesi’ne göre “Ulusal yasalarca daha genç bir yaşta reşit sayılma hariç, 18 yaşın altındaki her insan çocuk sayılır”.

3 ÇOCUK İHMAL ve İSTİSMARI Çocuğun sağlığını, fiziki ve psikolojik gelişimini olumsuz etkileyen, bir yetişkin, toplum ya da devlet tarafından bilerek ya da bilmeyerek yapılan hareket ya da davranışlara “Çocuk İstismarı” denmektedir. Çocuk ihmali genelde ailenin, ilgili kurumların ya da devletin çocuğa karşı en temel sorumluluklarını yerine getirmemesi şeklinde tanımlanabilir.

4 ŞİDDET NEDİR? Şiddet, güç ve baskı uygulayarak insanların bedensel veya ruhsal açıdan zarar görmesine neden olan bireysel veya toplu hareketlerin tümüdür.

5 SUÇ, bireyin toplumun içinde yürürlükte olan kurallarına aykırı hareket etmesidir.

6 6 Fiziksel Şiddet Bir kişinin bir şekilde diğerine darp ya da başka şekilde fiili saldırısı. İtmek, tokat atmak, tekmelemek, tükürmek, yumruklamak, kol kıvırmak, kol-bacak kırmak, saçından sürüklemek, temel ihtiyaçları kısıtlamak, tıbbi tedaviyi engellemek, yaralamak vb.

7 7 Sözel Şiddet. Sürekli eleştirmek, aşağılamak, küfür, tehdit,katılımı engellemek, sorgulamak, bağırmak, lakap takmak, alay etmek, hakaret, küçümsemek vb.

8 8 Duygusal Şiddet. Gruptan dışlama,alay etme,küçük düşürme,ayrımcılık yapma,eşyaya zarar verme.

9 9 Ekonomik Şiddet Parasını almak ve geri vermemek, istemediği işte çalıştırmak, çalıştırmamak, işe yollamamak veya zorla çalıştırmak, eline hiç para vermemek vb.

10 10 Cinsel Şiddet.. İlişkiye zorlamak, tecavüz, başka kişilerle cinsel ilişkiye zorlamak, korkutan ve kıran davranışlar, kadınlığını / erkekliğini aşağılamak, taciz,, namus ve töre baskısı ve öldürmek vb..

11 11 Şiddet insanın içinde midir? Şiddet insanın içinde midir? Şiddet, sonradan öğrenilebilir mi? Şiddet, sonradan öğrenilebilir mi? ŞİDDETİN OLUŞUMU

12 12 Saldırganlık, korku ve şiddet öğrenilebilir ve koşullanmalar sonucunda kişiliğin bütününü de kapsayabilir. Saldırganlık, korku ve şiddet öğrenilebilir ve koşullanmalar sonucunda kişiliğin bütününü de kapsayabilir. Şiddet, özellikle taklit yoluyla da öğrenilebilir. Şiddet, özellikle taklit yoluyla da öğrenilebilir. – Örneğin genç suçluların çoğu, çocukluklarını geçirdikleri aile çevrelerinde dayak veya şiddet görmüşlerdir

13 13 Saldırganlık ve şiddet; Saldırgan içgüdülerin serbest kalmasıyla, Saldırgan içgüdülerin serbest kalmasıyla, Geçmişte oluşmuş saldırgan davranış eğilimlerinin su yüzüne çıkmasıyla Geçmişte oluşmuş saldırgan davranış eğilimlerinin su yüzüne çıkmasıyla Taklit yoluyla, Taklit yoluyla, Ya da genel tahrik unsurunun artmasıyla oluşmaktadır. Ya da genel tahrik unsurunun artmasıyla oluşmaktadır.

14 14 Her geçen gün şiddetin günlük yaşamda daha çok yer aldığı problem çözme aracı olarak kullanıldığı görülmektedir. Şiddetin bu denli yoğun olarak günlük yaşamda yer alması da şiddetin sıradanlaşmasına, kanıksanmasına Her geçen gün şiddetin günlük yaşamda daha çok yer aldığı problem çözme aracı olarak kullanıldığı görülmektedir. Şiddetin bu denli yoğun olarak günlük yaşamda yer alması da şiddetin sıradanlaşmasına, kanıksanmasına yol açmaktadır. yol açmaktadır.

15 15 Çocukların saldırgan olmalarında ve çevreye şiddet uygulamalarında, televizyonda izlemiş oldukları şiddet içerikli filmlerin de olumsuz etkisi vardır.

16 Bir de dijital şiddet var. Şehirler kuruluyor, silahlar konuşuyor, soygunlar yapılıyor. Mafya babaları iş başında, motorlu testereler, lazer silahlar, pompalı tüfekler, her şey var. Banka soygununu öğreten, şiddeti özendiren bilgisayar oyunlarından çocuklarımızı alıkoyamıyoruz.

17 Diğer taraftan sokak çocukları suç makinesi halinde bir sorun. Yoksulluk, servet düşmanlığına, daha sonra da gasp gibi ciddi suçlara yöneltiyor. Parçalanmış ailelerin artması, ahlaki değerlerin zayıflaması, tartışılan gerekçeler olarak görünüyor.

18 18 Şiddetin bir çok nedeni vardır ancak temelde çocukluk yaşantıları, aile ve çevre yer alır. Sağlıklı bir toplum için bunlara özen gösterilmelidir.

19 19 Şiddete yönelimli bireylerde şu özellikler görülür:Yüksek düzeyde zarar verme niyeti, Sık ve açık tehditlerde bulunma, Bireysel farklılıklara toleransın olmaması, Devamlı öfke, düşmanlık veya küskünlük duyguları, Şiddeti seyretmekten hoşlanma,

20 20 Merhametsizlik, Çocuklukta kötü muamele görme, Evde şefkat ve ilgi azlığı, Madde kullanma, Evde şiddete tanık olma.

21 ÇOCUKLARDA SALDIRGANLIK VE ŞİDDET

22 SALDIRGANLIK: Çocukta var olan ihtiyaçların (güvenlik ve mutlu olma gibi) şekil değiştirerek farklı bir biçimde ortaya çıkmasıdır.

23

24 ÇOCUKLARDA VAR OLAN ŞİDDETİN SEBEPLERİ NELERDİR:

25 Anne babaların çocuklarını sürekli kontrol altında tutmaya çalışması ve onları aşırı derecede disipline etme gayreti.. Bu yöntemleri uygularken de anne babanın tutarsız olması. Çocuğun sürekli anne babadan dayak yemesi, yeterli sevgiyi görmemesi.

26 Aile içinde var olan anne baba kavgaları. Anne babaların saldırganlık davranışı konusunda çocuklarına model oluşturması. Çocuk kendisinde şöyle bir yargı geliştirir: ‘ben de kendi isteğimi yerine getirebilmem için kaba davranışlar sergilemeliyim.’

27 Çocukta var olan saldırgan tutumlarının aile tarafından desteklenmesi. Mesela; A çocukla B çocuk kavga ederler. A, B yi döver. B nin anne babası çocuklarının dayak yemesini içine sindiremedikleri gibi intikam duygularını çocuklarına aşılamaya çalışırlar. ‘bacak kadar çocuktan dayak yedin. Sana verdiğim emeklere yazık’ gibi ifadelerle çocuğun kinini arttırırlar.

28 NELER YAPILABİLİR?

29 Öncelikle çocukta var olan bu davranışın kökenini araştırmalıyız. Bu davranışın sebeplerini ortaya koymalıyız. Çocuğunuz ihtiyaçlarını karşılamak için saldırgan davranış içinde olmak gerektiğine mi inanıyor?

30 Ç ocuğunuza fiziksel cezalar vermeyin. Çünkü çocukta asi, sorumsuz ve saldırgan davranışlar ortaya çıkar. Bunun yerine çocuğunuza sevgiyle yaklaşın. Kardeşler arasındaki sevginin dengeli olmasına dikkat edin.

31 Aile içinde var olan bir meseleyi kesinlikle çocukların bulunduğu ortamda saldırgan tavırlarla halletmeye çalışmayın. Çünkü; sizler onlar için bir modelsiniz.

32 Çocuklarınızın olumsuz davranışlarını ön plana alıp onları sürekli eleştirmeyin. Olumlu davranışlarını görmeye çalışın ve bu davranışlarını ödüllerle pekiştirin.

33 Çocuğunuzun geniş oyun alanlarında oynamasını sağlayın. Bu durum, var olan gerilimden kurtulmasını ve enerjisini boşaltmasını sağlayacaktır.

34 Çocuğunuzun bu duygusunu yenebilmesi için seçenekler sunun. Onu spor dallarına yönlendirebilirsiniz. Ya da duygularını ifade edebilmesi için yazı yazma ve resim yapma tekniğini kullanabilirsiniz.

35 Çocuğunuzun şiddet içerikli film ve programları izlemelerini önlemelisiniz. Çünkü çocuklar, var olan bazı problemleri aynı yöntemleri kullanarak çözmeye çalışma eğilimi göstermektedirler. Söz konusu filmlerdeki oyuncuları model olmaya çalışmaktadırlar. Mesela, çocuğa, ‘Sen büyüyünce ne olacaksın?’ denildiği zaman, açık bir ifade ile bilerek ya da bilmeyerek, ‘Ben büyüyünce mafya olacağım’ diyebilmektedir.

36 Çocuklarınıza atari ve bilgisayar oyunları alırken şiddete dayalı oyunları tercih etmemelisiniz.

37 Çocuklarınızın arkadaşları ile birlikte oyun oynamalarına izin verin. Çocuk onlarla oynarken bazı kurallarının olduğunun farkına varacaktır. Oyunlara katılarak, onlarla etkileşim içine girerek öz benliğini kazanacaktır.

38 Çocuğunuzla konuşurken kendinizi onun yerine koyarak onun gibi düşünmeli ve olaylara onun bakış açısıyla bakmalısınız

39 TANIYIN ARKADAŞLARINI VE AİLELERİNİ ÇEVRESİNİ ÇOCUĞUNUZU KENDİNİZİ

40 İZLEYİN BOŞ VAKİTLER AKADEMİK BAŞARI/BAŞARISIZLIK DEVAM/DEVAMSIZLIK ARKADAŞLARI GİTTİĞİ YERLER ANİ DEĞİŞİKLİKLERİ PROBLEM ÇÖZME YOLLARI


"ÇOCUK İSTİSMARI VE İHMALİ AKRAN BASKISI,ŞİDDET,ÖFKE KONTROLÜ." indir ppt

Benzer bir sunumlar


Google Reklamları