Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Ş İ DDET VE Ş İ DDET E Ğİ L İ M İ www.blog.lib.umn.edu.

Benzer bir sunumlar


... konulu sunumlar: "Ş İ DDET VE Ş İ DDET E Ğİ L İ M İ www.blog.lib.umn.edu."— Sunum transkripti:

1 Ş İ DDET VE Ş İ DDET E Ğİ L İ M İ

2  Şiddetin tam bir tanımını yapmak çok kolay değildir. Şiddet, sözel ve psikolojik taciz, fiziksel zarar verme yanı sıra kabadayılık, bedenini kullanarak birine bilerek rahatsızlık verme eylemlerini içeren bir kavramdır.

3  Çocuklar okul öncesi dönemden başlayarak şiddet içerikli davranışlar sergileyebilirler. Bu davranışlar arasında öfke patlamaları, fiziksel şiddet davranışları (vurmak, tekmelemek, itmek, yaralamak) kavga etmek, başkalarını yaralamak ile ilgili tehditler savurmak ya da yaralamaya çalışmak, hayvanlara yönelik acımasız davranışlar, yangın çıkarmaya teşebbüs etmek, eşyalara bilerek zarar vermek sayılabilir.

4

5  ŞİDDET DAVRANIŞI İÇİN RİSK FAKTÖRLERİ VE ERKEN UYARI SİNYALLERİ

6  Sosyal olarak içe kapanma.  Aşırı izolasyon ve yalnızlık duyguları.  Aşırı reddedilme duyguları.

7  Şiddet mağduru olmak.  Dalga geçilme ve tacize uğrama duyguları.  Şiddeti yazılar ve resimler ile anlatmak.

8  Kontrol edilemeyen öfke.  Fevrilik ve düzenli/sürekli olarak vurma, sindirme, zorlayıcı davranışlar gösterme.  Disiplin öyküsü

9  Önceden yaşanmış şiddet ve agresif davranış hikayeleri.  Farklılıklara toleransın olmaması ve ön yargılı olmak.  Madde ve alkol kullanımı.

10  Çetelere bağlı olma.  Silaha yasal olmayan yollardan ulaşma ve kullanma.  Ciddi şiddet tehdidi

11 ŞİDDET VE ŞİDDET EĞİLİMLİ ÇOCUKLARA YAKLAŞIM 

12 ÖĞRETMENLERE ÖNERİLER

13 1.Şiddetin analizini yapın. Nedenlerini ve tetikleyici sebepleri belirleyin. 2. Şiddet uygulama konusunda çocuğun algısının neler olduğunu öğrenin. 3. Şiddet uyguladığında verdiğiniz tepkilerde tutarlı olun.

14 4. Olumlu davranışları övün, pekiştirin. 5. Duygularını ifade edebileceği olanaklar yaratın. 6. Aileyi bilgilendirin ve sürece dahil edin.

15 7. Aile içinde şiddet uygulanıp uygulanmadığını kontrol edin. 8. Okul psikolojik danışmanına yönlendirerek işbirliği yapın.

16 Unutmayın !! Hangi davranışların şiddet ile sonuçlanacağı hakkında her zaman tahmin yapmak mümkün olmamaktadır.

17 Okulda öğrenciler arasında gruplaşma ve kimi zaman bu gruplar arasında gerginlik ve kavgalar görülebilir. Eğer uyarı işaretleri şiddet davranışının yakında olabileceğini gösteriyor ise güvenlik ilk ve en önemli unsurdur. Öğretmen olarak sizler bu gerilimden haberdar olursanız okul yönetimini ve rehberlik servisini bilgilendirmelisiniz.

18 AİLELERE ÖNERİLER

19 1. Şiddetin nedenlerini ve tetikleyici sebepleri belirleyin. 2. Şiddet uygulama konusunda çocuğun algısının neler olduğunu öğrenin.

20 3. Çocuğunuz şiddet uyguladığında verdiğiniz tepkilerde tutarlı olun. 4. Olumlu davranışları övün, pekiştirin.

21 5. Duygularını ifade edebileceği olanaklar yaratın. 6. Konulan kurallar açık, net ve tutarlı olsun.

22 7. Evde herhangi bir şiddet uygulaması söz konusu ise derhal vazgeçin. 8. Okul psikolojik danışmanından yardım alın.

23 MEDYADA ŞİDDET İÇERİKLİ DAVRANIŞLAR 

24 GERÇEKLER  Özellikle çocuklar için yapılan şovlarda ne kadar çok şiddet içerikli davranış olduğuna dikkat etmek gerekiyor.  Televizyon karakterleri genellikle problemleri çözmek için şiddet içerikli davranışları kullanmaktadırlar.  Yapılan araştırmalarda bazı çocukların kavga etmeyi medyadaki şiddet içerikli olaylardan öğrendiğini, bazı çocukların da mağdur olmayı öğrendiklerini ortaya koymuştur.

25  Medyada verilen ölüm, intihar cinayet haberlerinin bile çocukları olumsuz etkilediği yapılan araştırmalar ile kanıtlanmıştır.  Şiddet içerikli yayınların takip edilmesi çocukların şiddeti hayatın normal bir parçası olarak düşünmelerine neden olmaktadır.  Medyadaki şiddet içerikli yapımlar agresif davranışları körüklemektedir.

26 İPUÇLARI  Çocukların televizyon seyretme ve internet başında geçirdikleri saatlere kısıtlama getirilmelidir.  Çocuğun ne seyrettiğini ya da ne oynadığı mutlaka takip edin.  Çocuklara neleri izleyebileceklerini ya da oynayabileceklerini nedenleri ile birlikte açıklayın.  Çocukların odasına asla televizyon koymayın, bilgisayarda da kontrollü bir biçimde vakit geçirmesini sağlayın.

27  İzlediğiniz programda şiddet içerikli davranışlar var ise çocuklarınızın bunu izlemesine izin vermeyin.  Çocuklara hayatın ve şiddet içerikli olayların televizyonda izlediklerinden ya da bilgisayarda oynadıklarından başka sonuçları olduğunun da anlatılması gerekmektedir.  Onlara izledikleri bir programdan, oynadıkları bir oyundan korktuklarında kafaları karıştığında her zaman sizinle konuşabileceklerini söyleyin.

28  Çocuğunuza şiddet hakkındaki gerçekleri mutlaka anlatın. Şiddet içerikli davranışların acı ve üzüntüye neden olduğunu öğrenmesini sağlayın.  Çocuklara şiddetin bir eğlence türü olmadığı anlatılmalıdır.

29 Unutmayın, Şiddet Öğrenilmiş Bir Davranıştır. Eğer Olumsuz Bir Davranış Öğrenilmişse Olumlu Bir Davranışı da Öğretebiliriz.

30 Hazırlayan: Burcu Sulu Bilgi ve Değerlendirme Birimi Şermin Pınar Yogev Günsu Ertunç Gökçen Kılıç TEŞEKKÜRLER


"Ş İ DDET VE Ş İ DDET E Ğİ L İ M İ www.blog.lib.umn.edu." indir ppt

Benzer bir sunumlar


Google Reklamları