Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Işıklar, Yükseltilmiş Yaklaşma Işıkları : Eşikten 300 m. veya pist sonunda yaklaşma ışıklarının, duramayarak pistten çıkan uçaklar için tehlikeli olamayacağı.

Benzer bir sunumlar


... konulu sunumlar: "Işıklar, Yükseltilmiş Yaklaşma Işıkları : Eşikten 300 m. veya pist sonunda yaklaşma ışıklarının, duramayarak pistten çıkan uçaklar için tehlikeli olamayacağı."— Sunum transkripti:

1 Işıklar, Yükseltilmiş Yaklaşma Işıkları : Eşikten 300 m. veya pist sonunda yaklaşma ışıklarının, duramayarak pistten çıkan uçaklar için tehlikeli olamayacağı mesafeye kadar, veya havadaki uçağın çarpamayacağı mesafeye kadar, hangi mesafe daha az ise, bu mesafeler içerisindeki yükseltilmiş yaklaşma ışıkları İle taşıyıcıları, hafif yapıda kırılabilir cinsten olacaktır. Pist ışıklarının şiddetleri, en az görüş şartlarında kullanıldıkları pistin tipine elverişli ve varsa yaklaşma ışık sisteminin en yakın bölümüne uyumlu durumda olacaktır. Yüksek şiddette yaklaşma ışıklarının mevcut olması halinde, ışık şiddetinin mevcut şartlara göre ayarlanabilmesi için, sistem bir şiddet kontrol cihazı ile donatılacaktır. 7.BÖLÜM MEYDAN IŞIKLARI

2 Yaklaşma ışıklandırma sistemi; Pist kenar ışıkları, Pist eşik ışıkları, Pist sonu ışıkları, Pist merkez hattı ışıkları Pist konma noktası ışıkları Taksi yolu merkez hattı ışıkları.

3 Meydan Bikını : Çevredeki tesis ve görsel yardımcıların, hava trafiğinin meydanın yerini kolayca tanınmasına elverişli olduğu için lüzumlu görülmemesi hali dışında, gece kullanılması amaçlanan her meydan için bir meydan bikını temin edilecektir. Meydan bikını, renkli - beyaz çakan veya dakikada defa, tercihen 20 defa çakan yalnız beyaz ışık gösterecektir. Renkli bıkın kullanılan kara meydanlarında yeşil - beyaz, Deniz meydanlarındaki bikınlar yalnız sarı renkli olmalıdır.

4 Tanımlanmış Meydan Bikını Döner bikının yaydığı ışık hüzmesi 1 ile 3 derece arasında değişir. Dakikada defa dönen bikınlar havaalanlarını, dakikada defa dönen bikınlar yalnız helikopter meydanlarını gösterir. Beyaz - yeşil : Işıklandırılmış sivil havaalanları Beyaz - Sarı : Işıklandırılmış su üzeri havaalanları Sadece Beyaz : Aydınlatma sistemi olmayan havaalanları İki beyaz - Bir yeşil : Askeri havaalanlarını gösterir.

5 T- VASIS ve AT-VASIS T – VASİS ' ler pistin iki yanında, merkez hattına simetrik durumda, her biri 4 ışık üniteli iki kanat barı ve uzunlama hat teşkil ederek bu barlarla kesişen 6 ışık ünitesi ile birlikte, toplam 20 ışık ünitesinden oluşacaktır. AT – VASİS 'ler pistin yalnız bir yanına yerleştirirler. 4 ışık üniteli bir kanat barı ve uzunlamasına hat teşkil ederek bu kanat barını kesen 6 ışık ünitesi ile birlikte toplam 10 ışık ünitesinden oluşacaktır.

6 PAPI ve APAPI PAPI sistemi, 4 keskin geçişli çok lambadan veya eşit aralıklarla yerleştirilmiş çift ünitelerden oluşacaktır.

7 Bir kanat barı, yaklaşma yapan pilotun, aşağıdaki renkleri görmesini sağlayabilecek şekilde tertip ve inşaa edilecektir; Yaklaşma hattında veya yakınında iken, piste en yakın olan iki ünite, kırmızı ve pistten en uzaktaki iki ünite beyaz görülecek, Yaklaşma hattının üzerinde iken, piste en yakın bir ünite kırmızı ve pistten en uzaktaki üç ünite beyaz görülecek, yaklaşma hattının çok üzerinde iken bütün üniteler beyaz görülecek ve Yaklaşma hattının altında İken, piste en yakın üç ünite kırmızı ve pistten en uzak ünite beyaz görülecek ve yaklaşma hattından daha aşağıda iken, bütün ışıklar kırmızı görülecektir.

8 Taksi Yolu Işıkları Taksi yolu Merkez Hattı Işıkları Taksi yolu Kenar Işıkları Durma Barları Müsaade Barı Taksi Bekleme Yeri Işıkları

9 İşaretler (Signs) İşaretler, pilota bilgi sağlamak için düzenlenmişlerdir. İşaretlerin yazıları (harf, rakam ve okların şekli), aydınlatma metodları, yerleri, meydanlardaki sahalar için kullanılan kısaltmalar ve işaretlerin kırılabilirliklerine ait rehber bilgiler Meydan Tasarım El Kitabında verilmiştir. Bir işaret, pilot tarafından kolay görülebilmesi için yapısının imkan verdiği oranda kaplama kenarına yakın yere konulmalıdır. İşaretler 'hafif olacaklar ve kırılabilir şekilde monte edileceklerdir. İşaretlerin savrulma nedeniyle monte edildikleri yerden kopmalarını önlemek için, bazı hallerde bağlayıcı demir veya zincir kullanılmıştır. İşaretler dikdörtgen şeklinde ve uzun kenarları yatay durumda olmalıdır. Harekat sahasında yalnız KIRMIZI ışık, emir niteliğinde olacaktır.

10 Mecburi Talimat İşaretleri Yazı Kullanılış amacı : DUR Durmak gerektiğini belirtir GİRMEK YASAKTIR Bir sahaya girişin yasak oldu ğunu belirtir CA T I Kategori I bekleme yerini belirtir CA T II Kategori II bekleme yerini belirtir CA T III Kategori III bekleme yerini belirtir

11

12 Bilgi İşaretleri Bir bilgi işaretinin yazısı, sarı zemin üzerinde siyah veya siyah zemin üzerinde sarı renkte olmalıdır. Taksi yolu üzerinde, yer belirleyen bir işaret, mümkün olursa taksi yolunun sol tarafına konulmalıdır. İki taksi yolunun kesiştiği yerde işaret, kavşaktan önce yerleştirilmelidir. Meydan VOR kontrol işareti, işaretleme üzerinde uygun şekilde yer almış bir uçağın kokpitinden, işaret yazısının görülebileceği şekilde ve mümkün olduğu kadar işaretlemeye yakın mesafede olacaktır

13

14 Meydan VOR Kontrol Noktası İşareti

15 Meydan Tanıtma İşareti Meydan tanıtma işareti bir meydanda, yatay düzlem üzerinde mümkün olduğu kadar her istikametten okunabilecek bir yere konulmalıdır. Meydanın ismini kapsayacaktır. İşaret için seçilen renk, zemine karşı bakıldığında yeter derecede net görünüm sağlayabilmelidir. Harflerin boyu 3 m. den daha az olmamalıdır. Uçak Park Yeri Tanıtma İşaretleri :Park yerine girişten önce, görülebilecek şekilde yerleştirilmelidir. Uçak park yeri işaretinin yazısı, siyah zemin üzerinde sarı veya sarı üzerinde siyah renkte olmalıdır. Gece veya kötü görüş şartlarında kullanılacak bir işaret, içten veya dıştan aydınlatılmalıdır.

16 İşaretleyiciler ( Markers ):İşaretleyiciler çok hafif ve kırılabilir olmalıdır.Uçak pervanesi ve jet uçağı motor hava alığının emniyetini sağlamak amacıyla, pist ve taksi yoluna yakın olarak tesis edilmiş işaretler, yeterince aşağıda tutulmalıdır. Kaplamasız Pist Kenar İşaretleyicileri: Pist ışıklarının mevcut olduğu yerlerde, işaretleyiciler ışık konumu ile uyumlu olmalıdır. Işıklandırma olmayan yerlerde, düz dikdörtgen veya konik şekildedir. Durma Uzantısı Kenar İşaretleyicileri : İki tip işaretleyicinin şaşırtıcılığını önleyebilmek için, pist işaretleyicilerden farklı olmalıdırlar.

17 Karla Örtülü Pistler için Kenar İşaretleyiciler : Kenar işaretleyiciler karla örtülü pistlerin kenarlarına 100m. yi geçmeyen aralıklarla yerleştirilmelidir. İşaretleyiciler, merkez hattına simetrik durumda, kanat uçlarına ve uçak motorlarına yeterli mesafede olmalıdır. Pist sonuna ve eşik boyunca yan yana, yeteri kadar işaretleyici yerleştirilmelidir. Taksi yolu Kenar İşaretleyicileri : Taksi yolu kenar ışıkları için seçilmesi gereken yerlere konulmalıdır. Reflektör kaplamalı olmalıdır.

18 Kaplamasız Taksi yolu Kenar İşaretleyicileri :Taksi yolu ışıklarının mevcut olduğu yerlerde, işaretleyiciler ışıklarla aynı yerde olmalıdır.Işık bulunmayan yerlerde konik şekildeki işaretleyiciler, taksi yolunu iyice belirIemelidirIer. Taksi yolu Merkez Hattı İşareti :İşaret, taksi yolunun düz kısmı boyunca merkez hattına yerleştirilmelidir. Taksi yolu kavisinde, merkez hattı işaretinin, düz kısmından kenara olan mesafesi, eğrinin dış kenarına olan mesafesine eşit şekilde devam etmelidir. Taksi yolu merkez hattı işaretinin eni 15 cm. olacak ve bir taksi bekleme noktasını kesmedikçe devamlı çizgi olacaktır.

19 Sınır (Hudut) İşaretleyicileri : İniş sahasında pisti bulunmayan meydanlar için sınır işaretleyicileri temin edilecektir. Sınır işaretleyiciler yukarıdaki şekildeki gibi uygulandığı zaman iniş sahası boyunca 200 m.den çok olmayan aralıklarla veya eğer konik tip kullanılırsa her köşede bir işaretleyici ve yaklaşık 90 m. aralıklarla yerleştirileceklerdir. Sınır işaretleyiciler tabanda 75 cm. çapında 50 cm.den az olmayan yükseklikte konik şekilde, turuncu renkte veya kırmızıdan tek bir renk veyahut turuncu ile kırmızı veya kırmızı -beyaz sıralı iki zıt renk kullanılmalıdır.


"Işıklar, Yükseltilmiş Yaklaşma Işıkları : Eşikten 300 m. veya pist sonunda yaklaşma ışıklarının, duramayarak pistten çıkan uçaklar için tehlikeli olamayacağı." indir ppt

Benzer bir sunumlar


Google Reklamları