Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

DHMİ GENEL MÜDÜRLÜĞÜ HAVA SEYRÜSEFER DAİRESİ BAŞKANLIĞI.

Benzer bir sunumlar


... konulu sunumlar: "DHMİ GENEL MÜDÜRLÜĞÜ HAVA SEYRÜSEFER DAİRESİ BAŞKANLIĞI."— Sunum transkripti:

1 DHMİ GENEL MÜDÜRLÜĞÜ HAVA SEYRÜSEFER DAİRESİ BAŞKANLIĞI

2 Hava Sahası Planlaması Temel amaç; ATM hizmetleri için gerekli emniyet düzeyinin sağlanmasıyla, güvenlik ve savunma ihtiyaçları da dikkate alınarak, hava sahasının tüm kullanıcılara maksimum özgürlükle kullandırılabilmesidir.

3 Hava Sahası Planlaması  ATS Koridorlarının Geliştirilmesi  Sektörizasyon  Terminal Sahası Tasarımı

4 Basım, Eğitim ve Uygulamanın Başlaması OnaylamaOnaylama Hava Sahasının Değerlendirilmesi Konsültasyon İşlemi Senaryo Geliştirilmesi Hava Sahası, Rotalar ve Usullerin Ele Alınması Uzman Görüşleri Simülasyon Girdileri PANS - OPS, ATM, Emniyet, Askeri Uzmanlar & Düzenleyiciler Emniyet Çalışması Aletli Yaklaşma Usullerinin Tasarımı

5 Tasarımda esas alınan dokümanlar, ICAO PANS-OPS DOC.8168 (Procedures for Air Navigation Services –Aircraft Operations Aircraft Operations – Vol.II) ICAO DOC (Performance – based Navigation Manual)

6 Dokümanlarda; Konvansiyonel Usuller: (Hassas Olmayan Usuller: VOR,NDB, VOR/NDB/DME, (Hassas Usuller: ILS.MLS) RNAV Usuller ve Uydu Temelli Usuller: (GNSS RNAV, DME/DME RNAV, VOR/DME RNAV, RNP) İçin tasarım kuralları yer almaktadır. Aletli Yaklaşma Usullerinin Tasarımı

7 Bir aletli yaklaşma usulünün tasarımında en kritik safha son yaklaşma safhasıdır. Son yaklaşma safhası, pist doğrultusu ile aynı olmalı. Ancak, mania nedeniyle 15 derecelik bir açısal farklılık kabul edilebilir. Maksimum Alçalma Oranı; CAT A/B max. %6.5 CAT C/D max. %6.1 olacaktır.

8 Aletli Yaklaşma Usullerinin Tasarımı Her bir aletli yaklaşma usulü için başlangıç ve bitiş noktaları tanımlanmış bir pas geçme usulü tesis edilecektir. Normal pas geçme oranı: %2.5

9 Manialar ya da operasyonel avantajları nedeniyle %2.5’in üzerinde bir pas geçme oranı kullanılabileceği gibi, ilave bir pas geçme oranı da ilan edilebilmektedir. Aletli Yaklaşma Usullerinin Tasarımı

10 Pas geçme, -Hassas yaklaşma veya dikey referanslı usullerde karar irtifası/yüksekliğinde, -Hassas olmayan usullerde ise pas geçme noktasında (MAPt) başlar. -Başka bir yaklaşmanın başlayacağı, -Tanımlanmış bir holding usulüne girişte, -Yeniden en-route safhasının başlayacağı irtifada biter.

11 Aletli Yaklaşma Usullerinin Tasarımı MAPt (Pas Geçme Noktası): Bir aletli yaklaşma usulünde pas geçme sahasındaki maniaların üzerinden minimum manialardan korunma değeri ihlal edilmeden emniyetle pas geçilebilmesi için, pas geçme usulünün başlamak zorunda olduğu nokta.

12 Aletli Yaklaşma Usullerinin Tasarımı MAPt noktasının optimum pozisyonu pist eşiğidir. Ancak, gerektiğinde pist başı ile son yaklaşma noktası arasında tesis edilebilir.

13 Pas Geçme Nedenleri -Kararsız Yaklaşma (Unstabilized Approach) -Yüksek irtifa (Geç verilen ATC talimatı veya geciken pilot reaksiyonu) -Pist veya aletli yaklaşma usulünün değişmesi -Hava aracının hızı -Arka rüzgar -Ayırma gereklilikleri, pistin iniş için uygun olmaması vb. sebepler

14 Pas Geçme - ATC ATC ünitesince, -Pas geçmeye neden olan hususa ilişkin pilot bilgilendirilecek, -Pilot ve diğer ATC üniteleri ile sürekli koordinasyon sağlanacak, -Pas geçen trafik ile diğer trafikler arasında yeterli ayırmayı sağlamak üzere gerekli talimatlar verilecek, -Standart freyzyoloji kullanılacak

15


"DHMİ GENEL MÜDÜRLÜĞÜ HAVA SEYRÜSEFER DAİRESİ BAŞKANLIĞI." indir ppt

Benzer bir sunumlar


Google Reklamları