Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

L’OBSERVATOIRE CETELEM 2015 KÜRESEL OTOMOTİV PAZARI: OLUMLU BÜYÜME GÖRÜNÜMLÜ BASIN TOPLANTISI İSTANBUL, 10 Eylül 2015 Cetelem Gözlemevi Sonuçları 2015.

Benzer bir sunumlar


... konulu sunumlar: "L’OBSERVATOIRE CETELEM 2015 KÜRESEL OTOMOTİV PAZARI: OLUMLU BÜYÜME GÖRÜNÜMLÜ BASIN TOPLANTISI İSTANBUL, 10 Eylül 2015 Cetelem Gözlemevi Sonuçları 2015."— Sunum transkripti:

1 L’OBSERVATOIRE CETELEM 2015 KÜRESEL OTOMOTİV PAZARI: OLUMLU BÜYÜME GÖRÜNÜMLÜ BASIN TOPLANTISI İSTANBUL, 10 Eylül 2015 Cetelem Gözlemevi Sonuçları 2015 KÜRESEL OTOMOBİL PAZARININ GELECEĞE DÖNÜK OLUMLU GÖRÜNÜMÜ DÜNYADA OTOMOBİL PAZARLARI – ÇEŞİTLİ ÜLKELERDEN SÜRÜCÜ PORTRELERİ

2 DIDIER ENGELHARD GENEL MÜDÜR, TEB CETELEM

3 OLCA KANBER GMY, PAZARLAMA VE İŞ ORTAKLIKLARI, TEB CETELEM

4 YÖNTEM Türkiye 2012'den bu yana otomobil alanında Cetelem Gözlem Merkezi çalışmasının bir parçasıdır. Araştırma TNS Sofres tarafından ülke başına internet üzerinden sorgulanan en az 600 kişi olmak üzere 14 ülkede (Belçika, Almanya, İspanya, Fransa, İtalya, Polonya, Birleşik Krallık, Türkiye, Japonya, ABD, Brezilya, Çin ve Güney Afrika) 0 km veya 2.el otomobil almış olan toplam 7,550 kişiyle gerçekleştirilmiştir. Analiz ve öngörüler BIPE çalışma ve tavsiye komitesi ile ortaklaşa olarak gerçekleştirilmiştir.

5 AJANDA 1.Küresel otomotiv pazarları: – Mevcut durum ve 2020 için perspektifler 2.Dünyada sürücü profilleri

6 Küresel Otomotiv Pazarları: Mevcut Durum ve 2020 için Perspektifler Küresel Otomotiv Pazarları: Mevcut Durum ve 2020 için Perspektifler

7 Binek araçlar yollarda: Çin potansiyelinin altında, ABD ise lider konumda (1.000 kişi başına düşen binek otomobil ve hafif ticari araçlar ile kişi başına düşen gelir) Kaynak: BIPE-OICA, Üreticiler Federasyonu, BM, IMF, BIPE tahminleri CN ZA FR JP 1000 kişiye düşen binek otomobil 2012 yılı kişi başına GDP SAP, US$

8 Otomobil Parkı Ortalama Yaşı : 2013’te en yeni otomobilleri Çinliler kullandı Kaynak: BIPE – Üretici Federasyonları, BIPE tahminleri Avrupa ortalaması 8 ülke 9.7 yıl

9 Diğer dünya ülkeleri 43,1 % Avrupa, 8 ülke (1) 22,2% ABD 26,5% Çin 8,2% Diğer dünya ülkeleri 42,7% Avrupa, 8 ülke (1) 13,4% Çin 25,2% ABD 18,7% Yeni Binek Araç Kayıtlarında Ülke Payları : Çin dünyadaki büyümenin itici gücü konumunda (toplam içinde %) (1) Avrupa 8 ülke: BE, DE, ES, FR, IT, PL, PT, UK Kaynak: OICA ve üretici federasyonlarına göre BIPE

10 2012 Yılında Yeni Otomobil Kayıtlarında Yerli Araçların Payı: Japonlar yerli otomobilden yana Kaynak: Üretici Federasyonlarına göre BIPE Avrupa ortalaması 8 ülke 32%

11 2013 Yılında Yeni Otomobil Kayıtlarında Dizelin Payı: Dizel, Avrupa ve Türkiye istisnası (%) *2011 verisi, **2012 verisi Kaynak: Üretici Federasyonlarına göre BIPE * ** Avrupa ortalaması 8 ülke 55%

12 2012 Yılı Yeni Binek Otomobil Kayıtlarında Premium Otomobillerin Payı Premium Pazarlar : Yarışta Almanya Önde (toplam içinde %) Kaynak: OICA ve Üretici Federasyonlarına Göre BIPE Avrupa ortalaması 8 ülke 21% Not: Ele alınan premium markalar: Acura, Aston Martin, Audi, BMW, Bentley, Bugatti, Cadillac, Ferrari, Fisker, Infiniti, Jaguar, Lamborghini, Land Rover, Lexus, Maserati, Maybach, McLaren, Mercedes, Mini, Morgan, Porsche, Rolls-Royce, Saab, Tesla, TVR, Volvo

13 : : : 603 Avrupa ortalaması (8 ülke) Binek araçlar yollarda: Gelişmekte olan ülkelerde otomobil sahipliği oranı artarak devam ediyor, ABD’de ise azalma görülüyor, 2012 yılında kişiye düşen binek otomobil ve hafif ticari araçlar Kaynak: BIPE-OICA, Üreticiler Federasyonu, BM, IMF, BIPE tahminleri

14 Yeni Binek Araç Satışları: Gelişmekte olan ülkelerin büyümesi devam ediyor (bin adet) Kaynak: BIPE tahminleri Küresel pazar 2013: 82.4 M 2020: 105 M

15 Dünyada Sürücü Profilleri

16 2012 Yılında Hanehalkı Tüketiminde Ulaşım Maliyetlerinin Payı Otomobil kullanmanın maliyeti yüksek (toplam tüketim içinde %) *US2011; BR2008/2009; ZA 2010/2011 Kaynak: Eurostat’a göre BIPE, yerli istatistik kurumları ve BIPE tahminleri Otomobil satın almaAraç kullanımıUlaşım hizmetleri

17 Yeni bir Volkswagen kW Trendline Golf veya eşdeğer araç almak için kim kaç yıl çalışıyor? Çin’deki seviye ABD’den 13 kat daha yüksek (ortalama kişi başına yıllık gelir cinsinden) Kaynak: Dünya Bankası verilerine göre BIPE hesaplamaları Avrupa ortalaması 8 ülke 0.7 Ay

18 Benzin Diesel Avrupa ortalaması 8 ülke Benzin: 1.6 €/l Dizel: 1.5 €/l 2012 Yılı Yakıt Fiyatları Düşük yakıt fiyatı ABD toplumunun bir tercihi (Bir km kaç Euro’ya gidiliyor?) Kaynak: Dünya Bankası verilerine göre BIPE hesaplamaları

19 Satın alma kriteri : 12 ülkede ilk 3 aynı En önemli 3 satın alma kriteri Kaynak: BIPE, Cetelem Gözlemevi % 52%46% Yakıt tüketimi Fiyat Güvenlik, yol tutuşu Türkiye’de yakıt tüketimi 1 numaralı etken % 49% 42%42% Yakıt tüketimi Güvenlik, yol tutuşu Fiyat

20 Avrupa ortalaması 8 ülke 2007: 48 yaş 2012: 52 yaş Yeni Otomobil Müşterilerinin Ortalama Yaşı Avrupalı müşterilerin ortalama yaşı 52 Kaynak: Üretici verilerine göre BIPE

21 Üç Özellik Büyük Ölçüde Öne Çıkıyor Otomobil ile ilgili olarak aşağıda belirtilen unsurlardan tamamen katıldığınız, kısmen katıldığınız, kısmen katılmadığınız veya tamamen katılmadığınız seçenekleri belirtebilir misiniz? Sizin için otomobil… «Tamamen katılıyorum» ve «Kısmen katılıyorum» cevaplarının toplamı (toplam cevaplar içinde yüzdesi – 14 ülke ortalaması Kaynak: BIPE, Cetelem Gözlemevi Zaman kazandırır Çok önemli bir ulaşım aracıdır Özgürlük, bağımsızlık, otonomi PahalıdırYegane ulaşım aracıdır

22 BE DE İnternetten yeni otomobil almaya hazır İnterneti bilgi kaynağı olarak kullananlar (son otomobil satın alımında) Otomobil Satın Alırken İnternetin Kullanımı

23 Bugünden 2020’ye 100 milyon adedi geçecek bir pazar beklentisi Gelişmiş ülkeler pazarları giderek doyum noktasına ulaşırken, 2020 yılına kadar 1000 kişiye düşen otomobil sayısındaki en büyük artışlardan biri Türkiye’de olacak. Bugün 171 olan 1000 kişiye düşen araç sayısının 2020’de 236’ya çıkması bekleniyor. Dünyanın en yeni otomobilleri Çin’de kullanılıyor. Çin trafiğindeki otomobillerin ortalama yaşı sadece 4,6. Buna karşın Türkiye’de trafikteki araçların ortalama yaşı 12. Avrupa ortalaması ise 9,7 yaş. Hafif ticari araçlar Dünya’da en çok ABD’de, ikinci sırada ise Türkiye’de seviliyor. ABD pazarının yüzde 49’unu, Türkiye pazarının ise yüzde 28’ini hafif ticari araçlar oluşturuyor. Türkiye’de dizel araçların payı yüzde 59 ile, 55 olan Avrupa ortalamasını da geçti. Türk sürücüler aracın fiyatından daha çok ne kadar tükettiğiyle ilgililer. Yüksek akaryakıt fiyatı, daha az tüketen dizel araçları cazip kılıyor. ÖZET

24 Avrupalı müşteriler giderek yaşlanıyor. 8 Avrupa ülkesinde yeni otomobil satın alan müşterilerin yaş ortalaması 2007 yılında 48 iken, 2012’de 52’ye yükseldi. Buna karşın en genç müşteriler ise 35 ile Çin, 40 ile Güney Afrika ve 41 yaş ile Türkiye’de. Otomobil müşterileri içinde kadınlarının payının en düşük olduğu ülke Türkiye. Avrupa’daki araç sahiplerinin yüzde 31’ini kadınlar oluştururken, Türkiye’de bu oran yüzde 11’e düşüyor. Türkiye’ye en yakın oranı olan Polonya’da bile bu oran yüzde 22 seviyesinde. Fiyat, otomobil seçiminde bir numaralı belirleyici unsur olma özeliğini muhafaza ediyor. İkinci sırada yakıt tüketimi, üçüncü sırada ise güvenlik ve yol tutuş gibi özellikler yer alıyor. Türkiye’de ise yakıt tüketimi yüzde 58’le otomobil tercihinde birinci kriter olarak öne çıkıyor. Fiyat ve güvenlik ise iki ve üçüncü sırayı paylaşıyorlar. Otomobil harcamaları hane halkı gelirinin önemli bir kısmına denk geliyor, Türkiye de oran %17.2 Çin’de otomobiller ABD’ye göre 13 kat, Türkiye’de ise ABD’ye göre 6 kat daha pahalı ÖZET

25 35 TEŞEKKÜRLER


"L’OBSERVATOIRE CETELEM 2015 KÜRESEL OTOMOTİV PAZARI: OLUMLU BÜYÜME GÖRÜNÜMLÜ BASIN TOPLANTISI İSTANBUL, 10 Eylül 2015 Cetelem Gözlemevi Sonuçları 2015." indir ppt

Benzer bir sunumlar


Google Reklamları